Overige eredivisie wedstrijden II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

Voor wie zich verveelt: een behoorlijk AZ gekleurd PEC speelt vandaag : Schendelaar, Lam, Buurmeester & Druijf spelen alle 4.

Toch leuk om steeds meer teams te zien met zo'n hoog AZ gehalte, dat zijn toch credits voor de jeugdopleiding en zolang die teams onze B of C keus hebben, liggen wij altijd kwalitatief voor.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Ferry
Co

DeZuivelDuivel schreef: 12 aug 2023, 18:37 Voor wie zich verveelt: een behoorlijk AZ gekleurd PEC speelt vandaag : Schendelaar, Lam, Buurmeester & Druijf spelen alle 4.
Olij en Velthuis nog bij Sparta.
Ferry
Co

Utrecht-Heerenveen is ook weinig om naar te kijken. Vooral een tegenvallend Utrecht.
salmonyappi
Harde Kern

Ferry schreef: 20 aug 2023, 12:03 Utrecht-Heerenveen is ook weinig om naar te kijken. Vooral een tegenvallend Utrecht.
Inderdaad. Behoorlijk slecht voetbal.
Utrecht: 0 uit 2 en doelsaldo 0-4………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
vriend
Invaller

salmonyappi schreef: 20 aug 2023, 12:09 Inderdaad. Behoorlijk slecht voetbal.
Utrecht: 0 uit 2 en doelsaldo 0-4………
Ze halen elk jaar te weinig nieuwe spelers. Dat doen ze echt fout.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
pAZcal
Kristen

vriend schreef: 20 aug 2023, 12:44 Ze halen elk jaar te weinig nieuwe spelers. Dat doen ze echt fout.
:D

Ik zag net PEC een penalty krijgen na een schwalbe van Namli (die Druijf scoorde).
Die penalty sloeg helemaal nergens op. Ik weet niet wat die VAR aan het uitspoken was, maar ik vind helemaal mooi.

edit: feyenoord staat ook achter in de rust. Ook mooi.
salmonyappi
Harde Kern

pAZcal schreef: 20 aug 2023, 13:19 :D

Ik zag net PEC een penalty krijgen na een schwalbe van Namli (die Druijf scoorde).
Die penalty sloeg helemaal nergens op. Ik weet niet wat die VAR aan het uitspoken was, maar ik vind helemaal mooi.

edit: feyenoord staat ook achter in de rust. Ook mooi.
Feyenoord inmiddels 2-0 achter :-)
salmonyappi
Harde Kern

Lekkere start van Utrecht. Het is nog nooit gebeurd dat ze 0 uit 3 haalden uit de eerste drie wedstrijden.
Ferry
Co

Ik vind Kowet in eigen huis gewoon leuk voetballen.
DonnyDelano
Oude garde

Ferry schreef: 02 sep 2023, 18:21 Ik vind Kowet in eigen huis gewoon leuk voetballen.
Kowet probeerde in Alkmaar ook leuk te voetballen, daarom wonnen we ook betrekkelijk eenvoudig. Die handhaven zich fluitend
salmonyappi
Harde Kern

DonnyDelano schreef: 02 sep 2023, 18:50 Die handhaven zich fluitend
Is genoteerd! :wink:
salmonyappi
Harde Kern

Heerenveen houdt weer eens open huis, uitgerekend in de Kuip. Elke schot op doel is raak. 20 minuten gespeeld en al 3-0 voor Feyenoord……. :?
Metalingus
Oude garde

salmonyappi schreef: 16 sep 2023, 14:53 Heerenveen houdt weer eens open huis, uitgerekend in de Kuip. Elke schot op doel is raak. 20 minuten gespeeld en al 3-0 voor Feyenoord……. :?
Feyenoord speelde toch ook gewoon erg goed? Zal deels wel door de zwakte van Heerenveen komen maar dan nog vond ik het combinatiespel van Feyenoord erg goed.
Het is dat het bij het laatste passje nog vaak mis ging, anders was het helemaal een monsterscore geworden.
salmonyappi
Harde Kern

Metalingus schreef: 16 sep 2023, 17:53 Feyenoord speelde toch ook gewoon erg goed? Zal deels wel door de zwakte van Heerenveen komen maar dan nog vond ik het combinatiespel van Feyenoord erg goed.
Het is dat het bij het laatste passje nog vaak mis ging, anders was het helemaal een monsterscore geworden.
Feyenoord speelde prima. Maar je bent zo goed als de tegenstander het toelaat. En 6-1 is natuurlijk geen normale uitslag. Eerlijk gezegd hoop ik dat het vooral door Heerenveen kwam :wink:
Metalingus
Oude garde

Ik vind het alleen maar knap wat Slot weet te bewerkstelligen. Ik kijk verder vooral wat AZ zelf doet en kan gniffelen over dat gekloot in Amsterdam.

Die Halilovic van Fortuna is trouwens ook een heerlijke voetballer. Hij snapt t wel.
pAZcal
Kristen

Ik heb moeite met bepalen wat ik nou liever als uitslag zie bij Twente - ajax.
Twente heeft tot nu toe alles gewonnen, net als wij. ajax die punten verliest is ook altijd leuk. Ik denk dat ik maar op een gelijkspel hoop.
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder

pAZcal schreef: 17 sep 2023, 13:44 Ik heb moeite met bepalen wat ik nou liever als uitslag zie bij Twente - ajax.
Twente heeft tot nu toe alles gewonnen, net als wij. ajax die punten verliest is ook altijd leuk. Ik denk dat ik maar op een gelijkspel hoop.
ajax komt vroeg of laat in het seizoen wel weer in vorm. Die gaan hun punten echt nog wel pakken. Twente daarentegen is precies andersom. Die komen nog wel in een dip. Winst voor Twente lijkt me daarom het beste voor de kansen van AZ op een plek tussen de eerste drie.
salmonyappi
Harde Kern

SjaakTrekhaak schreef: 17 sep 2023, 14:20 ajax komt vroeg of laat in het seizoen wel weer in vorm. Die gaan hun punten echt nog wel pakken. Twente daarentegen is precies andersom. Die komen nog wel in een dip. Winst voor Twente lijkt me daarom het beste voor de kansen van AZ op een plek tussen de eerste drie.
Er is geen enkele aanwijzing dat (op Brobbey na) ajax weer in vorm gaat komen :wink: .
Antti Opdam
Algemeen directeur

Metalingus schreef: 16 sep 2023, 23:00 Ik vind het alleen maar knap wat Slot weet te bewerkstelligen.
Als je de door mediahype heen kijkt vallen de resultaten vies tegen.

Maar goed dat heb ik al eerder beargumenteerd.

Als PSV en ajax met een normale selectie en redelijke ervaren trainers (bijvoorbeeld Schmidt, Bosz en Ten Hag) werken blijft er van Feyenoord ook weinig over.

In (internationale) bekertoernooien laat Feyenoord al twee jaar weinig bijzonders zien.

De JC Schaal was ook weer een exemplarisch voorbeeld.

Het is leuk tegen teams met een kleinere begroting (en doorgaans thuis en met hulp van de arbitrage), maar verder is er eigenlijk weinig om opgewonden van te worden. Vorig jaar hadden ze ook al minder goals voor dan (en verloren ze van) het ajax van John Heintinga en het PSV van Ruud van Nisterlooij. Beide afgeserveerd.

Maar goed. Als de media in een echokamer zitten, dan zitten ze ook in een echokamer.
salmonyappi
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 18 sep 2023, 07:16 Als je de door mediahype heen kijkt vallen de resultaten vies tegen.
Als het resultaat is dat je kampioen wordt………Wil ik ook wel.
Plaats reactie