De Huldiging!

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

De kampioensschaal moet worden uitgereikt...

In de arena
69
53%
Bij AZ - SC Heerenveen
22
17%
Bij de officiële huldiging
40
31%
 
Totaal aantal stemmen: 131
bobbyvosmaerfan
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 jul 2006, 11:13
Locatie: St Pancras

Jacq schreef:[..]


Zeker niets geleerd van 2 jaar terug??? Zullen we komend seizoen in september al beginnen over de huldiging 2009/2010??? Zijn we maar optijd hè :S
dit klinkt heel gefrustreerd
maar anderen hebben al het juiste antwoord gegeven.
Beetje meer respect en realiteitszin graag
als het verleden niets betekent voor het heden, wat heeft heden dan voor toekomst?
Jacq
Seizoenkaarthouder
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 nov 2006, 09:02
Locatie: Langedijk

Tuurlijk heb ik dat wel, maargoed er zijn nog 21 punten te verdelen... Ben liever beetje voorzichtig!
Er kan nog een hoop gebeuren qua blessures etc...
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Jacq schreef:Tuurlijk heb ik dat wel, maargoed er zijn nog 21 punten te verdelen... Ben liever beetje voorzichtig!
Er kan nog een hoop gebeuren qua blessures etc...
Ja, maar dat is iedereen wel. Ik heb helemaal niemand horen roepen dat alles in kannen en kruiken is.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

De kampioensschaal: vier weken handwerk

De beslissing in de eredivisie mag vallen: de kampioensschaal is klaar. Eind vorige week is hij door de maker afgeleverd bij de KNVB.
Uiteindelijk komt de schaal naar Alkmaar. Daar gaan we gewoon van uit. Op het moment dat hij in de kaasstad arriveert heeft de glanzende prijs half Nederland doorkruist. De schaal wordt gemaakt in het Gelderse dorpje Alphen, bij 't Oude Ambacht.

De dijk is lang en hoog. Links kabbelt de Maas, rechts staan de koeien in de wei. De rivier maakt een bocht, en een steil weggetje leidt naar een opgeknapte boerderij. Twee ooievaars nestelen naast het bord met sierlijke letters 't Oude Ambacht. Bij deze tinsmederij wordt de kampioensschaal van Nederland gemaakt. ,,Sinds 1987 maken we de schaal'', zegt eigenaresse Corry van Zon trots.

Haar man Ties kende voormalig scheidsrechter Leo Horn. Via hem kwam Van Zon erachter dat de KNVB een nieuwe prijs zocht voor de landskampioen. Van Zon leverde het ontwerp en mocht aan de slag. Sindsdien maakt zijn bedrijf elk jaar meerdere schalen: voor de eredivisie, eerste divisie, amateurs en vrouwen. ,,Achttien in totaal, plus eventuele reserves'', zegt Martijn van Zon, die het bedrijf runt sinds het overlijden van zijn oom Ties, vorig jaar.
[-o< :-#

Hij loopt naar de werkplaats. Daar liggen vier schalen voor de amateurs klaar. ,,Ze moeten nog gepolijst worden en daarna gegraveerd. Veel mensen denken dat de schaal van zilver is gemaakt. Dat is een misverstand. Bij tin denkt men aan dat oude zwarte metaal waar oma nog potten van op de kast heeft staan. Met veel polijsten wordt tin mooi glanzend.''

De 'enige echte' schaal heeft Van Zon vrijdagmorgen naar Zeist gebracht. ,,Dat doe ik liever zelf. Als hij valt, kan ik opnieuw beginnen.'' Het is handwerk, het maken van zo'n prijs. Niks gieten, geen machines. Het heeft Van Zon dan ook zo'n vier weken gekost om de prijs voor Louis van Gaal en zijn mannen te maken. Van een broodje tin wordt eerst een ronde plaat gemaakt. ,,Die forceer ik beetje bij beetje om een mal heen. Voorzichtig, want het tin wordt snel te dun. Wij zijn het enige bedrijf in Nederland dat deze techniek nog gebruikt. Ties heeft het me geleerd.'' Millimeter voor millimeter drukt hij het metaal tegen de mal. Eenmaal in de juiste vorm wordt de schaal gepoetst, gepolijst en als laatste gegraveerd. ,,En dan ziet hij er zo uit.'' Hij laat de reserveschaal van vorig seizoen zien.

Als de competitie spannend is, maakt 't Oude Ambacht een tweede schaal. ,,Die is precies hetzelfde, maar de eerste is de 'echte'. Twee jaar geleden hadden we er zelfs drie. Dat was nachtwerk.'' Wat dat betreft is Van Zon wel blij met de riante voorsprong van AZ. ,,Ik ben een voetballiefhebber, maar heb geen voorkeur voor een club. Ik vind het leuk dat ons werk straks waarschijnlijk ook in Alkmaar staat.''
NHD.nl
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Ik zag net bij rtvnh dat de 1e kampioens tattoo al weer is gezet #-o
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Wortél
Dagjesmens
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 mar 2009, 14:42

hoop dat deze niet veranderd moet worden =P~
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

AZ Kampioenshirt heeft de verkoop van de shirts moeten staken, omdat we zijn teruggefloten door de voetbalclub AZ.

