Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Joostess
Oude garde

Nieuws of geen nieuws, van Praag gaat in de slachtofferrol zitten en dat wordt uiteraard breed uitgemeten in de media met gevolg dat AZ de kritiek krijgt dat we moeilijk doen. Terwijl Eenhoorn gewoon netjes zegt dat er geen problemen zijn tussen ajax en AZ, moet van Praag met modder gooien zonder op inhoud in te gaan. Treurig... Het 'grote' van Praag en ajax zouden dit moddergooien niet nodig hebben.
differentcook
Fanpage-junk

salmonyappi schreef: 18 nov 2023, 09:25 Ik weet niet beter dan dat dit al een poosje bekend is ?
Ik denk dus dat je eerder had aangenomen dat het zou klappen, terwijl daar nog niets besloten of bekend over was (tenzij je met een bron komt die laat zien dat dit inderdaad al eerder bekend was). Zo kunnen gedachten met je aan de haal gaan.
we can come an end
differentcook
Fanpage-junk

Joostess schreef: 18 nov 2023, 10:49 Nieuws of geen nieuws, van Praag gaat in de slachtofferrol zitten en dat wordt uiteraard breed uitgemeten in de media met gevolg dat AZ de kritiek krijgt dat we moeilijk doen. Terwijl Eenhoorn gewoon netjes zegt dat er geen problemen zijn tussen ajax en AZ, moet van Praag met modder gooien zonder op inhoud in te gaan. Treurig... Het 'grote' van Praag en ajax zouden dit moddergooien niet nodig hebben.
Ja, verre van netjes. Een verzachtende omstandigheid is dat de man al 76 jaar is
we can come an end
Ferry
Co

differentcook schreef: 18 nov 2023, 12:03 Zo kunnen gedachten met je aan de haal gaan.
Gebeurt bij jou natuurlijk nooit, he?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

differentcook schreef: 18 nov 2023, 12:03 Ik denk dus dat je eerder had aangenomen dat het zou klappen, terwijl daar nog niets besloten of bekend over was (tenzij je met een bron komt die laat zien dat dit inderdaad al eerder bekend was). Zo kunnen gedachten met je aan de haal gaan.
Dus omdat van Praag nu begint te kotsen in de media is het verhaal opeens wel waar?
Je was er niet bij, dus dan weet je het niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
differentcook
Fanpage-junk

DeZuivelDuivel schreef: 18 nov 2023, 14:58 Dus omdat van Praag nu begint te kotsen in de media is het verhaal opeens wel waar?
Je was er niet bij, dus dan weet je het niet.
Huh? Je denkt dat het mogelijk is dat ze nog in gesprek zijn en daaruit een deal kan komen? #-o :lol:
(theoretisch kan het, ja, dat zaken weer veranderen, maar zie dit als de huidige status en er was eerder geen verhaal, behalve dat ze een gesprek hadden gehad en dan de verhalen die ieder zelf in hun hoofd hadden)
we can come an end
Ferry
Co

differentcook schreef: 18 nov 2023, 15:43 Huh?
Het voelt alsof AZ zijn hand hier overspeelde. Een contract tekenen om XX jaar geen spelers/trainers/staf over te nemen staat natuurlijk niet in verhouding tot ajax die Kroes 2-3 maanden eerder wil laten beginnen.
En daarnaast het juridische aspect: dit past gewoon niet binnen bestaande wetgeving.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

differentcook schreef: 18 nov 2023, 15:43 Huh? Je denkt dat het mogelijk is dat ze nog in gesprek zijn en daaruit een deal kan komen? #-o :lol:
(theoretisch kan het, ja, dat zaken weer veranderen, maar zie dit als de huidige status en er was eerder geen verhaal, behalve dat ze een gesprek hadden gehad en dan de verhalen die ieder zelf in hun hoofd hadden)
Of het meer voor de hand liggende:

1. Er is een gesprek geweest zoals men aankondigde.
2. Tijd is verstreken en Alex Kroes is niet in dienst bij ajax (officieel)

Conclusie: de gesprekken zijn op niets uitgelopen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
differentcook
Fanpage-junk

DeZuivelDuivel schreef: 18 nov 2023, 15:58 Conclusie: de gesprekken zijn op niets uitgelopen.
Dat zegt Van Praag
we can come an end
differentcook
Fanpage-junk

Ferry schreef: 18 nov 2023, 15:50 Het voelt alsof AZ zijn hand hier overspeelde.
Zo geformuleerd komt het over dat AZ iets te verliezen had. Ze konden iets winnen als ajax in zou gaan op hun eisen om Kroes eerder te laten beginnen. Dat is geprobeerd en ajax kiest ervoor om AZ jeugd, tegen de afspraken in, te blijven benaderen (omdat zij vinden dat zij daar het meeste mee winnen). Dan hou je als enige voordeel over dat dit nu voor iedereen duidelijk is (wat misschien nog kan worden augenutzt)
we can come an end
Ferry
Co

differentcook schreef: 18 nov 2023, 16:17 Zo geformuleerd komt het over dat AZ iets te verliezen had.
AZ had iets te verliezen op het moment dat ze zelf een deal wilde maken. Uiteindelijk sta je alsnog met lege handen.
Dat is slecht zaken doen.
salmonyappi
Harde Kern

differentcook schreef: 18 nov 2023, 12:03 Ik denk dus dat je eerder had aangenomen dat het zou klappen, terwijl daar nog niets besloten of bekend over was (tenzij je met een bron komt die laat zien dat dit inderdaad al eerder bekend was). Zo kunnen gedachten met je aan de haal gaan.
Prima joh.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
differentcook
Fanpage-junk

