AZ en Knikkende Knieën

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

AZ heeft al 25 jaar last van Knikkende Knieën

Klopt
48
49%
Klopt niet
50
51%
 
Totaal aantal stemmen: 98
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Voltreffer Vick schreef:[..]


De hamvraag van de komende weken is of Antti zijn gelijk gaat halen of niet. Zelf zal hij niet meer reageren, maar misschien leest hij dit toch nog. Mocht hij ongelijk krijgen dan hoop ik toch wel op een mea culpa en een herstart van Antti als opperposter op dit forum.
Antti heeft zijn gelijk gehaald.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Youg*Fan
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2009, 15:54

Ik zat er nog aan te denken, het zou maar de laatste wedstrijd zijn! (denk terug aan 2 jaar geleden.)
DIT ÍS HET JAAR !!!!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Voltreffer Vick schreef:[..]


Antti heeft zijn gelijk gehaald.
Welnee, omdat we 1 wedstrijd verloren hebben? Tegen ADO en NAC waren ook dagen van de waarheid. Die hebben we ook gewonnen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Kilkenny schreef:[..]

Welnee, omdat we 1 wedstrijd verloren hebben? Tegen ADO en NAC waren ook dagen van de waarheid. Die hebben we ook gewonnen.
Nee, want zo'n wedstrijd als die tegen Vitesse staat nog een graadje hoger. Waarom? Omdat het resultaat van die wedstrijd DIRECT gevolgd wordt door een prijs (En dan zie ik het bereiken van een Europese finale ook als prijs, je krijgt immers altijd een medaille :wink: )

Wij hebben sinds 1982 geen wedstrijd meer gewonnen die om een prijs ging hoor. (AZ-Sporting dan over twee wedstrijden)
...-
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Ooooooh, wat actueel, ooooooh, wat actueel, zo actueel is het in tijden niet geweest, zo actueeeeeel. :-({|=
...-
Gebruikersavatar
Robin79
Dagjesmens
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 mar 2006, 13:45

Als AZ liefhebbers weten we helaas heel goed hoe het is om te verliezen!!
En Wat Kees Vooijs al zegt , er wordt niet gewonnen als het direct ergens om gaat!
( of alleen zoals laatst voor een fruitschaal tegen Heerenveen, als de tegenstander echt geen zin heeft om te winnen)


zucht .... het voordeel hieraan is dat het in principe niet slechter kan gaan..
SINE METU !! <--> Without Fear
MaartenW
Moderatort
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 nov 2004, 19:09
Locatie: 0251

Zag het alweer gebeuren...
Stiekem dacht ik zelfs, iedereen behalve die keeper!

eerlijk is eerlijk, hij kopt em goed in...

Zou je zoiets nou afdwingen? of faalt AZ ALTIJD op zulke momenten?
Johan Derksen twijfelt aan geldigheid doelpunt AZ - ajax, ik heb altijd mijn twijfels gehad over die plaksnor...!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11197
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MaartenW schreef:Zag het alweer gebeuren...
Stiekem dacht ik zelfs, iedereen behalve die keeper!

eerlijk is eerlijk, hij kopt em goed in...

Zou je zoiets nou afdwingen? of faalt AZ ALTIJD op zulke momenten?
Die keeper had nooit raak gekopt in de 95e minuut als AZ niet zelf voor die 5 minuten blessuretijd had gezorgd of de 0-2 had gemaakt. Noem het dus tactisch falen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Azetter
Supporter
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 dec 2003, 13:56
Locatie: Heerhugowaard

Robin79 schreef:Als AZ liefhebbers weten we helaas heel goed hoe het is om te verliezen!!
En Wat Kees Vooijs al zegt , er wordt niet gewonnen als het direct ergens om gaat!
( of alleen zoals laatst voor een fruitschaal tegen Heerenveen, als de tegenstander echt geen zin heeft om te winnen)


zucht .... het voordeel hieraan is dat het in principe niet slechter kan gaan..
Ik ben het niet helemaal eens met jou en Kees. We hebben twee kampioenschappen behaald in de eerste divisie waarin gewoon keurig werd gewonnen -nou ja, gelijkgespeeld eigenlijk- in de kampioenswedstrijd. En de JC schaal is gewoon dik verdiend gewonnen. Los van het feit dat Heerenveen slecht voetbalde.

Het is natuurlijk wél zo dat het AZ wel heeeeel erg vaak overkomt dat het nét niet is. Maar ach, misschien juist daarom hou ik zo veel van mijn cluppie.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Azetter schreef:[..]


Ik ben het niet helemaal eens met jou en Kees. We hebben twee kampioenschappen behaald in de eerste divisie waarin gewoon keurig werd gewonnen -nou ja, gelijkgespeeld eigenlijk- in de kampioenswedstrijd.
:? #-o

Zeker keurig. Het gelijkspel tegen Den Haag was met hangen en wurgen. Het gelijkspel tegen Den Bosch was genoeg omdat Emmen ook niet won. En over afgelopen seizoen hoeven we het natuurlijk helemaal niet te hebben. Nou ja, daar werd wel keurig gewonnen. Door PSV.
...-
Gebruikersavatar
PANC-CITY
Seizoenkaarthouder
Berichten: 421
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:59

Kees Vooijs schreef:[..]


Nee, want zo'n wedstrijd als die tegen Vitesse staat nog een graadje hoger. Waarom? Omdat het resultaat van die wedstrijd DIRECT gevolgd wordt door een prijs (En dan zie ik het bereiken van een Europese finale ook als prijs, je krijgt immers altijd een medaille :wink: )

Wij hebben sinds 1982 geen wedstrijd meer gewonnen die om een prijs ging hoor. (AZ-Sporting dan over twee wedstrijden)
Vorig seizoen ging het iedere week om een prijs.
We zijn wel kampioen he :mrgreen:
En dit jaar winnen we de beker.
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

PANC-CITY schreef:[..]

Vorig seizoen ging het iedere week om een prijs.
We zijn wel kampioen he :mrgreen:
En dit jaar winnen we de beker.
En hebben we de Fruitschaal al gewonnen.
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Azetter
Supporter
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 dec 2003, 13:56
Locatie: Heerhugowaard

Kees Vooijs schreef:[..]


:? #-o

Zeker keurig. Het gelijkspel tegen Den Haag was met hangen en wurgen. Het gelijkspel tegen Den Bosch was genoeg omdat Emmen ook niet won. En over afgelopen seizoen hoeven we het natuurlijk helemaal niet te hebben. Nou ja, daar werd wel keurig gewonnen. Door PSV.
Tja, in Den Haag werd de gelijkmaker ergens tussen de 80e en de 90e minuut gemaakt. Zelfde gold voor de gelijkmakers in Leeuwarden paar weken eerder. Dat staat haaks op het net-niet-imago van AZ.

Maar goed, overall gezien ben ik het met je eens. Het is vaker net-níet dan net-wél. En ik denk dat we gewoon realistisch moeten zijn. We hebben over de jaren niet genoeg kwaliteit om door te drukken in zo'n wedstrijd. En dat komt doordat we niet genoeg geld en aanzien hebben voor de juiste spelers.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kees Vooijs schreef:[..]


:? #-o

Zeker keurig. Het gelijkspel tegen Den Haag was met hangen en wurgen. Het gelijkspel tegen Den Bosch was genoeg omdat Emmen ook niet won. En over afgelopen seizoen hoeven we het natuurlijk helemaal niet te hebben. Nou ja, daar werd wel keurig gewonnen. Door PSV.
Den Haag was dan ook een goede ploeg in de tijd, en zeker in het Zuiderpark niet makkelijk te kloppen. En blijkbaar had Emmen nog meer last van knikkende knieën dan AZ. In beide gevallen geldt: andere ploegen hadden dus meer last van knikkende knieën dan AZ, anders waren we geen kampioen geworden.

Hoe komt het dat wij dan hier veel mee te maken hebben? Dit komt omdat onze club de laatste tijd uitzonderlijk goed presteert en het aantal kansen op knikkende knieën dus extreem is toegenomen. Immers: je kan alleen knikkende knieën hebben als er wat te winnen valt en er druk op staat. Heracles heeft bijna nooit last van knikkende knieën. Gek he?

Daarbij hebben wij als supporters een selectief geheugen. Late goals worden herinnert, zeges verdwijnen naar de achtergrond. Internet speelt hierin ook een grote rol: mensen vertellen alleen verhalen over die extreme nederlaag waar iedereen zo verbolgen over was, terwijl niemand het er nog over heeft hoe we 'doodnormaal' tegen RKC europees voetbal haalden. Oftewel: frustraties zijn begrijpelijk, maar het snijdt geen hout.

Bijlage: wedstrijden met knikkende knieën van vorig seizoen die we wonnen:
vr 10/4 NAC Breda AZ 0-1 Eredivisie
za 4/4 AZ ADO Den Haag 4-1 Eredivisie
zo 22/3 AZ Feyenoord 0-0 Eredivisie
zo 15/3 FC Utrecht AZ 0-1 Eredivisie
zo 8/3 NEC AZ 0-1 Eredivisie
za 28/2 AZ FC Groningen 3-0 Eredivisie
za 21/2 Heracles Almelo AZ 0-2 Eredivisie
za 14/2 PSV AZ 2-2 Eredivisie
za 7/2 AZ Willem II 3-1 Eredivisie
wo 4/2 AZ Roda JC 1-0 Eredivisie
zo 1/2 Sparta Rotterdam AZ 0-2 Eredivisie
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Bob Ross schreef:za 14/2 PSV AZ 2-2 Eredivisie
0-2 voor toch? :wink:
...-
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kees Vooijs schreef:[..]
0-2 voor toch? :wink:
Ok ok, dat was inderdaad weer typisch AZ. Gebeurt altijd weer bij ons! :wink:
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

AZ maakt na domper op Sclessin 'ongelukkig elftal' compleet
Donderdag, 10 december 2009 om 13:41 voetbalzone
Voor AZ was de slotfase van een Europees duel woensdagavond weer eens fataal. De Alkmaarders hebben op dit gebied een kwalijke reputatie opgebouwd, maar het incasseren van late tegendoelpunten lijkt een typisch Nederlandse kwaal: al tien keer eerder scoorden Europese opponenten dit seizoen in de slotminuten tegen een ploeg uit de Eredivisie, zo becijferde Voetbal International.

