Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

elmo schreef: 21 jun 2024, 09:44 Ben het helemaal eens met Simon.

Ik heb Mijnans in zijn eerste half jaar overigens wel progressie zien maken. Vond (en vind) hem vrij comfortabel aan de bal. En speelt doorgaans naar de goede kleur. Ik zou het wel aandurven met Mijnans als een van de twee aanvallende middenvelder met Belic erachter.

Hij moet wel meer gaan scoren. En wat feller in de duels gaan worden.
Mwah, mmm, mwah.

Vind de statistieken van Mijnans wat tegenvallen en heel veel progressie ontdek ik ook nog niet.

Ik wil hem best behouden. Achter een goede nummer 10. Of als alternatief op 8.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Tipje van de sluier van Ome Max: onze nieuwe Japanner is wellicht toch wat defensiever ingesteld dan zijn voorganger.
Dat zou een logische wisselwerking zijn met de aanvallender ingestelde Kasius.

Waar ik ook benieuwd naar ben is of Max nog een keer meer deals gaat maken met dezelfde zaakwaarnemer zoals vorig jaar met onze Portugese vrienden:
Sarcle Co. heeft namelijk een aantal spelers onder contract staan die (indien haalbaar) ook voor AZ interessant kunnen zijn.
Zo zijn zij de zaakwaarnemer van de door mij genoemde (maar mogelijk onhaalbare) Yuito Suzuki (spits met een profiel om Pavlidis op te volgen ) en heeft de iets oudere verdedigende middenvelder Taikuma Kawamura een vergelijkbaar profiel met Maikuma : 'iets' ouder dan een regulier AZ aanloop (24), speelt nog in Japan, maar net international geworden.

Of wellicht niet bij dezelfde zaakwaarnemer, maar wel zelfde land want in Japan zit nu best een opkomende generatie:
Kaishu Sano (zelfde makelaar als spelers NEC en sommige van Sint Truiden) is een beetje hetzelfde verhaal als Kawamura.
Kuryu Matsuki en Yu Hirakawa timmeren heel hard aan de weg.

Aantekening voor de nieuwsgierige lezer:
Ik ben zowel zaakwaarnemers als nationale selecties afgegaan en bij die laatste daar even geneusd bij spelers die nog niet voor een Europese club spelen, maar wel op een relatief hoge waarde worden geschat. Ik heb ze dus niet zelf bekeken en ze dienen als voorbeeld.

aanpassing 04/07/2024 Kaishu Sano is naar Mainz
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 03 jul 2024, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
De Rode Baron
Goalscorer

Je kunt veel van Max zeggen maar hij was Fariola en Kroes bij ajax wel voor, die nu bedden op Sportpark de Toekomst laten komen, waarop de spelers tussen de twee trainingen laten rusten en daarmee mede van ajax weer een topclub moeten gaan maken. :bow:
'At your service '
DeTorenburch
Oude garde

Morgen beginnen we aan de voorbereiding. Tot nu toe hebben we alleen een rechtsback gehaald. Als het goed is is Pavlidis straks in de eerste week van de voorbereiding weg en zal Yuki ook wel snel vertrekken.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor we een spits en middenvelder erbij hebben plus een tweede keeper.

Ik heb het gevoel dat Max het weer niet voor elkaar gaat boksen deze zomer.
Bertje
Reservespeler

DeTorenburch schreef: 23 jun 2024, 11:21 Morgen beginnen we aan de voorbereiding. Tot nu toe hebben we alleen een rechtsback gehaald. Als het goed is is Pavlidis straks in de eerste week van de voorbereiding weg en zal Yuki ook wel snel vertrekken.

Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor we een spits en middenvelder erbij hebben plus een tweede keeper.

Ik heb het gevoel dat Max het weer niet voor elkaar gaat boksen deze zomer.
Vertrekken / vertrokken :
Pavlidis, Yuki, de Wit, Ryan, Dantas, Esteves, Odgaard, Vindahl.

Wellicht / hopelijk vertrekken:
Bazoer, BMI, Møller Wolfe, van Brederode, Verhulst.

Nieuw:
Maikuma, Sem van Duijn.

Teruggekeerde verhuurde spelers:

Peer Koopmeiners
Zico Buurmeester
Mexx Meerdink
Iman Griffith

Spelers die wellicht verhuurd gaan worden:

Poku, Meerdink.

Hoop werk aan de winkel Max.
Ook ik heb het gevoel dat Max het niet gaat redden.
elmo
Seizoenkaarthouder

Bertje schreef: 23 jun 2024, 11:46 ...

Voordeel van de vele pessimisten op het forum is wel dat er straks minder teleurstelling is aan het einde van het seizoen als het ook daadwerkelijk weer is tegengevallen.

Kan dus alleen maar meevallen.

