Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12590
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 08 apr 2024, 16:00 Dat zal dan moet een compleet andere selectie moeten gaan gebeuren, dit is Vlees noch vis.
Daar kan Zeeman ook geen verandering in brengen.
AZ heeft vorig jaar de Youth League gewonnen, men kan voorlopig weer even vooruit ;-)
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 08 apr 2024, 16:01 AZ heeft vorig jaar de Youth League gewonnen, men kan voorlopig weer even vooruit ;-)
Zucht
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Antti Opdam schreef: 05 apr 2024, 10:30 :lol:

Als ik het ergens kan factureren wil ik het best voor je uitzoeken.

Maar ik ben geen expert in KNVB / sport - reglementen / richtlijnen en/of financiële markten en alles wat daar tussenin of qua overlap tussen zit. Daarnaast ken ik de feiten niet.

Dus sowieso zal het een beetje uit de heup schieten worden.

Mijn (niet op feiten en enige kennis gebaseerde) inschatting is (en waarschijnlijk ook nog de verkeerde juridische terminologie hanterend):

AZ gaat geen sancties krijgen als zij niet van de aanschaf wisten.

Kroes had bepaalde zaken (zoals aanschaffen aandelen andere club) moeten aangeven (grijs gebied) en heeft dit niet gedaan.
AZ heeft hier geen periodieke en actieve navraag naar gedaan. AZ zal verder geen actieve onderzoekplicht hebben (ze hoeven geen recherche / journalistje te spelen).
AZ zou moeten toezien op naleven reglementen en heeft een bepaalde zorgplicht. Gaat deze zorgplicht zo ver dat je periodiek navraag moet doen: dat denk ik niet.

Ik ga hier nu wel de hele tijd van de situatie uit dat AZ niet op de hoogte was én niet hoefde te zijn van de aanschaf van de aandelen.

Was het dat wel en heeft het daar verder niets mee gedaan is dat niet alleen een ogenschijnlijke blunder, maar dan kan het wel bijzondere consequenties hebben.

Maar ik leef nu de hele tijd in de - misschien wat naïeve - veronderstelling dat AZ een wat rammelende organisatie heeft, maar dat het dit soort blunders niet maakt ...
Hier kon AZ wel van afweten. Een smerig ventje die Kroes.
https://nos.nl/l/2516096
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12590
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

bk wcm schreef: 09 apr 2024, 10:24 Hier kon AZ wel van afweten. Een smerig ventje die Kroes.
https://nos.nl/l/2516096
Ik vind heel die business vadsig.
Sloten met geld worden gevangen voor amper arbeid, zonder gene.
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5446
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 09 apr 2024, 10:29 Ik vind heel die business vadsig.
Sloten met geld worden gevangen voor amper arbeid, zonder gene.
Helemaal mee eens.
Waar kan ik tekenen? :wink:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Vraag me trouwens af hoe AZ denkt te kunnen aansluiten voor de komende jaren bij de top van de eredivisie: het gat met FC Twente met het geld dat daar weer
dreigt te gaan binnen komen, een PSV en Feyenoord wat ook alleen maar groter zal worden alleen al door hun CL inkomsten,
en een ajax dat bovenin ook wel weer aansluiting zal gaan vinden als het voetbalbolwerk binnen als land. Dus als AZ een beetje hiermee mee wil en het gat niet alsmaar groter wil zien worden met die 4 clubs zullen er nieuwe innovatieve ideeën moeten komen.
Alleen vraag ik me af of bij het eerste elftal niet alles draait om de kwaliteit van spelers en in de opleiding toch al veel nieuwe dingen zijn toegepast. Dus wat zou AZ met Zeeman meer kunnen bereiken als ze niet meer, dan wat nu het geval is, van die Alkmaarse kluis voor versterkingen gebruik willen maken om te kunnen bijblijven met die bovenstaande clubs?
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1225
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

De Rode Baron schreef: 13 apr 2024, 15:33 Vraag me trouwens af hoe AZ denkt te kunnen aansluiten voor de komende jaren bij de top van de eredivisie: het gat met FC Twente met het geld dat daar weer
dreigt te gaan binnen komen, een PSV en Feyenoord wat ook alleen maar groter zal worden alleen al door hun CL inkomsten,
en een ajax dat bovenin ook wel weer aansluiting zal gaan vinden als het voetbalbolwerk binnen als land. Dus als AZ een beetje hiermee mee wil en het gat niet alsmaar groter wil zien worden met die 4 clubs zullen er nieuwe innovatieve ideeën moeten komen.
Alleen vraag ik me af of bij het eerste elftal niet alles draait om de kwaliteit van spelers en in de opleiding toch al veel nieuwe dingen zijn toegepast. Dus wat zou AZ met Zeeman meer kunnen bereiken als ze niet meer, dan wat nu het geval is, van die Alkmaarse kluis voor versterkingen gebruik willen maken om te kunnen bijblijven met die bovenstaande clubs?
Komt vast goed geef Merijn 2 jaar en we gaan topsport bedrijven in Alkmaar.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3269
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeTorenburch schreef: 13 apr 2024, 15:51 Komt vast goed geef Merijn 2 jaar en we gaan topsport bedrijven in Alkmaar.
Met Jumbo dan als hoofdsponsor?
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 13 apr 2024, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1225
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

De Rode Baron schreef: 13 apr 2024, 15:52 Met Jumbo als hoofdsponsor?
Visma?
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 793
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Het prijzengeld voor de Europa League (36 deelnemers ipv 32) van volgend seizoen.
Wat ik er min of meer van maak:

-4,1 miljoen aan startgeld
-de bekende coëfficiëntenbonus over de voorgaande jaren
-450k per overwinning, 150k per gelijkspel
-1 tot 36 pakketjes van 75k voor de nummer 35 tot en met 1 op de uiteindelijke ranglijst
-600k voor de nummers 1-8, 300k voor de nummers 9-16

Afbeelding

De uitleg:
https://editorial.uefa.com/resources/0 ... _13_en.pdf
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

palaver schreef: 28 apr 2024, 20:43 Het prijzengeld voor de Europa League (36 deelnemers ipv 32) van volgend seizoen.
Wat ik er min of meer van maak:

-4,1 miljoen aan startgeld
-de bekende coëfficiëntenbonus over de voorgaande jaren
-450k per overwinning, 150k per gelijkspel
-1 tot 36 pakketjes van 75k voor de nummer 35 tot en met 1 op de uiteindelijke ranglijst
-600k voor de nummers 1-8, 300k voor de nummers 9-16

Afbeelding

De uitleg:
https://editorial.uefa.com/resources/0 ... _13_en.pdf
Verschil tussen Europa League en Conference League is niet heel groot. Het verschil met Champions League daarentegen... Vrij absurd.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9187
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Drommedaris schreef: 28 apr 2024, 21:09 Verschil tussen Europa League en Conference League is niet heel groot. Het verschil met Champions League daarentegen... Vrij absurd.
Dit is al langer het argument waarom het voor AZ voorlopig eigenlijk beter is om uit te komen in de Conference League omdat de weerstand daar lager is. Zo heeft AZ 2 jaar geprofiteerd van redelijk 'makkelijke' poules. en het feit dat de groepswinnaar in de conference league een ronde overslaat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12590
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Geen Robert van Overdijk als financiele man naast Zeeman lijkt het:
https://www.footballtransfers.com/nl/tr ... -directeur
we can come an end
Plaats reactie