AZ houdt de supporters dom

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Gesloten

AZ zorgt er bewust voor dat er zo weinig mogelijk fans mee kunnen naar uitwedstrijden.

Ja
81
72%
Nee
31
28%
 
Totaal aantal stemmen: 112
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

thomasvaren schreef:[..]

Je begrijpt toch wel dat termen als 'club van het volk' en 'altijd zichzelf' juist in die marketingstrategie passen?
Dat snap ik inderdaad wel en jij dus ook. Alleen de grote meerderheid snapt het niet of wil het niet snappen. Die denken dat alles wat door de AZ leiding naar buiten wordt gebracht oprecht is.
“Just when I thought I was out, they pull me back in!”
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

jAZper schreef:[..]


Leg het dan eens uit.
We zijn toch net tot de conclusie gekomen dat voetbalclubs hun fans zien als marketinginstrumenten? En dat dit al heel erg lang zo is? Nou, zo zit het.
En als je dat weet (en dat doen we hier allemaal) moet je er ook niet over jammeren. We nemen onszelf namelijk ook in de maling als we denken dat een club oprecht met ons begaan is.
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

West-side schreef:[..]


Dat snap ik inderdaad wel en jij dus ook. Alleen de grote meerderheid snapt het niet of wil het niet snappen. Die denken dat alles wat door de AZ leiding naar buiten wordt gebracht oprecht is.
Zolang mensen dat denken of niet willen snappen blijf je boze en teleurgestelde supporters hebben.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

thomasvaren schreef:[..]

Zolang mensen dat denken of niet willen snappen blijf je boze en teleurgestelde supporters hebben.
Dan nog. De doofpot-cultuur blijft een schande. Het punt is ook dat ik ooit de illusie had dat er wel dingen oprecht waren bij mijn club, en dat ik die zienderwijze steeds meer heb zien veranderen naar een overgeregisseerd, schijnheilig, communistisch en gezapig zootje die zich anders voordoet dan dat hij is. En dat zich ironisch genoeg nog Altijd Zichzelf durft te noemen ook..
Hup AZ.
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

Bob Ross schreef:[..]

Dan nog. De doofpot-cultuur blijft een schande. Het punt is ook dat ik ooit de illusie had dat er wel dingen oprecht waren bij mijn club, en dat ik die zienderwijze steeds meer heb zien veranderen naar een overgeregisseerd, schijnheilig, communistisch en gezapig zootje die zich anders voordoet dan dat hij is. En dat zich ironisch genoeg nog Altijd Zichzelf durft te noemen ook..
Helemaal mee eens. Het is niet eerlijk. Maar je kunt van AZ ook weer niet verwachten dat ze ons gaan zeggen dat het ze om onze portemonnee gaat.
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

thomasvaren schreef:[..]

Helemaal mee eens. Het is niet eerlijk. Maar je kunt van AZ ook weer niet verwachten dat ze ons gaan zeggen dat het ze om onze portemonnee gaat.
Zeg, zet jij je calimero-dopje even af :|
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

High-T schreef:[..]


Zeg, zet jij je calimero-dopje even af :|
8)
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

thomasvaren schreef:[..]

8)
:?:
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

High-T schreef:[..]


:?:
Ik begrijp even niet wat je bedoelt.
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

thomasvaren schreef:[..]

Ik begrijp even niet wat je bedoelt.
Houwe zo, ouwe pik ouwe pijp.
thomasvaren
Supporter
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jun 2007, 12:56

High-T schreef:[..]


Houwe zo, ouwe pik ouwe pijp.
O, dat niveau. Tja.
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

thomasvaren schreef:[..]

O, dat niveau. Tja.
Ja, wij zijn low-culture ja.
Gebruikersavatar
tfas
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 mar 2007, 15:09
Locatie: wormerveer
Contacteer:

Suporters hebben geen macht bij AZ zou de juiste titel zijn. Dat AZ ze alles op de mouw kan spelden heeft te maken met de onmacht van de suporter.AZ heeft ons nodig en wij AZ. Zijn wij het ergens niet mee eens, zal AZ een rotzorg zijn. Ze komen toch wel heeft Dirk ooit gezegd. Toch kunnen suporters een vinger in de pap krijgen, dit is al bij de veel clubs gelukt (nac, twente ,etc). Wel moet ik bekennen dat het bij AZ een verhaal appart is omdat ex cop Dirk wel een heel waterdicht systeem heeft bedacht.Maar er zijn mogelijkheden, dit vereist echter wel een goede organisatie van suporters die daar veel tijd in moeten steken. Het opzetten van een organisatie die veel mensen in korte tijd kan bereiken en goed gefundeerde plannen het levenslicht kan inblazen. Bij andere clubs is het vaak begonnen met een alternatief programmablad (de rat, de ster) welke bij AZ direct verboden zou worden.
Ik vraag me af of wij instaat zijn om zo'n organisatie neer te zetten en denk dat we tot die tijd alles maar moeten slikken, en we lekker dom gehouden kunnen worden door Altijd Zichzelf
Wie schrijf fouten vindt,mag ze houden.
NoKnow
Teletext-supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2006, 22:27

GrandMaster T. schreef:Na de belachelijke autocombi die ons door AZ en VVV is opgelegd, wordt het wel eens tijd om dit soort praktijken in een aparte topic te bespreken.
Ik moet zelf ook nog ff kijken hoe ik dit moet gaan doen. Ik woon zelf namelijk een paar straten van de koel af en wil zeker heen gaan. :? Zou ik nou eerst naar Venray moeten rijden en dan met de auto de stad weer in? Ik kan het lopen verdomme.

Het hele gebeuren is zowiezo zo inflexibel als de pest. Gezien waar ik woon, kan (ga) ik alleen maar naar uitwedstrijden. Mijn oudste dochter wil graag een keer mee, maar dan moet ik voor die ene keer een (uit) kaart voor haar regelen.

En thuiskaarten kopen kun je volgens mij ook wel vergeten tegenwoordig. Zeker in zo'n klein stadium als de koel wat al uitverkocht is op het moment dat de spelersvrouwen een kaartje krijgen.

Is er geen overkoepelende supporters vereniging die hier een keer aandacht aan besteed?
West-side
Seizoenkaarthouder
Berichten: 309
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:30

tfas schreef:Suporters hebben geen macht bij AZ zou de juiste titel zijn. Dat AZ ze alles op de mouw kan spelden heeft te maken met de onmacht van de suporter.AZ heeft ons nodig en wij AZ. Zijn wij het ergens niet mee eens, zal AZ een rotzorg zijn. Ze komen toch wel heeft Dirk ooit gezegd. Toch kunnen suporters een vinger in de pap krijgen, dit is al bij de veel clubs gelukt (nac, twente ,etc). Wel moet ik bekennen dat het bij AZ een verhaal appart is omdat ex cop Dirk wel een heel waterdicht systeem heeft bedacht.Maar er zijn mogelijkheden, dit vereist echter wel een goede organisatie van suporters die daar veel tijd in moeten steken. Het opzetten van een organisatie die veel mensen in korte tijd kan bereiken en goed gefundeerde plannen het levenslicht kan inblazen. Bij andere clubs is het vaak begonnen met een alternatief programmablad (de rat, de ster) welke bij AZ direct verboden zou worden.
Ik vraag me af of wij instaat zijn om zo'n organisatie neer te zetten en denk dat we tot die tijd alles maar moeten slikken, en we lekker dom gehouden kunnen worden door Altijd Zichzelf
Goede post. Aangezien we hier in Alkmaar altijd een paar jaar achterlopen op de landelijke trend zal het inderdaad nog wel even duren voordat er hier voldoende geesten rijp zijn voor een echte onafhankelijke SV. Maar hoe belachelijker het beleid van AZ is hoe sneller dat proces zal gaan. Gelukkig hebben we tot die tijd de Fanpage nog, het enige supporters orgaan dat wel kritisch durft te zijn.
“Just when I thought I was out, they pull me back in!”
NAC
Dagjesmens
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 aug 2004, 02:33

Scheringa wilt natuurlijk ook graag een ministerspost en zijn imago is veel belangrijker dan AZ of haar klap(per)vee.
Mijn nick is NAC :lol:
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

Ik heb een tijdje in de supportersraad gezeten en daar kwamen de regelingen voor uitwedstrijden altijd ter sprake. We schopten bij elke vergaderingen wel tegen belachelijke combiregelingen aan, maar met AZ was (en is vermoedelijk) gewoon niet te praten. Degenen met wie we dit bespraken luisterden naar de namen Koning en Dekker en ik hoef de mensen die de club echt kennen niet te vertellen dat er met die gasten gewoon niets te beginnen is.

Ik kan een concreet voorbeeld geven:

"Als we 'jullie' te vrij laten in de keuze van vervoer dan gaat het mis. Verwijzingen naar incidentjes rond wedstrijden tegen Roda en Willem II kwamen dan ter sprake. Na deze verwijzing volgde dan de dooddoener: blijkbaar kunnen AZ- supporters niet zo goed omgaan met deze vrijheid."

Zo werden discussies afgedaan in de SR en daarom hebben we de boel ook laten ploffen. We konden gewoon geen vuist maken tegen AZ en als ik het zo allemaal volg dan is daar nog steeds geen verandering in gekomen.
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

Alle goede bedoelingen ten spijt, het grootste probleem wat we bij AZ hebben is de onderlinge verdeeldheid onder supporters. Er is een té kleine groep die wel wat zou willen organiseren en een té grote groep die pertinent tegen akties en pro A(ltijd) Z(ichtzelf) is (voor de duidelijkheid: de organisatie AZ).
Feit is dat AZ zich natuurlijk goed voelt bij deze verdeeldheid en ik zie geen reden waarom ze eventueel water bij de wijn zouden willen doen.
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Bob Ross schreef:Voor AZ is een supporter alleen interessant als doelgroep in het strategische beleidsvorming. Tegenspraak wordt niet geduld en alles wordt gebureaucratiseerd met omslachtige regelingen. En Dirk maar janken dat er in Nederland zoveel kleine regeltjes zijn. :roll:
Het gaat hem alleen maar om de regeltjes die hem dwars zitten.
Waarom denk je dat Dirk de politiek in wil?
Dan kan je zelf de regels en wetten maken. En zodoende nóg rijker worden.
Krijg het apezuur.
ClausN
Teletext-supporter
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 nov 2007, 19:27

GrandMaster T. schreef:Ik heb aardig wat connecties in den lande. Is het niet rechtstreeks met supporters van bepaalde clubs, dan is het wel via-via.
Toen ik jouw post zag heb ik op MSN even gekeken wie ik online had van andere clubs. Op dat moment alleen iemand van FC Twente en PSV, niet echt vergelijkbare clubs dus. Die Tukker vertelde me dat ze aardig wat verplichte buscombi's hebben omdat de reputatie hun nog de das omdoet.
Je hebt het o.a. over de wedstrijden VVV en Utrecht.

VVV heeft bijna elke club minimaal een auto-combi, dit is omdat de burgemeester daar totaal geen risico wil lopen met voetbal. Zonder pardon wordt dus nagenoeg elke wedstrijd minimaal tot auto-combi gebombadeerd.

Het maximum aantal parkeer plaatsen van Utrecht klopt ook, dit aantal is 80 daarnaast is ruimte voor 10 bussen.

Het is dus niet AZ wat op deze zaken supportertje wil pesten, vaak is het de burgemeester of veiligheid co-ordinator van de thuisspelende club.
Gesloten