Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 09 apr 2023, 04:16 In welk parallel universum leef jij? AZ en strijden voor een prijs?
Bij AZ zijn doelstellingen schijnbaar behaald als ze via de play offs de voorronde conference league spelen.
Moet je nog maar eens de eerste interviews met Mihailovic en ik meen ook Ryan terugkijken.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MB80 schreef: 09 apr 2023, 08:34 Opnieuw beginnen? Karlsson en Pavlidis zijn niet houdbaar. Terwijl het houden van hatzidiakos, bazoer, van Heusden (duur en blessure gevoelig) en consorten houden geen zin heeft. Zij brengen aantoonbaar niet de tweede plaats waar jij het over hebt. Kijk eens hoeveel waarde Hancko of Trauner heeft bij Feyenoord of het feit dat er twee concurrende spitsen heeft.

AZ heeft geen topsport klimaat. De wissels zijn meteen flinke stappen achteruit. Je moet bij wijze van 2 Pavlidis achtige spitsen hebben, laat Barasi maar een jaar bij NEC in de spits staan eerst. Idem voor de meeste nieuwe jeugdspelers, het is geen speeltuin hier, betaal je leergeld maar elders. Alleen de top talenten a la Teun moeten meteen aanhaken, niet geforceerd geïmplementeerd uit armoede a la Van Brederode, Barasi of Meerdink.

Wat mij betreft moeten je eerste 16 spelers in de selectie competitief zijn, de overige 2 plekken mogen jeugd spelers voor vechten om minuten te maken.. nu kan je de eerste 9 namen al dromen dus totaal niet competitief.
Toch is dit al aanzienlijk beter dan vorig seizoen (dat was erg triest), tenminste wanneer iedereen fit zou zijn.
Twee spitsen van het kaliber Pavlidis kan een club als AZ financieel maar vooral qua aantrekkingskracht niet voor elkaar krijgen. Nu lijkt Meerdink de eerste backup te zijn geworden, maar met Odgaard in betere vorm heeft AZ al een aardige backsituatie gecreeerd.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6598
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 09 apr 2023, 17:16 Moet je nog maar eens de eerste interviews met Mihailovic en ik meen ook Ryan terugkijken.
Ik vind het prachtig als spelers roepen dat ze 'voor prijzen' willen spelen. Maar een beetje naief is het wel. Ook van jou.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 09 apr 2023, 17:36 Ik vind het prachtig als spelers roepen dat ze 'voor prijzen' willen spelen. Maar een beetje naief is het wel. Ook van jou.
Nee, het geeft aan wat ze hebben besproken met de clubleiding, geeft hun ambitie weer (en dat is niet dat van Ferryworld)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11194
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 09 apr 2023, 17:39 Nee, het geeft aan wat ze hebben besproken met de clubleiding, geeft hun ambitie weer (en dat is niet dat van Ferryworld)
De clubleiding zal spelers niet vertellen dat AZ niks wil winnen. Maar dat zouden ze net zo goed wel kunnen doen. Eerlijkheid duurt het langst.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6598
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 09 apr 2023, 17:39 Nee, het geeft aan wat ze hebben besproken met de clubleiding, geeft hun ambitie weer (en dat is niet dat van Ferryworld)
Wel ja. Je gaat naar AZ om prijzen te pakken. En voor de ambities van de clubleiding. Koekoek.
Uit niets blijkt de ambitie van de club (en eventueel technische staf en spelers) om prijzen te pakken
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Max zal voor de buitenwereld ongetwijfeld de rust zelve proberen uit te stralen maar het mislopen van Europees voetbal heeft voor een club als AZ echt enorme consequenties. Je loopt ca. 10 miljoen aan inkomsten mis, je uitgaande spelers zijn minder aantrekkelijk voor buitenlandse clubs en het wordt lastiger om spelers te halen als je geen Europees voetbal speelt. Ik mag toch hopen dat er achter het toneelstukje van relaxt overkomen toch wat meer urgentie gevoeld wordt nu binnen een maand de beker is verspeeld, de ruime voorsprong van negen punten is verdampt en daardoor zelfs de vierde plaats serieus wankelt.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6598
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Sander73 schreef: 09 apr 2023, 18:35 Max zal voor de buitenwereld ongetwijfeld de rust zelve proberen uit te stralen
Ik zie Max nog staan in het TV programma van ESPN ten tijde van de winter transferperiode. Op Mijnals na 'geen nieuwe spelers, want er kwamen nog genoeg mensen terug van blessures...'
Inmiddels zijn we 2,5 maand verder, en is er van die geblesseerden nog nagenoeg niemand wedstrijdfit.
Blunder van jewelste als je het mij vraagt.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

differentcook schreef: 09 apr 2023, 17:20 Toch is dit al aanzienlijk beter dan vorig seizoen (dat was erg triest), tenminste wanneer iedereen fit zou zijn.
Twee spitsen van het kaliber Pavlidis kan een club als AZ financieel maar vooral qua aantrekkingskracht niet voor elkaar krijgen. Nu lijkt Meerdink de eerste backup te zijn geworden, maar met Odgaard in betere vorm heeft AZ al een aardige backsituatie gecreeerd.
Op papier is het wellicht een betere selectie, die mening deel ik. Qua spel is het echter net zo beroerd als vorig jaar. Met name dat is natuurlijk zeer zorgelijk. Ondanks de blessures staat er voor AZ begrippen een selectie om je vingers bij af te likken. Het vertoonde spel, en nu zelfs ook de resultaten blijven ronduit matig tot slecht.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6624
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Sander73 schreef: 09 apr 2023, 18:39 Op papier is het wellicht een betere selectie, die mening deel ik. Qua spel is het echter net zo beroerd als vorig jaar. Met name dat is natuurlijk zeer zorgelijk. Ondanks de blessures staat er voor AZ begrippen een selectie om je vingers bij af te likken. Het vertoonde spel, en nu zelfs ook de resultaten blijven ronduit matig tot slecht.
We hebben ondertussen zelfs minder punten dan vorig jaar. Een wanprestatie met dit elftal.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11194
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 09 apr 2023, 19:25 We hebben ondertussen zelfs minder punten dan vorig jaar. Een wanprestatie met dit elftal.
Uitgaande van nederlagen tegen ajax en PSV moeten ze 8 uit 4 halen tegen laagvliegers voor 62 punten. Een hels karwei met deze ‘oefenmeester’.

Slechts 3 van de 14 thuiswedstrijden een marge van 2 of meer. Gênant.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
lowietje
Fanatic
Berichten: 515
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Het zou een complete blamage zijn als ze minder punten halen dan vorig jaar, terwijl er flink in de breedte van de selectie is geïnvesteerd. Dan moet Jansen echt direct wegwezen, ik vermoed dat Max al langer ontevreden is, alleen de Conference League houdt hem nog op de been.
Seizoenkaarthouder
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

lowietje schreef: 09 apr 2023, 22:23 Het zou een complete blamage zijn als ze minder punten halen dan vorig jaar, terwijl er flink in de breedte van de selectie is geïnvesteerd. Dan moet Jansen echt direct wegwezen, ik vermoed dat Max al langer ontevreden is, alleen de Conference League houdt hem nog op de been.
Als Max al langer ontevreden is waarom verleng je dan met twee jaar? Dan had ik maximaal een contractverlenging met één jaar voorgelegd aan PJ. Beter nog wat langer gewacht.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16281
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ForzAZ schreef: 10 apr 2023, 07:49 Als Max al langer ontevreden is waarom verleng je dan met twee jaar? Dan had ik maximaal een contractverlenging met één jaar voorgelegd aan PJ. Beter nog wat langer gewacht.
Ik had dan géén verlenging voorgelegd……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1365
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

salmonyappi schreef: 10 apr 2023, 07:56 Ik had dan géén verlenging voorgelegd……..
Nou, het is natuurlijk wel AZ hè....
MB80
Invaller
Berichten: 2295
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Ferry schreef: 09 apr 2023, 18:38 Ik zie Max nog staan in het TV programma van ESPN ten tijde van de winter transferperiode. Op Mijnals na 'geen nieuwe spelers, want er kwamen nog genoeg mensen terug van blessures...'
Inmiddels zijn we 2,5 maand verder, en is er van die geblesseerden nog nagenoeg niemand wedstrijdfit.
Blunder van jewelste als je het mij vraagt.
Exact. Van de winter had je een verdediger moeten halen die de komende jaren in het centrum gaat spelen, vanaf januari al acclimatiseren. Gezien Hatzidiakos/Heusden toch waarschijnlijk weggaan en er blijkbaar interesse was voor Beukema, nog los van BMI die bijna het hele seizoen mist.

Precies dit soort gebrek aan daadkrachtigheid maakt AZ maar een subtopper. Januari 2009 haalde AZ Klavan midden in het seizoen om de missie kracht bij te zetten…
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6624
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het is natuurlijk een illusie dat AZ/Huiberts Jansen eruit gaan gooien

-Net verlengd
-Er is geen enkele druk vanuit de fans
-De "media" lopen met hem weg, vooral vanwege het feit dat ze AZ simpelweg niet/nauwelijks kijken.
-Dergelijke beslissing straalt direct negatief af op Huiberts
-Er is nauwelijks prestatiedruk bij AZ.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

ForzAZ schreef: 10 apr 2023, 07:49 Als Max al langer ontevreden is waarom verleng je dan met twee jaar? Dan had ik maximaal een contractverlenging met één jaar voorgelegd aan PJ. Beter nog wat langer gewacht.
Ik had inderdaad gewoon gewacht tot mei of april. Vorig seizoen zette het ernstige verval namelijk ook rond deze tijd in. Onnodige haast klus geweest met alle gevolgen van dien.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9195
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 10 apr 2023, 07:49 Als Max al langer ontevreden is waarom verleng je dan met twee jaar? Dan had ik maximaal een contractverlenging met één jaar voorgelegd aan PJ. Beter nog wat langer gewacht.
Die volgde ik ook niet helemaal.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11194
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

En dan te bedenken dat AZ nog talloze onverdiende punten heeft gehaald. Ze hadden eigenlijk net boven Utrecht moeten staan. Beschamend.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie