PSV

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Daar gaan we weer……..
PSV krijgt (nu al) een week vrij (eredivisie) om zich voor te bereiden op de wedstrijd tegen de Rangers. Met zo’n brede selectie niet twee wedstrijden in de week kunnen spelen, tegen niveautje Rangers. Ik weet het: vorig jaar werden ze door ze uitgeschakeld, maar dat gebeurt natuurlijk geen tweede keer. Zo bang als ze zijn de miljoenen mis te lopen……….
Het is vooral ook vervelend voor de tegenstander die ook verplicht een week niet kan spelen. Eigenlijk een vorm van competitievervalsing. Ook in het geval van AZ vind ik het irritant als een wedstrijd uit het programma wordt gehaald en verplaatst wordt naar een ander datum, door de week (en ik vaak dan niet heen kan, maar dat geldt ook voor de overige supporters van alle clubs die dit treffen).

Ik weet ook dat velen hier het niet met me eens zijn, maar stel dat we dit elke Europese wedstrijd na de poulefase gaan krijgen wordt de competitie toch weer behoorlijk door elkaar geschud, waardoor vaak een scheef beeld ontstaat.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 16 aug 2023, 17:44 Daar gaan we weer……..
PSV krijgt (nu al) een week vrij (eredivisie) om zich voor te bereiden op de wedstrijd tegen de Rangers.
AZ, Twente en ajax hebben dat weekend ook al vrij gekregen. Dat de wedstrijd van PSV nu pas (definitief) verplaatst is komt omdat PSV mogelijk niet in actie zou hoeven te komen in de 4e voorronde als ze in de 3e voorronde hadden verloren.
salmonyappi schreef: 16 aug 2023, 17:44Ik weet ook dat velen hier het niet met me eens zijn, maar stel dat we dit elke Europese wedstrijd na de poulefase gaan krijgen wordt de competitie toch weer behoorlijk door elkaar geschud, waardoor vaak een scheef beeld ontstaat.
Er zijn afspraken gemaakt wanneer dit kan. En dat is alleen tussen de heen en terugwedstrijd van de 4e voorronde, omdat die belangrijk zijn m.b.t. het halen van de groepsfase. In andere rondes is dit niet mogelijk, ook al omdat er verder niet of nauwelijks inhaaldata vrij zijn.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Forza AZ schreef: 16 aug 2023, 18:39 AZ, Twente en ajax hebben dat weekend ook al vrij gekregen. Dat de wedstrijd van PSV nu pas (definitief) verplaatst is komt omdat PSV mogelijk niet in actie zou hoeven te komen in de 4e voorronde als ze in de 3e voorronde hadden verloren.


Er zijn afspraken gemaakt wanneer dit kan. En dat is alleen tussen de heen en terugwedstrijd van de 4e voorronde, omdat die belangrijk zijn m.b.t. het halen van de groepsfase. In andere rondes is dit niet mogelijk, ook al omdat er verder niet of nauwelijks inhaaldata vrij zijn.
OK, thanks.
Maar na de winterstop? Als ze achtste, kwart, halve finale gaan halen? Hoe zit het dan?
Nogmaals: vroeger werd dit nooit gedaan………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 16 aug 2023, 19:05 OK, thanks.
Maar na de winterstop? Als ze achtste, kwart, halve finale gaan halen? Hoe zit het dan?
Nogmaals: vroeger werd dit nooit gedaan………
Het schema heeft niet zoveel momenten om wedstrijden in te halen, dus na de winterstop is er geen vrij weekend voor clubs. De clubs/KNVB hebben 1 of 2 belangrijke momenten gekozen waarop het wel kan: plaatsing voor de groepsfase en voor de laatste speelronde van de groepsfase (vorig seizoen in ieder geval, weet niet of dat dit seizoen ook het geval is).

Ik ben wel benieuwd of het volgend seizoen nog mogelijk is, aangezien de groepsfases van de toernooien dan worden uitgebreid en de week waarin nu ingehaald wordt (eind september) dan ook benut gaat worden voor Europacup.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2611
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik vond PSV tegen Rangers bar slecht voetballen. Werd zelf steeds afgejaagd en wist niet wat hiermee te doen. De in mijn ogen overdreven Bosz hype kan weer teruggeschroefd worden.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 23 aug 2023, 09:27 Ik vond PSV tegen Rangers bar slecht voetballen. Werd zelf steeds afgejaagd en wist niet wat hiermee te doen. De in mijn ogen overdreven Bosz hype kan weer teruggeschroefd worden.
Ik moet ook nog maar zien dat ze het “wel even winnen” volgende week; zie deze wedstrijd en het resultaat vorig jaar………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

PSV, in ons landje al weer volop bewierrookt, krijgt nu dus serieuze tegenstand (Arsenal) en: 2-0 achter na 20 minuten…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 20 sep 2023, 19:24 PSV, in ons landje al weer volop bewierrookt, krijgt nu dus serieuze tegenstand (Arsenal) en: 2-0 achter na 20 minuten…….
Tja, als je letterlijk op elke positie een mindere speler hebt. Tegen een club die 5 keer meer te besteden heeft. Dan helpt het niet als je keeper al na 8 minuten een blunder maakt.