SC Heerenveen spant de kroon als het aankomt op ongelukkige momenten. Hertha BSC trof in Friesland laat doel en won met 2-3, terwijl Sporting Portugal liefst tweemaal succesvol was in de dying seconds. Dat lukte de ploeg uit Lissabon ook al in de voorronde van de Champions league tegen FC Twente. De Tukkers lieten zich bovendien uit bij Sheriff Tiraspol verrassen.

AZ incasseerde tegen Standard Luik ook in het eigen stadion al een late tegentreffer. ajax overkwam dit bij Anderlecht en thuis tegen Dinamo Zagreb, NAC Breda verloor voor eigen publiek de scherpte tegen Villarreal. PSV laat zien dat het ook anders kan: de Eindhovenaren kwamen bij Sparta Praag in de 87e minuut met 2-1 achter, maar trokken de stand daarna nog gelijk, en scoorden thuis ook tegen Cherno More Varna en Sparta Praag in de slotfase.



Gelukkig zijn we niet de enige.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Johan
Oude garde
Berichten: 1422
Lid geworden op: 31 jul 2006, 16:31
Locatie: Nuenen

Bob Ross schreef: Den Haag was dan ook een goede ploeg in de tijd, en zeker in het Zuiderpark niet makkelijk te kloppen. En blijkbaar had Emmen nog meer last van knikkende knieën dan AZ. In beide gevallen geldt: andere ploegen hadden dus meer last van knikkende knieën dan AZ, anders waren we geen kampioen geworden.

Hoe komt het dat wij dan hier veel mee te maken hebben? Dit komt omdat onze club de laatste tijd uitzonderlijk goed presteert en het aantal kansen op knikkende knieën dus extreem is toegenomen. Immers: je kan alleen knikkende knieën hebben als er wat te winnen valt en er druk op staat. Heracles heeft bijna nooit last van knikkende knieën. Gek he?

Daarbij hebben wij als supporters een selectief geheugen. Late goals worden herinnert, zeges verdwijnen naar de achtergrond. Internet speelt hierin ook een grote rol: mensen vertellen alleen verhalen over die extreme nederlaag waar iedereen zo verbolgen over was, terwijl niemand het er nog over heeft hoe we 'doodnormaal' tegen RKC europees voetbal haalden. Oftewel: frustraties zijn begrijpelijk, maar het snijdt geen hout.

Bijlage: wedstrijden met knikkende knieën van vorig seizoen die we wonnen:
vr 10/4 NAC Breda AZ 0-1 Eredivisie
za 4/4 AZ ADO Den Haag 4-1 Eredivisie
zo 22/3 AZ Feyenoord 0-0 Eredivisie
zo 15/3 FC Utrecht AZ 0-1 Eredivisie
zo 8/3 NEC AZ 0-1 Eredivisie
za 28/2 AZ FC Groningen 3-0 Eredivisie
za 21/2 Heracles Almelo AZ 0-2 Eredivisie
za 14/2 PSV AZ 2-2 Eredivisie
za 7/2 AZ Willem II 3-1 Eredivisie
wo 4/2 AZ Roda JC 1-0 Eredivisie
zo 1/2 Sparta Rotterdam AZ 0-2 Eredivisie
Natuurlijk worden de zeges minder vaak onthouden.
Maar vergeet niet dat we belangrijke wedstrijden niet wisten te winnen.

Je geeft zelf al aan dat we kampioen werden van de eerste divisie met twee gelijke spelen.
En we hebben het maar niet over het afgelopen kampioenschap.

En laten we het maar helemaal niet hebben over 5-5-5

Heel leuk dat we nog wisten te scoren tegen Arsenal, maar dat was niet van doorslag gevend belang.

Ik zou graag willen zeggen om dit topic te sluiten omdat het niet meer van belang is, maar ik ben bang zolang er AZ is dat we dit topicblijft bestaan :?
AZ zal bloeien en nooit vergaan!
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

Johan schreef: Ik zou graag willen zeggen om dit topic te sluiten omdat het niet meer van belang is, maar ik ben bang zolang er AZ is dat we dit topicblijft bestaan :?
En zo is het maar net!
Up! :mrgreen:
...-
Gebruikersavatar
Plien
Reservespeler
Berichten: 1685
Lid geworden op: 27 apr 2007, 11:14
Locatie: Nieuw-Vennep

Is zo'n sportspycholoog zoals Twente in de arm neemt, niet eens iets voor AZ? Tenslotte heeft het ze vorig jaar ook geholpen :P
Plaats reactie