Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
differentcook
Fanpage-junk

De Rode Baron schreef: 13 nov 2023, 16:19 Het klopt inderdaad dat AZ met flankspelers is bezig geweest die in het profiel passen maar dat oa. Cerny, niet haalbaar bleek te zijn.
Maar dat doet er niet aan af om dan maar te gaan gokken op lichtgewichten als Poku, v Bommel, v Brederode. Ze wisten immers al lang dat zo'n karlsson de stap wilde maken en er een vervanger moest komen. Dit soort spelers moet je bij jong stallen en kijken of ze de potentie hebben AZ 1 waardig te zijn (niet dus!)
Dat sparen zoals ik begrepen heb was met name voor dit seizoen gezien met de behaalde coëfficiënten voor het eerst in 21 jaar wordt gestreden om in totaal drie Champions League-tickets waarvan de miljoenen aan startgelden voor die league ook nog eens drastisch omhoog gaan. Helaas heb ik daarvan in aankopen niets kunnen bespeuren en zijn de beste spelers bij ons voor vele miljoenen vertrokken waar dan vlieggewichten als Bommel, Dantes en Kasius werden binnen gehaald. Het getuige niet van zeer ambitieus zijn, de lat weer omhoog te kunnen leggen en waarom eigenlijk niet... om de nieuwe lichting niet in de weg te staan? Wim Kieft legde het vorig week nog ragfijn uit waarom hij AZ feitelijk nooit als een topclub ziet en heeft gezien. 'Ze doen het altijd wel aardig maar kunnen nooit de stap maken, niet dat ze de financiële mogelijkheden niet hebben maar het is nu eenmaal hun beleid het met jonge jongens te doen die in een heel seizoen altijd tekort schieten om echt iets te kunnen behalen' aldus de analist.
Als spelers voor zo'n hoog budget betere opties hebben dan AZ, dan hoef je niet met geld te smijten. Voor Cerny waren ze blijkbaar bereid te gaan spenderen
we can come an end
De Rode Baron
Goalscorer

differentcook schreef: 13 nov 2023, 16:28 Als spelers voor zo'n hoog budget betere opties hebben dan AZ, dan hoef je niet met geld te smijten. Voor Cerny waren ze blijkbaar bereid te gaan spenderen
Neem aan dat je toch ook wel in de woorden van Kieft kunt vinden. Misschien is plek 4, met heel af en toe als andere verzaken, een derde positie het maximale haalbaar, of er moet net als in het corona seizoen een gouden lichting opstaan die dan ook meteen moeten presteren gezien ze na dat jaar weer zijn weg gekocht.
differentcook
Fanpage-junk

De Rode Baron schreef: 13 nov 2023, 16:40 Neem aan dat je toch ook wel in de woorden van Kieft kunt vinden. Misschien is plek 4, met heel af en toe als andere verzaken, een derde positie het maximale haalbaar, of er moet net als in het corona seizoen een gouden lichting opstaan die dan ook meteen moeten presteren gezien ze na dat jaar weer zijn weg gekocht.
Kieft is ook maar een simpele koe-in-de-kont kijker die geen idee kan vormen van wat hij niet al gezien heeft (dus ook geen nieuwe toekomsten kan bedenken)
we can come an end
Ferry
Co

De Rode Baron schreef: 13 nov 2023, 16:19 Dat sparen zoals ik begrepen heb was met name voor dit seizoen gezien met de behaalde coëfficiënten voor het eerst in 21 jaar wordt gestreden om in totaal drie Champions League-tickets waarvan de miljoenen aan startgelden voor die league ook nog eens drastisch omhoog gaan. Helaas heb ik daarvan in aankopen niets kunnen bespeuren en zijn de beste spelers bij ons voor vele miljoenen vertrokken waar dan vlieggewichten als Bommel, Dantes en Kasius werden binnen gehaald. Het getuige niet van zeer ambitieus zijn, de lat weer omhoog te kunnen leggen en waarom eigenlijk niet...
Het is beleidsmatig toch een rare keuze dat je in de transferzomer die ertoe doet minder uitgeeft dan vorig seizoen. Zeker als je beseft dat er 40-50 miljoen is binnengekomen en je het jaar ervoor in de halve finale van de Conf League komt.
Daarnaast zijn er scouting technisch ook wel flinke missers gemaakt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

Antti Opdam schreef: 13 nov 2023, 10:27 Laat die jongens eerst maar eens 4e worden in de KKD.

Edit: wat ik zeggen wil. De door jou voorgestelde opstelling kan nog niet eens van Emmen of VVV winnen. Daar word je in de eredivisie ook geen vierde mee.
Dan heb je de opmerking (doelbewust) niet begrepen.
Of misschien ben je gewoon een successupporter, maar daar zie ik je niet voor aan.
Of AZ nou Hoofdklasse of Championsleague speelt. Fan ben je altijd. Ik zie liever een AZ dat volledig inzet op de filosofie en ontwikkeling van de club, aangevuld uiteraard met de nodige aankopen (in de jeugd ontbreekt het m.i. ook aan backs bijvoorbeeld).

Maar ik zie liever een ploeg die strijd voor iedere meter en helaas er nog niet klaar voor is, dan een ploeg waarbij ik eeuwig het gevoel heb dat er meer in had gezeten als niet dit, als niet dat. Tuurlijk kan AZ alle miljoenen die op de bank staan uitgeven aan relatieve middelmaat zoals Cerny, maar dan breng ik wederom het Postecoglou verhaal: Je kunt deze trainer nog zoveel sterren geven, dan maakt hij er alsnog geen eenheid van waar ieder deel bijdraagt aan een sterker geheel.

Ja Max had anders op de markt kunnen en moeten opereren, maar het eerste wat hij had moeten doen is een ontwikkeltrainer met branie en visie vinden in plaats van de kalme behouden hollandse school docent die nu voor de klas staat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Antti Opdam
Algemeen directeur

DeZuivelDuivel schreef: 13 nov 2023, 20:18 Maar ik zie liever een ploeg die strijd voor iedere meter en helaas er nog niet klaar voor is, dan een ploeg waarbij ik eeuwig het gevoel heb dat er meer in had gezeten als niet dit, als niet dat.
Dat weet ik toch niet helemaal.

Ik heb jaren naar AZ - elftallen gekeken (1996 - 2004) die er nog niet helemaal klaar voor waren en vrij structureel overal naast grepen en zo leuk vond ik dat niet.
Wildcat
Invaller
Contacteer:

Ik ben trouwens ook klaar met dat scouten van ideale schoonzonen, ik geloof dat dit ook de reden is dat we vaak op belangrijke momenten weer als makke lammetjes naar de slacht worden gebracht. Begin me zelfs aan kleine dingetjes te ergeren als spelers die bij onredelijke arbitraire beslissingen in de "topper" afgelopen zondag totaal niet protesteren bij een scheidsrechter waar die van Feyenoord er gelijk heen rennen. Niemand die even een signaal afgeeft aan het team in de wedstrijd door een duel in te kleunen. Een paar klerelijers zou dit AZ zo veel goed doen, de uitdrukking "voetbal is oorlog" gaat in ieder geval niet op voor AZ.
salmonyappi
Harde Kern

Wildcat schreef: 14 nov 2023, 10:11 Ik ben trouwens ook klaar met dat scouten van ideale schoonzonen, ik geloof dat dit ook de reden is dat we vaak op belangrijke momenten weer als makke lammetjes naar de slacht worden gebracht. Begin me zelfs aan kleine dingetjes te ergeren als spelers die bij onredelijke arbitraire beslissingen in de "topper" afgelopen zondag totaal niet protesteren bij een scheidsrechter waar die van Feyenoord er gelijk heen rennen. Niemand die even een signaal afgeeft aan het team in de wedstrijd door een duel in te kleunen. Een paar klerelijers zou dit AZ zo veel goed doen, de uitdrukking "voetbal is oorlog" gaat in ieder geval niet op voor AZ.
Wat dat betreft is De Wit de enige die er nog wel eens inkleunt, maar die kan dan helaas weer niet zo goed voetballen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
differentcook
Fanpage-junk