Backs van PSV zijn heel matig
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3249
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 20 sep 2023, 20:40 Tja, als je letterlijk op elke positie een mindere speler hebt. Tegen een club die 5 keer meer te besteden heeft. Dan helpt het niet als je keeper al na 8 minuten een blunder maakt.

Backs van PSV zijn heel matig
Ik betwijfel of Bosz voor dit soort wedstrijden ook de juiste trainer is. Prima tegen Heracles of RKC volop de aanval, maar als er echt een tactisch plan bedacht moet worden, zeker zoals je zegt dat je op elke positie de minder speler hebt, dan kom je niet ver met deze dagdromer.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2611
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Het probleem van Bosz is dat hij geen plan B heeft. Als het (hoog) druk zetten niet lukt of als het sowieso een slecht idee is dan blijft het toch altijd plan A. In de eredivisie is dat prima. Maar niet tegen tegenstanders die zoveel beter zijn.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 21 sep 2023, 13:02 Het probleem van Bosz is dat hij geen plan B heeft. Als het (hoog) druk zetten niet lukt of als het sowieso een slecht idee is dan blijft het toch altijd plan A. In de eredivisie is dat prima. Maar niet tegen tegenstanders die zoveel beter zijn.
Overal ook ontslagen. En bij ajax zelf weggegaan omdat zijn staf vond dat hij teveel tegengoals kreeg.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

Nu lijkt het een redelijk team. Het is gewoon een kwestie van tijd totdat het weer wat minder gaat en ik ben heel benieuwd hoe goed Bosz dan al die “mannetjes” kan managen.
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12551
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 21 sep 2023, 14:37 Overal ook ontslagen. En bij ajax zelf weggegaan omdat zijn staf vond dat hij teveel tegengoals kreeg.
https://nos.nl/artikel/2197638-bosz-ook ... t-bij-ajax
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

J.Krekel schreef: 21 sep 2023, 15:33 Nu lijkt het een redelijk team. Het is gewoon een kwestie van tijd totdat het weer wat minder gaat en ik ben heel benieuwd hoe goed Bosz dan al die “mannetjes” kan managen.
We zijn inmiddels 2 maanden verder: 39 uit 13, overwintering in de CL en aantrekkelijk voetbal

Bosz had ook bij AZ kunnen zitten. Veerman ook. Maar wij hebben Jansen en Dani de Wit.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 30 nov 2023, 09:11 We zijn inmiddels 2 maanden verder: 39 uit 13, overwintering in de CL en aantrekkelijk voetbal
Ik vind PSV en Bosz ook wel het schoolvoorbeeld hoe een team kan veranderen door een trainer; qua fitheid, speelwijze, plezier, aantrekkelijkheid.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12551
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik heb me vergist in Bosz, verwachtte er helemaal niets van, maar hij doet het goed.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 01 dec 2023, 17:32 Ik vind PSV en Bosz ook wel het schoolvoorbeeld hoe een team kan veranderen door een trainer; qua fitheid, speelwijze, plezier, aantrekkelijkheid.
Dan vergeet je nog: qua spelers.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 01 dec 2023, 18:48 Dan vergeet je nog: qua spelers.
Ja, inderdaad: technisch beleid. PSV nam een risico door kwalitatieve, maar dure spelers te halen. Maar dat betekent wel een goede, brede bank en goed sportief klimaat.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 01 dec 2023, 19:35 Ja, inderdaad: technisch beleid. PSV nam een risico door kwalitatieve, maar dure spelers te halen. Maar dat betekent wel een goede, brede bank en goed sportief klimaat.
En visie! Van mij mogen ze kampioen worden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3249
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 01 dec 2023, 17:58 Ik heb me vergist in Bosz, verwachtte er helemaal niets van, maar hij doet het goed.
Moet wel zeggen dat hij de wind behoorlijk mee heeft.
Zowel tegen Twente als tegen Sevilla FC konden ze pas echt het verschil maken tegen 10 man.
Beide teams vielen helemaal uit elkaar toen ze een rode kaart kregen en het is nou niet dat PSV daarvoor het reeds afgedwongen had om met overwinningen aan de haal te gaan.
Sterker, dan had PSV echt al nederlagen geleden. Uitgeschakeld in de CL en een gelijk spel tegen Twente met de wedstrijd tegen Feyenoord in het verschiet had de glans van Bosz iets minder hard geblonken. Maar dat is voetbal, zo zijn er bij AZ op cruciale momenten dan weer van die haast onmogelijke ballen in gegaan, het moet ook allemaal wel wat mee zitten .
Plaats reactie