Vanwege onrechtmatig gebruik van het merk AZ kan de azkampioenshirt-verkoop helaas niet doorgaan.

Bedankt voor jullie belangstelling en veel succes met AZ!
Nu zie ik deze bovenstaande tekst pas voor het eerst, ik weet niet of het al eerder gemeld is.
Maar het is toch weer te triest voor woorden dat dit weer gebeurt.
Niet alleen is het meer naamsbekendheid, gaan ze zelf met een shirt komen dan?

Ik vond het een leuke actie, en ik had graag een shirt besteld!!!!
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
BSM
Steward
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 mei 2007, 17:26

Morgen is het shirt met AZ kampioen 2008-2009 voor 14,95 te koop in het Fancentrum.
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

BSM schreef:Morgen is het shirt met AZ kampioen 2008-2009 voor 14,95 te koop in het Fancentrum.
Niet over het kampioenschap praten, maar wel een shirt verkopen?

Zijn er al foto's van het shirt?
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Slayer
Seizoenkaarthouder
Berichten: 411
Lid geworden op: 20 dec 2004, 19:06

Johan schreef:[..]


Niet over het kampioenschap praten, maar wel een shirt verkopen?

Zijn er al foto's van het shirt?
1 April!
Gebruikersavatar
Bono
Dagjesmens
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:41
Locatie: Alkmaar

Slayer schreef:[..]


1 April!
Inderdaad! Kijk eens goed naar de datum van morgen..... :lol:
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Bono schreef:[..]


Inderdaad! Kijk eens goed naar de datum van morgen..... :lol:
Het zou me helemaal niets verbazen als ze zelf het shirt nu al gaan verkopen.

Wel even wachten tot morgen he....... =D> :wink:
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Johan schreef: Nu zie ik deze bovenstaande tekst pas voor het eerst, ik weet niet of het al eerder gemeld is.
Maar het is toch weer te triest voor woorden dat dit weer gebeurt.
Niet alleen is het meer naamsbekendheid, gaan ze zelf met een shirt komen dan?

Ik vond het een leuke actie, en ik had graag een shirt besteld!!!!
Ja hoor, had jij zo'n shirt van zo'n profiteur gekocht. Zo'n lul die bij een kampioenschap van 020 vrolijk shirts daarvoor in elkaar zou flansen.

Als je hier na een eventueel kampioenschap rondvraagt of op marktplaats kijkt kan je vast wel een shirt bemachtigen dat bij de huldiging in het stadion aan de seizoenkaarthouders wordt uitgereikt. Mij benieuwen hoe ze dat met (vooral de zeer grote) maten gaan doen trouwens...
_________________
"I don't know that!"
MaartenW
Moderatort
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 nov 2004, 19:09
Locatie: 0251

o jee

waar heb ik dit verhaal eerder gezien.....

http://www.depers.nl/video/312148/AZ-su ... eeren.html
Johan Derksen twijfelt aan geldigheid doelpunt AZ - ajax, ik heb altijd mijn twijfels gehad over die plaksnor...!
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Kilkenny schreef:[..]

Ja hoor, had jij zo'n shirt van zo'n profiteur gekocht. Zo'n lul die bij een kampioenschap van 020 vrolijk shirts daarvoor in elkaar zou flansen.

Als je hier na een eventueel kampioenschap rondvraagt of op marktplaats kijkt kan je vast wel een shirt bemachtigen dat bij de huldiging in het stadion aan de seizoenkaarthouders wordt uitgereikt. Mij benieuwen hoe ze dat met (vooral de zeer grote) maten gaan doen trouwens...

Iedereen die zo'n shirt verkoopt is een profiteur, of hij speelt erg goed in naar de vraag op dat moment.
Hierbij neemt hij dan risico of hij deze wel allemaal gaat verkopen.

Moet ik dan eerst even aan hem vragen wat hij nog meer gemaakt heeft in het verleden, of mischien wel gaat maken in de toekomst????
Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht............

Mag ik nog wel Amstel drinken, dat komt wel uit 020.......

Maar ik gok er op dat er heus nog wel kampioensshirts te koop zullen komen, is het niet via AZ dan wel via een ander.
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
moi78
Steward
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2005, 16:22
Locatie: Heiloo, X1

MaartenW schreef:o jee

waar heb ik dit verhaal eerder gezien.....

http://www.depers.nl/video/312148/AZ-su ... eeren.html
Het 1 april gehalte druipt er van af.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

moi78 schreef:[..]


Het 1 april gehalte druipt er van af.
Daar had ik nog niet over na gedacht :oops:
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Johan schreef:...
Dat is niet kort door de bocht, maar zo voorspelbaar als de neten. Ach, dan koop jij die zooi toch. In Helmond zien ze het verschil toch niet. :wink:

Ik zou nog eerder zelf een shirt laten drukken, dat kost tegenwoordig niet veel meer en heb je nog een uniek shirt ook.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

De spelers schijnen bij een eventueel kampioenschap op een bootje te stappen nabij de vuilverbranding, om zo richting de Noorderkade te varen.
Gebruikersavatar
sander26
Seizoenkaarthouder
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 jan 2005, 16:02
Locatie: Winkel

Uit eerste hand bij de gemeente:

Hier worden de spelers gehuldigd, achter het politiebureau dus!

Afbeelding
Gesloten