Engels voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Ruud_AZ
Supporter
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 apr 2010, 17:18
Locatie: Alkmaar

De Premier League heeft de televisierechten voor de seizoenen van 2016/17 tot en met 2018/19 verkocht aan Sky Sports en BT Sport. Die partijen zijn momenteel ook al de zendgemachtigden in Engeland voor wedstrijden in de Premier League. De verkoop van de televisierechten heeft een ongelooflijk recordbedrag opgebracht: bijna zeven miljard euro.

Via de officiële kanalen maakt de Premier League bekend dat de wedstrijden voor omgerekend 6,9 miljard euro verkocht zijn. Dat is een stijging van zeventig procent ten opzichte van de vorige deal. Een seizoen in de Premier League bestaat uit 380 wedstrijden. Sky Sports brengt 126 wedstrijden in de huiskamers, BT Sport toont 42 livewedstrijden. De andere wedstrijden worden, om het stadionbezoek te bevorderen, niet live op televisie vertoond. Het uitzenden van één wedstrijd kost zowel Sky als BT circa veertien miljoen euro.

Het gaat alleen om de rechten in Engeland; de buitenlandse rechten zijn nog niet verkocht. Door de astronomische deal kunnen de financiële afdelingen van clubs in de Premier League alvast hun zegeningen tellen. Een club die in 2017 landskampioen wordt krijgt 210 miljoen euro prijzengeld, de ploeg die als laatste eindigt krijgt nog altijd 133 miljoen euro.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Daarom moeten we in Nederland lekker onze eigen competitie blijven spelen en niet over de landsgrenzen kijken. EL en CL is een leuke bonus maar meer ook niet.

Moet je nagaan, een degradant in de PL krijgt nog meer geld toe dan FOX voor de uitzendrechten voor de komende 12 jaar heeft betaald voor de Eredivisie. Dit zegt ook alles. Lekker laten gaan.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Een opmerkelijk positief bericht over een Engelse speler.. Mikel Arteta.

'Hij is super consciëntieus, begint iedere ochtend twee uur van tevoren'

Dit soort berichten brengt mij aan het glimlachen. Een uitblinker.

Bij AZ werd Marcel Bout door Van Gaal en Brands gewaardeerd voor de vele uren die hij maakte. Hij bleef lang op de club en maakte daardoor zijn prive min of meer ondergeschikt aan zijn werk. Daaruit blijkt een bepaalde toewijding, betrokkenheid.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

Last Minute Actie: hoe kom ik (betrouwbaar) aan twee kaarten voor een premier league wedstrijd voor 28 december a.s. Arsenal, Watford, West Ham, Crystal Palace maakt me niet zoveel uit....
It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Gebruikersavatar
Ko Rood
Supporter
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 jul 2004, 17:41
Locatie: Vak S

En ze denderen maar door. Leicester City wint opnieuw dankzij het gouden duo Vardy-Mahrez. Nu weer met 2-1 van Chelsea dat weliswaar niet in topvorm verkeerd in de eigen competitie maar wel z'n poule in de CL wint vóór Kiev en Porto. Dus dan telt deze zege qua aanzien ook wel degelijk mee. Ik heb de wedstrijd niet gezien, geen enkele eigenlijk van Leicester, maar kan wel genieten van wat deze stuntploeg aan het doen is in Engeland omdat het me met enige weemoed doet terugdenken aan het AZ onder Co Adriaanse. Chapeau.
Alive and kicking
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het was geen hoogstaande wedstrijd, maar een stabiele verdediging en een paar snelle hoogstaande aanvallers doen wonderen. Ze doen vooral niks stoms, dat scheelt al een heel eind.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2633
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ko Rood schreef:het me met enige weemoed doet terugdenken aan het AZ onder Co Adriaanse. Chapeau.
Welnee joh. Leicester heeft twee counteraanvallers, een goede middenvelder (Kante) en verder verdedigers die zich voor elke bal storten. Leuk om te zien maar het heeft niets met Adriaanse te maken.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Ko Rood
Supporter
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 jul 2004, 17:41
Locatie: Vak S

Niet voetbaltechnisch, zoals gezegd ik heb nog geen wedstrijd gezien van Leicester, maar meer de verrassende prestaties. Met 35 uit 16 gewoon bovenaan staan in de Premier League en wekelijks lof en bewondering oogsten. Dat bedoelde ik met mijn vergelijking met het AZ onder Co.
Alive and kicking
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Tsjonge jonge.......Mourinho ontslagen. Wel zielig, hij heeft al bijna geen geld. Krijgt 40.000.000 mee ondanks en absolute wanprestatie. Als er al een reden zou zijn het compleet uit zijn financiële voegen gebarste "prof"voetbal de rug toe te keren is dit er wel één...... Afschuwelijk.....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 241
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

salmonyappi schreef:Tsjonge jonge.......Mourinho ontslagen. Wel zielig, hij heeft al bijna geen geld. Krijgt 40.000.000 mee ondanks en absolute wanprestatie. Als er al een reden zou zijn het compleet uit zijn financiële voegen gebarste "prof"voetbal de rug toe te keren is dit er wel één...... Afschuwelijk.....
=D> Iets dergelijks zei ik gister ook op het werk.......hier gaat voetbal aan kapot
Vakkie P
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Is er een betrouwbare handige site waar je PL - kaartjes kan kopen ?
Gebruikersavatar
High-T
Seizoenkaarthouder
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 dec 2006, 14:55