Ik ben zelf overigens best wel optimistisch voor het nieuwe seizoen.

Naar mijn idee is het niet realistisch om te verwachten dat AZ bij de eerste drie zal eindigen. Kan alleen als we zelf 'naar verwachting, of iets erboven' presteren en tegelijkertijd een van de traditionele top-3 clubs een minder jaar heeft. Afgelopen jaar had gekund, maar de combinatie Twente (prima seizoen), Jansen (onvoldoende voor het niveau dat AZ nastreeft) en Max (geen evenwichtige selectie samengesteld en te lang gewacht om Jansen door te selecteren) zorgde ervoor dat het niet lukte.

Het (veel) grote(re) geld van de top-3 zorgt ervoor dat -als ze normaal beleid voeren en naar verwachting presteren- ze voor AZ uit zicht blijven.

AZ heeft haar handen al vol om FC Twente voor te blijven. De potentie (stadioncapaciteit, fanbase en sponsoropties in de regio) is bij FC Twente ook nog eens groter. Je ziet ook de laatste jaren dat er vaker om dezelfde speler(s) geconcurreerd wordt.

Benieuwd hoe FC Twente omgaat met de extra druk (verwachting) en extra Europese wedstrijden.

Kijkend naar AZ zelf ben ik inderdaad hoopvol dat Max nog wel een paar kwalitatief goede toevoegingen voor de selectie gaat regelen. Er moeten doelpunten worden ingekocht (aanvallende middenvelder en spits), een extra keeper (als Ryan inderdaad vertrekt) en een extra centrale verdediger die er meteen staat is geen overbodige luxe.

Voor de rest hoop ik vooral dat Sierksma en Martens de speelwijze verder weten te verbeteren en de eigen jeugdspelers meer minuten laten maken.

We worden denk ik allemaal niet vrolijk van aankopen 'van ver' die niet aantoonbaar beter zijn dan de spelers die de opleiding hebben doorlopen.

Durf Smit, Mastoras en Addai maar een tijdje te laten staan.

Zin in het nieuwe seizoen.
MB80
Invaller

Bertje schreef: 23 jun 2024, 11:46 Vertrekken / vertrokken :
Pavlidis, Yuki, de Wit, Ryan, Dantas, Esteves, Odgaard, Vindahl.

Wellicht / hopelijk vertrekken:
Bazoer, BMI, Møller Wolfe, van Brederode, Verhulst.

Nieuw:
Maikuma, Sem van Duijn.

Teruggekeerde verhuurde spelers:

Peer Koopmeiners
Zico Buurmeester
Mexx Meerdink
Iman Griffith

Spelers die wellicht verhuurd gaan worden:

Poku, Meerdink.

Hoop werk aan de winkel Max.
Goed rijtje met (hopelijk) vertrekkende spelers.
Haal een top linksbuiten (Driouech?) nieuwe linksback (Karouani?) keeper (Wellenreuther?) en spite (Parrott?) dan zit je weer goed. Mocht er nog geld over zijn na 4 aankopen, dan nog een nieuwe 10.

Wellenreuther (of iig nieuwe keeper) / Owusu
Maikuma - Goes - Penetra - Mees/aankoop
Peer-Belic
Mijnans/aankoop
Sadiq/Lahdo—Parrott(?)/Zeefuik - Driouech/Bommel
DeTorenburch
Oude garde

Bij onze zuiderburen denkt trainer Figaro dat je niet moet scouten in zuid-amerika. Daar is Hans van der zee het niet mee eens misschien een idee om Hans weer naar Alkmaar te halen als hoofd scouting.
MB80
Invaller

DeTorenburch schreef: 23 jun 2024, 15:49 Bij onze zuiderburen denkt trainer Figaro dat je niet moet scouten in zuid-amerika. Daar is Hans van der zee het niet mee eens misschien een idee om Hans weer naar Alkmaar te halen als hoofd scouting.
Nee, als men drie keer hoog kan houden in zuid Amerika kost een speler al 5 miljoen nog los van het buiten EU salaris. Onze zuiderburen betaalde ook fors voor de zuid Amerikanen, bedragen ver buiten AZ haar mogelijkheden.

Overigens niet verrassend dat Van der zee niet blij is want het is zijn primaire markt :lol:
pAuluZ
Invaller

Stukje op nhnieuws dat Achmexx Meerdink wel eens als eerste spits zou kunnen starten. Ik mag toch hopen dat de auteur een zonnesteek heeft opgelopen en dat dit bullshit is. Anders blijkbaar niks geleerd van afgelopen seizoen en het inzetten van een elftal jeugd.
mAgNaVoX oDySsEy
SjaakTrekhaak
Fanatic

pAuluZ schreef: 24 jun 2024, 16:25 Stukje op nhnieuws dat Achmexx Meerdink wel eens als eerste spits zou kunnen starten. Ik mag toch hopen dat de auteur een zonnesteek heeft opgelopen en dat dit bullshit is. Anders blijkbaar niks geleerd van afgelopen seizoen en het inzetten van een elftal jeugd.
:lol:

Begin van de voorbereiding zal hij wel een kans krijgen. Tot de nieuwe spits komt. Max Netto heeft volgens mij al gezegd dat deze gaat komen tegen Marius.
MB80
Invaller

pAuluZ schreef: 24 jun 2024, 16:25 Stukje op nhnieuws dat Achmexx Meerdink wel eens als eerste spits zou kunnen starten. Ik mag toch hopen dat de auteur een zonnesteek heeft opgelopen en dat dit bullshit is. Anders blijkbaar niks geleerd van afgelopen seizoen en het inzetten van een elftal jeugd.
Zonder Pavlidis en brekebeen Zeefuik (zal ongetwijfeld weer geblesseerd zijn, tijd naar keuze) kan je weinig anders dan Meerdink opstellen dus valt wel mee. Geeft wel aan de pure armoede.

Max vind waarschijnlijk dat Mijnans, Bommel, Sadiq, Wolfe en Kasius de echte “verwerkingen” zijn na een jaartje wennen.. Sem van Duijn en Billy van Duijl alvast voor 2026…
Ferry
Georg

Iman Griffith vertrekt naar Roda JC.

https://www.l1nieuws.nl/sport/2691006/r ... n-griffith
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Loek Postma is uit zijn contract gelopen bij Jong.
Eindelijk ook van Pynadath verlost zo lijkt het. Blijf dat een van de vreemdste verhalen van de afgelopen jaren vinden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Ferry
Georg

Nou, weten we toch ook weer de waarde van dit fameuze Herenakkoord...
De arbitragecommissie stelde FC Utrecht in het gelijk en meldde dat Feyenoord de afspraak heeft geschonden, maar benadrukte dat het herenakkoord een morele afspraak is die juridisch niet bindend of afdwingbaar is. Feyenoord hoeft daardoor zo'n 520.000 euro aan openstaande facturen niet te betalen.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... talen.html
Ferry
Georg

Met het vertrek van Pavlidis en De Wit - en het aanstaande vertrek van Sugawara en Ryan komt het aantal alweer op 4 vertrekkende basisspelers.
Max lijkt niet veel te leren van eerdere jaren.
J.Krekel
Supporter

Ferry schreef: 03 jul 2024, 16:36 Nou, weten we toch ook weer de waarde van dit fameuze Herenakkoord…
Ze hebben daar in Rotterdam zeker weer wat geld in kas? Tenenkrommend. Het is wachten wanneer op het moment dat de ajax, psv en Feijenoord weer bij AZ gaan shoppen…
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Love AZ Til I Die!
Fanatic

Ferry schreef: 03 jul 2024, 18:05 Met het vertrek van Pavlidis en De Wit - en het aanstaande vertrek van Sugawara en Ryan komt het aantal alweer op 4 vertrekkende basisspelers.
Max lijkt niet veel te leren van eerdere jaren.
Wat een onzin. Dit zijn de namen waarvan je wist die zeker ging vertrekken. Dus ingecalculeerd.

Voor de meeste zijn al vervangers in huis of wordt nog voor gezorgd.

Voor de rest gaat niemand vertrekken behalve bij niet te weigeren bedragen.
SjaakTrekhaak
Fanatic

Love AZ Til I Die! schreef: 03 jul 2024, 20:05 Wat een onzin. Dit zijn de namen waarvan je wist die zeker ging vertrekken. Dus ingecalculeerd.

Voor de rest gaat niemand vertrekken behalve bij niet te weigeren bedragen.
Denk je dat Bazoer blijft? Die zit eigenlijk gewoon de ontwikkeling van Goes en Penetra in de weg. Nu levert hij nog wat op. Beter voor alle partijen als hij gaat, denk ik. Volgend jaar loopt hij bovendien gratis de deur uit.

Overigens zie ik DMW ook wel vertrekken bij een flinke aanbieding uit Italië. Hij was alleen geen basisspeler meer in de laatste paar wedstrijden.
Ferry
Georg

Love AZ Til I Die! schreef: 03 jul 2024, 20:05 Wat een onzin. Dit zijn de namen waarvan je wist die zeker ging vertrekken. Dus ingecalculeerd.
Ieder jaar lijkt AZ verrast te worden. Ieder jaar is het weer een gemankeerde voorbereiding of halve vervangers.
Daar lijkt de club - en Max voorop - niet van te leren.
Ik vind het slordig dat er geen vervangers zijn voor Pavlidis en Ryan. Maar misschien lost Max het alleen intern op. Dan vind ik mijn kritiek nog meer terecht.
Plaats reactie