Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9172
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De keuze voor Dennis Haar als hoofd scouting slaat 10x nergens op. De beste man heeft jaren als trainer mogen rondhuppelen in lichtelijke nepotisme en heeft aangetoond niet op eigen benen te kunnen staan. Komt dan terug en mag als scout acteren, maar om hem nu gelijk na een jaar hoofd scouting te maken?

Wellicht heeft hij een of ander onontdekt talent in hemzelf ontdekt, maar ik betwijfel het.

Ondertussen is de bij AZ vertrokken Marijn Beuker in Amsterdam de door mij al zolang gewenste samenwerkingsverbanden aan het opzetten (las dat ze gingen samenwerken met Gamba Osaka), wat mij dan weer doet vermoeden dat die misschien wel geremd werd bij AZ met dit soort ideetjes.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 384
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

DeZuivelDuivel schreef: 11 apr 2024, 20:43 De keuze voor Dennis Haar als hoofd scouting slaat 10x nergens op. De beste man heeft jaren als trainer mogen rondhuppelen in lichtelijke nepotisme en heeft aangetoond niet op eigen benen te kunnen staan. Komt dan terug en mag als scout acteren, maar om hem nu gelijk na een jaar hoofd scouting te maken?

Wellicht heeft hij een of ander onontdekt talent in hemzelf ontdekt, maar ik betwijfel het.
Hij heeft genoeg met voetballers gewerkt om te zien wie talent heeft. Dat is heel wat anders dan een team managen en coachen. Dat vraagt om hele andere competenties. Misschien is hij erachter gekomen dat dat hem niet ligt. Of is er wat veranderd in zijn thuissituatie waardoor hij wat minder druk wil. Dus op zich zijn er plausibele verklaringen voor de switch te bedenken. Maar of het ook zo is, weten we natuurlijk niet. Ik gun hem het voordeel van de twijfel; hij mag het direct laten zien komende periode gegeven de aanstaande exodus.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6598
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SjaakTrekhaak schreef: 12 apr 2024, 07:37 Hij heeft genoeg met voetballers gewerkt om te zien wie talent heeft. Dat is heel wat anders dan een team managen en coachen. Dat vraagt om hele andere competenties. Misschien is hij erachter gekomen dat dat hem niet ligt. Of is er wat veranderd in zijn thuissituatie waardoor hij wat minder druk wil. Dus op zich zijn er plausibele verklaringen voor de switch te bedenken. Maar of het ook zo is, weten we natuurlijk niet. Ik gun hem het voordeel van de twijfel; hij mag het direct laten zien komende periode gegeven de aanstaande exodus.
Nee nee, als je direct wordt gepromoveerd tot hoofdscout is het niet mogen, maar moet je het laten zien.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9172
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SjaakTrekhaak schreef: 12 apr 2024, 07:37 Hij heeft genoeg met voetballers gewerkt om te zien wie talent heeft. Dat is heel wat anders dan een team managen en coachen. Dat vraagt om hele andere competenties. Misschien is hij erachter gekomen dat dat hem niet ligt. Of is er wat veranderd in zijn thuissituatie waardoor hij wat minder druk wil. Dus op zich zijn er plausibele verklaringen voor de switch te bedenken. Maar of het ook zo is, weten we natuurlijk niet. Ik gun hem het voordeel van de twijfel; hij mag het direct laten zien komende periode gegeven de aanstaande exodus.
Talent en potentie beoordelen is een vak apart, data-analyse is een vak apart, die twee koppelen is al helemaal een vak apart.
'Trainen' kan in beginsel iedereen zoals in beginsel iedereen kan 'voetballen'. Geef een willekeurige voorbijganger de teugels bij Manchester City in handen en ze gaan echt niet degraderen met de huidige selectie, hooguit gaan de spelers het uiteindelijk zelf maar organiseren zoals vroeger nog wel eens gebeurde. Het is ook al lang duidelijk dat goede spelers niet altijd goede trainers maken.

Kijk naar Arne Slot, momenteel kroonprins van het Nederlandse trainersgilde en nooit verder gekomen dan PEC/Sparta (in zijn periode was dat veelal om het even). Erik Ten Hag heeft het geschopt tot FC Utrecht/Twente en dat was het dan.
Vergelijk dat maar eens met een Dirk Kuyt bijvoorbeeld.

En dan gaan we nu doen alsof het net zo gemakkelijk is om ook weer over te stappen naar scouten? Ja de stap binnen de voetballerij is mogelijk omdat het een netwerk en reputatiewereldje is, maar of het inhoudelijk de beste oplossing is, is veelal de vraag. Iemand met een AZ verleden die dat wél gelukt is, is Piet de Visser, maar die is scout geworden aan de achterkant van een loopbaan van bijna 40 jaar.

Wie weet is het wonderwel een goede oplossing, maar dat zinnetje bezigen we de laatste tijd iets te vaak. Ik vind het een duidelijk teken dat bepaalde mensen al te lang in de organisatie zitten en teveel in zichzelf zijn gaan geloven of dat ze mogelijk geen tegenspraak dulden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 08 apr 2024, 16:34 Toch bijzonder dat Martins Indi - die niet voldoet - weer uit de koker komt.
Maar goed - i) zeker een volwaardige vervanger van Pavlidis
ii) rechtsback ter vervanging van Yuki.
iii) vervanging van Dani de Wit
iv) vervanger van Clasie - wellicht direct / wellicht op termijn.
v) volwassen doelman voor 1-2 jaar halen. Zoals een Wellenreuther. Owuso Oduro voor 2 jaar verhuren.
vi) volwassen vervanging op de rechterflank. En selecteer maar door met Sadiq, Lahdo.

En dan heb je nog de mogelijkheid om de linksback positie of centraal achterin te versterken.
Martins Indi als één van de vier centrale verdedigers naast Goes, Dekker en Penetra is gewoon een optie. Mits fit. Ik ga niet mee in die beeldvorming hier op het forum waar iedereen elkaar na kakelt. Ik kijk gewoon naar de feiten, waar ik zag dat Martins Indi in oktober aanvankelijk sterk terugkeerde. Als hij die vorm heeft dan voldoet hij als een van de vier opties, maar dan hoeft hij wat mij betreft niet per se in de basis. Dan mag hij aantonen dat hij beter is dan twee van die drie anderen.

En de rest met je eens inderdaad qua spelers die we nodig hebben. Die sterke doelman kan wat mij betreft gewoon Ryan zijn voor nog een a twee jaar. Afhankelijk van de ontwikkeling van Rome.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bertje schreef: 08 apr 2024, 13:37 Qua begroting ook.
Scheelt niet veel, maar toch.
In het stadion van FC Twente kunnen 30000 mensen.
Begroting is nagenoeg gelijk, maar het spelersbudget van AZ nog een heel stuk hoger. Dat komt met name door de schulden die ze bij Twente nog hebben.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6598
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 12 apr 2024, 13:46 Begroting is nagenoeg gelijk, maar het spelersbudget van AZ nog een heel stuk hoger. Dat komt met name door de schulden die ze bij Twente nog hebben.
En omdat AZ Europees voetbal nooit begroot. Maargoed dat doet Twente vanaf nu ook niet. Dus dat gaat niet meer op,
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1638
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

AZ 4 Life schreef: 12 apr 2024, 13:46 Begroting is nagenoeg gelijk, maar het spelersbudget van AZ nog een heel stuk hoger. Dat komt met name door de schulden die ze bij Twente nog hebben.
Heeft die club schulden?
Ik snap dan niets van de bedrijfsvoering bij FC Twente
Spelers komen graag naar die club dus waarschijnlijk zijn de salarissen best goed daar.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16271
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bertje schreef: 12 apr 2024, 16:06 Heeft die club schulden?
Ik snap dan niets van de bedrijfsvoering bij FC Twente
Spelers komen graag naar die club dus waarschijnlijk zijn de salarissen best goed daar.
Jij hebt misschien ook een hypotheek, en gaat toch op vakantie? :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1638
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

salmonyappi schreef: 12 apr 2024, 17:08 Jij hebt misschien ook een hypotheek, en gaat toch op vakantie? :wink:
Klopt exact. Ik snap hem. 8)
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3261
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 12 apr 2024, 13:40 En de rest met je eens inderdaad qua spelers die we nodig hebben. Die sterke doelman kan wat mij betreft gewoon Ryan zijn voor nog een a twee jaar. Afhankelijk van de ontwikkeling van Rome.
Ik blijf zeggen dat met name de matige linker en rechtervleugel de belangrijkste factoren zijn geweest dat we zo'n teleurstellend seizoen hebben gekend.
Hier moet met name Huiberts op anticiperen. Een controlerende middenvelder, aanvallende middenvelder, backs, een vervanger van Pavlidis, allemaal waar, maar die zijkanten voorin zijn de sleutelposities.
Als de aanvalsflanken niet beter worden ingevuld gaan we domweg wederom dat tandeloze voetbal in het nieuwe seizoen terug zien.
Jeroen op de Podcast gaf ook goed samen, het aanmerkelijke verschil tussen AZ en PSV. Waar één zo'n buitenspeler van PSV als die de bal krijgt, AZ constant twee a drie spelers daarom heen moet laten spelen vanwege de dreiging die van zo'n speler uitgaat en je dan goed kan zien wat zo'n buitenspeler doet voor de rest van het aanvalsspel van een team, want om zo'n speler heen komen allerlei spelers vrij. Dat is bij AZ al heel het seizoen het manco, het beschikt niet meer over zo'n buitenspeler(s) waar tegenstanders altijd zowat twee a die spelers om moet laten spelen en dus spelers uit hun posities weg lokt. We hebben ze gehad met Idrissi, Karlsson en Jahanbahsh maar dit is echt de ondergrens Mijnans is gewoon een middenvelder speelt alles terug of breed, Bommel komt zijn man niet voorbij, Brederode heeft totaal geen dreiging. Poku, Lahdo spelen veelal met oogkleppen, Addai is er schijnbaar nog niet klaar voor en Sadiq weet niemand waarom die is gekocht.
Deze posities moeten weer sterk worden ingevuld, enkel een sterke vervanger voor de vertrekkende Pavlidis halen zal weinig verschil gaan uit maken.
En als je weer over een sterke aanval beschikt dan hebben de andere linies ook veel meer lucht en kan juist een 10 ook veel meer van zich doen laten spreken.
Bommel, Poku, Addai, Lahdo prima wat mij betreft om ze af en toe wat minuten te laten maken, maar het moet dan echt voorbij zijn om ze continue in de basis te zien. Anders ben je niet meer geloofwaardig om nog als belangrijke uitdager van de traditionele te willen worden zien.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5444
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Zou Joris Mathijsen er al klaar voor zijn?
Hij ging lekker met Willem II, en ADO is ook weer omhoog gekropen.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 384
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Max kan nu in ieder geval onze gewenste toppers vertellen dat ze kunnen gaan shinen in de Europa League. En wellicht dat er hierdoor wat extra euries bij het salaris kunnen om hen over de streep te trekken.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6566
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SjaakTrekhaak schreef: 25 apr 2024, 08:32 Max kan nu in ieder geval onze gewenste toppers vertellen dat ze kunnen gaan shinen in de Europa League. En wellicht dat er hierdoor wat extra euries bij het salaris kunnen om hen over de streep te trekken.
Je bent optimistisch...
:lol:
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 384
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Ferry schreef: 25 apr 2024, 09:29 Je bent optimistisch...
:lol:
Europa League kan na gisteren toch bijna niet meer missen. Dan moet je vanaf nu geen enkel punt meer pakken en moeten NEC en ajax alles winnen. Gaat niet gebeuren.

Ik wil gewoon dat Max even lekker gaat shoppen. Laten we beginnen met Sahraoui.
Laatst gewijzigd door SjaakTrekhaak op 25 apr 2024, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

SjaakTrekhaak schreef: 25 apr 2024, 11:21 Europa League kan na gisteren toch bijna niet meer missen. Dan moet je vanaf nu geen enkele punt meer pakken en moeten NEC en ajax alles winnen. Gaat niet gebeuren.
Nee, dat lijkt onmogelijk. Doet erg denken aan 3-0 voor staan bij rust tegen Mostar.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6566
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SjaakTrekhaak schreef: 25 apr 2024, 11:21 Dan moet je vanaf nu geen enkel punt meer pakken en moeten NEC en ajax alles winnen. Gaat niet gebeuren.
ajax speelt nog tegen Vitesse (uit), Volendam (uit) en Almere City (thuis). Ik ben er nog niet zo zeker van.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3261
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Waar is de Edgar Davids warrior mentaliteit onder ons. Zolang het kan kijk ik nog steeds naar een Twente of ze ergens nog een kleine uitglijder maken met de thuiswedstrijd nog bij ons, ook al zit ik me wekelijks te frustreren aan spelers als Bommel en Mijnans.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6598
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 25 apr 2024, 12:26 Waar is de Edgar Davids warrior mentaliteit onder ons. Zolang het kan kijk ik nog steeds naar een Twente of ze ergens nog een kleine uitglijder maken met de thuiswedstrijd nog bij ons, ook al zit ik me wekelijks te frustreren aan spelers als Bommel en Mijnans.
Ik ben nog steeds van mening dat plek 4 beter is voor AZ. Die extra weken rust zal AZ goed doen. En voldoende tijd voor de monsterklus die Huiberts en co moeten voltooien. Voorronde CL gaat AZ toch niet doorkomen met ons halve elftal en gebrek aan kwaliteit. De komende 4 wedstrijden moeten laten zien wie voor volgend seizoen perspectief hebben, en wie doorgeselecteerd moeten worden. Met name Sadiq moet veel gaan spelen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 25 apr 2024, 12:26 Waar is de Edgar Davids warrior mentaliteit onder ons. Zolang het kan kijk ik nog steeds naar een Twente of ze ergens nog een kleine uitglijder maken met de thuiswedstrijd nog bij ons, ook al zit ik me wekelijks te frustreren aan spelers als Bommel en Mijnans.
Baron, je lijkt me zelf eigenlijk niet zo'n warrior, meer van de praatjes en makkelijke aankopen. :wink:
we can come an end
Plaats reactie