Spurs net 1-1 tegen WBA. Leicester heeft nu 7 punten voorsprong met nog 3 wedstrijden te gaan. Eén overwinning en ze zijn kampioen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Fantastisch! Alle rijke stinkclubs als Man U, Man C, Chelsea, Arsenal kunnen niet op tegen Leicester.
Voelt een beetje als het eerste kampioenschap van AZ, voor het eerst een ander dan de top drie.
Chapeau!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Cool. Wereldprestatie!
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6530
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef:Fantastisch! Alle rijke stinkclubs als Man U, Man C, Chelsea, Arsenal kunnen niet op tegen Leicester.
Voelt een beetje als het eerste kampioenschap van AZ, voor het eerst een ander dan de top drie.
Chapeau!
DOS (1958), Sparta (1959) en DWS (1964) gingen AZ daarin al voor.

Maar het blijft inderdaad wel mooi als eens een kleine club alle grote clubs voorblijft zoals nu met Leicester in Engeland en misschien ook Rostov in Rusland die met 5 wedstrijden te gaan bovenaan staan.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef:Fantastisch! Alle rijke stinkclubs als Man U, Man C, Chelsea, Arsenal kunnen niet op tegen Leicester.
Voelt een beetje als het eerste kampioenschap van AZ, voor het eerst een ander dan de top drie.
Chapeau!
Bij AZ is er in beide gevallen wel sprake geweest van een aardige financiele injectie als ik me niet vergis. Bovendien waren de financiele verschillen niet zo groot toen. De prestatie van Leicester echt buiten proportioneel. Zit elke week bijna te juichen alsof ik naar AZ kijk. Prachtig voor die club en prachtig voor Reinieri.
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

AZ deed het in 2009 met een begroting van 40 miljoen. psv had 65 miljoen, feyenoord 60 miljoen en ajax zal wel op ongeveer 80/ 90 miljoen hebben gezeten. Toch netjes lijkt me.

In 1981 zullen de begrotingen niet bekend zijn geweest maar AZ werd wel kampioen met een team waarvan de basis al jaren met elkaar speelde.

Het is natuurlijk fantastisch dat een club als Leicester kampioen gaat worden terwijl ze vooraf degradatiekandidaat nr1 waren. Maar ze werken wel met een begroting van 140 miljoen.
Alleen aan tv gelden komt er 100 miljoen+ binnen. Wat ik wel leuk vind is dat ze de topspelers die ze nu hebben voor ong. een miljoen per stuk hebben gekocht.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Klopt.. Alleen is de vergelijking een beetje scheef. Volgens mij hebben de topclubs in Engeland een viervoudige begroting ten opzichte van Leicester. Bovendien was Leicester inderdaad een van de grootste degradatiekandidaten. Zeker na het aanstellen van Reinieri. Ik dacht ook dat die aanstelling dramatisch zou zijn. Als je dan ziet dat ze clubs als Chelsea, Man City, Man United, Arsenal en Liverpool op ruime achterstand het nakijken geven is dat geweldig.

AZ schurkte al jaren tegen de top aan voor het in 2009 kampioen werd, met een relatief klein verschil in begroting ten opzichte van ajax en PSV. ajax heeft trouwens nooit een begroting gehad van 80-90 miljoen. Die hebben maximaal op 60/65 miljoen gezeten toen. Eigenlijk had het op dat moment alleen ajax en PSV boven zich die financieel meer daadkracht hadden. Feyenoord was namelijk op sterven na dood. Ik ken de financiële situatie van de jaren 80 niet helemaal, maar we hadden met Metgod, Kist, Van Hanegem, Nygaard etc etc. wel een aardig sterren-ensemble lopen. En met de gebroeders Molenaar wel de nodige financiële middelen.

Edit: Hier trouwens een linkje naar de begrotingen van eind 2009. Dat is na het behalen van het kampioenschap, maar met een simpel rekensommetje kan je de begroting van het begin van het seizoen achterhalen.
http://www.nu.nl/voetbal/2040715/ook-be ... -heen.html
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

De begrotingen waren inschattingen van mij.
Dan is ajax meer omhoog gegaan dan ik inschatte.

maar we hadden in 81 natuurlijk een sterrenensemble maar die zijn niet even gekocht zoals vele denken.
Wanneer Zijn Kist, Metgod en Nygaard begonnen bij AZ? Ik schat Kist en Nygaard vanaf 73 en Metgod een paar jaar later. v Hanegem kwam wel later maar die was niet goed genoeg meer voor F`noord volgens mij
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Klopt heb je gelijk in. Ding is natuurlijk wel dat in de jaren tachtig de financiële verschillen op geen enkele manier vergeleken kunnen worden met de huidige waanzin. Volgens mij heeft Gullit eens een 'tekenpremie' gekregen in de vorm van een stereotoren. Dat heeft niks met AZ te maken maar daarmee wil ik enkel even aangeven dat de financiële mogelijkheden in het algemeen heel anders waren.

En wat betreft die begrotingen, dat was niet zozeer bedoeld als correctie richting jou hoor. Ik had het zelf ook niet geweten. Vond het wel interessante informatie om even te delen.
Plaats reactie