Schaduwtrainer

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

snake schreef: 29 jan 2024, 11:35 Zo maar een gedachte: Zal Pepijn Lijnders op een schaduwlijst staan mocht Martens het dit jaar niet aan de praat krijgen?
Hij kan er altijd bij als assistent. Dan kunnen niet functionerende assistenten lekker ergens anders gaan werken.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Rare optie. Maar Rogier Meijer zet wel wat knaps neer bij NEC.
Overigens de langstzittende Eredivisietrainer op dit moment.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 04 feb 2024, 08:47 Rare optie. Maar Rogier Meijer zet wel wat knaps neer bij NEC.
Overigens de langstzittende Eredivisietrainer op dit moment.
Die heeft een veel betere selectie tot zijn beschikking. Krijgt ook gewoon Chery erbij in de winterstop. Meijer zou niet willen ruilen denk ik.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Doe maar Pastoor met Martens en Sierksma als assistenten. Complementair aan elkaar, Pastoor wilt vast wel en heeft nog iets goed te maken: Martens uit de wind, Sierksma als “doorstroom” coach.

Voegt met pastoor realisme en ervaring toe. Bij de voorbeschouwing met name interessant, niet eindeloos rond tikken, snel aanvallen EN stoppen met “het probleem verplaatsen” (balletjes breed bij pastoor) deed Jansen maar…

Franssen en Goudmijn (senior en junior) exit
vriend
Basisspeler
Berichten: 2612
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Van Wonderen komt vrij. Ietwat onbestemde trainer met pieken en dalen. Maar niet doen, dus ik weet eigenlijk niet waarom ik erover begin.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Denk maar niet dat AZ een andere hoofdtrainer gaat aanstellen en Martens terug schuift naar een rol van assistent. Zie je het al voor je? :lol:
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1635
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Wildcat schreef: 11 mar 2024, 15:00 Denk maar niet dat AZ een andere hoofdtrainer gaat aanstellen en Martens terug schuift naar een rol van assistent. Zie je het al voor je? :lol:
Martens moet zich wel bewijzen met sprankelend en aanvallend voetbal én de doelstellingen halen.
Anders heeft het ontslag van Jansen nergens toe geleid en staat AZ weer eens publiekelijk voor lul.
Maar ik zie het ook niet voor me.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2256
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ferry schreef: 04 feb 2024, 08:47 Rare optie. Maar Rogier Meijer zet wel wat knaps neer bij NEC.
Overigens de langstzittende Eredivisietrainer op dit moment.
Ik denk niet dat hij een goede trainer is. Ik denk gewoon dat Aalbers (voorheen hier hoofd scouting) een geweldige TD/scout is.
Sommige trainers zijn zo goed als hun materiaal, ik denk dat dit ook voor Meijers geldt. Eerder was er nog veel onvrede onder hem.
Gevalletje Steijn bij Sparta.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3249
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ik ben het helemaal eens met Hugo Borst; Alex pastoor verdient een tweede kans bij AZ gezien hij in alles past bij AZ. In mijn ogen de ideale trainer, zeker op de manier zoals men hier werkt. Martens en Sierksma als zijn assistenten en afscheidt nemen van Goudmijn en consorten die geen verdere doorgroei meer hebben.
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/nos ... ner-van-AZ
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 12 mar 2024, 02:56 Ik denk niet dat hij een goede trainer is. Ik denk gewoon dat Aalbers (voorheen hier hoofd scouting) een geweldige TD/scout is.
Sommige trainers zijn zo goed als hun materiaal, ik denk dat dit ook voor Meijers geldt. Eerder was er nog veel onvrede onder hem.
Gevalletje Steijn bij Sparta.
Meijer doet het over langere periode al goed toch bij NEC? Alleen begin dit seizoen waren er wat tokkies die de bus hadden opgewacht, maar volgens mij krijgt hij verder veelal lof als ik het me goed herinner. Hij speelt alleen niet echt sprankelend voetbal.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12551
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 12 mar 2024, 12:17 Ik ben het helemaal eens met Hugo Borst; Alex pastoor verdient een tweede kans bij AZ gezien hij in alles past bij AZ. In mijn ogen de ideale trainer, zeker op de manier zoals men hier werkt. Martens en Sierksma als zijn assistenten en afscheidt nemen van Goudmijn en consorten die geen verdere doorgroei meer hebben.
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/nos ... ner-van-AZ
:lol:
loco

zijn brallen en een bepaalde 'uitstraling' de hoofdkwaliteiten (van een trainer) in jouw wereld?
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2256
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZ 4 Life schreef: 12 mar 2024, 12:50 Meijer doet het over langere periode al goed toch bij NEC? Alleen begin dit seizoen waren er wat tokkies die de bus hadden opgewacht, maar volgens mij krijgt hij verder veelal lof als ik het me goed herinner. Hij speelt alleen niet echt sprankelend voetbal.
Nee. Is echt van dit seizoen. Destijds waren de supporters ook erg boos over vorig seizoen, toen ze ook maar 6 punten hadden gepakt in de laatste 10 wedstrijden of zoiets. Ze leunden daarbij vorig seizoen enorm op individuele kwaliteit, net zoals dit seizoen overigens het geval is.

Daar heb ik al genoeg van gezien met ene Pascal Jansen. Graag heb ik niet weer een trainer met afbraakvoetbal die leunt op individuele kwaliteiten. Ik heb liever een trainer die van ons elftal een machine wil maken. Martens en Sierksma lijken in ieder geval die intentie te hebben.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3249
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 12 mar 2024, 13:49 :lol:
loco

zijn brallen en een bepaalde 'uitstraling' de hoofdkwaliteiten (van een trainer) in jouw wereld?
Je doet hem tekort als je enkel in hem een dwarsdenker ziet. Tactisch sterk, staat voor mooi voetbal maar kan ook (net als Louis) zeer realistisch voetbal spelen als het materiaal er niet voor is, zie Almere, om tot resultaten te komen. Raakt ook met zijn bijzondere denkwijze jonge talentjes. Adriaanse was altijd al zeer gecharmeerd van hem en dat is niet voor niets gezien die twee wel wat raakvlakjes hebben in visie. Altijd spijtig gevonden hoe het destijds hier met hem is afgelopen en zijn droombaan bij zijn clubje er niet voor hem in zat. Maar Stewart zit in Eindhoven en Alex is met de jaartjes weer wat wijzer geworden. Qua profiel echt de juiste man hier bij AZ, geloof me nou maar. :wink:
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1217
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

De Rode Baron schreef: 12 mar 2024, 15:33 Je doet hem tekort als je enkel in hem een dwarsdenker ziet. Tactisch sterk, staat voor mooi voetbal maar kan ook (net als Louis) zeer realistisch voetbal spelen als het materiaal er niet voor is, zie Almere, om tot resultaten te komen. Raakt ook met zijn bijzondere denkwijze jonge talentjes. Adriaanse was altijd al zeer gecharmeerd van hem en dat is niet voor niets gezien die twee wel wat raakvlakjes hebben in visie. Altijd spijtig gevonden hoe het destijds hier met hem is afgelopen en zijn droombaan bij zijn clubje er niet voor hem in zat. Maar Stewart zit in Eindhoven en Alex is met de jaartjes weer wat wijzer geworden. Qua profiel echt de juiste man hier bij AZ, geloof me nou maar. :wink:
Pastoor is toch de Odgaard onder de trainers? Ergens anders beter :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 12 mar 2024, 15:33 Je doet hem tekort als je enkel in hem een dwarsdenker ziet. Tactisch sterk, staat voor mooi voetbal maar kan ook (net als Louis) zeer realistisch voetbal spelen als het materiaal er niet voor is, zie Almere, om tot resultaten te komen. Raakt ook met zijn bijzondere denkwijze jonge talentjes. Adriaanse was altijd al zeer gecharmeerd van hem en dat is niet voor niets gezien die twee wel wat raakvlakjes hebben in visie. Altijd spijtig gevonden hoe het destijds hier met hem is afgelopen en zijn droombaan bij zijn clubje er niet voor hem in zat. Maar Stewart zit in Eindhoven en Alex is met de jaartjes weer wat wijzer geworden. Qua profiel echt de juiste man hier bij AZ, geloof me nou maar. :wink:
Ben het wel met je eens. Flamboyante/uitgesproken trainers hebben het altijd het beste gedaan bij AZ. Liever Pastoor dan Van Wonderen, Steijn of Meijer.

En anders ‘gewoon’ Van Bronckhorst, Van Bomnel of Van Nistelrooij.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9166
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De trainer die voor dit AZ komt te staan zal enerzijds goed met jeugd om moeten kunnen gaan, tactisch onderlegd moeten zijn, maar anderzijds ook echt wat vuur in de ploeg moeten krijgen. Een soort ´geniale gek´ past dan in ieder geval beter in het profiel dan een stille ´brave borst´.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12551
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik moet zuchten van al die geschetste profielen
Gaat zovaak uit van de (wat naieve en m.i. oppervlakkige) beleving en behoefte van de supporter en van het idee dat iemand wonderen kan verrichten
Ik heb wel de indruk dat Martens en Sierksma bezig zijn de neergaande trend onder Jansen te keren door hard werken, concurrentie en plezier proberen terug te brengen (en dit gecombineerd met logische, duidelijke en soms wat meer eigenzinnige keuzes). Nog geen idee of ze daarmee de top kunnen bestormen (met een betere selectie), sowieso nog te vroeg voor een definitief oordeel of roep om een schaduwtrainer
we can come an end
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Langedijk schreef: 04 feb 2024, 08:59 Die heeft een veel betere selectie tot zijn beschikking. Krijgt ook gewoon Chery erbij in de winterstop. Meijer zou niet willen ruilen denk ik.
Dan is Meijer dus gewoon een slechte trainer. Met een veel betere selectie slechts een 6e plaats. Wat moet de Nijmeegse Langedijk (waarschijnlijk heet hij daar Plasmolen) wel niet van denken?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 12 mar 2024, 17:45 [...] en van het idee dat iemand wonderen kan verrichten
Ik denk dat een trainer/coach wel degelijk 'wonderen' kan verrichten. Kijk naar Slot, Bosz, Jans, Oosting.
Met een plan kom je in de Eredivisie een heel eind.

Andersom hebben we met Jansen gezien dat een trainer/coach ook schade kan brengen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Voltreffer Vick schreef: 12 mar 2024, 18:02 Dan is Meijer dus gewoon een slechte trainer. Met een veel betere selectie slechts een 6e plaats. Wat moet de Nijmeegse Langedijk (waarschijnlijk heet hij daar Plasmolen) wel niet van denken?
Chery kwam er pas in de winterstop bij. Sindsdien 18 punten en een bekerfinale, gewonnen van Twente, gelijk tegen Feyenoord en ajax. AZ 13 punten en roemloos uit de beker.

Geen idee waarom je een post van 4 februari gaat quoten terwijl de man duidelijk beter presteert. Helemaal als je het afzet tegen de begrotingen.

Ik zou daar trouwens Beuningen heten denk ik. Ligging en inwoneraantal komen beter overeen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie