Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Ik ben zelf fan van het klassieke blauwe uit tenue, maar dat zal wel met nostalgie te maken hebben.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AZ kan op commercieel vlak ook nog meer eruit halen. Wat denk je aan een speciaal 'Alkmaars Ontzet' tenue, net zoals RKC en Willem II dat doen met carnaval? Ik zou het wel kopen (mits het een keer wél mooi is natuurlijk).
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1225
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

SchoorlAZ schreef: 07 apr 2024, 15:06 AZ kan op commercieel vlak ook nog meer eruit halen. Wat denk je aan een speciaal 'Alkmaars Ontzet' tenue, net zoals RKC en Willem II dat doen met carnaval? Ik zou het wel kopen (mits het een keer wél mooi is natuurlijk).
Die hebben we toch al gehad maar ik neem aan dat je elk jaar zo’n shirt bedoelt?
MB80
Invaller
Berichten: 2290
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SchoorlAZ schreef: 07 apr 2024, 15:06 AZ kan op commercieel vlak ook nog meer eruit halen. Wat denk je aan een speciaal 'Alkmaars Ontzet' tenue, net zoals RKC en Willem II dat doen met carnaval? Ik zou het wel kopen (mits het een keer wél mooi is natuurlijk).
Speelt RKC alleen in die shirts of verkopen zij het ook?

Er gaat ook nog wat af qua ontwerp en productiekosten plus geen idee of AZ echt marge pakt op shirts met Nike als leverancier…

Het is klein bier, beter nieuwere sponsoren (ipv kansino).. of natuurlijk Europees succes / transferwinsten.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5444
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 07 apr 2024, 13:17 Precies, niet zo'n dinomentaliteit Baron ;-). Vond de paars-grijs-oranje kit fantastisch
Mooiste uittenue die ik me kan herinneren inderdaad.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9181
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 07 apr 2024, 15:06 AZ kan op commercieel vlak ook nog meer eruit halen. Wat denk je aan een speciaal 'Alkmaars Ontzet' tenue, net zoals RKC en Willem II dat doen met carnaval? Ik zou het wel kopen (mits het een keer wél mooi is natuurlijk).
Of de Airborne shirts van Vitesse (overigens reminder voor iemand die in Nederland een nieuwe profclub wil starten: dat lichtblauw wijnrood/paars is in Nederland nog niet veel gebruikt).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12577
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Er zijn vrij veel kleuren die niet in voetbalshirts gebruikt worden.
Bruin, legergroen, lichtroze, pastelkleuren, turquoise, paars, violet, creme, beige, ...
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6605
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 07 apr 2024, 20:42 Er zijn vrij veel kleuren die niet in voetbalshirts gebruikt worden.
Bruin, legergroen, lichtroze, pastelkleuren, turquoise, paars, violet, creme, beige, ...
Ja grijs, ambulance geel met chemisch blauw en de combinatie paars/grijs/oranje worden niet veel gebruikt. Alleen bij AZ..... En als het nou nog een betekenis had.

De persoon bij AZ die telkens dergelijke keuzes maakt moet toch echt een flink drugsprobleem hebben.


En dan kunnen we zeggen ja wat maakt het uit. Maar het is wel onderdeel van een groter geheel, waar inderdaad zoals sommigen hier net al zeiden. Nog heel veel winst te behalen is voor AZ.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 386
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Ik volg heel het wielrennen niet. Heeft Merijn een beetje een knappe social media-afdeling opgezet?

Ik voorzie dat Merijn de zak met geld van Max eerder in a) het nieuwe gebouw met de rustruimtes, en b) de extra stoeltjes in het stadion gaan, voordat we dit terugzien in het veld. Dat zou de keuze voor innovatie en langetermijn zijn. Al zouden ze op zich een heel nieuw team kunnen kopen met alleen de centjes van Pavlidis straks. Jammer dat AZ nog 20% moet overmaken naar Tilburg.
Laatst gewijzigd door SjaakTrekhaak op 08 apr 2024, 07:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SjaakTrekhaak schreef: 08 apr 2024, 05:07 Ik volg heel het wielrennen niet. Heeft Merijn een beetje een knappe social media-afdeling opgezet?

Ik voorzie dat Merijn de zak met geld van Max eerder in a) het nieuwe gebouw met de rustruimtes, en b) de extra stoeltjes in het stadion gaan, voordat we dit terugzien in het veld. Dat zou de keuze voor innovatie en langetermijn en langetermijn zijn. Al zouden ze op zich een heel nieuw team kunnen kopen met alleen de centjes van Pavlidis straks. Jammer dat AZ nog 20% moet overmaken naar Tilburg.
Ik snap je hele post niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 386
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

salmonyappi schreef: 08 apr 2024, 06:48 Ik snap je hele post niet.
Het is maandagochtend. Gun jezelf de tijd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SjaakTrekhaak schreef: 08 apr 2024, 07:18 Het is maandagochtend. Gun jezelf de tijd.
Lees het zelf eens terug…….. :roll:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 386
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

salmonyappi schreef: 08 apr 2024, 07:25 Lees het zelf eens terug…….. :roll:
Er zat een klein foutje in. Die is gecorrigeerd meester Yappi.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 05 apr 2024, 18:46 Tja. Je kan makkelijk beargumenteren dat in de geest van "elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen" zoiets hier ook van toepassing is. Zowel AZ als Kroes worden geacht de KNVB-regels te kennen en daarnaar te handelen. Dus een gedegen due diligence en dito afspraken. AZ moet dan kunnen aantonen dat het aldus geacteerd heeft en dat Kroes de boel belazerd heeft. En dan nog zou AZ medeschuldig kunnen zijn omdat het toezicht gefaald heeft.
Dat laatste kan ik mij dus niet voorstellen.

Ik geloof best dat de AZ - directie fouten maakt, maar intern toezicht middels wat simpele formaliteiten moet toch nog wel lukken?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2623
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 08 apr 2024, 07:55 Dat laatste kan ik mij dus niet voorstellen.

Ik geloof best dat de AZ - directie fouten maakt, maar intern toezicht middels wat simpele formaliteiten moet toch nog wel lukken?
Maar het is blijkbaar niet gelukt. Daar zit 'm de crux.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 08 apr 2024, 09:24 Maar het is blijkbaar niet gelukt. Daar zit 'm de crux.
Dat valt te bezien.

Het behouden van toezicht kent natuurlijk verschillende gradaties.

Wat mensen in hun privé - tijd doen is wat lastig nagaan ...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12577
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

"Het doel van nu van AZ is om één keer in de vijf jaar een prijs te winnen."
https://nos.nl/artikel/2515972-van-voet ... n-grif-toe
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16272
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SjaakTrekhaak schreef: 08 apr 2024, 07:27 Er zat een klein foutje in. Die is gecorrigeerd meester Yappi.
Het ging mij niet om het foutje…..Ik snap je inhoud niet. Wat Merijn gaat doen in relatie tot je eerste zin. Laat maar.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 386
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

salmonyappi schreef: 08 apr 2024, 13:49 Het ging mij niet om het foutje…..Ik snap je inhoud niet. Wat Merijn gaat doen in relatie tot je eerste zin. Laat maar.
Dat waren twee losse dingen. Daarom in aparte alinea's. Maar had duidelijker gekund.

Sorry Yappi :hart:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3267
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 08 apr 2024, 11:49 "Het doel van nu van AZ is om één keer in de vijf jaar een prijs te winnen."
Dat zal dan moet een compleet andere selectie moeten gaan gebeuren, dit is Vlees noch vis.
Daar kan Zeeman achter zijn bureau ook geen verandering in brengen.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 08 apr 2024, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie