Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

SimonPoulsen schreef: 02 apr 2024, 18:09 Is een publiek geheim dat je normaal gesproken niet hard kunt maken.

Maar nu vanPraag het openbaar heeft toegegeven, tja. Dan kun je niet anders dan samen met het aandelen verhaal er een zaak van te maken.
Als er concrete aanwijzingen zijn, kan je het zeker wel hard maken door bewijs beslag te leggen. Vraagt wel de nodige kennis. Anyways, AZ moet hier geen aandacht / energie meer aan besteden. Ze hebben het paard van Troje binnengehaald, de rest gaat vanzelf.
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1376
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

vriend schreef: 02 apr 2024, 19:14 Ik heb in een ander topic al opgemerkt dat het onwaarschijnlijk is dat Kroes uit financieel gewin heeft gehandeld. Zelfs als de aandelenkoers van ajax verdubbeld zou zijn was de winst voor Koers nog altijd zakgeld geweest. Zeker als je dit vergelijkt met zijn salaris en zijn privé vermogen.
Het zal vast iets genuanceerder zijn , maar dat schijnt juridisch gezien eigenlijk geen verschil te maken
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

vriend schreef: 02 apr 2024, 19:14 Ik heb in een ander topic al opgemerkt dat het onwaarschijnlijk is dat Kroes uit financieel gewin heeft gehandeld. Zelfs als de aandelenkoers van ajax verdubbeld zou zijn was de winst voor Koers nog altijd zakgeld geweest. Zeker als je dit vergelijkt met zijn salaris en zijn privé vermogen.
Ongetwijfeld, helaas voor hem zijn de regels zo strikt om enige schijn van belangenverstrengeling te voorkomen. Vooral zo handhaven, zou ik zeggen.
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
palaver
Ben-Sider
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2019, 11:00

https://www.bnr.nl/nieuws/ondernemen-w ... recteur-AZ

Van Overdijk, directeur circuit Zandvoort, wordt genoemd voor een andere directiefunctie. Misschien dan toch een opvolger voor Kinsbergen als operationeel directeur (runnen van het stadion en verdere ontwikkeling stadionterrein)?
Laatst gewijzigd door palaver op 02 apr 2024, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1835
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

DonnyDelano schreef: 02 apr 2024, 19:17maar dat schijnt juridisch gezien eigenlijk geen verschil te maken
Het maakt inderdaad niet uit of er winst wordt behaald met de aandelen of dat er verlies wordt geleden.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Merijn Zeeman wordt het.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1835
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Goed gelezen. :lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Moeten we dit naar buiten komen los zien van het gedoe rond Kroes vandaag? Ik kan me niet voorstellen dat Zeeman op dit moment dit goed kan gebruiken tijdens de piek van de voorjaarsklassiekers. Robert van Overdijk wordt ook bij ajax gevolgd en door het ontslag van Kroes kan hier ineens urgentie bij komen kijken.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6676
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ doet uitstekende zaken. Zeeman een topkandidaat. Geboren in Alkmaar

Meneer van Zandvoort zou een mooie toevoeging kunnen zijn op zakelijk gebied.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1241
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Voltreffer Vick schreef: 02 apr 2024, 19:32 Merijn Zeeman wordt het.
Oh wat is dit een mooie dag =D> =D>
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9240
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

J.Krekel schreef: 02 apr 2024, 19:15 Als er concrete aanwijzingen zijn, kan je het zeker wel hard maken door bewijs beslag te leggen. Vraagt wel de nodige kennis. Anyways, AZ moet hier geen aandacht / energie meer aan besteden. Ze hebben het paard van Troje binnengehaald, de rest gaat vanzelf.
Lang verhaal kort:
In amsterdam checken ze je voortaan op aandelen in zaakwaarnemerskantoren en aandelen in ajax.
In Alkmaar controleren ze voortaan onder welk dekbed je sliep als kind :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9240
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

palaver schreef: 02 apr 2024, 19:25 https://www.bnr.nl/nieuws/ondernemen-w ... recteur-AZ

Van Overdijk, directeur circuit Zandvoort, wordt genoemd voor een andere directiefunctie. Misschien dan toch een opvolger voor Kinsbergen als operationeel directeur (runnen van het stadion en verdere ontwikkeling stadionterrein)?
Hmm de tijd heeft mij alweer ingehaald. Dit zou in ieder geval logischer zijn dan dat hij de rol van Kroes zou krijgen.
Zoals aangegeven zou een rol als directeur 'topsport' of iets in die richting namelijk beter bij Zeeman passen met zijn technische achtergrond.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2024, 21:28 Hmm de tijd heeft mij alweer ingehaald.
Niet alleen de tijd. Misschien toch eens doen aan kritische zelfreflectie.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9240
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 02 apr 2024, 21:53 Niet alleen de tijd. Misschien toch eens doen aan kritische zelfreflectie.
De tijd. je hebt het niet helemaal gelezen en hebt geen kennis van hoe bepaalde rechtsbeginselen in alle facetten van ons recht doorwerken, maakt niets uit kun jij ook niks aan doen.

Ik ga een wedje met je leggen dat mocht het tot een zaak komen dat er iets in de richting van 'in alle redelijkheid' en/of 'redelijkerwijs onder de gegeven omstandigheden' in voor zal komen in dit geval zowel als het positief of negatief uitpakt. Hij had natuurlijk beter moeten weten, maar of het uiteindelijk proportioneel is, dat is wat anders. Dat hij een overtreding heeft begaan staat al redelijk (ha) vast.

