Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2624
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 08 apr 2024, 13:10 is Sierksma bewierrookt voor zijn speelwijze (sommige forummers stellen zelfs dat het presteren in de youth league niet betekent dat de AZ jeugd goede individuen aflevert, maar alleen het samenspel geoptimaliseerd is); het kan niet beide waar zijn.
Sierksma ging met jeugdspelers om. Pubers vaak nog. Dat is wat anders dan het werken met "gearriveerde" eredivisiespelers.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2624
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 08 apr 2024, 13:31 Voor wat betreft de prestaties - sec - van het eerste elftal deel ik je mening en wijzen de feiten ook gewoon die kant op.

Maar besef wel dat de begroting enorm is opgekrikt, er een goede jeugdlichting staat en er de faciliteiten (???) is geïnvesteerd.

Hebben GA Eagles en NEC zoiets?
Dat van die jeugdlichting valt te bezien. Ik zie er niet veel in.

En die faciliteiten? Prima hoor, maar je kan spelers ook te veel pamperen en in de watten leggen. Het kost miljoenen. Kan je beter wat goede spelers voor halen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2264
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2024, 12:19 AZ haalt Mijnans, maar voor welke positie?
AZ haalt Mihailovic, terwijl de trainer met een type de Wit wilt spelen
AZ haalt Evjen, Gudmundsson en Odgaard, en gaat dan weer zitten goochelen met hun posities
AZ haalt Sadiq en gebruikt hem nooit
En dan besteed je nog 10-15 miljoen aan wisselspelers terwijl je zonder flankspelers speelt.

Het is gewoon los zand allemaal. De befaamde "visie" van AZ is al tijden zoek.
Vergeet niet dat Twente net als AZ alle sterkhouders is kwijtgeraakt, Brenet moet nu de bak in en Boadu is telkens geblesseerd.
AZ haalt Mijnans voor achter de Wit, als nummer 10.
AZ haalt Mihailovic als nieuwe nummer 10, met het idee dat De Wit weg zou gaan deze zomer (Mihailovic en Mijnans zouden het dan uitvechten).
AZ haalt Evjen als rechtsbuiten, Gudmundsson destijds als 10 (zie verhaal Mijnans) en Odgaard als multifunctionele aanvaller (zelfde als Vlap en van Wolfswinkel bij Twente).
AZ haalt Sadiq, omdat Huiberts (te laat) doorhad dat we te weinig scorend vermogen in de aanval hadden.

Dat het niet uitpakt, is een tweede. Maar er zit wel een idee achter.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6619
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 08 apr 2024, 14:19 AZ haalt Mijnans voor achter de Wit, als nummer 10.
AZ haalt Mihailovic als nieuwe nummer 10, met het idee dat De Wit weg zou gaan deze zomer (Mihailovic en Mijnans zouden het dan uitvechten).
AZ haalt Evjen als rechtsbuiten, Gudmundsson destijds als 10 (zie verhaal Mijnans) en Odgaard als multifunctionele aanvaller (zelfde als Vlap en van Wolfswinkel bij Twente).
AZ haalt Sadiq, omdat Huiberts (te laat) doorhad dat we te weinig scorend vermogen in de aanval hadden.

Dat het niet uitpakt, is een tweede. Maar er zit wel een idee achter.
Van deze spelers heeft niemand een serie van 15 wedstrijden de kans gehad op zijn favoriete positie. Dan heb je bijzonder weinig vertrouwen in die spelers, en klopt je plan gewoon niet. Het is echt onbestaanbaar dat je een 23 jarige Sadiq haalt voor miljoenen, en dat die dan niet eens goed genoeg word bevonden voor een invalbeurt van 10 minuten dit seizoen. En verder veelal inderdaad "multifunctioneel", tel uit je winst. Het eindeloze geschuif qua posities is gewoon veelzeggend. Wanbeleid op de transfermarkt.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2264
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2024, 14:40 Van deze spelers heeft niemand een serie van 15 wedstrijden de kans gehad op zijn favoriete positie. Dan heb je bijzonder weinig vertrouwen in die spelers, en klopt je plan gewoon niet. Het is echt onbestaanbaar dat je een 23 jarige Sadiq haalt voor miljoenen, en dat die dan niet eens goed genoeg word bevonden voor een invalbeurt van 10 minuten dit seizoen. En verder veelal inderdaad "multifunctioneel", tel uit je winst. Het eindeloze geschuif qua posities is gewoon veelzeggend. Wanbeleid op de transfermarkt.
Ben ik niet helemaal met je eens. Deze spelers hebben ook allemaal nooit wat laten zien. Behalve Mijnans en Od, die ook de kansen gehad hebben. Evjen ook (al dan wel laat), net zoals gudmundsson.

Sadiq wil je niet de kans geven hoop ik? Zie die jongen heel weinig goed doen.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 387
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2024, 14:40 Het is echt onbestaanbaar dat je een 23 jarige Sadiq haalt voor miljoenen, en dat die dan niet eens goed genoeg word bevonden voor een invalbeurt van 10 minuten dit seizoen.
Ik ben blij voor je dat je blijkbaar de laatste wedstrijd niet gekeken hebt. Achteraf gezien de betere keuze.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9187
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 08 apr 2024, 11:32 Qua kwaliteit als je het een op een naast elkaar legt. Alleen is die van Twente meer uitgebalanceerd en volwassener. Maar als je de basisploegen naast elkaar legt en je moet er een gecombineerd elftal van maken, dan denk ik dat je van beide ploegen evenveel spelers opstelt, maar dat welke speler je ook kiest, er niet heel veel tussen alle opties zit.

Als ik dan zelf een voorschot mag nemen dan zou ik op dit elftal uitkomen:

------------------------------------------------Unnerstall-------------------------------------------------------
---------Yuki------------------Bazoer-------------------------Goes-------------Smal--------------------
--------------------------------------Clasie------------------------------------Sadilek------------------------
-------------------------------------------------------------Steijn-------------------------------------------------
----------------------Rots-----------------------------Pavlidis--------------------Van Bommel-------

En dan twijfel ik nog over een aantal posities, want is er een groot verschil tussen Steijn of De Wit? En op de vleugels is het ook heel erg om het even. Zo kan ik de bank ook nog wel af gaan.

Waar het verschil wel in zit is dat Twente een duidelijke formatie heeft waar het hele seizoen in gespeeld wordt. Je hebt vier buitenspelers, waar dezelfde twee vaan spelen en die andere twee hun plek kennen. Je hebt daar een goede eerste en tweede spits, wij hebben alleen een goede eerste spits. Wij hebben dan (mits iedereen fit is) weer meer opties in het centrum.
Het is dat ze Ugalde van de hand gedaan hebben, anders was het interessant geweest om te zien wat voor achtervang Twente heeft en hoe we dat dan zien.

Zo kies ik Tyton nog altijd boven Verhulst
Zo kies ik Van Wolfswinkel/Boadu voorlopig nog wel boven Zeefuik
Zo kies ik Sampsted voorlopig nog wel boven Kasius
Zo kies ik Eiting voorlopig nog wel boven onze jeugd (op dit moment dan)
Zo kies ik Vlap voorlopig nog wel boven willekeurig wie we ook achter de Wit vinden passen (zie vorige opmerking)
Taha is dan een beetje lood om oud ijzer met onze flanken

Waar het dan vooral op neer komt is dat Twente behoorlijk wat meer routine achter de hand heeft. uitgezonderd Taha en Boadu zijn de hierboven genoemde namen allemaal 24+
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 08 apr 2024, 11:47 Wat je in mijn ogen nodig hebt is nog een seizoen Ryan. Een waardige vervanger voor Pavlidis (Wind o.i.d. en geen Meerdink of Zeefuik), minstens één sterke buitenspeler met rendement, een goede tien en een nieuwe links- en rechtsback. Uitgaande van het vertrek van Yuki. Als Bazoer vertrekt wellicht nog een cv, maar dat hangt af van Martins Indi. Met Goes, Dekker, Penetra en Martins Indi heb je in principe vier opties die mee zouden moeten kunnen op dit niveau.
Toch bijzonder dat Martins Indi - die niet voldoet - weer uit de koker komt.
Maar goed - i) zeker een volwaardige vervanger van Pavlidis
ii) rechtsback ter vervanging van Yuki.
iii) vervanging van Dani de Wit
iv) vervanger van Clasie - wellicht direct / wellicht op termijn.
v) volwassen doelman voor 1-2 jaar halen. Zoals een Wellenreuther. Owuso Oduro voor 2 jaar verhuren.
vi) volwassen vervanging op de rechterflank. En selecteer maar door met Sadiq, Lahdo.

En dan heb je nog de mogelijkheid om de linksback positie of centraal achterin te versterken.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6619
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SjaakTrekhaak schreef: 08 apr 2024, 16:07 Ik ben blij voor je dat je blijkbaar de laatste wedstrijd niet gekeken hebt. Achteraf gezien de betere keuze.
Hij mag inderdaad heel incidenteel ineens opdraven (in de toppers) omdat ie dom kan rennen. Punt blijft staan. Totaal belachelijke aankoop. Niet te bevatten eigenlijk. Dat je voor dat geld niet een speler weet te halen die het basisniveau van de eredivisie beheerst. Zouden daar nu scouts dagen mee bezig zijn geweest? Of is het is pure paniek aankoop. Beiden zijn wanbeleid.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6619
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 08 apr 2024, 16:07 Ben ik niet helemaal met je eens. Deze spelers hebben ook allemaal nooit wat laten zien. Behalve Mijnans en Od, die ook de kansen gehad hebben. Evjen ook (al dan wel laat), net zoals gudmundsson.

Sadiq wil je niet de kans geven hoop ik? Zie die jongen heel weinig goed doen.
Goh en waar been je het dan precies mee oneens.

AZ haalt spelers voor miljoenen, die of na 10x meetrainen al als te licht worden bevonden.
En anders halen we wel spelers voor miljoenen die we dan niet op hun eigen positie laten spelen.

Wanbeleid. Hier ziet toch geen visie en beleid achter.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12592
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2024, 18:13 Hij mag inderdaad heel incidenteel ineens opdraven (in de toppers) omdat ie dom kan rennen. Punt blijft staan. Totaal belachelijke aankoop. Niet te bevatten eigenlijk. Dat je voor dat geld niet een speler weet te halen die het basisniveau van de eredivisie beheerst. Zouden daar nu scouts dagen mee bezig zijn geweest? Of is het is pure paniek aankoop. Beiden zijn wanbeleid.
Dit lijkt me dus zo'n speler die al maanden van tevoren is semi-vastgelegd als noodoptie, waarbij men dan last-minute tot koop overgaat als de optie die AZ eigenlijk wilde kiest voor een andere club. (ik had het al eerder aangegeven toen je vroeg om een voorbeeld van dat beleid bij AZ)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6619
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 08 apr 2024, 18:18 Dit lijkt me dus zo'n speler die al maanden van tevoren is semi-vastgelegd als noodoptie, waarbij men dan last-minute tot koop overgaat als de optie die AZ eigenlijk wilde kiest voor een andere club. (ik had het al eerder aangegeven toen je vroeg om een voorbeeld van dat beleid bij AZ)
Nee Nee Nee, nu niet de boel gaan verdraaien [-X :^o . Jij hebt het telkens over dat AZ directe versterkingen alleen kan halen in de laatste weken, omdat ze anders onhaalbaar zijn. Daar wil ik een voorbeeld van.


Die Sadiq viel vooral op in de voorrondes van de Europa league, dat moet de trigger zijn geweest.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 08 apr 2024, 18:18 Dit lijkt me dus zo'n speler die al maanden van tevoren is semi-vastgelegd als noodoptie, waarbij men dan last-minute tot koop overgaat als de optie die AZ eigenlijk wilde kiest voor een andere club.
Een miljoen of 3-4 voor een noodoptie is Kansino beleid.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12592
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2024, 18:23 Nee Nee Nee, nu niet de boel gaan verdraaien [-X :^o . Jij hebt het telkens over dat AZ directe versterkingen alleen kan halen in de laatste weken, omdat ze anders onhaalbaar zijn. Daar wil ik een voorbeeld van.


Die Sadiq viel vooral op in de voorrondes van de Europa league, dat moet de trigger zijn geweest.
Dat zeg ik dus, dat gebeurt (zeker de laatste tijd) zelden dat AZ erin slaagt de gewenste speler te bemachtigen, vandaar dat spelers als Sadiq en Sowah last-minute komen. Daar kun je het van afleiden. Denk je dat die spelers eerste keus waren die ze dan op deadline day binnenhalen? Eentje die wel gelukt was, is bijvoorbeeld Dani de Wit, op 30 augustus 2019 en BMI op de slotdag het jaar erop
Laatst gewijzigd door differentcook op 08 apr 2024, 18:42, 4 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12592
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 08 apr 2024, 18:23 Een miljoen of 3-4 voor een noodoptie is Kansino beleid.
Andere spelers kunnen ze eerder binnenhalen, maar als een club een speler wil binnenhalen die op de grens van haar mogelijkheden zit, dan moet men wachten en kan men inderdaad misgrijpen en dan is de keuze een (te dure) noodoptie of niets (wat ook wel gebeurt). Mensen roepen hier toch om directe versterkingen?!
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6577
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 08 apr 2024, 18:28 Andere spelers kunnen ze eerder binnenhalen, maar als een club een speler wil binnenhalen die op de grens van haar mogelijkheden zit, dan moet men wachten en kan men inderdaad misgrijpen en dan is de keuze een (te dure) noodoptie of niets (wat ook wel gebeurt)
Ik snap hoe het soms werkt, maar om daar 3-4 miljoen voor uit te geven in de vorm van Sadiq is echt gokwerk. Haal dan een rechtsbuiten van bijvoorbeeld Sparta of de tweede rechtsbuiten van PSV - waarvan je wel beter kunt aannemen dat ze de Eredivisie aan kunnen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6619
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 08 apr 2024, 18:25 Dat zeg ik dus, dat gebeurt (zeker de laatste tijd) zelden dat AZ erin slaagt de gewenste speler te bemachtigen, vandaar dat spelers als Sadiq en Sowah last-minute komen. Daar kun je het van afleiden. Denk je dat die spelers eerste keus waren die ze dan op deadline day binnenhalen? Eentje die wel gelukt was, is bijvoorbeeld Dani de Wit, op 30 augustus 2019
Je weet het mooi te spinnen. Ojah Dani de Wit. Ook zon speler waar heel Europa achteraan zat.


Het is gewoon een compleet fabeltje die theorie van jou.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12592
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2024, 18:42 Je weet het mooi te spinnen. Ojah Dani de Wit. Ook zon speler waar heel Europa achteraan zat.


Het is gewoon een compleet fabeltje die theorie van jou.
Man, je begint door te krijgen dat ik gelijk heb, maar je wilt het niet toegeven [-X (heeft geen zin voorbeelden te noemen bij jou, waardoor ik er al geen zin in had)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6619
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 08 apr 2024, 18:43 Man, je begint door te krijgen dat ik gelijk heb, maar je wilt het niet toegeven [-X (heeft geen zin voorbeelden te noemen bij jou, waardoor ik er al geen zin in had)
Ik wordt echt een beetje gek van dit verhaal :lol: :lol: .
Jij blijft alsmaar vasthouden aan een theorie dat AZ zogenaamd moet wachten tot de laatste week van de transfermarkt om sterkhouders binnen te kunnen halen. Ik (en velen met mij hier) lachen om die kul theorie en vragen om een voorbeeld.

Dan kom jij met Sadiq en DeWit en begin je te claimen dat je gelijk hebt, moet niet gekker worden.

Zon beetje ALLE succestransfers uit het verleden bij AZ zijn weken dan niet maanden voor de deadline geregeld. Net zoals 95% van de transfers uit de vijver waaruit AZ vist al vroegtijdig worden geregeld.

De kopende club wil de speler er vanzelfsprekend zo vroeg mogelijk bij hebben
De verkopende club wil tijd hebben om een vervanger te regelen
De speler in kwestie wil de voorbereiding meemaken om klaar te zijn voor de seizoenstart
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12592
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2024, 19:52 Ik wordt echt een beetje gek van dit verhaal :lol: :lol: .
Jij blijft alsmaar vasthouden aan een theorie dat AZ zogenaamd moet wachten tot de laatste week van de transfermarkt om sterkhouders binnen te kunnen halen. Ik (en velen met mij hier) lachen om die kul theorie en vragen om een voorbeeld.

Dan kom jij met Sadiq en DeWit en begin je te claimen dat je gelijk hebt, moet niet gekker worden.

Zon beetje ALLE succestransfers uit het verleden bij AZ zijn weken dan niet maanden voor de deadline geregeld. Net zoals 95% van de transfers uit de vijver waaruit AZ vist al vroegtijdig worden geregeld.

De kopende club wil de speler er vanzelfsprekend zo vroeg mogelijk bij hebben
De verkopende club wil tijd hebben om een vervanger te regelen
De speler in kwestie wil de voorbereiding meemaken om klaar te zijn voor de seizoenstart
Blijf jij maar hangen in je cognitieve disonantie.
Je vraagt om voorbeelden, ik geef je Sadiq, Sowah (nood, uit mijn geheugen) en De Wit en BMI (gelukt, en voor deze twee heb ik alleen naar twee jaargangen gekeken) en nog zit je te kakelen. Ik heb ook al gezegd dat niet alle toptransfers van AZ zo tot stand komen, maar een deel en dat dit volgens mij dus ook de oorzaak kan zijn van de Sadiq gevallen.

Zolang je op deze manier omgaat met zaken zie ik geen reden om nog serieus in te gaan op wat je neerpent.

Luister anders maar naar Huiberts zelf:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/274239/a ... oor-oranje
we can come an end
Plaats reactie