Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 11 apr 2024, 09:01 https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... ian-wijker

Een sombere kijk op de toekomst van AZ…….Maar niet ondenkbaar.
Nietsige column, maar de hoofdboodschap over verwachtingen vind ik dan wel weer nuttig. Ik denk overigens niet dat Wijker daadwerkelijk nachten wakker heeft gelegen; ik iig niet :D
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16273
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 11 apr 2024, 09:13 Nietsige column, maar de hoofdboodschap over verwachtingen vind ik dan wel weer nuttig. Ik denk overigens niet dat Wijker daadwerkelijk nachten wakker heeft gelegen; ik iig niet :D
Het is wel goed om er i.i.g. voor te waken. Het changement in de top zorgt ook vaak voor verandering (zie onze buren), onzekerheid bij aanvang van de nieuwe poppetjes………..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6611
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 10 apr 2024, 23:02 Of juist wel. Hoe vind jij dat het gaat momenteel?
Dat is dus de vraag, is het een oorzaak van de neergaande trend. Of een gevolg.
Als AZ in zou zetten op vernieuwing en kwaliteitsimpulsen zou ik dat toejuichen. Maar met Dennis Haar is dat niet het geval. Dat is een gevalletje Maarten Martens hoofdtrainer maken.

Dat lijkt soms een beetje het probleem soms bij AZ lijkt het. Als je eenmaal binnen bent, schuif je vanzelf lekker door. Of dat nou vanuit de jeugd is, in de staf of op andere functies. Natuurlijk is het goed om vertrouwen te geven aan mensen. En dat is ook een dunne lijn om op te lopen. Tussen alsmaar mensen van buitenaf te halen en vertrouwen te geven aan mensen die al binnen je organisatie zijn. Maar AZ lijkt soms toch wat door te slaan richting het laatste.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 11 apr 2024, 10:06 Het is wel goed om er i.i.g. voor te waken. Het changement in de top zorgt ook vaak voor verandering (zie onze buren), onzekerheid bij aanvang van de nieuwe poppetjes………..
Ik ga niet waken :lol: :gaap:
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 11 apr 2024, 09:01 https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... ian-wijker

Een sombere kijk op de toekomst van AZ…….Maar niet ondenkbaar.
Het is een duidelijke kritische blik op het huidig functioneren van de voetbalclub. En ik verdenk Brian ervan dat hij hier ook meeleest.
De signalen zijn er voldoende. Maar lijken niet voldoende door te sijpelen in de bestuurskamer/RvC kamer van AZ.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 11 apr 2024, 10:33 En ik verdenk Brian ervan dat hij hier ook meeleest.
Vanwaar die verdenking?

Ik zou het overigens elke journalist en bestuurder aanraden om - zo nu en dan - te doen, maar of het ook gebeurt ...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 11 apr 2024, 11:35 Vanwaar die verdenking?

Ik zou het overigens elke journalist en bestuurder aanraden om - zo nu en dan - te doen, maar of het ook gebeurt ...
Ja, al was het maar om zaken in perspectief te plaatsen
Dat het nog erger kan
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 11 apr 2024, 11:35 Vanwaar die verdenking?
Ik las dingen waarvan ik dacht: ehm, heb ik hier ook wel eens gelezen...
:D
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

salmonyappi schreef: 11 apr 2024, 09:01 https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... ian-wijker

Een sombere kijk op de toekomst van AZ…….Maar niet ondenkbaar.
Zeker een column die hout snijdt. Het fundament van AZ als top vier club wankelt al geruime tijd. Ontsnappingen door via play offs, goals in de laatste minuut, rode kaarten bij de tegenstander of strafschoppen Europees voetbal te behalen zijn eerder regel dan uitzondering de afgelopen jaren.

Wat natuurlijk het meeste zorgen baart is de afgelopen desastreuze transfer zomer die door Brian terecht wordt aangehaald.

AZ ziet de leegloop aankomen en weet van twee seizoenen eerder dat vier of vijf sterkhouders tegelijk weg niet is op te vangen vanuit de jeugd. AZ onderkend dit ook en geeft ook aan “dat willen we nooit meer” en “dat gaan we niet nog een keer doen”. Men doet het vervolgens toch, wat resulteert in het smijten met verdiende miljoenen om een heel leger halfbakken spelers of veel te jong talent te halen die veelal niet of nauwelijks functioneren en qua (op z’n minst discutabel) niveau allemaal aan elkaar gewaagd zijn.

Hopelijk heeft men geleerd van dit rampjaar wat door externe factoren zowaar nog met een sisser kan aflopen. Wat ik betwijfel gezien de gebrek aan zelfkritiek achtige reactie van onze TD in de winterstop. Van het functioneren van de scouting, technisch directeur, de onbalans in de selectie tot het uitblijven van talent doorstroom, er is heel veel werk aan de winkel. Niet komende zomer maar eergisteren al. Het aantrekken van Belic en in veel mindere mate Zeefuik biedt hoop. Het aantrekken van vleugelspeler nummer zoveel Van Duijn helaas totaal niet.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik mis een duidelijke, precieze en directe communicatie. Het is allemaal een beetje half (of veel meer) achtergehouden en achterlijk. Dat is natuurlijk het gevolg van hoe de voetbalwereld is en van de media die daarin werkt. De je-komt-ermee-weg mentaliteit; ik vind het verschrikkelijk
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2264
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik begrijp niet dat er slechts één post aan gewijd is dat onze nieuwe hoofdscout Dennis Haar is? Wat heeft hij nou bewezen dat hij opeen hoofdscout mag zijn? Ik vind dit echt belachelijk, zeker aangezien de scouting de laatste jaren (sinds Aalbers weg is) zo slecht is. Nu hebben we een hoofdscout zonder ervaring....
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Sander73 schreef: 11 apr 2024, 12:56 AZ ziet de leegloop aankomen en weet van twee seizoenen eerder dat vier of vijf sterkhouders tegelijk weg niet is op te vangen vanuit de jeugd. AZ onderkend dit ook en geeft ook aan “dat willen we nooit meer” en “dat gaan we niet nog een keer doen”.
Pavlidis, Ryan, Sugawara, De Wit, Bazoer. Deel drie is in aantocht.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 387
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Drommedaris schreef: 11 apr 2024, 14:26 Pavlidis, Ryan, Sugawara, De Wit, Bazoer. Deel drie is in aantocht.
De enige manier is Bazoer tegenhouden. Maar of je dat nou moet willen met nog maar één contractjaar... dan zal je hem al moeten verlengen. En dat terwijl hij weg wilde afgelopen zomer.
SchoorlAZ schreef: 11 apr 2024, 13:52 Ik begrijp niet dat er slechts één post aan gewijd is dat onze nieuwe hoofdscout Dennis Haar is? Wat heeft hij nou bewezen dat hij opeen hoofdscout mag zijn? Ik vind dit echt belachelijk, zeker aangezien de scouting de laatste jaren (sinds Aalbers weg is) zo slecht is. Nu hebben we een hoofdscout zonder ervaring....
Hij is blijkbaar iets langer dan een jaar scout bij AZ dus helemaal zonder scoutervaring is hij niet. Is moeilijk inschatten voor ons buitenstaanders...
Laatst gewijzigd door SjaakTrekhaak op 11 apr 2024, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6611
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Zou me niks verbazen als Huiberts binnenkort ook vertrekt.

En tja Dennis Haar. Dat zegt eigenlijk alles over AZ op dit moment. Ze zijn wel heel erg in zichzelf gaan geloven. Dat je iedereen na 1 jaar te brainwashen met de "AZ ideologie (whatever that may be) kan klaarstomen voor belangrijke functies.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Sander73 schreef: 11 apr 2024, 12:56 Zeker een column die hout snijdt. Het fundament van AZ als top vier club wankelt al geruime tijd. Ontsnappingen door via play offs, goals in de laatste minuut, rode kaarten bij de tegenstander of strafschoppen Europees voetbal te behalen zijn eerder regel dan uitzondering de afgelopen jaren.

Wat natuurlijk het meeste zorgen baart is de afgelopen desastreuze transfer zomer die door Brian terecht wordt aangehaald.

AZ ziet de leegloop aankomen en weet van twee seizoenen eerder dat vier of vijf sterkhouders tegelijk weg niet is op te vangen vanuit de jeugd. AZ onderkend dit ook en geeft ook aan “dat willen we nooit meer” en “dat gaan we niet nog een keer doen”. Men doet het vervolgens toch, wat resulteert in het smijten met verdiende miljoenen om een heel leger halfbakken spelers of veel te jong talent te halen die veelal niet of nauwelijks functioneren en qua (op z’n minst discutabel) niveau allemaal aan elkaar gewaagd zijn.

Hopelijk heeft men geleerd van dit rampjaar wat door externe factoren zowaar nog met een sisser kan aflopen. Wat ik betwijfel gezien de gebrek aan zelfkritiek achtige reactie van onze TD in de winterstop. Van het functioneren van de scouting, technisch directeur, de onbalans in de selectie tot het uitblijven van talent doorstroom, er is heel veel werk aan de winkel. Niet komende zomer maar eergisteren al. Het aantrekken van Belic en in veel mindere mate Zeefuik biedt hoop. Het aantrekken van vleugelspeler nummer zoveel Van Duijn helaas totaal niet.
Op zich ligt er nog steeds een stevig fundament heb ik het idee. Financieel is er staat AZ er nog steeds goed voor. De club heeft een modern stadion en trainingscomplex in eigen bezit. De jeugdopleiding doet het goed, met alle kansen dat ook de komende jaren jongens doorbreken. Bovendien gaat men ondanks alle obstakels van dit jaar waarschijnlijk vierde eindigen.

Er zal zeker kritisch gekeken mogen worden naar dit seizoen. Met het vertrek van Eenhoorn is er ook ruimte van nieuw ideeën op bestuurlijk vlak. Maar de vergelijking met Vitesse waar men al jaren op de pog leefde lijkt me wat ver gezocht.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SjaakTrekhaak schreef: 11 apr 2024, 14:55 hoe verwijder je een post? was dubbel
Op het kruisje rechtsboven klikken, mits er nog geen post nageplaatst is.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 11 apr 2024, 13:52 Ik begrijp niet dat er slechts één post aan gewijd is dat onze nieuwe hoofdscout Dennis Haar is? Wat heeft hij nou bewezen dat hij opeen hoofdscout mag zijn? Ik vind dit echt belachelijk, zeker aangezien de scouting de laatste jaren (sinds Aalbers weg is) zo slecht is. Nu hebben we een hoofdscout zonder ervaring....
Het voelt niet helemaal lekker. Dat interne doorschuiven van belangrijke posities. Je krijgt het gevoel dat Max dat wel lekker vindt. Zodat er ook niet teveel tegenspraak is. Terwijl tegenspraak alleen maar leidt tot kwaliteit.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

SimonPoulsen schreef: 11 apr 2024, 15:01 Zou me niks verbazen als Huiberts binnenkort ook vertrekt.

En tja Dennis Haar. Dat zegt eigenlijk alles over AZ op dit moment. Ze zijn wel heel erg in zichzelf gaan geloven. Dat je iedereen na 1 jaar te brainwashen met de "AZ ideologie (whatever that may be) kan klaarstomen voor belangrijke functies.
Ik heb hier ook mijn twijfels over. Wat is zijn netwerk? Maar met nog vijf wedstrijden te gaan krijgt hij in ieder geval gelijk de kans om zich te bewijzen.

Gaan waarschijnlijk weg:
Bazoer, D. De Wit, Pavlidis, Sugawara en Ryan

Mogen waarschijnlijk weg ivm niet presteren of willen zelf:
Van Brederode, M De Wit, Dantas, Sadiq, Martins Indi?

Toch een man of 10 a 11. Veel is goedkoop grut maar alles bij elkaar toch een miljoen of 30 a 35 denk ik. Voor pak hem beet twee derde van dat geld moet er toch een man of vijf a zes directe versterking te halen zijn. Zeker t.o.v. het huidige AZ. Dat gecombineerd met de spelers die nu nog te licht zijn of verzuipen in de misère maar volgend seizoen wat verder gegroeid zijn moet er -mits je beschikt over een goede scouting die daarnaast op tijd begint- een top vier waardig elftal samen te stellen zijn.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

fcvictorie schreef: 11 apr 2024, 15:21 Op zich ligt er nog steeds een stevig fundament heb ik het idee. Financieel is er staat AZ er nog steeds goed voor. De club heeft een modern stadion en trainingscomplex in eigen bezit. De jeugdopleiding doet het goed, met alle kansen dat ook de komende jaren jongens doorbreken. Bovendien gaat men ondanks alle obstakels van dit jaar waarschijnlijk vierde eindigen.

Er zal zeker kritisch gekeken mogen worden naar dit seizoen. Met het vertrek van Eenhoorn is er ook ruimte van nieuw ideeën op bestuurlijk vlak. Maar de vergelijking met Vitesse waar men al jaren op de pog leefde lijkt me wat ver gezocht.
De vergelijking met Vitesse is natuurlijk onzin. Maar een column is altijd wat scherper. Een terugval naar niveau Utrecht kan met nog een slechte transfer zomer echter zomaar gebeuren. Maar we moeten inderdaad ook niet overdrijven. Er is een run op seizoenskaarten, de club heeft geen geldproblemen en heeft daardoor al een voorsprong op heel veel andere clubs. Het bijbenen van directe concurrent Twente wordt echter een grote uitdaging voor de komende jaren. Temeer omdat de extra plek Europees voetbal ook zomaar weer kan verdwijnen en bij het meerdere jaren mislopen daarvan AZ wel degelijk in problemen kan gaan komen qua budget en aantrekkingskracht.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Drommedaris schreef: 11 apr 2024, 14:26 Pavlidis, Ryan, Sugawara, De Wit, Bazoer. Deel drie is in aantocht.
Dat zou zomaar kunnen. Het feit dat deze spelers (afgezien van Pavlidis) in de categorie sterkhouders vallen toont overigens wel perfect de huidige armoede in de selectie.
Plaats reactie