salmonyappi schreef: 18 nov 2023, 16:54Prima joh.
💩
(hier heb ik dus een enorme hekel aan)
we can come an end
salmonyappi
Harde Kern

differentcook schreef: 18 nov 2023, 17:26 💩
(hier heb ik dus een enorme hekel aan)
Ik ook. Dat doormekkeren om het naadje van de kous te weten.
Kroes zou in maart beginnen, en dat is niet veranderd. Dat zei ik. En waarom en wie en wat is dan toch verder lekker belangrijk?
differentcook
Fanpage-junk

salmonyappi schreef: 18 nov 2023, 23:17 Ik ook. Dat doormekkeren om het naadje van de kous te weten.
Kroes zou in maart beginnen, en dat is niet veranderd. Dat zei ik. En waarom en wie en wat is dan toch verder lekker belangrijk?
Het komt regelmatig voor dat jij een aanname, een denkshortcut, doet (niets meer gehoord over dat overleg, zal wel niets uitgekomen zijn - of - AZ ligt al uit de Conference League), vervolgens blijk je deze aanname voor een werkelijkheid te nemen en dat gaat zover dat - als een deelnemer aan dat overleg meedeelt dat ze er niet uitgekomen zijn en de NOS en Nu.nl hier een nieuwbericht over schrijven - je stelt dat dit geen nieuws meer is.

Als ik je dan hierop wijs, dan geef je niet thuis en wil je je er opnieuw makkelijk van afbrengen door een 'prima joh'.
Wel de lusten van de shortcut, niet de lasten van de confrontatie met de fouten die zo'n shortcut oplevert (en de volgende keer weer vrolijk opnieuw op dezelfde manier).
Dat vind ik een wel erg ongelijke inspanning/ongelijk speelveld hier (en heb er daarom dus een enorme hekel aan)
Snap je?
we can come an end
salmonyappi
Harde Kern

differentcook schreef: 18 nov 2023, 23:40 Het komt regelmatig voor dat jij een aanname, een denkshortcut, doet (niets meer gehoord over dat overleg, zal wel niets uitgekomen zijn - of - AZ ligt al uit de Conference League), vervolgens blijk je deze aanname voor een werkelijkheid te nemen en dat gaat zover dat - als een deelnemer aan dat overleg meedeelt dat ze er niet uitgekomen zijn en de NOS en Nu.nl hier een nieuwbericht over schrijven - je stelt dat dit geen nieuws meer is.

Als ik je dan hierop wijs, dan geef je niet thuis en wil je je er opnieuw makkelijk van afbrengen door een 'prima joh'.
Wel de lusten van de shortcut, niet de lasten van de confrontatie met de fouten die zo'n shortcut oplevert (en de volgende keer weer vrolijk opnieuw op dezelfde manier).
Dat vind ik een wel erg ongelijke inspanning/ongelijk speelveld hier (en heb er daarom dus een enorme hekel aan)
Snap je?
Ik snap het. Mea culpa.
differentcook
Fanpage-junk

salmonyappi schreef: 18 nov 2023, 23:45 Ik snap het. Mea culpa.
we can come an end
Ferry
Co

differentcook schreef: 18 nov 2023, 23:40 Als ik je dan hierop wijs, dan geef je niet thuis en wil je je er opnieuw makkelijk van afbrengen door een 'prima joh'.
Snap je?
Echt - heel belangrijk!
SimonPoulsen
Co

Ik zal wel een zeikerd zijn, maar AZ heeft letterlijk tientallen miljoenen verdiend, het gaat richting de 100 miljoen. Wat is het plan daarmee
Het gaat in ieder geval niet naar de selectie.

-De shirtsponsor Nike behandelt AZ als een derde-rangsclub met veelal simpele lelijke catalogus shirts .
-De "omloop" waar de fans zelfs zelf moesten bijleggen, is een flop.
-Veel te vaak lange rijen bij de ingang
-De AZ vrouwen hebben niet eens eigen (social) media
-Het volgen van de AZ academy ("the future is ours") is via de site totaal onmogelijk, slecht bijgewerkt met niet eens een stand
-Speelt AZ in de voorrondes van Europees voetbal wordt het soms niet eens uitgezonden. "want te duur"
-Marlon heeft wel voor wat verbetering gezorgd, maar overal is het algehele (social) media apparaat vanuit AZ echt schoolkrant niveau. Verder dan een keer per jaar raak de kaas komen ze niet. Interviews tenenkrommend met spreekpop Jansen.
-De algehele communicatie/samenwerking vanuit de club met de sfeermakers achter het doel is waardeloos (ja er zitten ook gasten die het verpesten). Die uitbreiding van het stavak ging niet door, nu schijnt er weer ineens een soort extra barrière geplaatst te zijn.
-Het is te vaak misgegaan qua veiligheid, waar toch ook een rol voor AZ zelf is weggelegd.

"Top aanvallen", "Future is ours", "Strijden voor de champions league plekken", innovatie, data, "we play differently," "nestelen in Europese subtop", brieven richting KNVB en Amsterdam, "Spelen om de prijzen", "50% eigen jeugd".

Mag ik zeggen dat ik het over de hele linie soms vind tegenvallen. Zijn de uitgesproken ambities, holle woorden gebleken of zijn mijn verwachtingen te hoog?

Wat overigens wel heel goed gaat is eigen jeugd lang binden, zou leuk zijn als ze ook wat speeltijd krijgen.
salmonyappi
Harde Kern

Klinkt alsof je met het verkeerde been uit bed bent gestapt……….
Plaats reactie