Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
De Rode Baron
Goalscorer

AZ 4 Life schreef: 14 nov 2023, 11:44 Er wordt de laatste jaren ook al meer geïnvesteerd in spelers, en niet onbelangrijk, in het salarishuis. Hogere transfersommen betekent namelijk ook hogere salarissen in de regel. Voor spelers als Mihailovic, Penetra en Sadiq is best wel wat betaald. Ik denk dat die koopoptie op Dantas op zich ook wel redelijk is. De koopoptie op Vanheusden was ook pittig. De lat gaat in dat opzicht dus echt wel omhoog, alleen kan je dan de discussie hebben of het in de juiste spelers is geïnvesteerd en of de selectie voldoende in balans is.
Dat sowieso, de spelers die je opsomt zijn stuk voor stuk bankzitters. En hebben schijnbaar op de technische leiding nog steeds niet een dusdanige indruk gemaakt dat je om ze heen kunt.Max zie ik regelmatig de trainingen gadeslaan en spreekt wekelijks met Pascal. Als daadwerkelijk er zoveel meer uit dit elftal gehaald kan worden (wat nog maar de vraag is) vraag ik me af wat Huiberts dan bespreekt, zeker als je hem samen naast Eenhoorn op de tribune ziet zitten en er toch niet al te vrolijk bij zit. Hij heeft de spelers binnen gehaald en met Pascal twee jaar verlengd met het idee mag ik hopen AZ een verdere sportieve groei te kunnen geven..
Bertje
Reservespeler

Wildcat schreef: 14 nov 2023, 10:11 Ik ben trouwens ook klaar met dat scouten van ideale schoonzonen, ik geloof dat dit ook de reden is dat we vaak op belangrijke momenten weer als makke lammetjes naar de slacht worden gebracht. Begin me zelfs aan kleine dingetjes te ergeren als spelers die bij onredelijke arbitraire beslissingen in de "topper" afgelopen zondag totaal niet protesteren bij een scheidsrechter waar die van Feyenoord er gelijk heen rennen. Niemand die even een signaal afgeeft aan het team in de wedstrijd door een duel in te kleunen. Een paar klerelijers zou dit AZ zo veel goed doen, de uitdrukking "voetbal is oorlog" gaat in ieder geval niet op voor AZ.
Helemaal eens.
Het is allemaal zo braaf nu, te lief.
Een type van Galen missen we absoluut.
Mochten we al jongens hebben die buiten de lijntjes kleuren worden ze waarschijnlijk niet opgesteld.
AZ 4 Life
Harde Kern

Ferry schreef: 14 nov 2023, 12:07 Dat is natuurlijk niet per se zo. Of denk je dat we Penetra een goddelijk salaris bieden?
In euro's besteed AZ meer dan in pakweg 20/21 - maar er is dan ook genoeg aan euro's binnen gekomen. Dus dat is op zich niet zo gek.
AZ moet alleen beter werken aan de kwaliteit op het veld.
Dat weet ik niet, al zal hij wel in de subtop van het salarishuis zitten verwacht ik. Maar het gaat mij niet enkel om Penetra, duurdere spelers betekent ook een hogere salarishuishouding. En laat nu net het salarishuis de afgelopen twee jaar zijn gegroeid. Dat is een goed teken.
SimonPoulsen
Co

AZ 4 Life schreef: 14 nov 2023, 11:44 Dat fabeltje van meer risico nemen word ik ook wel een beetje moe van. Er wordt de laatste jaren ook al meer geïnvesteerd in spelers, en niet onbelangrijk, in het salarishuis. Hogere transfersommen betekent namelijk ook hogere salarissen in de regel. Voor spelers als Mihailovic, Penetra en Sadiq is best wel wat betaald. Ik denk dat die koopoptie op Dantas op zich ook wel redelijk is. De koopoptie op Vanheusden was ook pittig. De lat gaat in dat opzicht dus echt wel omhoog, alleen kan je dan de discussie hebben of het in de juiste spelers is geïnvesteerd en of de selectie voldoende in balans is.
Toch is het simpelweg wanbeleid als stuk voor stuk de spelers waar je 2-5 miljoen voor betaald niet in de basis komen.

