Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZ 4 Life
Harde Kern

salmonyappi schreef: 16 nov 2023, 14:42 Op basis van wat denk je dit?
Op basis van hun talent. Goes en Penetra zou ik zonder twijfel op durven stellen. Probleem is alleen dat de andere twee opties het ook goed doen, met name Bazoer. Dan is een plek als wissel wel zuur, omdat ze qua kwaliteit alle vier recht hebben op een basisplek.
Wildcat
Invaller
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 20 nov 2023, 13:52 Die crosspass van Penetra was vrij simpel. Als je die afzet tegen die bal van Hatzidiakos op Odgaard tegen ajax, dan was de laatste technisch gezien veel moeilijker. Martins Indi heeft al een aantal keer een assist gegeven op die manier.

Kansen krijg je niet, die moet je verdienen. En dat is precies wat ik bedoel met mijn vergelijking met Dantas. Die laat in die paar wedstrijden wel een meerwaarde zien. Mihailovic tot op heden niet. En blijkbaar laat hij het ook niet zien op trainingen.

Nee dat snap ik ook niet. Ik vind dat Dantas een van de weinige spelers is die veel meer minuten verdient.
Ik vind je het altijd redelijk bij het rechte eind hebben maar dat BMI al een aantal van dat soort passes heeft gegeven is echt klinklare onzin. Als de pass zo simpel waarom zijn Clasie en daarvoor alleen Koopmeiners de enige die dit soort passes hebben gegeven?

De bal van Hatzidiakos was een enorm blinde peer naar voren die ook nog eens ergens compleet anders bedoelt was.

Dat Dantas (en Kasius) geen kansen krijgen vind ik inderdaad vreemd.

Bij AZ is het eerder:

"Kansen krijg je, die verdien je niet"

of

"Kansen krijg je, ook al verdien je ze niet"

Geliked door: Dani de Wit en Myron van Brederode
Ferry
Co

AZ 4 Life schreef: 20 nov 2023, 13:54 Omdat de de ene slecht speelt en de vervanger een betere vorm toont. Op de andere posities (en dan met name op de vleugels voorin) is het allemaal inwisselbaar. Dan kan ik er nog in komen dat je iemand dan even wat langer laat staan om automatismen te krijgen in de hoop op beterschap.
Dat is toch precies wat ik zeg? Onnavolgbaar beleid. Bij de een doe je het wel, bij de ander niet.

En 'automatismen bij Jansen': is inderdaad hopen op beterschap...
salmonyappi
Harde Kern

Wederom verlengt een talentvolle jeugdspeler zijn contract: Goes. Harstikke leuk dat ze allemaal willen blijven en AZ op deze manier de transferwaarde weet op te krikken. Maar geef deze jongens dan ook speeltijd! Zo’n jonge vent wíl toch juist ontzettend graag in het eerste spelen! En zal daarom nog meer het vuur uit de sloffen spelen dan iemand als bijvoorbeeld BMI. De jeugd heeft de toekomst. Ik snap dat “voorzichtig brengen” en “gedoseerd invallen” niet meer zo goed………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder

salmonyappi schreef: 24 nov 2023, 08:08 Wederom verlengt een talentvolle jeugdspeler zijn contract: Goes. Harstikke leuk dat ze allemaal willen blijven en AZ op deze manier de transferwaarde weet op te krikken. Maar geef deze jongens dan ook speeltijd! Zo’n jonge vent wíl toch juist ontzettend graag in het eerste spelen! En zal daarom nog meer het vuur uit de sloffen spelen dan iemand als bijvoorbeeld BMI. De jeugd heeft de toekomst. Ik snap dat “voorzichtig brengen” en “gedoseerd invallen” niet meer zo goed………
Grote kans dat Bazoer na dit seizoen vertrekt. Dan is Goes de logische opvolger. Dat zal hem wel voorgehouden zijn.
Ferry
Co

SjaakTrekhaak schreef: 24 nov 2023, 08:18 Grote kans dat Bazoer na dit seizoen vertrekt.
Waarom zou Bazoer vertrekken? Waarom is die kans groot?
MB80
Invaller

Ferry schreef: 24 nov 2023, 08:29 Waarom zou Bazoer vertrekken? Waarom is die kans groot?
Nog een 1-jarig contract van de zomer dus als je nog iets wilt verdienen… plus bazoer zal weleens weer hogerop willen als voormalig top talent en ex-porto bijvoorbeeld.
pAZcal
Kristen

Volgens mij zit Bazoer hier wel op zijn plek. Dat ziet ie zelf toch ook wel?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

De grote vraag is of Max in de winter gaat ingrijpen.
Ik denk het niet om eerlijk te zijn, maar door gaan op dezelfde voet is ook niet optimaal.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
salmonyappi
Harde Kern

DeZuivelDuivel schreef: 25 nov 2023, 12:40 De grote vraag is of Max in de winter gaat ingrijpen.
Ik denk het niet om eerlijk te zijn, maar door gaan op dezelfde voet is ook niet optimaal.
Een retorische vraag ben ik bang. De andere vraag is of het nodig is als je nu eens wél gebruik gaat maken van je aanstormende talenten.
SimonPoulsen
Co

DeZuivelDuivel schreef: 25 nov 2023, 12:40 De grote vraag is of Max in de winter gaat ingrijpen.
Je kunt ook haast niet ingrijpen. Het is een soort veenbrand van middelmaat/gelatenheid die doorwerkt door de hele selectie/organisatie.
Langedijk
Gewoon Dirk

De grote vraag is eerder of Max wel geschikt is voor de functie van aankopend TD. Die man zou geen beslissingen meer mogen nemen na al die miskopen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Drommedaris
Supporter

SimonPoulsen schreef: 25 nov 2023, 15:31 Je kunt ook haast niet ingrijpen. Het is een soort veenbrand van middelmaat/gelatenheid die doorwerkt door de hele selectie/organisatie.
Dat vind ik dan weer te negatief gesteld. Is een Sierkstra middelmaat/gelaten? Is de jeugdopleiding middelmaat? Zijn de aankomende talenten middelmaat? Is het banksaldo middelmaat?

Huiberts zou best in kunnen grijpen in de winterstop: Jansen er uit, investeren in een goede linksbuiten die er direct staat, eventueel ook een linksback. Een trainer aanstellen die als opdracht krijgt meer aanvallend te spelen en als doelstelling een derde plek.
Ferry
Co

Drommedaris schreef: 26 nov 2023, 02:46 Jansen er uit, investeren in een goede linksbuiten die er direct staat, eventueel ook een linksback.
Mwaw, dat lijkt me economisch slechte beslissingen. We hebben juist flink geinvesteerd in de linksback (De Wit, Wolfe) en linksbuiten positie (Bredero en Bommel. En wellicht ook Sadiq).

Ik zie wel ruimte voor een opvolger van Clasie. Dat roep ik eigenlijk al langer. En ook een backup/stand in voor Pavlidis.
Maar dat kan ook opgelost worden door een Jong speler eens serieus de kans te geven.
Drommedaris
Supporter

Ferry schreef: 26 nov 2023, 07:44 Mwaw, dat lijkt me economisch slechte beslissingen. We hebben juist flink geinvesteerd in de linksback (De Wit, Wolfe) en linksbuiten positie (Bredero en Bommel. En wellicht ook Sadiq).

Ik zie wel ruimte voor een opvolger van Clasie. Dat roep ik eigenlijk al langer. En ook een backup/stand in voor Pavlidis.
Maar dat kan ook opgelost worden door een Jong speler eens serieus de kans te geven.
Ik snap je punt, maar als je nog wat van het seizoen wilt maken, moet je handelen. Van Brederode heeft het niet, Van Bommel (net als Poku) is een vraagteken en heeft op zijn minst nog tijd nodig. Op linksback vind ik Wolfe erg matig en De Wit heeft het ook nog niet laten zien bij AZ op die positie. Middenveld heb ik bewust met rust gelaten omdat daar nog opties zijn die nog niet geprobeerd zijn en omdat je ruimte moet laten voor de jeugd die er aan komt.
SimonPoulsen
Co

Drommedaris schreef: 26 nov 2023, 02:46 Dat vind ik dan weer te negatief gesteld. Is een Sierkstra middelmaat/gelaten? Is de jeugdopleiding middelmaat? Zijn de aankomende talenten middelmaat? Is het banksaldo middelmaat?

Huiberts zou best in kunnen grijpen in de winterstop: Jansen er uit, investeren in een goede linksbuiten die er direct staat, eventueel ook een linksback. Een trainer aanstellen die als opdracht krijgt meer aanvallend te spelen en als doelstelling een derde plek.

Ik doel op dat een cultuurverandering nodig is en dat je niet met 1 of 2 poppetjes echt iets zou veranderen.
salmonyappi
Harde Kern

SimonPoulsen schreef: 26 nov 2023, 11:07 Ik doel op dat een cultuurverandering nodig is en dat je niet met 1 of 2 poppetjes echt iets zou veranderen.
Een cultuurverandering omdat? Het zo ontzettend slecht gaat?
SimonPoulsen
Co

salmonyappi schreef: 26 nov 2023, 11:48 Een cultuurverandering omdat? Het zo ontzettend slecht gaat?
Dat is dus de grote vraag. Zijn we tevreden met een 4e - 5e plek, matig voetbal, ook op andere vlakken ((social)media/stadion) en bovenal met het aankoopbeleid van de laatste 3 jaar.

Ik ben dat persoonlijk niet. Mede door de vanuit AZ zelf uitgesproken ambities (Nestelen in Europese-subtob, top3 aanvallen, meedoen om de prijzen). Dan verwacht ik meer. Maar ik proef te vaak een zelfmedelijden cultuur ("jammer"), en niet de echte topsport mentaliteit waar een bepaalde druk ligt om te presteren. En ook met de beschikbare middelen geprobeerd wordt er het maximale uit te halen. Dat is een cultuurverandering die ik graag zou zien. Of Huiberts deze winter nou wel of niet 1 aankoop doet, daar ligt wat mij betreft niet de sleutel, dat was mijn punt.
Ferry
Co

SimonPoulsen schreef: 26 nov 2023, 12:11 Of Huiberts deze winter nou wel of niet 1 aankoop doet, daar ligt wat mij betreft niet de sleutel, dat was mijn punt.
Huiberts kan ook proberen wat rommel op te ruimen. Dat zou ik wel kunnen waarderen.
SimonPoulsen
Co

Ferry schreef: 26 nov 2023, 12:14 Huiberts kan ook proberen wat rommel op te ruimen. Dat zou ik wel kunnen waarderen.
Zn eigen rommel
Plaats reactie