Over spelers van andere clubs

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

oboema schreef:Wat is die Arshavin goed zeg! Heb genoten van die man. :bow:
Dacht eerst dat Jonas Kolkka daar liep. (Qua uiterlijk dan hè. :wink: )
...-
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]


Ze hoeven ook geen Maradona te zijn, het gaat erom dat ze zelden het niveau halen dat ze in hun eigen land halen of in zuiderlijke competities. De Cruz van Feyenoord was redelijk maar niet de Cruz die hij later in Italie werd.
Is dat zo?

Cruz bij Feyenoord (wedstrijden - doelpunten)
27 - 14
29 - 15
30 - 15

Vervolgens werd hij verkocht aan Bologna

27 - 7
33 - 10
28 - 10

Hij pakte zijn oude niveau van Feyenoord weer op toen hij van Bologna naar Inter ging.
AZ 4 Life schreef:En 10/15 jaar geleden konden Nederlandse topclubs gewoon toppers uit Argentinie halen. Zelf nu is het mogelijk om Argentijnse talenten of spelers te halen maar word dit niet gedaan. Men kiest liever voor bijv. Brazilianen die over het algemeen overal aarden (uitzonderingen daar gelaten uiteraard).
De vijver in Brazilie is door de grootte van het land veel groter dan de Argentijnse. Dat Argentijnen in zuid Europa altijd slagen is ook een fabel, Riquelme, Saviola zijn ook mislukt in Spanje. 10 - 15 jaar terug hadden de "topclubs"in NL inderdaad geld om toppers uit ZA te halen, zie 020 die Santos een centrale verdediger uit het Brazliaanse team dat in 94 kampioen werd. In Nederland bakte hij er niets van, zijn enige wapenfeit was het record van snelste rode kaart na invalbeurt, lol.

We dwaalden zo af in de transfergeruchten topic dat ik besloot om maar hier verder te gaan.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Frankie schreef:[..]


De vijver in Brazilie is door de grootte van het land veel groter dan de Argentijnse. Dat Argentijnen in zuid Europa altijd slagen is ook een fabel, Riquelme, Saviola zijn ook mislukt in Spanje. 10 - 15 jaar terug hadden de "topclubs"in NL inderdaad geld om toppers uit ZA te halen, zie 020 die Santos een centrale verdediger uit het Brazliaanse team dat in 94 kampioen werd. In Nederland bakte hij er niets van, zijn enige wapenfeit was het record van snelste rode kaart na invalbeurt, lol.

We dwaalden zo af in de transfergeruchten topic dat ik besloot om maar hier verder te gaan.
Ik kan me herinneren dat Saviola bij Sevilla de grote held was. Maar misschien was het ook wel een fabeltje. Zou kunnen. :roll:
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

AZraamklA schreef:[..]


Ik kan me herinneren dat Saviola bij Sevilla de grote held was. Maar misschien was het ook wel een fabeltje. Zou kunnen. :roll:
Hij was heel goed toen hij bij River Plate speelde, hij deed het onder leiding van Louis nog aardig bij Barca, daarna is hij via Monaco, naar Sevilla gegaan (verhuur), Hij maakte zoveel indruk bij Sevilla dat ze hem maar geen contract gaven ondanks dat hij transfervrij was. :roll:
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Frankie schreef:[..]


Hij was heel goed toen hij bij River Plate speelde, hij deed het onder leiding van Louis nog aardig bij Barca, daarna is hij via Monaco, naar Sevilla gegaan (verhuur), Hij maakte zoveel indruk bij Sevilla dat ze hem maar geen contract gaven ondanks dat hij transfervrij was. :roll:
Das inderdaaad wel een vreemde zaak geweest toen. Toch neemt het niet weg dat hij in dat seizoen dat hij bij Sevilla speelde, zeer veel invloed had op de 2e plek in de competitie en de finaleplaats in de UEFA-cup.

Als hij transfervrij was heeft Sevilla inderdaad niet genoeg gedaan om hem vast te houden. Maar als Barca komt. Dan wil je natuurlijk daarheen!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13947
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Frankie schreef:[..]


De vijver in Brazilie is door de grootte van het land veel groter dan de Argentijnse. Dat Argentijnen in zuid Europa altijd slagen is ook een fabel, Riquelme, Saviola zijn ook mislukt in Spanje. 10 - 15 jaar terug hadden de "topclubs"in NL inderdaad geld om toppers uit ZA te halen, zie 020 die Santos een centrale verdediger uit het Brazliaanse team dat in 94 kampioen werd. In Nederland bakte hij er niets van, zijn enige wapenfeit was het record van snelste rode kaart na invalbeurt, lol.

We dwaalden zo af in de transfergeruchten topic dat ik besloot om maar hier verder te gaan.
Marcio Santos is zo'n wel bekende uitzondering, net als Vampeta eigenlijk. Maar het is ook allerminst raar dat je die hebt gezien het grote aantal Brazilianen. En Cruz was nooit echt zo'n gewaardeerde ster in Rotterdam, iets wat hij in Italie wel is. En 10 goals bij een middenmoter in Italie tellen wel iets zwaarder dan 15 goals bij de kampioen van de eredivisie. En Riquelme is bij Villarreal jaren lang de bepalende speler geweest, allerminst mislukt dus. Dat hij door zijn gedrag later buiten de basis kwam is een ander verhaal.

