Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

J.Krekel schreef: 14 feb 2024, 19:26 Reteketetteketet…. RedBull AZ!

Ik weet het nog zo net niet…. 🤔
Gezien de juridische issues zal het dan eerder iets als R.... B.... Alkmaar/Zaanstreek worden of RBAZ. Wie weet zelfs nog een afgeleide. Rode Stieren Alkmaar Zaanstreek. RSAZ, dan zitten ze naamtechnisch al helemaal veilig.

Of AZ, de KNVB, en de supporters kennende gaan ze gewoon voor de stadionnaam en de naam van het jeugdcomplex terwijl ze de naam AZ behouden en eventueel iets doen met de waagtoren en een stier of twee in de branding ofzo :wink:

Ik lees overigens nu net (ik was het haast vergeten) dat Billy Beane daadwerkelijk 5% van de aandelen van AZ in handen heeft, misschien komt er dan toch nog iets uit dat kamp uit de hoge hoed.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 14 feb 2024, 19:42 Ik lees overigens nu net (ik was het haast vergeten) dat Billy Beane daadwerkelijk 5% van de aandelen van AZ in handen heeft, misschien komt er dan toch nog iets uit dat kamp uit de hoge hoed.
Sinds die man die aandelen heeft, ligt de hele scouting op zn gat.
heel veel money, heel weinig ball.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 14 feb 2024, 22:17 Sinds die man die aandelen heeft, ligt de hele scouting op zn gat.
heel veel money, heel weinig ball.
Stiekem zie ik eerder wat achteruitgang sinds Aalbers vervangen is door Veenstra.... Maar goed.

(Ik vraag mij overigens echt af of het ook in dat geval niet bedoelt was als een soort schaduwdirectie: Aalbers en Kroes bedoelt als opvolgers van Huiberts en Eenhoorn, maar beiden te lang blijven zitten wellicht?)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 14 feb 2024, 12:36 Merijn Zeeman lijkt wel goede papieren te hebben. De zeer succesvolle manager van Jumbo Visma en Alkmaarder. Twente heeft hem niet zo lang geleden ook gevraagd. Vond ie nog te vroeg, maar wel vereerd. Misschien nu wel.
Deze man valt in ieder geval in de categorie mensen waar AZ naar op zoek zou moeten zijn. Geen interne oplossing. Ik had al mijn twijfels bij het aanstellen van Martens, die ook uit eigen keuken komt en dan ook nog zonder ervaring op het hoogste niveau. Als er nu ook een Algemeen Directeur uit eigen keuken komt, begint het erg op een incestueus kliekje te lijken waarbij zelfkritiek van de organisatie een ondergeschoven kindje wordt. AZ moet uit zijn op een frisse blik, nieuwe kennis, autoriteit en een grote hoop energie. En deze persoon mag ook best een beetje slijmen bij de KNVB hoor, dat dwarsliggen levert ons ook niet echt wat op.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kilkenny schreef: 16 feb 2024, 11:21 Deze man valt in ieder geval in de categorie mensen waar AZ naar op zoek zou moeten zijn. Geen interne oplossing. Ik had al mijn twijfels bij het aanstellen van Martens, die ook uit eigen keuken komt en dan ook nog zonder ervaring op het hoogste niveau. Als er nu ook een Algemeen Directeur uit eigen keuken komt, begint het erg op een incestueus kliekje te lijken waarbij zelfkritiek van de organisatie een ondergeschoven kindje wordt. AZ moet uit zijn op een frisse blik, nieuwe kennis, autoriteit en een grote hoop energie. En deze persoon mag ook best een beetje slijmen bij de KNVB hoor, dat dwarsliggen levert ons ook niet echt wat op.
Eens met je, behalve wat betreft slijmen (en Martens-Sierksma zou wel kunnen gaan werken).
Slijmen doe je niet als je waarden hebt en het beste nastreeft
we can come an end
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 16 feb 2024, 11:25 Eens met je, behalve wat betreft slijmen (en Martens-Sierksma zou wel kunnen gaan werken).
Slijmen doe je niet als je waarden hebt en het beste nastreeft
Nou ja, slijmen is wat overtrokken gesteld, maar de harde opstelling die Eenhoorn aan heeft gehouden heeft ook niet het gewenste effect gesorteerd. Dat gaat op den duur tegen je werken. Opkomen voor eigen belang blijft een prioriteit, maar de beeldvorming naar buiten mag wat zachter.

Martens-Sierksma zou kunnen gaan werken, maar ik ben vooral tegen nog meer interne oplossingen. In dit geval dus de keuze van de nieuwe AD.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 16 feb 2024, 11:21 Deze man valt in ieder geval in de categorie mensen waar AZ naar op zoek zou moeten zijn. Geen interne oplossing. Ik had al mijn twijfels bij het aanstellen van Martens, die ook uit eigen keuken komt en dan ook nog zonder ervaring op het hoogste niveau. Als er nu ook een Algemeen Directeur uit eigen keuken komt, begint het erg op een incestueus kliekje te lijken waarbij zelfkritiek van de organisatie een ondergeschoven kindje wordt. AZ moet uit zijn op een frisse blik, nieuwe kennis, autoriteit en een grote hoop energie. En deze persoon mag ook best een beetje slijmen bij de KNVB hoor, dat dwarsliggen levert ons ook niet echt wat op.
Zo blijf je ook innovatief en dat wil AZ ook zijn toch?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 16 feb 2024, 11:40 Zo blijf je ook innovatief en dat wil AZ ook zijn toch?
Dat lijkt mij wel. En dat doe je niet door geen externe kennis meer binnen te halen. Dat is volgens mij ook nog steeds het doel van AZ, maar een opmerking van Huiberts in het NHD, waarin hij zei dat AZ het op de eigen manier ging oplossen of iets dergelijks, vond ik wel wat zorgelijk.

Kortom; Zeeman, ik hoop het.
_________________
"I don't know that!"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Daar is nummer 1 al.

verrassend.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 16 feb 2024, 16:24 Daar is nummer 1 al.
verrassend.
Het zal wellicht aan de bewijslast liggen. Maar ik ben vooral verrast door de grote muilen van het OM en de politie.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

SimonPoulsen schreef: 16 feb 2024, 16:24 Daar is nummer 1 al.

verrassend.
Misschien wel een schikking en is hij onze eerste zomer aanwinst :lol:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 16 feb 2024, 18:49 Het zal wellicht aan de bewijslast liggen. Maar ik ben vooral verrast door de grote muilen van het OM en de politie.
Zeker bij deze speler durf ik wel te zeggen dat er gewoon niks noemenswaardigs gebeurt is. Als je in een voetbalstadion met honderden cameras en duizenden mensen geen getuigen en beelden kunt vinden...
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6571
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeTorenburch schreef: 16 feb 2024, 22:06 Misschien wel een schikking en is hij onze eerste zomer aanwinst :lol:
Met afstand hun beste speler. Maar ik geloof niet dat hij zn nacht in Alkmaar echt kon waarderen. Het is niet fraai allemaal.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 14 feb 2024, 22:49 Stiekem zie ik eerder wat achteruitgang sinds Aalbers vervangen is door Veenstra.... Maar goed.

(Ik vraag mij overigens echt af of het ook in dat geval niet bedoelt was als een soort schaduwdirectie: Aalbers en Kroes bedoelt als opvolgers van Huiberts en Eenhoorn, maar beiden te lang blijven zitten wellicht?)
Dat zie ik ook - en heb ik ook geopperd in het TD-topic - en ik denk dat we hier kritischer naar moeten kijken. Aalbers doet het bovendien heel goed bij NEC.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Zat Michael Koster nu naast Eenhoorn op de tribune? Waren het eerder niet vaak alleen Eenhoorn en Huiberts, of is het dat ik er nu op let?
we can come an end
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

differentcook schreef: 17 feb 2024, 21:02 Zat Michael Koster nu naast Eenhoorn op de tribune? Waren het eerder niet vaak alleen Eenhoorn en Huiberts, of is het dat ik er nu op let?
Ja dat was hem. En zijn vaak alleen die 2, maar volgens mij zag ik Koster ook al eens eerder. Zat ie niet naast Brom ofzo?
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Wenslijstje:

Nieuwe AD van buitenaf
Nieuwe TD (kijk in de richting van Nijmegen)
Nieuwe hoofdrrainer van buitenaf
Nieuw hoofd scouting
Neelissen die langer blijft
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik vraag me sterk af hoe Alex Pastoor nu naar AZ kijkt. Anderzijds ben ik ook benieuwd wat Martens en Sierksma kunnen met een wat betere selectie.
Tegelijkertijd heb ik ook het idee dat zo'n type als Goudmijn weinig toevoegt aan de technische staf.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

pAZcal schreef: 18 feb 2024, 11:36Tegelijkertijd heb ik ook het idee dat zo'n type als Goudmijn weinig toevoegt aan de technische staf.
Echt helemaal niets.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12538
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAZcal schreef: 18 feb 2024, 11:36 Ik vraag me sterk af hoe Alex Pastoor nu naar AZ kijkt. Anderzijds ben ik ook benieuwd wat Martens en Sierksma kunnen met een wat betere selectie.
Tegelijkertijd heb ik ook het idee dat zo'n type als Goudmijn weinig toevoegt aan de technische staf.
We hebben geen zicht op zijn bijdrage, of je moet hem bezig zien op zijn werk (en dan bedoel ik niet alleen die ~90 minuten tijdens een wedstrijd)
we can come an end
Plaats reactie