Wildcat schreef: 14 nov 2023, 10:11 Ik ben trouwens ook klaar met dat scouten van ideale schoonzonen, ik geloof dat dit ook de reden is dat we vaak op belangrijke momenten weer als makke lammetjes naar de slacht worden gebracht. Begin me zelfs aan kleine dingetjes te ergeren als spelers die bij onredelijke arbitraire beslissingen in de "topper" afgelopen zondag totaal niet protesteren bij een scheidsrechter waar die van Feyenoord er gelijk heen rennen. Niemand die even een signaal afgeeft aan het team in de wedstrijd door een duel in te kleunen. Een paar klerelijers zou dit AZ zo veel goed doen, de uitdrukking "voetbal is oorlog" gaat in ieder geval niet op voor AZ.
Dat levert vanaf dit seizoen een gele kaart op. Alleen BMI mag met de scheids praten
we can come an end
MB80
Invaller

differentcook schreef: 14 nov 2023, 10:48 Dat levert vanaf dit seizoen een gele kaart op. Alleen BMI mag met de scheids praten
Dat word toch niet nageleefd anders hadden Feyenoord en met name ajax deze speelronde wel 10 gele kaarten gekregen…
De Rode Baron
Goalscorer

Ferry schreef: 13 nov 2023, 17:46 Het is beleidsmatig toch een rare keuze dat je in de transferzomer die ertoe doet minder uitgeeft dan vorig seizoen. Zeker als je beseft dat er 40-50 miljoen is binnengekomen en je het jaar ervoor in de halve finale van de Conf League komt.
Daarnaast zijn er scouting technisch ook wel flinke missers gemaakt.
Eens, er klopt niet veel van. Huiberts heeft dan ook alle geluk van de wereld dat er in de zomer niet echt serieus aan Pavlidis is getrokken anders stonden we nu ergens in de grauwe middenmoot. Echt, dit is gewoon (voor AZ begrippen) heel matig materiaal, zeker als je dat afzet met wat we de laatste seizoenen hebben gehad. Ik hoor hier onzin voorbij komen dat zelfs jong spelers nog wel in onze mickey mouse competitie een top 4 positie met een andere trainer zouden kunnen bezorgen maar dat is natuurlijk kolder.
Huiberts had al toen de gouden lichting vertrok en we naam hadden gemaakt door samen met ajax op een gedeelde eerste positie te eindigen veel meer ambitie moeten tonen.
Slot zag de bui ook wel hangen dat het alleen maar minder zou gaan worden, hoewel vele hem zelfs nog voor gek verklaarde om naar Feyenoord te vertrekken gezien AZ op dat moment de Rotterdammers in alle opzichten wel voorbij waren. Maar bij AZ heerst nog steeds de gedachte het te kunnen doen door de van Brederodes, van Bommels, etc. door te ontwikkelen in plaats met spelers te doen die er ook gewoon staan in de wedstrijden als dat nodig is! AZ wisselt in een seizoen altijd goede reeksen af met weer hele slechte, daar staan ze wel een beetje om bekend en daar zal onder dit beleid ook weinig verandering in komen als er financieel niet iets meer risico wordt gelegd in het halen van spelers die er ook direct kunnen staan.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 14 nov 2023, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
DonnyDelano
Oude garde