Jij pakt elke keer net de uitzonderingen. Gezien het grote aantal Bralianen hier lijkt het me logisch dat er ook enkele mislukken. Van alle Argentijnen in Zuid-Europese competities zullen er ook ongetwijfeld een aantal zijn die mislukken. Alleen je moet even kijken naar het grootste gedeelte. Het grootste gedeelte van de Argentijnen in de Noordelijke competities mislukt, een groot deel in de zuidelijke competities slaagt daar (of draait daar een stuk beter dan in de noordelijke competities).

Maar goed, blijf jij lekker uitzonderingen zoeken want de feiten tonen gewoon mijn gelijk aan. Verder is het een vrij nutteloze discussie eigenlijk.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

AZ 4 Life schreef:[..]


Marcio Santos is zo'n wel bekende uitzondering, net als Vampeta eigenlijk. Maar het is ook allerminst raar dat je die hebt gezien het grote aantal Brazilianen. En Cruz was nooit echt zo'n gewaardeerde ster in Rotterdam, iets wat hij in Italie wel is. En 10 goals bij een middenmoter in Italie tellen wel iets zwaarder dan 15 goals bij de kampioen van de eredivisie. En Riquelme is bij Villarreal jaren lang de bepalende speler geweest, allerminst mislukt dus. Dat hij door zijn gedrag later buiten de basis kwam is een ander verhaal.
Dat ik Santos opnoem is niet zo raar, hij behoorde tot de absolute top in Brazilie. Hij speelde als ik het goed heb in alle wedstrijden van Brazilie in de gewonnen WK van 94. We hebben het hier over topvoetbal, niet over de Brazilianen Ari en Christiano van Willem 2. Cruz was wel degelijk populair, maar een deel van de door 020 gedomineerde pers vond dat hij te weinig scoorde. Hij had de pech dat op dat moment spitsen als van Nistelrooij en Nillis bij PSV, Bosman bij ons, van Hooijdonk bij Vitesse gewoon meer doelpunten per seizoen maakten. Toch waren de cijfers van Cruz niet slecht en had hij een belangrijke bijdrage in het landskampioenschap en ook liet hij mooie dingen zien in de CL. Je moet ook niet vergeten dat Cruz pas 22 was toen hij naar Feyenoord kwam, het is logisch dat hij beter presteerde naarmate hij ouder werd


AZ 4 Life schreef:Jij pakt elke keer net de uitzonderingen. Gezien het grote aantal Bralianen hier lijkt het me logisch dat er ook enkele mislukken. Van alle Argentijnen in Zuid-Europese competities zullen er ook ongetwijfeld een aantal zijn die mislukken. Alleen je moet even kijken naar het grootste gedeelte. Het grootste gedeelte van de Argentijnen in de Noordelijke competities mislukt, een groot deel in de zuidelijke competities slaagt daar (of draait daar een stuk beter dan in de noordelijke competities).

Maar goed, blijf jij lekker uitzonderingen zoeken want de feiten tonen gewoon mijn gelijk aan.
Wat een onzin zeg. Ik heb geen enkele feit gezien tot nu toe. Je doet een bewering zonder bewijs te leveren. Wanneer ga je een lijstje met namen posten? Zodra ik namen van succescolle Argentijnen opnoem degradeer je ze meteen tot een hoofdklasser. Thevez, Veron, Heize het uitstekend gedaan bij Manchester. Crespo deed het minder bij Chelsea, maar bij hem was het verval al zichtbaar in de twee seizoenen voorafgaand aan zijn komst naar Chelsea. Dat Veron het slecht heeft gedaan bij Chelsea heeft ook te maken met andere spelers die beter zijn. Denis zou bij Chelsea moeten vechten voor een plekje met Drogba, Anelka, Kalou, Svechenko, terwijl hij nu de aankoop van het seizoen is bij een club waar de topscorer een middenvelder is en de tweede op de topscorerlijst is een verdediger met 8 goals. Kans van slagen is bij Napoli veel groter.
AZ 4 Life schreef:Verder is het een vrij nutteloze discussie eigenlijk.
Vooroordelen als spelers uit een cultuur X mislukken in een bepaalde regio is vrij nutteloos, dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen. Spelers mislukken vanwege gebrek aan kwaliteit, of heimwee, niet vanwege hun nationaliteit.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
Gebruikersavatar
FIGO MO8
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 27 jun 2004, 21:28
Locatie: kuststreek/vak S
Contacteer:

Arsenal heeft al de rugnummers van aankomend seizoen bekend gemaakt:

1. Manuel ALMUNIA
2. Abou DIABY
3. Bacary SAGNA
4. Francesc FABREGAS
5. Kolo TOURE
6. Philippe SENDEROS
7. Tomas ROSICKY
8.
9. EDUARDO
10. William GALLAS
11. Robin VAN PERSIE
12. Carlos VELA
13. Alexander HLEB
14.
15. DENILSON
16. Aaron RAMSEY
17. Alexandre SONG
18.
19. GILBERTO
20. Johan DJOUROU
21. Lukasz FABIANSKI
22. Gael CLICHY
23.
24. Vito MANNONE
25. Emmanuel ADEBAYOR
26. Nicklas BENDTNER
27. Emmanuel EBOUE
28.
29.
30. Armand TRAORE
31. Justin HOYTE
32. Theo WALCOTT
LPG Alkmaar
Steward
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mei 2007, 17:29

Belachelijk dat er maar 1 Engelsman in speelt, maarja dat noemen ze modern voetbal of zoiets...
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11279
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Verschrikkelijk met al die Afrikaanse Fransosen ...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Cesc
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:18
Locatie: Alkmaar

LPG Alkmaar schreef:Belachelijk dat er maar 1 Engelsman in speelt, maarja dat noemen ze modern voetbal of zoiets...
Ik tel er 2:
Justin Hoyte, Theo Walcott.

Verzacht het misschien. :wink:

Maar als de 6+5 regel doorgaat, gaan de grote clubs nog in de problemen komen maar ze zullen wel met iets komen om het te omzeilen.
Glory is for the moment. Pride is forever!
hjkuuhjkk

Al met al zijn het wel echte Asenal spelers, maar het zegt wel iets over het engelse talent potentieel.
Gebruikersavatar
Kees Vooijs
Beheerdert
Berichten: 3231
Lid geworden op: 04 jan 2004, 13:31
Locatie: ALKMAAR

FIGO MO8 schreef:Arsenal heeft al de rugnummers van aankomend seizoen bekend gemaakt:

1. Manuel ALMUNIA
2. Abou DIABY
3. Bacary SAGNA
4. Francesc FABREGAS
5. Kolo TOURE
6. Philippe SENDEROS
7. Tomas ROSICKY
8.
9. EDUARDO
10. William GALLAS
11. Robin VAN PERSIE
12. Carlos VELA
13. Alexander HLEB
14.
15. DENILSON
16. Aaron RAMSEY
17. Alexandre SONG
18.
19. GILBERTO
20. Johan DJOUROU
21. Lukasz FABIANSKI
22. Gael CLICHY
23.
24. Vito MANNONE
25. Emmanuel ADEBAYOR
26. Nicklas BENDTNER
27. Emmanuel EBOUE
28.
29.
30. Armand TRAORE
31. Justin HOYTE
32. Theo WALCOTT
Nu snap ik het aankoopbeleid van AZ ook een stuk beter! Selecties van 22 man zijn zoooooo 2007-2008. :wink:
...-
roedfennistelroei
Supporter
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008, 13:03

even over Sulejmani, die zegt het volgende over zijn transfer naar oudekerk ad amstel 1

Dat de overgang de duurste binnenlandse transfer ooit is, doet hem niet zoveel. ”Ik houd me daar niet mee bezig. Ik weet niet eens het exacte bedrag van de transfer. Ik ben een voetballer en ik wil ook alleen maar denken aan voetballen.”

totdat er een buitenlandse club van formaat op de deur klopt. En dan gaat hij ineens lopen mekkeren dat hij weg wil.... want ergens anders kan hij toch meer verdienen. Of hij wil niet bijtekenen over een tijdje, krijg je van die trabelsi taferelen. Ik moet ten eerste nog zien of hij deze miljoenen waard is, en of hij op internationaal niveau ook nog wat kan presteren (ze spelen immers uefa cup)
forzaazoleoleforzaazoleoleforzaazforzaazforzaazoleole
Gebruikersavatar
FIGO MO8
Supporter
Berichten: 234
Lid geworden op: 27 jun 2004, 21:28
Locatie: kuststreek/vak S
Contacteer:

Lekker enkeltje Bouma!

[img:390:240]http://www.azfanpage.nl/images/upload/0 ... ef3615.jpg[/img]
Underground

FIGO MO8 schreef:Lekker enkeltje Bouma!

[img:390:240]http://www.azfanpage.nl/images/upload/0 ... ef3615.jpg[/img]
AU!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Spelers van FC Lisse weten tenminste wel wat muziek is. 8)

http://www.youtube.com/watch?v=6clLvwwP ... re=related
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

Bob Ross schreef:Spelers van FC Lisse weten tenminste wel wat muziek is. 8)

http://www.youtube.com/watch?v=6clLvwwP ... re=related
Genieten! :lol:
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Barrygoal schreef:[..]
Genieten! :lol:
Het ziet er voor mij een beetje krampachtig gezellig uit.
Gebruikersavatar
Barrygoal
Fanatic
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 jan 2004, 17:37
Locatie: Limmen

Antti Opdam schreef:[..]


Het ziet er voor mij een beetje krampachtig gezellig uit.
Toch geniaal om te zien hoe iedereen uit z'n dak gaat en met barkrukken in de lucht staan te dansen, op zo'n geweldig muzikaal huzarenstukje!
1954 - 2006 Alkmaarderhout!! :hart:
Plaats reactie