Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 15 mar 2024, 15:41 Oh 100%. Maar dan kunnen we gewoon definitief concluderen dat Huiberts zijn houdbaarheidsdatum is verstreken.
Dat is nu al zo.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Metalingus schreef: 15 mar 2024, 16:00 En het blijft bijzonder dat sommigen blijven denken dat er een enorme kluis vol bankbiljetten ligt en dat er iets van 50 miljoen op de bank staat waar niets mee gedaan wordt.

Ik hoop ook dat er eens een keer een speler gehaald wordt met een bewezen staat van dienst die er gelijk staat. AZ kan nu eenmaal niet de daarbij behorende miljoenensalarissen betalen. Tegenwoordig kosten de Kasiusjes ook al zo’n 3 miljoen.
Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik heb altijd gezegd dat AZ weldegelijk 30 miljoen uitgeeft, alleen is de scouting de laatste jaren echt enorm treurig geweest. De argumenten daarvoor heb ik inmiddels zovaak genoemd. (spelers uit positie en fysieke gesteldheid)

De categorie 3-5 miljoen is nog steeds prima voor AZ. De veronderstelling dat je daarmee alleen de kasiusjes kan halen is zon drogredenering. Dat AZ 12 miljoen betaald voor Wolfe, Witry, Kasius en Mees de wit, terwijl Utrecht elKarouani van vergelijkbaar niveau transfervrij ophaalt bij NEC is een goed voorbeeld. Simpelweg onkunde van AZ, geen resultaat van een onmogelijke transfermarkt.

Mattsson is direct de grote man bij Kopenhagen, wat een gemiste kans is dat voor AZ. Zelfde met een Flemming die het goed doet in de championship. Odgaard viel ook in deze categorie spelers, alleen werd qua positie niet in zijn kracht gebruikt. Dat zijn dure blunders. Je ziet allerlei ploegen van ons niveau de laatste jaren ook succesvol scouten in Azie, blijkbaar hebben wij daar geen goed netwerk. Je hoort wel steeds vaker geruchten uit zuid amerika, wat tot dusver ook tot weinig succes heeft geleid.

Wat dat betreft trek ik een andere conclusie dan jij. Jij stelt dat door de prijscategorie 3-5 miljoen AZ genoodzaakt is "kasiusjes te halen". Ik krijg zelf het idee dat de scouting/Huiberts te lang hebben vastgehouden aan hun oude succesvolle trucje( Datascouting van u21 internationals). Nu zeker de hele datawereld steeds verder is ontwikkeld en AZ daar geen edge meer heeft, worden we gedwongen op een andere manier zaken te doen. Alleen lijkt ons netwerk/scouting vooralsnog weinig succes te hebben in het vinden van een nieuwe werkwijze. Al vind ik Belic en Zeefuik alweer iets van verbetering tonen. Dat zijn 2 spelers met een duidelijk profiel, waar AZ ook behoefte aan had. Hopelijk zet die lijn zich door.
MB80
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SimonPoulsen schreef: 15 mar 2024, 19:03 Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik heb altijd gezegd dat AZ weldegelijk 30 miljoen uitgeeft, alleen is de scouting de laatste jaren echt enorm treurig geweest. De argumenten daarvoor heb ik inmiddels zovaak genoemd. (spelers uit positie en fysieke gesteldheid)

De categorie 3-5 miljoen is nog steeds prima voor AZ. De veronderstelling dat je daarmee alleen de kasiusjes kan halen is zon drogredenering. Dat AZ 12 miljoen betaald voor Wolfe, Witry, Kasius en Mees de wit, terwijl Utrecht elKarouani van vergelijkbaar niveau transfervrij ophaalt bij NEC is een goed voorbeeld. Simpelweg onkunde van AZ, geen resultaat van een onmogelijke transfermarkt.

Mattsson is direct de grote man bij Kopenhagen, wat een gemiste kans is dat voor AZ. Zelfde met een Flemming die het goed doet in de championship. Odgaard viel ook in deze categorie spelers, alleen werd qua positie niet in zijn kracht gebruikt. Dat zijn dure blunders. Je ziet allerlei ploegen van ons niveau de laatste jaren ook succesvol scouten in Azie, blijkbaar hebben wij daar geen goed netwerk. Je hoort wel steeds vaker geruchten uit zuid amerika, wat tot dusver ook tot weinig succes heeft geleid.

Wat dat betreft trek ik een andere conclusie dan jij. Jij stelt dat door de prijscategorie 3-5 miljoen AZ genoodzaakt is "kasiusjes te halen". Ik krijg zelf het idee dat de scouting/Huiberts te lang hebben vastgehouden aan hun oude succesvolle trucje( Datascouting van u21 internationals). Nu zeker de hele datawereld steeds verder is ontwikkeld en AZ daar geen edge meer heeft, worden we gedwongen op een andere manier zaken te doen. Alleen lijkt ons netwerk/scouting vooralsnog weinig succes te hebben in het vinden van een nieuwe werkwijze. Al vind ik Belic en Zeefuik alweer iets van verbetering tonen. Dat zijn 2 spelers met een duidelijk profiel, waar AZ ook behoefte aan had. Hopelijk zet die lijn zich door.
Zeefuik was letterlijk niet te missen en Belic was veelvuldig in actie bij het financial noodlijdende partizan. Dus een buitenkansje want normaal ga je niet van Partizan naar AZ.

Mijn grootste zorg met de scouting is meer de prijs/kwaliteit verhouding met de recente aankopen… een lahdo en van Bommel (paar ton) val je geen buil aan terwijl een mijnans (€2m) een nobrainer was. Terwijl
Mihailovic, Sadiq, Penetra en Wolfe allemaal “gokjes” zijn vanuit respectievelijk de MLS, een Zweedse club (en eerder gefaald in Denemarken), middenmoot Portugal (ex Benfica jeugd) en tweede divisie Noorwegen….

Als je dan toch 3-4 miljoen uitgeeft doe het dan voor (toentertijd) Veerman bij wijze van. Duur maar pure kwaliteit. Jeugd aangevuld met nuttige breedte spelers en een paar top aankopen is de sleutel tot succes.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

MB80 schreef: 15 mar 2024, 22:02
Als je dan toch 3-4 miljoen uitgeeft doe het dan voor (toentertijd) Veerman bij wijze van. Duur maar pure kwaliteit. Jeugd aangevuld met nuttige breedte spelers en een paar top aankopen is de sleutel tot succes.
Even ter herinnering: oktober 2021:
AZ deed ook poging voor Veerman
Niet alleen Feyenoord probeerde Veerman deze zomer weg te kapen bij sc Heerenveen, maar ook AZ deed een poging. "Wij kregen de indicatie van Heerenveen dat het een haalbare kaart zou zijn", legt de technisch directeur uit. "Ze hebben niet een bedrag genoemd, maar wij hebben wel aangegeven wat ons maximum was. Dat was iets minder dan tien miljoen. Uiteindelijk was het niet voldoende om hem te halen. Jammer, want ik denk dat hij goed bij ons zou passen."
Iets meer dan 3 a 4 miljoen……..
We lullen zo maar wat met z’n allen…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 15 mar 2024, 22:39 Iets meer dan 3 a 4 miljoen……..
We lullen zo maar wat met z’n allen…….
Volgens Transfermarkt heeft hij PSV zo'n 6 miljoen gekost.
Dat zou voor AZ een fiks bedrag zijn, maar niet 'onhaalbaar'.

10 miljoen is voor AZ te gortig. AZ krijgt niet gemakkelijk 10 miljoen voor een middenvelder. Dat is voor PAF wel anders.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ferry schreef: 16 mar 2024, 07:20 Volgens Transfermarkt heeft hij PSV zo'n 6 miljoen gekost.
Dat zou voor AZ een fiks bedrag zijn, maar niet 'onhaalbaar'.

10 miljoen is voor AZ te gortig. AZ krijgt niet gemakkelijk 10 miljoen voor een middenvelder. Dat is voor PAF wel anders.
Op het moment dat AZ hem van Heerenveen wilde kopen, wilde Heerenveen hem niet laten gaan en had AZ er wel zo’n 6 miljoen voor over. Ze konden op dat moment niet meer een geschikte vervanger halen. Een half jaar later was er voor PSV wel de mogelijkheid om hem bij Hveen los te weken. En vergeleken met wat PSV kan bieden aan de speler ben je dan kansloos.

Je had m uiteraard ook bij Volendam al moeten oppikken. Al hangt alles van de samenstelling van de selectie af op dat moment. Was er toen ruimte voor hem? Je hebt maar een x-bedrag aan salarisruimte.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

SimonPoulsen schreef: 15 mar 2024, 19:03 Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik heb altijd gezegd dat AZ weldegelijk 30 miljoen uitgeeft, alleen is de scouting de laatste jaren echt enorm treurig geweest.
Ik bedoelde niet specifiek jou, ik haakte meer in op jouw eerste zin.

Ik denk trouwens niet dat de scouting treurig is. Het is een groter probleem wat Huiberts met de scoutingrapporten doet. Ze scouting zich een ongeluk maar er wordt meer naar data gekeken dan waar de fysieke scouts mee aankomen. Ik heb via via wel wat gehoord over onvrede bij de scouting. In dezelfde trend waarom het botste tussen Barry van Galen en de technische leiding.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Metalingus schreef: 16 mar 2024, 08:27 Ik bedoelde niet specifiek jou, ik haakte meer in op jouw eerste zin.

Ik denk trouwens niet dat de scouting treurig is. Het is een groter probleem wat Huiberts met de scoutingrapporten doet. Ze scouting zich een ongeluk maar er wordt meer naar data gekeken dan waar de fysieke scouts mee aankomen. Ik heb via via wel wat gehoord over onvrede bij de scouting. In dezelfde trend waarom het botste tussen Barry van Galen en de technische leiding.
Waarom denk jij dat? Vooralsnog lijkt het eerder andersom namelijk.

Carlos Aalbers was hoofd scouting, en is sinds 2021 weg bij AZ. Sindsdien hebben we veel miskopen. Sinds 2021 is Aalbers TD van NEC. In dezelfde tijd heeft NEC wel een heel degelijk team op de been gezet met goed gescoute spelers. Toeval? Lijkt me sterk.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Als je steeds op basis van data goedkopere/andere opties aantrekt ipv wat er fysiek gescout is, dan ligt het toch niet persé aan de scouting?
We weten allemaal niet waar ze mee aankomen dus het blijft gissen.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

salmonyappi schreef: 15 mar 2024, 22:39 Even ter herinnering: oktober 2021:

Iets meer dan 3 a 4 miljoen……..
We lullen zo maar wat met z’n allen…….
Ik heb dat specifieke interview nog eens teruggekeken/geluisterd;

Als je met gevoel voor understatement zegt “dat was wel iets minder dan 10 miljoen” en vervolgens schrijft iemand op “bijna 10 miljoen” dan wordt het dus compleet verkeerd geïnterpreteerd. Dat understatement wat erin zat hoorde ik toen echt wel terug.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 16 mar 2024, 10:27 Waarom denk jij dat? Vooralsnog lijkt het eerder andersom namelijk.

Carlos Aalbers was hoofd scouting, en is sinds 2021 weg bij AZ. Sindsdien hebben we veel miskopen. Sinds 2021 is Aalbers TD van NEC. In dezelfde tijd heeft NEC wel een heel degelijk team op de been gezet met goed gescoute spelers. Toeval? Lijkt me sterk.
Waar de scouts die er eerder zaten en blijkbaar jongens als Svensson en Midtsjö aandroegen eruit gegaan zijn, is daarvoor Koen Veenstra in de plaats gekomen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

De combinatie van de selectie (dank Max) was gewoon matig dit jaar, veel onbewezen (dure) aankopen en nieuwe jeugdspelers plus een prut trainer in Jansen die leefde op de naweeën van Slot leefde. Dit jaar waren die naweeën zichtbaar weg itt vorig jaar.

Kijk naar PSV (los van de financiën) halen zij Schouten, Dest, Luuk de jong en Lang. Bewezen kwaliteit. Waar onze zuiderburen een Sutalo, Forbes, Akpom en tahirovic voor halen voor hetzelfde geld, dan wel niet meer.

Voor AZ was Dallinga een nobrainer of Veerman. Of van de Ven. Dan vooruit denken, haal Bizot (Rome verhuren), Weghorst (Poku en Zeefuik als stand-in) en Gouweleeuw (duo met Goes en ipv bmi) terug en AZ zal ook weer stabieler zijn… aangevuld met onze talentvolle jeugd/selectie….en nog bijv een rechtsback erbij.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Metalingus schreef: 15 mar 2024, 16:00 En het blijft bijzonder dat sommigen blijven denken dat er een enorme kluis vol bankbiljetten ligt en dat er iets van 50 miljoen op de bank staat waar niets mee gedaan wordt.

Ik hoop ook dat er eens een keer een speler gehaald wordt met een bewezen staat van dienst die er gelijk staat. AZ kan nu eenmaal niet de daarbij behorende miljoenensalarissen betalen. Tegenwoordig kosten de Kasiusjes ook al zo’n 3 miljoen.
Des te frustrerender is het dan toch ook dat de Huiberts + de scouting er met het zuurverdiende geld er dit jaar werkelijk niets van hebben gebakken. Dat er eens een speler niet gelijk staat of flopt is onvermijdelijk dat weet iedereen. Er is afgelopen jaar echter een heel leger aan nieuwe spelers gehaald en er functioneert 10-20% van naar voldoende tot goed.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 16 mar 2024, 13:50 Waar de scouts die er eerder zaten en blijkbaar jongens als Svensson en Midtsjö aandroegen eruit gegaan zijn, is daarvoor Koen Veenstra in de plaats gekomen.
Koen Veenstra is de vervanger van Carlos Aalbers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 17 mar 2024, 11:16 Koen Veenstra is de vervanger van Carlos Aalbers.
Klopt dat bedoel ik ook, als hoofdscout.
De nieuwe hoofdscout van Top Oss, Ruud Bakker zat overigens ook een periode bij AZ in de tijd van Aalbers.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MB80 schreef: 17 mar 2024, 09:57 De combinatie van de selectie (dank Max) was gewoon matig dit jaar, veel onbewezen (dure) aankopen en nieuwe jeugdspelers plus een prut trainer in Jansen die leefde op de naweeën van Slot leefde. Dit jaar waren die naweeën zichtbaar weg itt vorig jaar.

Kijk naar PSV (los van de financiën) halen zij Schouten, Dest, Luuk de jong en Lang. Bewezen kwaliteit. Waar onze zuiderburen een Sutalo, Forbes, Akpom en tahirovic voor halen voor hetzelfde geld, dan wel niet meer.

Voor AZ was Dallinga een nobrainer of Veerman. Of van de Ven. Dan vooruit denken, haal Bizot (Rome verhuren), Weghorst (Poku en Zeefuik als stand-in) en Gouweleeuw (duo met Goes en ipv bmi) terug en AZ zal ook weer stabieler zijn… aangevuld met onze talentvolle jeugd/selectie….en nog bijv een rechtsback erbij.
Ik voel de contouren van deze post.

Maar laten we ophouden met spelers als Gouweleeuw en Jahanbakhsh noemen. Als we ooit nog de top 2/3 willen aanvallen dan moeten we om meerdere redenen in een andere categorie kijken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 08:14 Ik voel de contouren van deze post.

Maar laten we ophouden met spelers als Gouweleeuw en Jahanbakhsh noemen. Als we ooit nog de top 2/3 willen aanvallen dan moeten we om meerdere redenen in een andere categorie kijken.
Jahanbakhsh bij AZ, als eredivisietopscorer vanaf de flank, was echt een speler waarmee je omhoog kon kijken hoor.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MB80 schreef: 17 mar 2024, 09:57 De combinatie van de selectie (dank Max) was gewoon matig dit jaar, veel onbewezen (dure) aankopen en nieuwe jeugdspelers plus een prut trainer in Jansen die leefde op de naweeën van Slot leefde. Dit jaar waren die naweeën zichtbaar weg itt vorig jaar.

Kijk naar PSV (los van de financiën) halen zij Schouten, Dest, Luuk de jong en Lang. Bewezen kwaliteit. Waar onze zuiderburen een Sutalo, Forbes, Akpom en tahirovic voor halen voor hetzelfde geld, dan wel niet meer.

Voor AZ was Dallinga een nobrainer of Veerman. Of van de Ven. Dan vooruit denken, haal Bizot (Rome verhuren), Weghorst (Poku en Zeefuik als stand-in) en Gouweleeuw (duo met Goes en ipv bmi) terug en AZ zal ook weer stabieler zijn… aangevuld met onze talentvolle jeugd/selectie….en nog bijv een rechtsback erbij.
Dallinga is een gemiste kans, Veerman hadden ze moeten halen toen hij nog bij Volendam zat inderdaad. Van de Ven hebben ze geprobeerd te halen.

De namen die jij aandraagt voor de toekomst zijn een gepasseerd station. Bizot wil na Brest een mooie nieuwe stap maken. Die gaat echt niet meer naar AZ komen. Dan kan hij beter met Brest de Champions League ingaan. Daarnaast haal je die niet voor één seizoen. Dan moet je gewoon Ryan met een jaar verlengen. Gouweleeuw is niet beter dan Martins Indi en Weghorst wil naar Twente.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

AZ 4 Life schreef: 18 mar 2024, 10:55 Dallinga is een gemiste kans, Veerman hadden ze moeten halen toen hij nog bij Volendam zat inderdaad. Van de Ven hebben ze geprobeerd te halen.

De namen die jij aandraagt voor de toekomst zijn een gepasseerd station. Bizot wil na Brest een mooie nieuwe stap maken. Die gaat echt niet meer naar AZ komen. Dan kan hij beter met Brest de Champions League ingaan. Daarnaast haal je die niet voor één seizoen. Dan moet je gewoon Ryan met een jaar verlengen. Gouweleeuw is niet beter dan Martins Indi en Weghorst wil naar Twente.
Wel fitter en daardoor dus beter. Verder helemaal eens.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 18 mar 2024, 10:48 Jahanbakhsh bij AZ, als eredivisietopscorer vanaf de flank, was echt een speler waarmee je omhoog kon kijken hoor.
Topscorer tegen de Graafschap en Vitesse.

Kon in Europa en tegen Top 3 niet mee.

Is ook nooit tot dit niveau gekomen.

Het was één van die spelers die AZ klein hield.
Plaats reactie