Het AZ-shirt (Nike, 2025)

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren

Het AZ thuis shirt seizoen 2023/2024 vind ik:

Prachtig!
2
12%
Nice. Not thrilling, but nice.
14
82%
Mwoah...
1
6%
Niks An!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 17
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 31 aug 2023, 12:06 Ik denk ik zet even mijn genuanceerde mening uiteen in een korte redevoering. Maar de woorden zijn te moeilijk begrijp ik?
Ik maakte me even zorgen over je geestelijke gesteldheid.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 31 aug 2023, 15:56 Ik maakte me even zorgen over je geestelijke gesteldheid.
Valt wel mee denk ik, met dat zorgen maken van je
we can come an end
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 31 aug 2023, 12:00 Dit derde shirt vind ik in niets topclubambitie uitstralen. Jezelf als club door Nike zo niet serieus laten nemen. Bah.
Voor de zevenhonderdtweeëndertigste keer: Nike heeft niets rechtstreeks met AZ te maken. AZ heeft een shirt deal met Voetbalshop.nl. Die vissen iets uit de standaardcatalogus, plakken er een logo op een verkopen het met 10x premium.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
kohen
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2008, 20:55

MO7 schreef: 31 aug 2023, 17:12 Voor de zevenhonderdtweeëndertigste keer: Nike heeft niets rechtstreeks met AZ te maken. AZ heeft een shirt deal met Voetbalshop.nl. Die vissen iets uit de standaardcatalogus, plakken er een logo op een verkopen het met 10x premium.
Maar onder hetzelfde contract hadden we vorig jaar wel een gepersonaliseerd uitshirt (met waagtoren). Dat was geen template shirt, dus waarom zou dit nu niet weer kunnen. Daarnaast kan je ook in templates iets meer historisch besef tonen. Waarom grijs? nooit eerder gehad. Neem dan paars (daar hadden ze een paar jaar geleden een mooi verhaal bij over paars als kleur van het ontzet wat historisch geloof ik niet klopte maar wel lekker bekte). Ik verwacht van AZ een klein beetje moeite en niet een stagiair die even door de folder bladert en 2 shirts aanklikt.
kohen
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2008, 20:55

En waar kan ik info vinden over het contract met voetbalshop? Ik heb de aankondiging uit 2020 teruggezocht, toen werd nadrukkelijk gecommuniceerd dat AZ een contract met Nike had gesloten voor 5 jaar. Op het voormalige twitter, met @nike erin.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

geluksshirt.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

kohen schreef: 01 sep 2023, 09:42 Maar onder hetzelfde contract hadden we vorig jaar wel een gepersonaliseerd uitshirt (met waagtoren). Dat was geen template shirt, dus waarom zou dit nu niet weer kunnen. Daarnaast kan je ook in templates iets meer historisch besef tonen. Waarom grijs? nooit eerder gehad. Neem dan paars (daar hadden ze een paar jaar geleden een mooi verhaal bij over paars als kleur van het ontzet wat historisch geloof ik niet klopte maar wel lekker bekte). Ik verwacht van AZ een klein beetje moeite en niet een stagiair die even door de folder bladert en 2 shirts aanklikt.
Grijs is gewoon de kleur van het voetbal dat gespeeld wordt. Grijs en grauw. Waarschijnlijk ook een voorbode op hoe komend seizoen er uit gaat zien.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Voetbalshop heeft voor het thuisshirt een eigen variant laten produceren. Dat vonden ze dus niet de moeite om voor het tweede en derde shirt te doen. En zowel AZ als voetbalshop hebben natuurlijk belang bij het suggereren dat Nike AZ "doet", maar daar zit in werkelijkheid dus een tussenhandelaar tussen. Dezelfde constructie had ook FC Utrecht, bijvoorbeeld.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

AZ gaat tegen ajax (8 oktober) in een shirt spelen dat als eerbetoon dient aan de viering van Alkmaar Ontzet. Het shirt wordt uitgebracht als limited edition met een oplage van 450 stuks.

Het shirt zal paars zijn, met een vechtende Geus op de stadsmuur erin verwerkt.
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

schoorl schreef: 09 sep 2023, 00:40 AZ gaat tegen ajax (8 oktober) in een shirt spelen dat als eerbetoon dient aan de viering van Alkmaar Ontzet. Het shirt wordt uitgebracht als limited edition met een oplage van 450 stuks.

Het shirt zal paars zijn, met een vechtende Geus op de stadsmuur erin verwerkt.
Hopelijk helpt het…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
kohen
Herry en/of Berry
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 jan 2008, 20:55

schoorl schreef: 09 sep 2023, 00:40 AZ gaat tegen ajax (8 oktober) in een shirt spelen dat als eerbetoon dient aan de viering van Alkmaar Ontzet. Het shirt wordt uitgebracht als limited edition met een oplage van 450 stuks.

Het shirt zal paars zijn, met een vechtende Geus op de stadsmuur erin verwerkt.
Uiteraard nog niet "live" gezien, maar het lijkt een mooi shirt te zijn. Schijnbaar kan het dus wel, van een template shirt een gepersonaliseerd shirt maken. Hopen dat het inspiratie geeft voor komend seizoen......
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik vind 'm zelf minder geslaagd, misschien ziet er in het echt wat leesbaarder uit. Had een andere kleurencombinatie/contrast gekozen om eerlijk te zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zolang Kansino er op staat gaat het hele shirtcircus aan mij voorbij. Benieuwd wat er in 2025 op het shirt komt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Plaats reactie