Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Ferry schreef: 13 feb 2024, 12:59 Waar ik zelf nog wel eens aan zit te denken: verbreden van het sportaanbod van AZ.
Je kunt een hoop staf/overhead best inzetten voor een brede sportervaring via AZ.
Zou goed zijn voor de bredere merknaam, nieuwe sponsors, etc.
Trekt nieuwe mensen.
Welke sporten zat je aan te denken? Een schaatsteam of formule 1 team? Alle andere opties zijn namelijk commercieel niet interessant in Nederland.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1252
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Drommedaris schreef: 13 feb 2024, 09:19 Dat Neelissen weggaat is wel heel slecht nieuws. Het vertrek van Eenhoorn had iets beter getimed kunnen worden, maar prima dat hij er na 10 jaar een punt achter zet als hij zelf ziet dat hij de benodigde energie niet meer op kan brengen. Met de stagnatie van de laatste paar jaar, voornamelijk rond AZ1, was het een ideaal moment geweest om ook afscheid te nemen van Huiberts, een frisse wind is hard nodig en er is ruimte genoeg voor verbetering als het om het technische beleid gaat. Maar nu Neelissen ook weg gaat, gaat er wel heel veel kennis en cultuurbewaking weg. Van het drietal Neelissen, Eenhoorn, Huiberts had ik het liefste Huiberts zien vertrekken, maar nu moet je hem eigenlijk in dienst houden.
Neelissen is ook de man die grote aankopen blokkeerde. Of dat nu zo slim was ...
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeTorenburch schreef: 13 feb 2024, 13:02 Welke sporten zat je aan te denken? Een schaatsteam of formule 1 team? Alle andere opties zijn namelijk commercieel niet interessant in Nederland.
Ik denk dat veel sporten commercieel interessant kunnen zijn. Al zal het een investering vragen, net als het damesvoetbal.
Schaatsen, wielrennen, hockey, basketbal, padel, etc...
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 790
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Afbeelding
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Beetje gênante berichtgeving vanuit het NHD dan.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 13 feb 2024, 14:17 Beetje gênante berichtgeving vanuit het NHD dan.
En het doorgaans zo betrouwbare AZAlerts.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Rjansen17 schreef: 13 feb 2024, 13:17 Neelissen is ook de man die grote aankopen blokkeerde. Of dat nu zo slim was ...
Als het zo is, dan ja dan was dat slim. Of had je a la Twente naar de klote willen gaan?
Twente is alleen gered door Reggeborgh, wijlen miljardair Dik Wessels. AZ gaat bij eenzelfde wanbeleid kapot.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Het laatste wat AZ moet doen is ineens hele grote aankoeken doen. Veel uitgeven betekend niet gelijk betere spelers. De afgelopen anderhalf jaar is bovendien al dertig miljoen er tegenaan geklapt maar desondanks het er niet beter op geworden.

Op zich zou het wel goed zijn als er bij AZ een frisse wind zou gaan waaien. Een frisse blik zou wel eens verfrissend kunnen werken. De basis is door oa Eenhoorn, Huiberts en Neelissen gelegd. Maar je kan niet stil blijven staan.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

fcvictorie schreef: 13 feb 2024, 18:08 Het laatste wat AZ moet doen is ineens hele grote aankoeken doen. Veel uitgeven betekend niet gelijk betere spelers. De afgelopen anderhalf jaar is bovendien al dertig miljoen er tegenaan geklapt maar desondanks het er niet beter op geworden.

Op zich zou het wel goed zijn als er bij AZ een frisse wind zou gaan waaien. Een frisse blik zou wel eens verfrissend kunnen werken. De basis is door oa Eenhoorn, Huiberts en Neelissen gelegd. Maar je kan niet stil blijven staan.
Een frisse blik ja. Gewoon weer AZ, Altijd Zichzelf. Geen rare (dure) aankopen maar dit bij jezelf blijven. Genoeg talent in Nederland en als je al naar het buitenland gaat moet het buitencategorie zijn (rasmus Elm, Moreno, Romero) en niet een Mihailovic of Sadiq. Simpelweg doorselecteren ook zoiets…

Robert zal wel naar Feyenoord gaan, stond reeds in de sterren geschreven. Tegen beter weten in…
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

fcvictorie schreef: 13 feb 2024, 18:08 Veel uitgeven betekend niet gelijk betere spelers. De afgelopen anderhalf jaar is bovendien al dertig miljoen er tegenaan geklapt maar desondanks het er niet beter op geworden.
Kwaliteit bepaalt natuurlijk wel (mede) de prijs. Dus een kwalitatief betere speler zal ook (vaak) duurder zijn.
En dat de afgelopen transferperiodes niet succesvol zijn ligt niet aan 'de duurdere spelers', maar aan scouting, mismatch met systemen, inpasbaarheid, etc.
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 790
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cn ... um=organic


„Mijn huidige termijn loopt eind september af, dat klopt. Maar ik ben nog niet klaar bij AZ. Ik zie nog heel veel mogelijkheden en heb daar nog heel veel energie voor”, zegt Neelissen. „Alleen ga ik er natuurlijk niet zelf over. De benoeming is niet aan mij.”
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

palaver schreef: 14 feb 2024, 09:28 https://www.noordhollandsdagblad.nl/cn ... um=organic


„Mijn huidige termijn loopt eind september af, dat klopt. Maar ik ben nog niet klaar bij AZ. Ik zie nog heel veel mogelijkheden en heb daar nog heel veel energie voor”, zegt Neelissen. „Alleen ga ik er natuurlijk niet zelf over. De benoeming is niet aan mij.”
Met andere woorden: die blijft gewoon.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Merijn Zeeman lijkt wel goede papieren te hebben. De zeer succesvolle manager van Jumbo Visma en Alkmaarder. Twente heeft hem niet zo lang geleden ook gevraagd. Vond ie nog te vroeg, maar wel vereerd. Misschien nu wel.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Mousa Sidi schreef: 14 feb 2024, 12:36 Merijn Zeeman lijkt wel goede papieren te hebben. De zeer succesvolle manager van Jumbo Visma en Alkmaarder. Twente heeft hem niet zo lang geleden ook gevraagd. Vond ie nog te vroeg, maar wel vereerd. Misschien nu wel.
Dat zijn wel echt serieuze namen, waar je naast kennis ook serieuze connecties en commerciële mogelijkheden binnenhaalt.

Haal RedBull ook maar gelijk binnen. Alles waar RedBull bij betrokken is, is succesvol en professioneel.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

MB80 schreef: 13 feb 2024, 21:01 Een frisse blik ja. Gewoon weer AZ, Altijd Zichzelf. Geen rare (dure) aankopen maar dit bij jezelf blijven. Genoeg talent in Nederland en als je al naar het buitenland gaat moet het buitencategorie zijn (rasmus Elm, Moreno, Romero) en niet een Mihailovic of Sadiq. Simpelweg doorselecteren ook zoiets…

Robert zal wel naar Feyenoord gaan, stond reeds in de sterren geschreven. Tegen beter weten in…
Helemaal mee eens. De focus van AZ zou moeten liggen op de eigen jeugd en talent uit eigen competitie. Daar is AZ nee groot geworden. Af en toe buiten grenzen kijken is goed en kan een welkome aanvulling zijn. Maar nu wordt er lukraak spelers gehaald zo lijkt het.
fcvictorie
Fanatic
Berichten: 651
Lid geworden op: 06 feb 2019, 11:01

Ferry schreef: 14 feb 2024, 07:32 Kwaliteit bepaalt natuurlijk wel (mede) de prijs. Dus een kwalitatief betere speler zal ook (vaak) duurder zijn.
En dat de afgelopen transferperiodes niet succesvol zijn ligt niet aan 'de duurdere spelers', maar aan scouting, mismatch met systemen, inpasbaarheid, etc.
Tot op zekere hoogte, geld bepaalt voor een deel wat je mogelijkheden zijn; in welke categorie spelers je kan zoeken.

Maar we hebben in het verleden vaak genoeg gezien dat hele dure spelers, naar AZ maatstaven, zo maar kunnen falen. Andersom zijn sommige goedkope spelers soms uitblinkers gebleken. In de afgelopen anderhalf jaar is dertig miljoen euro uitgegeven maar heb je een selectie die een stuk minder is dan de jaren daarvoor. Toen had je een kern van jongens uit de opleiding en wat jongens uit de KKD of Eredivisie en was je én goedkoper uit én sportief beter af.

Een ander punt is dat je als AZ zijnde ook beperkt bent wat je uitgeeft. Het is mooi dat spelers als Reijnders en Kerkez per stuk richting de twintig miljoen hebben opgebracht. Maar dat kan je niet allemaal weer terug investeren. Enerzijds heeft AZ een jaarlijks tekort die wordt gedicht met spelers verkopen. Anderzijds, als je een duurdere spelers haalt worden je afschrijvingen erg hoog en spelers met zo’n transfersom verlangen spelers vaak ook een flink salaris.
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 790
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

Antti Opdam schreef: 14 feb 2024, 09:36 Met andere woorden: die blijft gewoon.
En dat is maar goed ook.
De ambitie blijft om meer uit het stadionterrein te halen, met “bijvoorbeeld een congrescentrum”.
MB80
Invaller
Berichten: 2285
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

palaver schreef: 14 feb 2024, 09:28 https://www.noordhollandsdagblad.nl/cn ... um=organic


„Mijn huidige termijn loopt eind september af, dat klopt. Maar ik ben nog niet klaar bij AZ. Ik zie nog heel veel mogelijkheden en heb daar nog heel veel energie voor”, zegt Neelissen. „Alleen ga ik er natuurlijk niet zelf over. De benoeming is niet aan mij.”
Rene Neelissen is natuurlijk al goed met de slappe was dus AZ en schoenen winkel Nelson doen past prima samen. Waar andere mensen allicht Feyenoord lucratiever kunnen vinden is Neelissen (aanname) minder door geld gedreven en kan dus uitdagingen aangaan.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9164
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

palaver schreef: 14 feb 2024, 09:28 https://www.noordhollandsdagblad.nl/cn ... um=organic


„Mijn huidige termijn loopt eind september af, dat klopt. Maar ik ben nog niet klaar bij AZ. Ik zie nog heel veel mogelijkheden en heb daar nog heel veel energie voor”, zegt Neelissen. „Alleen ga ik er natuurlijk niet zelf over. De benoeming is niet aan mij.”
Als daar animo voor is, dan is dat een goede stap richting een van de eerder genoemde mogelijke doelen :D
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

SimonPoulsen schreef: 14 feb 2024, 13:17 Haal RedBull ook maar gelijk binnen.
Reteketetteketet…. RedBull AZ!

Ik weet het nog zo net niet…. 🤔
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Plaats reactie