Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

differentcook schreef: 20 mar 2024, 18:25 waarom niet? :-k
inderdaad. Waarom niet?! Omdat we niet meer zulke talenten hebben en/of omdat we geen spelers meer gaan halen op het niveau Svensson, Midsjo en Bizot? Beide onzin natuurlijk. Opleiding is zo goed dat er al een groot artikel in la Gazzetta staat en natuurlijk gaat, zeker met de financiële positie, er kwaliteit gekocht worden op het niveau Midsjo. Daar ben ik van overtuigd. De Baron laat zich een beetje teveel negatief meeslepen door het teleurstellende seizoen. Ben er zelf van overtuigd dat de zwakke trainer plus de onverwachte belangstelling (lees: hoge transfer bedragen) voor aantal spelers voor de negatieve balans van dit seizoen hebben gezorgd. Volgend seizoen beter (schap).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Mousa Sidi schreef: 20 mar 2024, 18:54 inderdaad. Waarom niet?! Omdat we niet meer zulke talenten hebben en/of omdat we geen spelers meer gaan halen op het niveau Svensson, Midsjo en Bizot? Beide onzin natuurlijk. Opleiding is zo goed dat er al een groot artikel in la Gazzetta staat en natuurlijk gaat, zeker met de financiële positie, er kwaliteit gekocht worden op het niveau Midsjo. Daar ben ik van overtuigd. De Baron laat zich een beetje teveel negatief meeslepen door het teleurstellende seizoen. Ben er zelf van overtuigd dat de zwakke trainer plus de onverwachte belangstelling (lees: hoge transfer bedragen) voor aantal spelers voor de negatieve balans van dit seizoen hebben gezorgd. Volgend seizoen beter (schap).
Helemaal mee eens, maar dat had men natuurlijk uit mijn eerste reactie kunnen afleiden.
Met een beetje begeleiding moeten jongens die de afgelopen youth league seizoenen hebben meegemaakt toch een heel eind kunnen komen? Zo'n mogelijkheid heeft Teun helemaal niet gehad. De staf mag zichzelf behoorlijk in de spiegel aan kijken als we uit deze paar lichtingen niet op zijn minst 1 speler van het niveau van Teun Koopmeiners kunnen halen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Mousa Sidi schreef: 20 mar 2024, 18:54 inderdaad. Waarom niet?! Omdat we niet meer zulke talenten hebben en/of omdat we geen spelers meer gaan halen op het niveau Svensson, Midsjo en Bizot? Beide onzin natuurlijk.
Ik vraag het me af hoeveel van de Youth League lichting echt een sterkhouder wordt in AZ 1. En dat ligt niet perse aan de begeleiding, maar wel aan het geduld en de kansen die ze gaan krijgen in AZ1.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Ferry schreef: 21 mar 2024, 06:24 Ik vraag het me af hoeveel van de Youth League lichting echt een sterkhouder wordt in AZ 1. En dat ligt niet perse aan de begeleiding, maar wel aan het geduld en de kansen die ze gaan krijgen in AZ1.
Zal ik eens een voorzet geven. Meerdink, Addai, Oduro, Mastoras en Kwakman grote kans. En Smit, Schouten en Poku een kans om sterkhouder te worden komende jaren. Daarachter komen er nog minstens vier aan van onder 19.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Mousa Sidi schreef: 21 mar 2024, 16:02 Zal ik eens een voorzet geven. Meerdink, Addai, Oduro, Mastoras en Kwakman grote kans. En Smit, Schouten en Poku een kans om sterkhouder te worden komende jaren. Daarachter komen er nog minstens vier aan van onder 19.
Toch zijn het vaak de laatbloeiers of gasten waar je het niet van verwacht. Peer werdt altijd hoger ingeschat dan broer Teun. En natuurlijk een gezonde portie mazzel is ook niet verkeerd. Schouten en Westerveld worden geteisterd door blessures. Waar Goes en Owusu door blessures van anderen al vroeg konden ruiken aan het eerste. Dergelijke soms kleine zaken kunnen enorm bepalend zijn.

Overigens wil ik ook een naam noemen die me erg opvalt dit jaar. En dat is Dijkstra. Enorme power vanaf de back. Ook Daal zie je snel stappen maken in Jong AZ.

Maar we kunnen wel stellen dat met een dergelijk grote vijver aan talenten, de kansen op eigen jeugd die doorbreekt behoorlijk groot is.


Alleen moet Huiberts wel zorgen voor een selectie die het faciliteert. Met meerdere bewezen sterkhouders die die jongens op sleeptouw gaan nemen.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

SimonPoulsen schreef: 21 mar 2024, 16:43
Overigens wil ik ook een naam noemen die me erg opvalt dit jaar. En dat is Dijkstra. Enorme power vanaf de back. Ook Daal zie je snel stappen maken in Jong AZ.
Absoluut. Groot talent. Dan kan je ook nog Bouziane, Julian Oerip en Yoël van den Ban noemen. Deze onder 19 zijn de volgende talentvolle lichting. Mooi vooruitzicht!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 21 mar 2024, 16:43 . Met meerdere bewezen sterkhouders die die jongens op sleeptouw gaan nemen.
Aan welke haalbare opties zat jij te denken om Clasie, Indi, De Wit en Ryan te vervangen?
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Antti Opdam schreef: 22 mar 2024, 09:23 Aan welke haalbare opties zat jij te denken om Clasie, Indi, De Wit en Ryan te vervangen?
De belangrijkste opdracht voor Huijberts, deze sleutelposities op het veld. Mijn idee is Patrick Berg voor Clasie, Bazoer verlengen voor Indi ( Dekker erachter), Williot Swedberg voor de Wit en Ryan verlengen. Ryan en Rome vechten het uit onder de lat.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Mousa Sidi schreef: 22 mar 2024, 10:33 De belangrijkste opdracht voor Huijberts, deze sleutelposities op het veld. Mijn idee is Patrick Berg voor Clasie, Bazoer verlengen voor Indi ( Dekker erachter), Williot Swedberg voor de Wit en Ryan verlengen. Ryan en Rome vechten het uit onder de lat.
Vind je Swedberg en Berg echt bewezen sterkhouders voor het niveau dat AZ nastreeft (halen Champions League en spelen voor prijzen)?

Van Indi, Clasie, De Wit en Ryan wisten we dat ze dat niveau niet aan konden (muv een incidentele piek van Indi dan); moeten we dan nu niet proberen een niveau hoger te schieten?

Edit: als AZ nu eens een stap wil maken denk ik dat het zinniger is om bij Wijndal en Danjuma te polsen.

De Vrij lijkt mij te duur. Misschien dat je nog eens kan nadenken over Hoedt of Mensah. Maar of je dan beter af bent dan Bazoer is ook maar de vraag.

Ik merk dat ik toch wat worstel met de term 'bewezen sterkhouder' en aan wie we dan moeten denken.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 22 mar 2024, 11:16 Vind je Swedberg en Berg echt bewezen sterkhouders voor het niveau dat AZ nastreeft (halen Champions League en spelen voor prijzen)?

Van Indi, Clasie, De Wit en Ryan wisten we dat ze dat niveau niet aan konden (muv een incidentele piek van Indi dan); moeten we dan nu niet proberen een niveau hoger te schieten?

Edit: als AZ nu eens een stap wil maken denk ik dat het zinniger is om bij Wijndal en Danjuma te polsen.

De Vrij lijkt mij te duur. Misschien dat je nog eens kan nadenken over Hoedt of Mensah. Maar of je dan beter af bent dan Bazoer is ook maar de vraag.

Ik merk dat ik toch wat worstel met de term 'bewezen sterkhouder' en aan wie we dan moeten denken.

Eigenlijk doel ik daarmee vooral op spelers die hier al 1+ jaar spelen, en hebben bewezen een goede basiskracht te zijn in het eerste. Zodra iemand wordt verkocht, moeten er al andere sterkhouders zich aandienen. Zon Mattsson of Nanasi waren gedroomde kandidaten.

Nu Huiberts in feite 2+ jaar heeft lopen versloffen loop je telkens achter de feiten aan. Zodra nu de sterkhouders worden verkocht, moeten je aankopen vanaf dag 1 er staan, anders krijg je weer een flopseizoen. Zeker in de voorhoede zal het er enorm om gaan hangen. Een ongezonde situatie.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Antti Opdam schreef: 22 mar 2024, 11:16 Vind je Swedberg en Berg echt bewezen sterkhouders voor het niveau dat AZ nastreeft (halen Champions League en spelen voor prijzen)?

Van Indi, Clasie, De Wit en Ryan wisten we dat ze dat niveau niet aan konden (muv een incidentele piek van Indi dan); moeten we dan nu niet proberen een niveau hoger te schieten?

Edit: als AZ nu eens een stap wil maken denk ik dat het zinniger is om bij Wijndal en Danjuma te polsen.

De Vrij lijkt mij te duur. Misschien dat je nog eens kan nadenken over Hoedt of Mensah. Maar of je dan beter af bent dan Bazoer is ook maar de vraag.

Ik merk dat ik toch wat worstel met de term 'bewezen sterkhouder' en aan wie we dan moeten denken.
Als je met een prijs de beker en halve finale Conference League bedoeld zeker. CL niveau spelers kan AZ natuurlijk niet kopen. Niveau de Vrij is kansloos, daarvoor leidt AZ zelf op. Niveau Koopmeiners ( van drie jaar geleden) komt er wel aan, maar nu langer vasthouden. Berg is De sterkhouder van Glimt, 26 jaar, absoluut aanwinst. Swedberg heb ik een paar keer live gezien, ben ik fan van. Hopelijk gaat AZ in een grotere vijver vissen. Denk het wel. Wijndal en Danjuma zie ik totaal niet. AZ kan alleen een echte prijs pakken met een toptrainer (geloof in Martens/Sierksma ) die de tijd krijgt om een ingespeelde ploeg te smeden. Dus (eigen) spelers langer binden. Scandinaviërs zijn bewezen teamplayers en passen bij AZ. Peer doet het trouwens dusdanig goed bij Almere dat ik hem er ook bij zou halen voor de 6. Gaat steeds meer op zijn broer lijken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Mousa Sidi schreef: 22 mar 2024, 12:38 Hopelijk gaat AZ in een grotere vijver vissen. Denk het wel.
Waarom denk je van wel en wat wijst daarop?

Afgelopen winter waren dezelfde randvoorwaarden (zowel noodzaak als financiële middelen) daar ook al (zoals ook AZ 4 Life al eens netjes uitlegde) ...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Mousa Sidi schreef: 22 mar 2024, 12:38 Niveau Koopmeiners ( van drie jaar geleden) komt er wel aan, maar nu langer vasthouden.
Naar welke spelers kijk je dan concreet?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 22 mar 2024, 11:16

Edit: als AZ nu eens een stap wil maken denk ik dat het zinniger is om bij Wijndal

Antti is weer eens af omdat hij aangetoond heeft buiten de werkelijkheid te leven.
Wijndal heeft duidelijk aangegeven in een ajax pyama te slapen en als hij niet terug mag keren bij ajax dan gaat hij eerst Antwerp overwegen en anders zal hij wel op een andere manier zijn route naar Real Madrid vervolgen ( :lol: )
Helaas is er écht iets gewijzigd in het hoofd van die jongen sinds hij naar ajax is vertrokken.



Oh en even over hetgeen ik eruit ge-edit heb:
Als AZ in gaat zetten op spelers c.q. internationals die in ieder geval aantonen op een niveau als Bodo/Glimt of LASk erboven uit te stijgen en dus op top-subtop CoL/EL niveau zitten. Dan gaan we er écht niet op achteruit. Trauner kwam óók van LASK naar Feyenoord. Waarom zou Berg als aanvoerder van Bodo/Glimt AZ niet beter kunnen maken?

Niet dat ik nog zo hard op Berg hoop zelf als toen hij net op kwam, die heeft helaas gewoon niet de juiste beslissingen genomen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 22 mar 2024, 11:16 Vind je Swedberg en Berg echt bewezen sterkhouders voor het niveau dat AZ nastreeft (halen Champions League en spelen voor prijzen)?

Van Indi, Clasie, De Wit en Ryan wisten we dat ze dat niveau niet aan konden (muv een incidentele piek van Indi dan); moeten we dan nu niet proberen een niveau hoger te schieten?

Edit: als AZ nu eens een stap wil maken denk ik dat het zinniger is om bij Wijndal en Danjuma te polsen.

De Vrij lijkt mij te duur. Misschien dat je nog eens kan nadenken over Hoedt of Mensah. Maar of je dan beter af bent dan Bazoer is ook maar de vraag.

Ik merk dat ik toch wat worstel met de term 'bewezen sterkhouder' en aan wie we dan moeten denken.
Goed verhaal weer.

Fosu Mensah die nog geen één vol seizoen in zijn carrière gespeeld heeft? De man die 0 minuten gespeeld heeft dit seizoen?
Wesley Hoedt die in de middenmoot van de Championship speelt?
Wijndal die praat over Real Madrid en z'n ajax-pyjama en ondertussen geen één assist heeft in de Jupiler Pro League?
Danjuma die een gigantisch Premier League salaris verdient?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 22 mar 2024, 13:02 Waarom denk je van wel en wat wijst daarop?

Afgelopen winter waren dezelfde randvoorwaarden (zowel noodzaak als financiële middelen) daar ook al (zoals ook AZ 4 Life al eens netjes uitlegde) ...
Het halen van Belic en Zeefuik vind ik twee goede acties afgelopen winter
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Mousa Sidi schreef: 21 mar 2024, 16:02 Zal ik eens een voorzet geven. Meerdink, Addai, Oduro, Mastoras en Kwakman grote kans. En Smit, Schouten en Poku een kans om sterkhouder te worden komende jaren. Daarachter komen er nog minstens vier aan van onder 19.
De kweek is zeker aanwezig. Maar krijgen ze de kansen in AZ 1 - en zijn ze bereid ook te wachten op hun kans?
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Antti Opdam schreef: 22 mar 2024, 13:03 Naar welke spelers kijk je dan concreet?
Mastoras en Kwakman. Daarachter Dijkstra. De andere eerder genoemde talenten geef ik ook meer dan 50% kans op sterkhouders in 1.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 22 mar 2024, 14:13 Het halen van Belic en Zeefuik vind ik twee goede acties afgelopen winter
Het is in ieder geval een indicatie dat er iemand bij AZ heeft gezegd dat ze misschien toch eens wat spelers met meer fysieke kracht moesten gaan halen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Antti Opdam schreef: 22 mar 2024, 13:02 Waarom denk je van wel en wat wijst daarop?

Afgelopen winter waren dezelfde randvoorwaarden (zowel noodzaak als financiële middelen) daar ook al (zoals ook AZ 4 Life al eens netjes uitlegde) ...
AZ is altijd, en terecht, heel voorzichtig geweest met investeringen in nieuwe spelers. Het EV van AZ gaat van €60mln in 2023 naar €120mln in 2025 is mijn inschatting. Supporters/stadion inkomsten nemen behoorlijk toe. Er liggen de komende twee jaar financiële hoofdprijzen te wachten bij een top drie klassering. Daarnaast neemt, door de sterke aanwas van talenten, het niveau toe en zal Huiberts in een grotere vijver moeten vissen om de kwaliteit van het team te verhogen. Hoop doet leven......
Plaats reactie