Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6611
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 08 apr 2024, 20:31 Blijf jij maar hangen in je cognitieve disonantie.
Je vraagt om voorbeelden, ik geef je Sadiq, Sowah (nood, uit mijn geheugen) en De Wit en BMI (gelukt, en voor deze twee heb ik alleen naar twee jaargangen gekeken) en nog zit je te kakelen. Ik heb ook al gezegd dat niet alle toptransfers van AZ zo tot stand komen, maar een deel en dat dit volgens mij dus ook de oorzaak kan zijn van de Sadiq gevallen.

Zolang je op deze manier omgaat met zaken zie ik geen reden om nog serieus in te gaan op wat je neerpent.
Oftewel samenvatting
Het is AZ nog nooit gelukt om een "toptransfer" af te ronden in de laatste week. Bedankt voor het bevestigen van die stelling. En daarom moet AZ zich, itt tot wat jij elk jaar weer beweert, totaal niet focussen op de laatste transferweek.

Jij doet net alsof AZ ieder jaar een topper in de pijpleiding heeft zitten, en dat we dan maar voor lief moeten nemen dat dat soms eindigt in een Sowah of Sadiq geval. Dat zou ik best willen doen, als dat in andere jaren resulteert in een Veerman of Karlsson. Maar dat is dus nog nooit gebeurt :^o . Of zijn er andere mensen hier die het verhaal van Differentcook wel begrijpen?


BMI en Sowah waren huurtransfers
Sadiq een paniek aankoop
en DeWit was wisselspeler bij ajax, dat gaan we toch geen toptransfer nemen
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

differentcook schreef: 08 apr 2024, 20:31 Luister anders maar naar Huiberts zelf:
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/274239/a ... oor-oranje
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2024, 19:52 Ik wordt echt een beetje gek van dit verhaal :lol: :lol: .
Jij blijft alsmaar vasthouden aan een theorie dat AZ zogenaamd moet wachten tot de laatste week van de transfermarkt om sterkhouders binnen te kunnen halen. Ik (en velen met mij hier) lachen om die kul theorie en vragen om een voorbeeld.

Dan kom jij met Sadiq en DeWit en begin je te claimen dat je gelijk hebt, moet niet gekker worden.

Zon beetje ALLE succestransfers uit het verleden bij AZ zijn weken dan niet maanden voor de deadline geregeld. Net zoals 95% van de transfers uit de vijver waaruit AZ vist al vroegtijdig worden geregeld.

De kopende club wil de speler er vanzelfsprekend zo vroeg mogelijk bij hebben
De verkopende club wil tijd hebben om een vervanger te regelen
De speler in kwestie wil de voorbereiding meemaken om klaar te zijn voor de seizoenstart
Henriksen
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Is er binnen AZ eigenlijk nog steeds geen kritiek op het functioneren van Huiberts? Ik hoor daar zo weinig over vanuit de AZ geledingen.
Zijn versterkingen zijn over het algemeen toch maar weinig succesvol, vanuit jong komt maar niets door en wat er doorkomt heeft moeite om aan te klampen, het ontslag van Pascal heeft ook niet echt bijgedragen om de neergaande lijn te keren. Mocht onverhoopt de doelstelling (eindigen bij de eerst vier, red.) niet behaald worden is dat dan 'pech, volgend seizoen maar weer beter' zonder enige druk richting zijn zijde? Waar staat mijn club eigenlijk voor, want eindigen eerste 4 mag dan wel de doelstelling zijn dat is puur gebaseerd op de traditionele. Dat ajax zover is weg gevallen en we in alles zijn gepasseerd door een FC twente doet er schijnbaar helemaal niet toe: doelstelling is doelstelling en dan hebben we weer een redelijk seizoen gedraaid.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 09 apr 2024, 14:33 het ontslag van Pascal heeft ook niet echt bijgedragen om de neergaande lijn te keren.
Afgezien van vorige week dus wel
De Rode Baron schreef: 09 apr 2024, 14:33 Is er binnen AZ eigenlijk nog steeds geen kritiek op het functioneren van Huiberts? Ik hoor daar zo weinig over vanuit de AZ geledingen.
Klopt, ik heb de indruk dat Huiberts een ongezonde machtspositie heeft binnen AZ
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6611
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 09 apr 2024, 14:33 Is er binnen AZ eigenlijk nog steeds geen kritiek op het functioneren van Huiberts? Ik hoor daar zo weinig over vanuit de AZ geledingen.
Zijn versterkingen zijn over het algemeen toch maar weinig succesvol, vanuit jong komt maar niets door en wat er doorkomt heeft moeite om aan te klampen, het ontslag van Pascal heeft ook niet echt bijgedragen om de neergaande lijn te keren. Mocht onverhoopt de doelstelling (eindigen bij de eerst vier, red.) niet behaald worden is dat dan 'pech, volgend seizoen maar weer beter' zonder enige druk richting zijn zijde? Waar staat mijn club eigenlijk voor, want eindigen eerste 4 mag dan wel de doelstelling zijn dat is puur gebaseerd op de traditionele. Dat ajax zover is weg gevallen en we in alles zijn gepasseerd door een FC twente doet er schijnbaar helemaal niet toe: doelstelling is doelstelling en dan hebben we weer een redelijk seizoen gedraaid.
De beste man is ook compleet onzichtbaar. Toen hij in de reurige tijd omtrent Jansen enige kritiek kreeg op zijn persoonlijke handelen, beet hij direct van zich af. Sinds dien heb ik hem alleen nog gezien in een goednieuws aflevering van AZTV over Beukema en Reijnders.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Speculeren over hoeveel Pavlidis mogelijk gaat opbrengen doet Huiberts niet. Wel weet hij dat er voor de opvolging in ieder geval niet diep in de buidel getast gaat worden. "We betalen inmiddels al hogere transferbedragen en hebben dus ons plafond ook al opgerekt. Het is niet zo dat wij geen risico durven nemen, zeker niet. Maar alles over de balk smijten voor één of twee spelers... Dan ga je heel grote risico's lopen."
Topsport kun je niet op zekerheden bouwen.. gecalculeerd risico moet om de zoveel tijd wel kunnen wil je de lat hoger blijven leggen, zeker als de financiele mogelijkheden daarvoor ook zijn. Niet structureel natuurlijk, maar wel om de zoveel tijd om het elftal een push te geven.
Met een Cerny van 6 miljoen en bijv. het huren van een 'dure' Karlsson zou je al weer een heel ander aanvalsspel kunnen krijgen.
Door blijven gaan met vleugels als Bommel en Mijnans en opkomende backs als Wolfe en Kasius zal je niet doen terugkeren naar het AZ wat we hebben gekend.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9187
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 09 apr 2024, 15:43 Topsport kun je niet op zekerheden bouwen.. gecalculeerd risico moet om de zoveel tijd wel kunnen wil je de lat hoger blijven leggen, zeker als de financiele mogelijkheden daarvoor ook zijn. Niet structureel natuurlijk, maar wel om de zoveel tijd om het elftal een push te geven.
Met een Cerny van 6 miljoen en bijv. het huren van een 'dure' Karlsson zou je al weer een heel ander aanvalsspel kunnen krijgen.
Door blijven gaan met vleugels als Bommel en Mijnans en opkomende backs als Wolfe en Kasius zal je niet doen terugkeren naar het AZ wat we hebben gekend.
Waar is dit een citaat van?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

differentcook schreef: 09 apr 2024, 15:24 Afgezien van vorige week dus wel
Is dat zo? Ik heb het rijtje wedstrijden onder Martens er eens bij gepakt;

Pec Zwolle gelijk
Heerenveen gelijk
Feyenoord verlies
Feyenoord verlies
Almere City gelijk
Fortuna winst
ajax winst
Sparta gelijk
Excelsior winst
Volendam winst
Vitesse winst
Heracles verlies
PSV verlies

13 wedstrijden en ruim een derde van gewonnen.

Niet bepaald een rijtje om je vingers bij af te likken. Dus een stijgende lijn dat vind ik persoonlijk veel te optimistisch. De laatste weken ging het wel wat beter dat dient gezegd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12584
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sander73 schreef: 09 apr 2024, 17:18 Is dat zo? Ik heb het rijtje wedstrijden onder Martens er eens bij gepakt;

Pec Zwolle gelijk
Heerenveen gelijk
Feyenoord verlies
Feyenoord verlies
Almere City gelijk
Fortuna winst
ajax winst
Sparta gelijk
Excelsior winst
Volendam winst
Vitesse winst
Heracles verlies
PSV verlies

13 wedstrijden en ruim een derde van gewonnen.

Niet bepaald een rijtje om je vingers bij af te likken. Dus een stijgende lijn dat vind ik persoonlijk veel te optimistisch. De laatste weken ging het wel wat beter dat dient gezegd.
Een neergaande lijn keer je vaak niet direct bij het aantreden, dat heeft wat tijd nodig.
Beter dus naar het verloop in de tijd te kijken ipv deze som
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Sander73 schreef: 09 apr 2024, 17:18 Is dat zo? Ik heb het rijtje wedstrijden onder Martens er eens bij gepakt;

Pec Zwolle gelijk
Heerenveen gelijk
Feyenoord verlies
Feyenoord verlies
Almere City gelijk
Fortuna winst
ajax winst
Sparta gelijk
Excelsior winst
Volendam winst
Vitesse winst
Heracles verlies
PSV verlies

13 wedstrijden en ruim een derde van gewonnen.

Niet bepaald een rijtje om je vingers bij af te likken. Dus een stijgende lijn dat vind ik persoonlijk veel te optimistisch. De laatste weken ging het wel wat beter dat dient gezegd.
Als je kijkt naar het spel, dan zie ik zeker wel meer accenten waar ik vrolijk van word. Hoog druk zetten, meer intensiteit. Dat zijn zaken die ik onder Jansen gemist hebben. Ik zie ook Goes en Bazoer de bal niet eindeloos naar elkaar toespelen. Voor mij is dat al een enorme opluchting.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 10 apr 2024, 04:27 Als je kijkt naar het spel, dan zie ik zeker wel meer accenten waar ik vrolijk van word. Hoog druk zetten, meer intensiteit. Dat zijn zaken die ik onder Jansen gemist hebben. Ik zie ook Goes en Bazoer de bal niet eindeloos naar elkaar toespelen. Voor mij is dat al een enorme opluchting.
Nee, Bazoer en Goes spelen de bal niet eindeloos naar elkaar toe maar ze krijgen wel in amper 3 dagen 10 treffers om de oren! Tjee, dat is een opluchting dat de heren de bal iets meer naar elkaar toe spelen.
Stop met middelmaat te verdedigen; deze trainer en selectie is het bespreken niet meer waard. Bijna elke week worden we wel teleurgesteld, samen met ajax zijn we het lachertje van de eredivisie geworden. Beiden door wanbeleid van een erbarmelijke scouting en trainers aan het roer die zelf weliswaar leuk tegen een bal hebben getrapt, maar niet echt de capaciteiten hebben om met het aangeboden materiaal er iets te kunnen neer zetten.
Na dit seizoen zal ongetwijfeld, om het blazoen van Huiberts nog wat op te poetsen, er een andere trainersstaf en een deels veranderde selectie er staan.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Sander73 schreef: 09 apr 2024, 17:18 De laatste weken ging het wel wat beter dat dient gezegd.
Het ging helemaal niet beter. Ze troffen toevallig 3 krankzinnig slechte ploegen achter elkaar.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

SchoorlAZ schreef: 10 apr 2024, 04:27 Als je kijkt naar het spel, dan zie ik zeker wel meer accenten waar ik vrolijk van word. Hoog druk zetten, meer intensiteit. Dat zijn zaken die ik onder Jansen gemist hebben. Ik zie ook Goes en Bazoer de bal niet eindeloos naar elkaar toespelen. Voor mij is dat al een enorme opluchting.
Sorry maar ik zie bitter weinig in het spel van AZ waar ik vrolijk van wordt. Het is lamlendig, slap en kwaliteitsarm voetbal. En dat er incidenteel tegen een laagvlieger een aardig resultaat wordt gehaald is natuurlijk fijn maar het is ronduit armoedig wat we zowel onder Jansen als Martens het hele jaar al voorgeschoteld krijgen.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Langedijk schreef: 10 apr 2024, 09:34 Het ging helemaal niet beter. Ze troffen toevallig 3 krankzinnig slechte ploegen achter elkaar.
Daar heb je gelijk in, het waren inderdaad wel drie heel matige tegenstanders.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6611
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Hoofdscouting Koen Veenstra gaat weg. Kan ik niks zinnigs over zeggen of we daar wel of niet blij mee moeten zijn.

Dennis Haar wordt zijn vervanger. Dan is dan wel weer typisch AZ. Intern opvullen van kernfuncties door mensen zonder ervaring. Dat wordt me een knaller van een transferzomer.

Overigens toch wel opmerkelijk te noemen hoe groot het verloop van personeel ineens is de laatste paar jaar. Lijkt me geen goed teken.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16273
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 10 apr 2024, 22:56 Overigens toch wel opmerkelijk te noemen hoe groot het verloop van personeel ineens is de laatste paar jaar. Lijkt me geen goed teken.
Of juist wel. Hoe vind jij dat het gaat momenteel?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2018
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik geloof dat destijds de vlag ongeveer uit ging bij de supporters toen deze ja-knikker van de bank verdween. Nu heeft hij een van de belangrijkste voetbal-functies toegeschoven gekregen. Hij is tenslotte al een jaar werkzaam als scout, dan wordt het al weer eens wat.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16273
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... ian-wijker

Een sombere kijk op de toekomst van AZ…….Maar niet ondenkbaar.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 10 apr 2024, 23:02 Of juist wel. Hoe vind jij dat het gaat momenteel?
Mwah. Als er hoog verloop is zegt dat doorgaans ook iets over het aannamebeleid.

Een hoog verloop binnen een professionele voetbalorganisatie vind ik niet heel wenselijk. Zeker omdat je telkens veel interne kennis verliest ...
Plaats reactie