-Enerzijds door waanzinnige scouting. Evjen, Gudmundsson, Odgaard. Het zijn geen rechtbuitens. Miljoentje of 8 door de wc gespoeld.
-Hangt samen met het punt dat Jansen geen voetbal in de as wil, waarom haal je dan Mihailovic? compleet waanzinnig. DeWit heeft heeft in 11 wedstrijden nog geen voorzet, afstandschot, of steekpass laten zien.
-Penetra wordt ook direct alweer geslachtofferd voor vriendje BMI. Volgens mij hadden we bar weinig tegengoals (9x basis, 6 maal de 0 + winst in de arena)
-Sadiq is nog vroeg. Maar ook daar kun je stellen dat AZ gigantisch zwak is op de flank. En als je dan zon som geld uitgeeft voor iemand van 1.65 die weer maanden moet "wennen". Gaat er ook iets goed mis.
-Figuren als Witry, Vindahl, Wolfe. Miljoenen aan middelmaat.
-Maar wel tal van jonge gasten halen in de leeftijdscategorie en positie van je grootste talenten, wat compleet tegenstrijdig is met wat ik vaak lees hier.

En dat allemaal terwijl AZ in de slotfase al jaren totaal machteloos is, ze spelen elkaar de bal toe en hebben geen idee. Een PlanB spits is er niet, er wordt zelfs geen cv naar voren gestuurd.

Maar wel in DERTIG wedstrijden punten verspelen in 3 jaar Jansen, na de 85e minuut.

AZ neemt inderdaad wel riscios. De levensader van het sportieve en financiële succes (Europees voetbal) wordt al jaren roekeloos op het spel gezet.

Huiberts kan verkopen als de beste, maar het aankoopbeleid faalt stevig de laatste jaren. De hele wereld is tegenwoordig bezig met "datascouting". Daar kun je niet op blijven teren.
De Rode Baron
Goalscorer

AZ 4 Life schreef: 14 nov 2023, 15:28 Dat weet ik niet, al zal hij wel in de subtop van het salarishuis zitten verwacht ik. Maar het gaat mij niet enkel om Penetra, duurdere spelers betekent ook een hogere salarishuishouding. En laat nu net het salarishuis de afgelopen twee jaar zijn gegroeid. Dat is een goed teken.
Dat is een goed teken als het gepaard zou gaan met sportief succes op het veld. Dat strookt.
En als het amusement op het veld, wat al twee seizoenen aan de gang is, verder blijft afnemen met ook nog eens mindere prestaties zal dat salarishuis ook weer omlaag gaan.
Die dingen moeten samen gaan anders werkt het niet hebben we immers ook bij andere clubs gezien!
Ferry
Co

Sir Robbert schreef: 14 nov 2023, 14:51 De personeelskosten zijn de laatste jaren heel flink gestegen volgens de jaarverslagen, meen ik.
Dat valt op zich wel mee. Het aantal FTE steeg ook flink.
Gemiddelde beloning in het laatste boekjaar is 109k.
Jaar ervoor bedroeg dat 102k.
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder

SimonPoulsen schreef: 14 nov 2023, 15:40 Toch is het simpelweg wanbeleid als stuk voor stuk de spelers waar je 2-5 miljoen voor betaald niet in de basis komen.

-Enerzijds door waanzinnige scouting. Evjen, Gudmundsson, Odgaard. Het zijn geen rechtbuitens. Miljoentje of 8 door de wc gespoeld.
Dit is onzin, tenzij je refereert naar opportuniteitskosten.
  • Gudmundsson kostte 1,8 en vertrok voor 3,0.
  • Evjen kostte 2,5 en ging voor 1,8 weg.
  • Odgaard weten we nog niet.
De tussentijdse balans is dus 0,5 miljoen in de plus, aldus Transfermarkt.
SimonPoulsen
Co

SjaakTrekhaak schreef: 14 nov 2023, 19:50 Dit is onzin, tenzij je refereert naar opportuniteitskosten.
  • Gudmundsson kostte 1,8 en vertrok voor 3,0.
  • Evjen kostte 2,5 en ging voor 1,8 weg.
  • Odgaard weten we nog niet.
De tussentijdse balans is dus 0,5 miljoen in de plus, aldus Transfermarkt.
Voor Gudmundsson is ruim een miljoen ontvangen. Voor Evjen ook zoiets. (De serieuze kranten). Odgaard is het volgende slachtoffer. Ook compleet verwaarloosd.

Dus ja eens, het is niet helemaal verdampt. Al loopt een paar jaar salaris ook al snel op, los van de sportieve schade. Maar met wanbeleid doel ik vooral op het meermaals halen van spelers voor posities waar ze niet thuishoren. Dat slaat gewoon nergens op. De laatste fatsoenlijke rechtsbuiten van AZ ik me niets eens meer heugen, wat een treurnis. Jahanbaksh?
SchoorlAZ
Invaller

Wildcat schreef: 14 nov 2023, 10:11 Ik ben trouwens ook klaar met dat scouten van ideale schoonzonen, ik geloof dat dit ook de reden is dat we vaak op belangrijke momenten weer als makke lammetjes naar de slacht worden gebracht. Begin me zelfs aan kleine dingetjes te ergeren als spelers die bij onredelijke arbitraire beslissingen in de "topper" afgelopen zondag totaal niet protesteren bij een scheidsrechter waar die van Feyenoord er gelijk heen rennen. Niemand die even een signaal afgeeft aan het team in de wedstrijd door een duel in te kleunen. Een paar klerelijers zou dit AZ zo veel goed doen, de uitdrukking "voetbal is oorlog" gaat in ieder geval niet op voor AZ.
Clasie maakte nog een hele pittige overtreding tegen Feyenoord, waarop de commentator ook zei dat het waarschijnlijk bedoelt was om AZ wakker te schudden. Je hebt overigens ook De Wit, die elke wedstrijd grossiert in overtredingen en vervelende dingetjes. Bazoer trekt en sleurt ook de hele wedstrijd, had nog wat opstootjes ook. Ook zou ik Sadiq geen "ideale schoonzoon" noemen, maar ik snap helemaal niet wat het probleem nu is m.b.t. ideale schoonzonen. Je wilt spelers die goed kunnen voetballen en een uitstekende mentaliteit hebben.

Teun Koopmeiners en Til zijn echt ideale schoonzonen, maar hebben gewoon een geweldige mentaliteit. Klagen bij de scheidsrechter is niet indicatief voor kwaliteit. Ik heb liever dat ze zich focussen op het voetballende gedeelte. Overigens kan naar de scheidsrechter dingen roepen en er naartoe rennen bestraft worden met een gele kaart.

Het is niet alsof de spelers niet 100% hun best doen, echt een non-issue dus.
AZ 4 Life
Harde Kern

SimonPoulsen schreef: 14 nov 2023, 15:40 Toch is het simpelweg wanbeleid als stuk voor stuk de spelers waar je 2-5 miljoen voor betaald niet in de basis komen.

-Hangt samen met het punt dat Jansen geen voetbal in de as wil, waarom haal je dan Mihailovic? compleet waanzinnig. DeWit heeft heeft in 11 wedstrijden nog geen voorzet, afstandschot, of steekpass laten zien.
-Penetra wordt ook direct alweer geslachtofferd voor vriendje BMI. Volgens mij hadden we bar weinig tegengoals (9x basis, 6 maal de 0 + winst in de arena)
-Sadiq is nog vroeg. Maar ook daar kun je stellen dat AZ gigantisch zwak is op de flank. En als je dan zon som geld uitgeeft voor iemand van 1.65 die weer maanden moet "wennen". Gaat er ook iets goed mis.
-Figuren als Witry, Vindahl, Wolfe. Miljoenen aan middelmaat.
-Maar wel tal van jonge gasten halen in de leeftijdscategorie en positie van je grootste talenten, wat compleet tegenstrijdig is met wat ik vaak lees hier.

En dat allemaal terwijl AZ in de slotfase al jaren totaal machteloos is, ze spelen elkaar de bal toe en hebben geen idee. Een PlanB spits is er niet, er wordt zelfs geen cv naar voren gestuurd.

Maar wel in DERTIG wedstrijden punten verspelen in 3 jaar Jansen, na de 85e minuut.

AZ neemt inderdaad wel riscios. De levensader van het sportieve en financiële succes (Europees voetbal) wordt al jaren roekeloos op het spel gezet.

Huiberts kan verkopen als de beste, maar het aankoopbeleid faalt stevig de laatste jaren. De hele wereld is tegenwoordig bezig met "datascouting". Daar kun je niet op blijven teren.
Penetra presteerde gewoon ondermaats en Martins Indi keerde sterk terug, dat heeft niks te maken met 'vriendje zijn'. Ik weet dat we nu weer een nieuwe zondebok nodig hebben, maar het begint lachwekkend te worden. Mihailovic heeft nog nooit laten zien dat hij een basisplek verdient, die mag een spiegel pakken.

Dat er verder veel geld over de bal is gegooid/lijkt te zijn gegooid, prima. Maar laten we wel even objectief blijven.
SimonPoulsen
Co

AZ 4 Life schreef: 15 nov 2023, 12:59 Penetra presteerde gewoon ondermaats en Martins Indi keerde sterk terug, dat heeft niks te maken met 'vriendje zijn'. Ik weet dat we nu weer een nieuwe zondebok nodig hebben, maar het begint lachwekkend te worden. Mihailovic heeft nog nooit laten zien dat hij een basisplek verdient, die mag een spiegel pakken.

Dat er verder veel geld over de bal is gegooid/lijkt te zijn gegooid, prima. Maar laten we wel even objectief blijven.
Jansen en Huiberts mogen een spiegel pakken.

Nou vooruit BMI is van waarde tegen teams als Feyenoord en Aston Villa met z'n fysiek, kan ik nog inkomen.

Het eeuwige argument dat spelers geen basisplek hebben afgedwongen terwijl ze nooit kansen krijgen is echt niet meer geldig. De Wit laat al jaren zien geen basisplaats te verdienen.

De rest van m'n post blijft staan. Huiberts en Jansen maken er een potje van. De een lijkt het scouten compleet verleerd en de ander is tactisch zo enorm voorspelbaar en saai dat je je afvraagt of die man een trainersdiploma heeft.

De lat moet omhoog.
differentcook
Fanpage-junk

SimonPoulsen schreef: 15 nov 2023, 13:35 De Wit laat al jaren zien geen basisplaats te verdienen.
Dat is jouw mening.
Toen hij afgelopen voorjaar eruit was met een blessure werd op het forum reikhalzend uitgekeken naar zijn terugkeer (lees maar na).
Je moet het al heel goed doen, wil je als langdurige basisspeler hier niet uit de basis gewenst worden (of erger), want de hoop op beter vanaf de bank is altijd groot
we can come an end
SimonPoulsen
Co

differentcook schreef: 15 nov 2023, 14:06 Dat is jouw mening.
Toen hij afgelopen voorjaar eruit was met een blessure werd op het forum reikhalzend uitgekeken naar zijn terugkeer (lees maar na)
Nou zeker niet door mij. Ik keek reikhalzend uit naar de terugkeer van de geblesseerde Pavlidis en Karlsson, die afwezigheid acht ik een stuk significanter. Tegen Lazio en Anderlecht werd hij in ieder geval niet gemist.
Langedijk
Gewoon Dirk

differentcook schreef: 15 nov 2023, 14:06 werd op het forum reikhalzend uitgekeken naar zijn terugkeer
Door wie dan precies? Niet door liefhebbers van voetbal in ieder geval
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
pAZcal
Kristen

AZ 4 Life schreef: 15 nov 2023, 12:59 Penetra presteerde gewoon ondermaats en Martins Indi keerde sterk terug, dat heeft niks te maken met 'vriendje zijn'. Ik weet dat we nu weer een nieuwe zondebok nodig hebben, maar het begint lachwekkend te worden. Mihailovic heeft nog nooit laten zien dat hij een basisplek verdient, die mag een spiegel pakken.

Aanvallend wel, verdedigend niet. Wat is de primaire functie van een aanvallende middenvelder?
Langedijk
Gewoon Dirk

AZ 4 Life schreef: 15 nov 2023, 12:59 Penetra presteerde gewoon ondermaats en Martins Indi keerde sterk terug
Ondermaats? Lange tijd juist 1 van de lichtpuntjes. Na 2 mindere potjes meteen geslachtofferd. En met die geweldige Martins Indi is er nog geen wedstrijd gewonnen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Ferry
Co

AZ 4 Life schreef: 15 nov 2023, 12:59 Penetra presteerde gewoon ondermaats en Martins Indi keerde sterk terug,
Laten we inderdaad objectief blijven.
Penetra speelde een lastige wedstrijd tegen Dost.
BMI viel aardig in tegen ajax (dacht ik) op de linksbackpositie.

Maar het is raar dat het krediet van Penetra meteen op is.
salmonyappi
Harde Kern

Ferry schreef: 15 nov 2023, 18:07 Laten we inderdaad objectief blijven.
Penetra speelde een lastige wedstrijd tegen Dost.
BMI viel aardig in tegen ajax (dacht ik) op de linksbackpositie.

Maar het is raar dat het krediet van Penetra meteen op is.
Heel raar. Er zijn meer spelers die wekelijks ondermaats presteren maar gewoon blijven staan. Maar de nieuwere lichting kan zich blijkbaar erg weinig permitteren.
Ik heb het al eerder gezegd en ik begin het steeds meer te geloven: Pascal heeft een vorm van autisme waarbij hij erg vasthoudt aan eerder vastgelegde zekerheden, voor hém zekerheden. Er is totaal geen ruimte voor creativiteit, verandering, speelsheid, spelers in “hun eigen kracht” laten spelen. Te veel opdrachten en maar één systeem, wat duidelijk blijkt uit het feit dat ze tijdens een wedstrijd niet over (kunnen) schakelen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

SimonPoulsen schreef: 14 nov 2023, 15:40
Het heeft niks met datascouting te maken, want wat dat betreft zijn de door Huiberts gekochte spelers in recente tijden echt niet uniek. Daarnaast zitten er wel heel veel toevalligheden in de scouting en aankopen die je niet met datascouting zou terugzien. Het feit dat we tegelijkertijd Dantas en Penetra hebben gehaald lijkt mij bijvoorbeeld eerder in het feit te liggen dat ze niet geheel ontoevallig dezelfde zaakwaarnemer hebben en in hetzelfde jeugdelftal zaten.

Net zoals de transfer van Vasilios Pavlidis 99% zeker niets met het talent van de beste jongen te maken had.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
salmonyappi
Harde Kern

Heel mooi hoor dat Addai is vastgelegd tot 2028 (met ManU in beeld), maar stel zo’n talent dan ook eens op! Wat is “te jong” als je zo’n talent hebt? Haaland maakte ook zijn debuut op z’n 17e en toen scoorde hij nog niet eens zo veel.
Kom op Pascal!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie