Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2024, 22:13 Je weet dat AD bij AZ bij altijd de meer financiële functie geweest is ten opzichte van de TD?
Die nieuwe directeuren zijn tot nog toe vooral probeersels geweest. Zowel van Kinsbergen als Kroes hebben niet lang genoeg gezeten en hebben niet dezelfde functie bekleed.

Was jij het niet ook die al op voorhand de gok deed dat Martens een placeholder functie had? Waar je overigens achteraf dan toch gelijk in hebt gekregen?
Ja, dat was mijn idee van het aanbieden van die functie van Martens.
Zelfde idee had ik overigens ook bij Kinsbergen en Kroes (terug te lezen)
Maar nu wordt er expliciet gesproken over twee nieuwe functies tegelijkertijd en twee personen ervoor. Dan lijkt me maar één logische koppeling gezien hun achtergrond
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9175
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 02 apr 2024, 22:15 Ja, dat was mijn idee van het aanbieden van die functie van Martens.
Zelfde idee had ik overigens ook bij Kinsbergen en Kroes (terug te lezen)
Maar nu wordt er expliciet gesproken over twee nieuwe functies tegelijkertijd en twee personen ervoor. Dan lijkt me maar één logische koppeling gezien hun achtergrond
Dus de voormalig directeur van de brabanthallen gaat het topsport gedeelte managen?
En de voormalig technisch directeur van een topwielerploeg gaat de nieuwe omloop realiseren en zorgen dat we break even gaan draaien?

Misschien leven we gewoon in twee parallelle universa of je bent de 1 april te ver door aan het trekken, maar ik kan je logica echt niet volgen. Althans niet de logica waarin je probeert te doen alsof ik zo'n gekke gedachte gehad heb hier.

Het kan natuurlijk dat technisch directeur in de wielersport het omgekeerde is van wat men daarmee aangeeft in het voetbal, dat hoor ik dan ook graag.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 02 apr 2024, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2024, 22:19 Dus de voormalig directeur van de brabanthallen gaat het topsport gedeelte managen?
En de voormalig technisch directeur van een topwielerploeg gaat de nieuwe omloop realiseren en zorgen dat we break even gaan draaien?

Misschien leven we gewoon in twee parallelle universa of je bent de 1 april te ver door aan het trekken, maar ik kan je logica echt niet volgen. Althans niet de logica waarin je probeert te doen alsof ik zo'n gekke gedachte gehad heb hier.
Lees nog eens mijn reactie op je vraag hierover terug.
Dat moet toch wel lukken?
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9175
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 02 apr 2024, 22:20 Lees nog eens mijn reactie op je vraag hierover terug.
Dat moet toch wel lukken?
Maar dan ga je er van uit dat je al weet dat het een andere functie is, dat ging ik aanvankelijk niet.
Daarover is ook nog niks bekend, althans niet dat ik heb kunnen lezen.

Voor de duidelijkheid: je weet dat het gerucht tegelijkertijd gaat dat ajax nu zélf naar van Overdijk overschakelt voor de rol van nieuwe AD als vervanger van Kroes?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2024, 22:22 Maar dan ga je er van uit dat je al weet dat het een andere functie is, dat ging ik aanvankelijk niet.
Daarover is ook nog niks bekend, althans niet dat ik heb kunnen lezen.

Voor de duidelijkheid: je weet dat het gerucht tegelijkertijd gaat dat ajax nu zélf naar van Overdijk overschakelt voor de rol van nieuwe AD als vervanger van Kroes?
Ik weet daar helemaal niets over. Ik zeg alleen wat mij het meest waarschijnlijke lijkt.
Ik heb het gerucht van Overdijk en ajax gelezen ja. Maar dat heeft verder weinig relevantie tov een rol van Overdijk naast Zeeman bij AZ.
En met 'dichter bij het sportieve' bij Zeeman, bedoel ik de omstandigheden creeren om te presteren, maar de commerciele/financiele zaken bij de andere directeur.
Laatst gewijzigd door differentcook op 02 apr 2024, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9175
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 02 apr 2024, 22:24 Ik weet daar helemaal niets over. Ik zeg alleen wat mij het meest waarschijnlijke lijkt.
Ik heb het gerucht van Overdijk en ajax gelezen ja. Maar dat heeft verder weinig relevantie tov een rol van Overdijk naast Zeeman bij AZ
Het heeft zeker relevantie als je doet alsof iemand anders achterlijk is als hij ook maar de suggestie doet omdat er nu eenmaal twee namen genoemd worden, dat één van die twee dan in aanmerking voor AD zou kunnen komen (tegen de verwachting in wellicht).

In dit geval ga ik er even van uit dat ze beiden gekwalificeerd zijn, maar één van de twee heeft ook kwaliteiten op technisch gebied in het sportveld terwijl de ander meer in exploitatie van grote locaties heeft gezeten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2024, 22:27 Het heeft zeker relevantie als je doet alsof iemand anders achterlijk is als hij ook maar de suggestie doet omdat er nu eenmaal twee namen genoemd worden, dat één van die twee dan in aanmerking voor AD zou kunnen komen (tegen de verwachting in wellicht).

In dit geval ga ik er even van uit dat ze beiden gekwalificeerd zijn, maar één van de twee heeft ook kwaliteiten op technisch gebied in het sportveld terwijl de ander meer in exploitatie van grote locaties heeft gezeten.
Je kunt beter kijken wat de genoemde personen in het verleden gedaan hebben dan naar een gerucht over interesse voor een aanstelling in een heel andere omgeving.
Kroes had ook hier een financiele/commerciele rol, internationale kansen voor AZ. Jij lijkt alleen te kijken naar het label AD, niet de inhoud, het verleden en de combi
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9175
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 02 apr 2024, 22:29 Je kunt beter kijken wat de genoemde personen in het verleden gedaan hebben dan naar een gerucht over interesse voor een aanstelling in een heel andere omgeving.
Kroes had ook een financiele/commerciele rol, internationale kansen voor AZ, bij AZ.
Wat is er niet in het verleden kijken naar het element 'directeur circuit zandvoort/directeur brabanthallen vs technisch directeur jumbo-visma en ploegleider bij Skil-Shimano?'

Iemand die morgenochtend dit terug leest mag mij als objectieve derde vertellen dat ik gek ben.
Laten we het er maar op houden dat we vooralsnog tevreden mogen zijn met de uitkomst van dit hele verhaal als Zeeman inderdaad komt (of beiden).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ja, Overdijk zou mogelijk ook als AD van AZ kunnen werken. Op deze functie heeft in het meer recente verleden altijd iemand met een sportachtergrond gezeten (gekoppeld aan de TD en waarschijnlijk ook ivm externe communicatie), vandaar de gedachte aan Zeeman, maar aangezien ik Kroes bij AZ in zijn meer financiele/commerciele functie in de wachtkamer zag om Eenhoorn op te volgen, is het dus ook denkbaar dat zo'n type nu de AD zou kunnen gaan worden en Zeeman dan een nieuw type directeur zou kunnen worden, eentje die tot dusver nog niet heeft bestaan bij AZ (dus zeker niet als een vervanger van Kroes in die zin). Kroes heeft trouwen itt Van Overdijk wel een voetbalachtergrond en bijvoorbeeld ook als TD gewerkt (dus toch meer link met het sportieve).
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3261
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Jaap de Groot heeft goede Alkmaarse lijntjes (destijds ook de AZ brief richting KNVB), overigens bracht Woerts de naam van de nieuwe directeur al een tijd geleden naar voren.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik begreep dat Zeeman de AD moet worden. Voor die (overbodige?) functie van Kroes heb je iemand nodig uit de voetbalwereld lijkt me.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 03 apr 2024, 09:17 Ik begreep dat Zeeman de AD moet worden. Voor die (overbodige?) functie van Kroes heb je iemand nodig uit de voetbalwereld lijkt me.
Ik denk dat men in de loop der tijd het belang van die andere (Kroes) functie is gaan onderkennen. Mensen als Eenhoorn (en nu dan waarschijnlijk Zeeman) zijn geen mensen met expertise (en interesse) om bij AZ de zakelijke kant te optimaliseren en kijken naar nieuwe mogelijkheden (zoals Plugge bij Visma). Zeker is dit erg nodig en niet overbodig; het bepaalt hoe hoog je kunt gaan 'vliegen' als club. In de directie heb je overigens nu al wel commercieel directeur Michael Koster. Is dat meer een 'op de winkel passen' type?
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6599
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 03 apr 2024, 10:02 Ik denk dat men in de loop der tijd het belang van die andere (Kroes) functie is gaan onderkennen. Mensen als Eenhoorn (en nu dan waarschijnlijk Zeeman) zijn geen mensen met expertise (en interesse) om bij AZ de zakelijke kant te optimaliseren en kijken naar nieuwe mogelijkheden (zoals Plugge bij Visma). Zeker is dit erg nodig en niet overbodig; het bepaalt hoe hoog je kunt gaan 'vliegen' als club. In de directie heb je overigens nu al wel commercieel directeur Michael Koster. Is dat meer een 'op de winkel passen' type?
Op zakelijk/commercieel gebied liggen er nog zoveel kansen ook voor AZ. AZ is groeiende in supportersaantallen maar ook qua naam buiten Nederland. Echt belangrijk dat AZ ook op dat gebied optimaal gaat meegroeien. Noem maar wat dingen, (social)media, communicatie, stadionbeleving, bereikbaarheid, nieuwe hoofdsponsor, stadion beleving, merchandise.


Maar het is nu wel interessant inderdaad om te zien of Kroes inderdaad een verzonnen functie had om Eenhoorn op te volgen. Of dat AZ echt vol gaat inzitten om beiden functies in te vullen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 03 apr 2024, 10:24 Maar het is nu wel interessant inderdaad om te zien of Kroes inderdaad een verzonnen functie had om Eenhoorn op te volgen. Of dat AZ echt vol gaat inzitten om beiden functies in te vullen.
Nou ja, een functie in de wachtkamer zal altijd wel gekozen zijn zodat het nut heeft naast de al bestaande functies. Als de geruchten kloppen lijkt AZ nu daadwerkelijk bezig te zijn voor twee nieuwe directiefuncties (dus ook geen 'wachtfunctie' meer)
we can come an end
Gebruikersavatar
mArcoZ
Supporter
Berichten: 193
Lid geworden op: 16 mei 2007, 09:06
Locatie: Bergen

Merijn Zeeman wordt Algemeen directeur per 1 december.
Eenhoorn stopt per 1 juli, gaat daarna 3 dagen in de week ondersteunen
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6566
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

"AZ kent een goed seizoen in de Eredivisie. De Alkmaarse club van trainer Maarten Martens staan momenteel vierde."
https://www.nu.nl/voetbal/6307562/AZ-st ... cteur.html
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

mArcoZ schreef: 03 apr 2024, 11:11 Merijn Zeeman wordt Algemeen directeur per 1 december.
Eenhoorn stopt per 1 juli, gaat daarna 3 dagen in de week ondersteunen
Dat laatste is wel bijzonder. Het betekent dat Eenhoorn vanaf de zomer niet goed kan instappen in iets nieuws
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12570
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2024, 18:49 Zeeman als directeur Topsport (vervanger Kroes) en die van Overdijk als AD misschien?
Waarvoor ze beiden in beeld zouden zijn kan ik mij anders niet goed voorstellen, zeker niet als het andersom zou moeten zijn.
Zeeman dus definitief AD:
https://www.AZ.nl/inside-AZ/nieuws/2024 ... recteur-AZ
we can come an end
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Ik vind de aanstelling van Merijn Zeeman een erg goede zet. Het is natuurlijk afwachten of het wederzijds klikt, maar hij heeft bewezen iets op te kunnen bouwen, 'zijn' wielerploeg is van min of meer het lachertje van het peloton naar de toonaangevende nummer 1 van het peloton gegaan. Hij staat bekend als ambitieus, zeer gedreven en doelgericht. Er wordt hier op het forum wel eens geklaagd over het gebrek aan topsportklimaat binnen AZ. Als iemand dat zou moeten kunnen creeren zou dat toch Zeeman moeten zijn.
Plaats reactie