Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
salmonyappi
Harde Kern

Antti en Cook. Fijn dat jullie elkaar hebben gevonden in het intulektuwele gesprek, maar met voetbal en Max heeft het inmiddels weinig meer te maken.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Drommedaris
Seizoenkaarthouder

vriend schreef: 19 jun 2024, 12:36 Tsjezus jongens. Dit is een voetbalforum, geen filosofieonderricht voor beginners.

By the way, wat vinden jullie van het aankoopbeleid van Max deze window? Beetje stroef nog.
Eens, pretentieus geneuzel.

Maar goed. als AZ4Life gelijk heeft, dan is Max al bijna klaar. Nieuwe rechtsback met Maikuma, Parrot aankondigen als Pavlidis is verkocht en het is klaar. Misschien nog een nieuwe keeper als Ryan niet bijtekent.
SimonPoulsen
Co

Drommedaris schreef: 19 jun 2024, 13:58 Eens, pretentieus geneuzel.

Maar goed. als AZ4Life gelijk heeft, dan is Max al bijna klaar. Nieuwe rechtsback met Maikuma, Parrot aankondigen als Pavlidis is verkocht en het is klaar. Misschien nog een nieuwe keeper als Ryan niet bijtekent.
Mits waar is dat echt reden tot ontslag.

Je kunt na vorig seizoen onmogelijk de conclusie trekken dat er los van een Pavlidis vervanger niets bij hoeft qua aanvallende (basis)spelers. Dan kunnen ze jaar in jaar uit ook lullen over eigen jeugd. Maar met Mijnans, Bommeltje, Sadiq, aankoop, Clasie, Belic, Wolfe/Mees en Japannert/Kasius heb je dan met je 7 voorwaartse spelers én geen eigen jeugd en toon je totaal geen sportieve ambities. Wanbeleid noem ik dat onder voorbehoud.
salmonyappi
Harde Kern

SimonPoulsen schreef: 19 jun 2024, 14:19 Mits waar is dat echt reden tot ontslag.

Je kunt na vorig seizoen onmogelijk de conclusie trekken dat er los van een Pavlidis vervanger niets bij hoeft qua aanvallende (basis)spelers. Dan kunnen ze jaar in jaar uit ook lullen over eigen jeugd. Maar met Mijnans, Bommeltje, Sadiq, aankoop, Clasie, Belic, Wolfe/Mees en Japannert/Kasius heb je dan met je 7 voorwaartse spelers én geen eigen jeugd en toon je totaal geen sportieve ambities. Wanbeleid noem ik dat onder voorbehoud.
Tenzij al de genoemde spelers enorme stappen gaan maken. Er zijn echter niet veel aanwijzingen dat dat gaat gebeuren.
SimonPoulsen
Co

salmonyappi schreef: 19 jun 2024, 14:24 Tenzij al de genoemde spelers enorme stappen gaan maken. Er zijn echter niet veel aanwijzingen dat dat gaat gebueren.
Alleen al het gokken daarop is bizar. Zelfs al het lukt.
salmonyappi
Harde Kern

SimonPoulsen schreef: 19 jun 2024, 14:25 Alleen al het gokken daarop is bizar. Zelfs al het lukt.
Eens.
SjaakTrekhaak
Fanatic

Drommedaris schreef: 19 jun 2024, 13:58 Maar goed. als AZ4Life gelijk heeft, dan is Max al bijna klaar. Nieuwe rechtsback met Maikuma, Parrot aankondigen als Pavlidis is verkocht en het is klaar. Misschien nog een nieuwe keeper als Ryan niet bijtekent.
Eventueel nog een 10. Verder denk ik dat je gelijk gaat krijgen.
vriend
Basisspeler

Drommedaris schreef: 19 jun 2024, 13:58 Maar goed. als AZ4Life gelijk heeft, dan is Max al bijna klaar. Nieuwe rechtsback met Maikuma, Parrot aankondigen als Pavlidis is verkocht en het is klaar. Misschien nog een nieuwe keeper als Ryan niet bijtekent.
Je vergeet die jongen van Quick Boys. :^o
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
differentcook
Harde Kern

salmonyappi schreef: 19 jun 2024, 13:49 Antti en Cook. Fijn dat jullie elkaar hebben gevonden in het intulektuwele gesprek, maar met voetbal en Max heeft het inmiddels weinig meer te maken.
zeker wel!
een goed gesprek en analyse, ook over voetbal, begint ergens :-)
we can come an end
differentcook
Harde Kern

okay, jammer om te horen; maar iig geen pretenties van mijn kant
Ik dacht dat men iig ook bezig was met een linker centrale verdediger
we can come an end
De Rode Baron
Goalscorer

vriend schreef: 19 jun 2024, 14:49 Je vergeet die jongen van Quick Boys. :^o
O ja, ik verheug me nu al op de tweestrijd Bommel/ Sem van Duijn voor de linksbuitenpositie. Tjonge, wat zijn we in een paar seizoenen toch flink afgegleden.
Ik hoor ze nog zeggen, we spreken niet over de traditionele top-3 maar over een top-4.
'At your service '
differentcook
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 19 jun 2024, 15:18 Ik hoor ze nog zeggen, we spreken niet over de traditionele top-3 maar over een top-4.
Misschien is dit goed voor je gemoedsrust?
https://nos.nl/artikel/2525197-programm ... speelronde
we can come an end
MB80
Invaller

Als eerste stappen klopt dat, geen hogere wiskunde. Dani vervang je met Mijnans intern terwijl Ryan, Pavlidis en sugawara 1:1 vervangen worden en de basis staat alweer grotendeels. Jeugd schuift ook door met Smit, Kwakman, Addai, Owusu etc

De grote vraag is meer… heeft Max nog de wil om echt puin te gaan ruimen? Daar valt namelijk nog veel sportieve winst te halen. BMI, Brederode, Verhulst, Wolfe, Mees, bazoer, Meerdink etc moet je allemaal afscheid van nemen.

Vervang je dat met 3/4 directe versterkingen - zoals Karlsson of Gudelj dat relatief gezien waren in hun tijd - dan kan je weer omhoog kijken richting top 3 ipv in een moeras worstelen met een Twente of Utrecht volgend jaar. Dus Max ga aub puinruimen en durf de knip te trekken voor bewezen kwaliteit…. Alleen al in de eredivisie met bord op schoot zit er genoeg.
De Rode Baron
Goalscorer

Donderdag wordt de transfer van Maikuma naar AZ wereldkundig gemaakt waar de Japanner voor meerdere seizoenen gaat tekenen.
Huiberts geeft hier direct mee aan dat hij heeft gefaald met Kasius en Esteves, die beide werden gehaald en gezien als potentiële opvolger van Yuki.
Prima, nu nog Bommel, Mijnans, Sadiq, Wolfe die maar niet in de voetsporen van hun voorgangers kunnen treden, dan kan het nog best iets worden in Alkmaar.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 20 jun 2024, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
'At your service '
differentcook
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 20 jun 2024, 08:28 Donderdag wordt de transfer van Maikuma naar AZ wereldkundig gemaakt waar de Japanner voor meerdere seizoenen gaat tekenen.
Huiberts geeft hier direct mee aan dat hij heeft gefaald met Kasius en Esteves, die beide werden gezien als potentiële opvolger van Yuki.
Of ze werden gewoon uitgeprobeerd, omdat met Yuki er nog een eerste wingback was.
Wees nu niet zo gulzig/happig, Baron
we can come an end
De Rode Baron
Goalscorer

differentcook schreef: 20 jun 2024, 08:32 Of ze werden gewoon uitgeprobeerd, omdat met Yuki er nog een eerste wingback was.
uitgeprobeerd...3 a 4 miljoen voor een Kasius. Fors hoor, voor een speler die het nergens heeft laten zien dan enkel bij FC Volendam (en dan ook nog in een heel kort tijdsbestek).
Dat kon je van tevoren wel zien aankomen.
'At your service '
differentcook
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 20 jun 2024, 08:37 uitgeprobeerd...3 a 4 miljoen voor een Kasius. Fors hoor, voor een speler die het nergens heeft laten zien dan enkel bij FC Volendam (en dan ook nog in een heel kort tijdsbestek).
Dat kon je van tevoren wel zien aankomen.
Ja, ik vind het ook veel geld (als dat bedrag klopt). Naast uitproberen moet je natuurlijk ook zorgen voor een geloofwaardige concurrent. Ik heb de indruk dat AZ sinds een aantal jaren op de flanken twee enigszins even sterke spelers wil hebben (meer dan op andere posities). Zal allicht samenhangen met dat die worden geacht de gehele flank te bestrijken. Toen ivm de pandemie het aantal wisselmogelijkheden werd vergroot was het zelfs enige tijd de strategie om de wingbacks standaard te wisselen iedere wedstrijd.
we can come an end
SjaakTrekhaak
Fanatic

differentcook schreef: 20 jun 2024, 08:32 Of ze werden gewoon uitgeprobeerd, omdat met Yuki er nog een eerste wingback was.
Exact. Alleen maar voltreffers is niet realistisch. Esteves was een goedkoop experiment. Weinig downside, aardig wat upside. In poker zou dit een positieve expected value bet zijn. Dus dan ga je ervoor (indien er verder geen groot afbreukrisico is).
Ferry
Georg

Nou, ik vind wel dat er een miskleun is gemaakt in de tijd van de Asia Cup. Yuki zou minimaal een maand missen, waarin AZ belangrijke wedstrijden speelde. Om dan met 'uitprobeersels' te gaan spelen vind ik echt geen topsport.

Kasius is gewoon door het ijs gezakt - en een miskoop gebleken. Dat is niet eens zo heel erg, maar we mogen dat ook wel best benoemen.
SimonPoulsen
Co

Ferry schreef: 20 jun 2024, 09:11 Nou, ik vind wel dat er een miskleun is gemaakt in de tijd van de Asia Cup. Yuki zou minimaal een maand missen, waarin AZ belangrijke wedstrijden speelde. Om dan met 'uitprobeersels' te gaan spelen vind ik echt geen topsport.

Kasius is gewoon door het ijs gezakt - en een miskoop gebleken. Dat is niet eens zo heel erg, maar we mogen dat ook wel best benoemen.
Ik ben ook nog niet overtuigd van Kasius hoor. Maar de beste man heeft ander halve wedstrijd in de basis gespeeld op z'n eigen positie. Waarvan de tweede dus met een mooie assist gevolgd door een domme rode kaart.
(Tegen Legia stond hij rechtsbuiten en tegen pec linksback)

Ik vind het allemaal wat voorbarig nog voor iemand van 21 met zon kleine sample. Bij Jong AZ 3 gespeeld, 3 goals. Aanvallend zit er best potentie in die jongen. Ik sluit ook zeker niet uit dat Kasius de voorkeur gaat krijgen. Laat ze het maar bewijzen in de voorbereiding.
Plaats reactie