Addai verlengd tot 2028, dat is dan wel weer goed werk van Max
Wildcat
Invaller
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 14 nov 2023, 10:55 Eens, er klopt niet veel van. Huiberts heeft dan ook alle geluk van de wereld dat er in de zomer niet echt serieus aan Pavlidis is getrokken anders stonden we nu ergens in de grauwe middenmoot. Echt, dit is gewoon (voor AZ begrippen) heel matig materiaal, zeker als je dat afzet met wat we de laatste seizoenen hebben gehad. Ik hoor hier onzin voorbij komen dat zelfs jong spelers nog wel in onze mickey mouse competitie een top 4 positie met een andere trainer zouden kunnen bezorgen maar dat is natuurlijk kolder.
Huiberts had al toen de gouden lichting vertrok en we naam hadden gemaakt door samen met ajax op een gedeelde eerste positie te eindigen veel meer ambitie moeten tonen.
Slot zag de bui ook wel hangen dat het alleen maar minder zou gaan worden, hoewel vele hem zelfs nog voor gek verklaarde om naar Feyenoord te vertrekken gezien AZ op dat moment de Rotterdammers in alle opzichten wel voorbij waren. Maar bij AZ heerst nog steeds de gedachte het te kunnen doen door de van Brederodes, van Bommels, etc. door te ontwikkelen in plaats met spelers te doen die er ook gewoon staan in de wedstrijden als dat nodig is!
Bij AZ denken ze alleen maar: Oh ajax is afgehaakt dus onze doelstelling top 4 is een stuk makkelijker geworden, we mogen lekker onder Twente eindigen dit jaar als we GAE maar voor blijven =D>
Drommedaris
Supporter

Wildcat schreef: 14 nov 2023, 11:08 Bij AZ denken ze alleen maar: Oh ajax is afgehaakt dus onze doelstelling top 4 is een stuk makkelijker geworden, we mogen lekker onder Twente eindigen dit jaar als we GAE maar voor blijven =D>
Triest maar waar. Dat Jansen zo denkt is inmiddels geen verrassing meer. Maar ik begin meer en meer te vermoeden dat Huiberts en Eenhoorn ook die instelling hebben.
differentcook
Fanpage-junk

Drommedaris schreef: 14 nov 2023, 11:15 Triest maar waar. Dat Jansen zo denkt is inmiddels geen verrassing meer. Maar ik begin meer en meer te vermoeden dat Huiberts en Eenhoorn ook die instelling hebben.
Geloof er niets van. Gaan we elkaar nu iets wijs maken? De ene zegt iets uit teleurstelling en de ander beaamt daarop dat het triest maar waar is.
we can come an end
DeTorenburch
Oude garde

differentcook schreef: 14 nov 2023, 11:19 Geloof er niets van. Gaan we elkaar nu iets wijs maken? De ene zegt iets uit teleurstelling en de ander beaamt daarop dat het triest maar waar is.
Het uitblijven van actie omtrent de positie van de hoofdtrainer doet toch vermoeden dat er mogelijk een kern van waarheid in schuilt :wink:.
AZ 4 Life
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 14 nov 2023, 10:55 Eens, er klopt niet veel van. Huiberts heeft dan ook alle geluk van de wereld dat er in de zomer niet echt serieus aan Pavlidis is getrokken anders stonden we nu ergens in de grauwe middenmoot. Echt, dit is gewoon (voor AZ begrippen) heel matig materiaal, zeker als je dat afzet met wat we de laatste seizoenen hebben gehad. Ik hoor hier onzin voorbij komen dat zelfs jong spelers nog wel in onze mickey mouse competitie een top 4 positie met een andere trainer zouden kunnen bezorgen maar dat is natuurlijk kolder.
Slot zag de bui ook wel hangen dat het alleen maar minder zou gaan worden, hoewel vele hem zelfs nog voor gek verklaarde om naar Feyenoord te vertrekken gezien AZ op dat moment de Rotterdammers in alle opzichten wel voorbij waren. Maar bij AZ heerst nog steeds de gedachte het te kunnen doen door de van Brederodes, van Bommels, etc. door te ontwikkelen in plaats met spelers te doen die er ook gewoon staan in de wedstrijden als dat nodig is! AZ wisselt in een seizoen altijd goede reeksen af met weer hele slechte, daar staan ze wel een beetje om bekend en daar zal onder dit beleid ook weinig verandering in komen als er financieel niet iets meer risico wordt gelegd in het halen van spelers die er ook direct kunnen staan.
Als ik het hier zo lees hebben we elk jaar mazzel met spelers die niet zijn vertrokken en concurrentie die faalt. Dat Slot is vertrokken heeft niets te maken gehad met 'dat hij de bui al voelde hangen'. Als je zo gaat redeneren mag Feyenoord ook wel blij zijn dat Slot niet is vertrokken naar Spurs, want zonder hem hadden ze nu gewoon op nul punten en hadden ze lager gestaan in de eredivisie.

Dat fabeltje van meer risico nemen word ik ook wel een beetje moe van. Er wordt de laatste jaren ook al meer geïnvesteerd in spelers, en niet onbelangrijk, in het salarishuis. Hogere transfersommen betekent namelijk ook hogere salarissen in de regel. Voor spelers als Mihailovic, Penetra en Sadiq is best wel wat betaald. Ik denk dat die koopoptie op Dantas op zich ook wel redelijk is. De koopoptie op Vanheusden was ook pittig. De lat gaat in dat opzicht dus echt wel omhoog, alleen kan je dan de discussie hebben of het in de juiste spelers is geïnvesteerd en of de selectie voldoende in balans is.
SimonPoulsen
Co

Speler Aankoop Waarde
Mihalik 1,5
VanRhijn ?
Johnson 2,3
Gudmundsson 1,8
Vejinovic 1,25
Weigelt 1
Rotariu huur
Bergsma ?
DeBoer 0,25
Evjen 2,5
Dani de Wit 2
Aboukhlal 2
Leeuwin transfervrij
Letschert transfervrij
Verhulst transfervrij
Castillo huur
Vindahl 1,8
Witry 1,75
Sowah huur
Odgaard 3,6
Vanheusden huur
Mihailovic 3
Mijnans 2,5
Mees de Wit 2,3
Sadiq 4
Wolfe 2,5
vBommel transfervrij

Zet het eens onder elkaar. dit zijn nog conservatieve bedragen schat ik zo in (bonussen etc). Gaat gewoon richting de 40 miljoen wat er wordt uitgegeven. Aan veelal middelmaat.

Zet dat af tegen onderstaand rijtje
Midtsjo 2,2
Idrissi 2
Bizot 0
Clasie 0
Karlsson 2,6
Sugawara 0,5
Pavlidis 2,5
Kerkez 2
Beukema 0,9
Martins Indi 0,9
Lahdo 0,6
Ryan 0,5
Bazoer 0
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 14 nov 2023, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferry
Co

AZ 4 Life schreef: 14 nov 2023, 11:44 Dat fabeltje van meer risico nemen word ik ook wel een beetje moe van. Er wordt de laatste jaren ook al meer geïnvesteerd in spelers, en niet onbelangrijk, in het salarishuis. Hogere transfersommen betekent namelijk ook hogere salarissen in de regel.
Dat is natuurlijk niet per se zo. Of denk je dat we Penetra een goddelijk salaris bieden?
In euro's besteed AZ meer dan in pakweg 20/21 - maar er is dan ook genoeg aan euro's binnen gekomen. Dus dat is op zich niet zo gek.
AZ moet alleen beter werken aan de kwaliteit op het veld.
Sir Robbert
Reservespeler

Ferry schreef: 14 nov 2023, 12:07 Dat is natuurlijk niet per se zo. Of denk je dat we Penetra een goddelijk salaris bieden?
In euro's besteed AZ meer dan in pakweg 20/21 - maar er is dan ook genoeg aan euro's binnen gekomen. Dus dat is op zich niet zo gek.
AZ moet alleen beter werken aan de kwaliteit op het veld.
De personeelskosten zijn de laatste jaren heel flink gestegen volgens de jaarverslagen, meen ik.
Plaats reactie