Ik vraag mij oprecht af wat je in het echt doet. Dat is gok ik net zo gniffelwaardig als je megalomane reacties.


Oh en wat betreft Zeeman en van Overdijk:
Zeeman was ploegleider en is nu technisch directeur bij een wielerploeg
Van Overdijk is/was executive manager van de Dutch Grand Prix, was directeur van de Brabanthallen en is directeur van het circuit in Zandvoort.

Het is niet heel vreemd om te denken dat als je beide als directeur aantrekt dat van Overdijk dan de Algemeen Directeur zou zijn van de twee gezien hun CV.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 02 apr 2024, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2024, 21:55 De tijd. je hebt het niet helemaal gelezen en hebt geen kennis van hoe bepaalde rechtsbeginselen in alle facetten van ons recht doorwerken, maakt niets uit kun jij ook niks aan doen.
Ik vraag mij oprecht af wat je in het echt doet. Dat is gok ik net zo gniffelwaardig als deze reactie.
Ik vind het gewoon tenenkrommend hoe je aan de lopende band, door chronisch gebrek aan basisinzicht, totaal de plank misslaat (nu o.a. weer met een Kroes rol voor Zeeman) en aan de andere kant, ondanks de continue stroom aan flaters niets lijkt te leren maar zonder gene een belachelijke toon aanslaat en ook minne posts over schrijffouten e.d. plaatst.
Geen idee waarom je hier bazelt over rechtsbeginselen en allerlei andere domme kul neerpent.

Dus oprecht: doe aan zelfreflectie en stel je daarbij naar jezelf kwetsbaar op
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9240
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 02 apr 2024, 22:01 Ik vind het gewoon tenenkrommend hoe je aan de lopende band, door chronisch gebrek aan basisinzicht, totaal de plank misslaat (nu o.a. weer met een Kroes rol voor Zeeman) en aan de andere kant, ondanks de continue stroom aan flaters niets lijkt te leren maar zonder gene een belachelijke toon aanslaat en ook minne posts over schrijffouten e.d. plaatst.
Geen idee waarom je hier bazelt over rechtsbeginselen en allerlei andere domme kul neerpent.

Dus oprecht: doe aan zelfreflectie en stel je daarbij naar jezelf kwetsbaar op
Omdat de overtreding die Kroes begaan heeft niet een morele is maar eentje die in strijd met wet- en regelgeving is?

Voor de goede orde: als alleen Zeeman in beeld was geweest had ik er helemaal niet aan getwijfeld dat hij AD zou worden. Dat is ook precies waar hij volgens de geruchten voor in aanmerking kwam, maar toen kwam het van Overdijk gerucht erbij en die match zie ik niet gelijk, waarbij die andersom óók denkbaar was geweest.

Nu jij dan met je grote waffel, vertel mij dan maar eens op voorhand dit keer wat een logische functie is voor van Overdijk als AZ inderdaad allebei als directeur aan gaat stellen met zijn cv.

Een netwerk in de voetbalwereld heeft hij in ieder geval blijkens zijn CV anders dan Alex Kroes niet.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 02 apr 2024, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Overdijk lijkt me iemand voor een meer commerciele functie.
Zeeman dichter bij het sportieve

Ik had het niet over de overtreding van Kroes hier.
(jij vult het in dat het geen morele is, maar je neemt daarbij aan wat zijn beweegredenen waren, en blijft er vervolgens over doorzagen - dat het een wetsovertreding is voor iedereen sowieso duidelijk)
Laatst gewijzigd door differentcook op 02 apr 2024, 22:13, 3 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9240
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 02 apr 2024, 22:09 Overdijk lijkt me iemand voor een meer commerciele functie.
Zeeman dichter bij het sportieve
Ja dus waarom was het zo wereldvreemd om op het moment dat beiden genoemd worden dan de gok te doen dat ééntje AD zou worden en ééntje directeur topsport?

Volgens mij werd dat vraagteken zowel op dit forum als bij de verschillende podcasts al gezet bij het eerste gerucht omtrent Zeeman. Ik vind het niet erg hoor, we hebben denk ik twee keer prijs op deze wijze, hoe het ook moge worden ingericht.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 02 apr 2024, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12747
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 02 apr 2024, 22:10 Ja dus waarom was het zo wereldvreemd om op het moment dat beiden genoemd worden dan de gok te doen dat ééntje AD zou worden en ééntje directeur topsport?
Wereldvreemd om de personen verkeerd te koppelen gezien hun achtergrond :lol: :|
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9240
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 02 apr 2024, 22:11 Wereldvreemd om de personen verkeerd te koppelen gezien hun achtergrond :lol: :|
Je weet dat AD bij AZ bij altijd de meer financiële functie geweest is ten opzichte van de TD? Eenhoorn was betrokken bij alle bouwzaken en de verbeteringen omtrent het stadion. Zo'n Kroes was bezig met een netwerk bouwen en Max heeft de transfers gedaan (héél kort samengevat).
Die nieuwe directeuren zijn tot nog toe vooral probeersels geweest. Zowel van Kinsbergen als Kroes hebben niet lang genoeg gezeten en hebben niet dezelfde functie bekleed.

Was jij het niet ook die al op voorhand de gok deed dat Martens een placeholder functie had? Waar je overigens achteraf dan toch gelijk in hebt gekregen? Voor Kroes leek het mij in dit geval niet anders. Het zou zomaar kunnen dat Eenhoorn eigenlijk in de zomer al weg wilde, maar toen flikte Kroes dit truukje (en dan zijn we er nog goed onderuit gekomen achteraf).
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 02 apr 2024, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie