Anti 010 topic

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje

Anti 010 topic...

Doe niet zo kinderachtig
7
15%
Nou even dan...
11
23%
Prima!
29
62%
 
Totaal aantal stemmen: 47
Gebruikersavatar
Guidow_072
Supporter
Berichten: 111
Lid geworden op: 02 aug 2006, 14:30
Locatie: Alkmaar

‘AZ zit dan wel in de lift, maar aan ons publiek en onze uitstraling kan AZ niet tippen. Feyenoord is een grotere club’
Nee, wij bedreigen onze spelers niet bij een slecht gespeelde wedstrijd.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Cruz Azul schreef:[..]


Pfff. :oops: :roll:
Meer realistische supporters?
Je moet je misschien afvragen wat bepaalt de grootheid van een club. Is het de historie, de prijzenkast, het publiek, het stadion, de selectie, de huidige sportieve waarde, de recente prestaties?? Zeg het maar.

In dit geval is het duidelijk dat AZ het op basis van publiek, historie, stadion en prijzen moet afleggen tegen Feynoord. Maar wat zegt dat nu eenmaal voor een voetballer? Alsof er nu een speler bij AZ is die nu liever bij Feyenoord speelt omdat de Kuip zo'n geweldig stadion is en er zulke mooie historische protretten in de spelerstunnel hangen. Terwijl je nergens meer om doet en wekelijks het lachertje bent van heel Nederland. Ik denk dat de meeste spelers van Feyenoord maar wat graag nu bij AZ in de selectie zouden zitten en afgelopen woensdag wensten dat ze ook uit bij Feher op het veld stonden. Natuurlijk zal geen enkele speler dat ooit en plein public toegeven, dat hoort gewoon niet in de voetballerij. Op dat vlak zijn de meeste voetballers toch schijnheilig. Want voor de meesten telt maar een ding en dat is de combinatie tussen sportieve prestaties en een vette bankrekening. De rest valt onder de leuke of minder leuke secundaire arbeidsvoorwaarden. Om het naar ons leven te vertalen, ik werk liever ergens waar ik 4000 netto verdien dan ergens waar ik 2500 netto verdien, maar wel 's middags gratis lekkere broodjes krijg.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

kuifje schreef: Je moet je misschien afvragen wat bepaalt de grootheid van een club. Is het de historie, de prijzenkast, het publiek, het stadion, de selectie, de huidige sportieve waarde, de recente prestaties?? Zeg het maar.
Daarom zijn dit soort belachelijke discussies totaal zinloos. Je kunt geen objectieve criteria vaststellen en ook al zou het kunnen, dan nog dient het geen enkel doel. Maar als ik zie dat Kermit AZ een grotere club noemt dan Feyenoord, zelfs met inachtneming van het bovenstaande, dan kan ik alleen maar heel hard lachen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Cruz Azul schreef:[..]


Daarom zijn dit soort belachelijke discussies totaal zinloos. Je kunt geen objectieve criteria vaststellen en ook al zou het kunnen, dan nog dient het geen enkel doel. Maar als ik zie dat Kermit AZ een grotere club noemt dan Feyenoord, zelfs met inachtneming van het bovenstaande, dan kan ik alleen maar heel hard lachen.
Het is maar waar je de nadruk op legt. Vind je historie en randzaken belangrijk, dan is Feyenoord absoluut een grotere club dan AZ. Vind je recente resultaten en de sportieve waarde van de spelersgroep belangrijk, dan is AZ op dit moment een grotere club.

Alleen, bij Feyenoord heb ik nog het idee dat het vroeg of laat wel weer goedkomt. Een club met zo'n grote aanhang blijft toch een bepaalde aantrekkingskracht uitoefenen op nieuw publiek, nieuwe spelers, media en nieuwe sponsors. Het is volgens mij slechts een kwestie van beleid om de club weer op de rails te krijgen. Ze zitten nu natuurlijk nog met een hoop oud zeer en het zal misschien nog een paar jaar duren voor ze alles financieel weer op de rit hebben. Maar als er de volgende jaren verstandig wordt gewerkt in Rotterdam, kunnen ze over pakweg vijf jaar zomaar weer een echte titelkandidaat zijn.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gillus
Fanatic
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 dec 2003, 14:22
Locatie: Alkmaar

je weet het
makneudol
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 mar 2005, 13:26
Locatie: Alkmaar

johan schreef:[..]


Je hebt gelijk, onze supporters maken er niet zo'n zooitje van dat we worden uitgesloten van europeesvoetbal :D
Dat zoiets bij Feyenoord gebeurd en niet bij ons is juist een teken dat Feyenoord een grotere club is
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

makneudol schreef:[..]


Dat zoiets bij Feyenoord gebeurd en niet bij ons is juist een teken dat Feyenoord een grotere club is
Leuke theorie. Dan is ADO helemaal top.
makneudol
Herry en/of Berry
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 mar 2005, 13:26
Locatie: Alkmaar

Kass schreef:[..]


Leuke theorie. Dan is ADO helemaal top.
Ik denk dat als ADO over een paar jaartjes opeens net zo gaat presteren als wij dat nu doen (zie het niet zo snel gebeuren) ADO ook een veel grotere club zou zijn dan AZ nu is. Die krijgen ook een nieuw stadion en als je goed presteert komen de mensen vanzelf
Gebruikersavatar
Padre
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 12 jan 2004, 18:43
Locatie: Alkmaar

Erwin Koeman polste Mols

Trainer Erwin Koeman heeft Michael Mols onlangs gevraagd bij Feyenoord te komen spelen. De aanvaller zou na het seizoen naar Rotterdam moeten komen. Mols is er echter niet op in gegaan, omdat hij na dit seizoen stopt met voetbal.
In de Zeeuwse Courant bevestigde Koeman dat Feyenoord interesse heeft voor de spits van ADO Den Haag. De oefenmeester wist er echter nog niet in te slagen hem over te halen.

Feyenoord is overigens niet onbekend met spelers van ADO Den Haag. Romeo Castelen en Joonas Kolkka verruilden de afgelopen seizoenen ook al de aanval van de Hagenaren voor die van de Rotterdammers. Bovendien namen Pascal Bosschaart en Cory Gibbs onlangs de omgekeerde weg.
:lol:
Barra
Fanatic
Berichten: 711
Lid geworden op: 03 jan 2004, 14:05
Locatie: Vak S

Padre schreef: :lol:

Kan dit topic niet worden samengevoegd met 'Ten onder gaande voetbalbolwerken'?
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Padre schreef: :lol:
Wat een helden, en het nog niet eens ontkennen ook. Ik zou me kapot schamen en alles ontkennen als ik Feyenoord was. Maarja, ik hoop dat Rick Hoogendorp al een huisje heeft in de buurt van Rotterdam, hij zal namelijk wel de volgende zijn.
Klaas Molenaar
Supporter
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 sep 2006, 17:02
Locatie: Heiloo

Barra schreef:[..]



Kan dit topic niet worden samengevoegd met 'Ten onder gaande voetbalbolwerken'?
Lijkt me goed idee, zie artikel hieronder:
Feyenoords jaarcijfers slechter dan huidig spel

In Hand in Hand staat een pittig stuk over de financiën van Feyenoord. Tijdens het Supporters Platform maakte Onno Jacobs de jaarcijfers van 2005-2006 bekend. Het verliep allemaal vlotjes. Er was gesneden in de kosten, er was minder schuld en ja, er was zelfs een winstje geboekt.
Het kan aan de presentatie van de vriendelijkheid zelve, Onno Jacobs, liggen maar de financiële leek ging bijna geloven dat Feyenoord in een financieel paradijsje was beland.

Niets is minder waar... Een financieel deskundige riep van achter uit de zaal: "Ik snap niet dat je hier zo blij mee kunt zijn". Onno Jacobs: "Maar dat ben ik ook niet". Vervolgens liet een supporter een aantal berekeningen los op Onno en sloot zijn relaas af met "Als het klopt wat ik nu uitreken, dan heeft Feyenoord tussen de 15 a 20 miljoen schuld, klopt dit?" Omdat deze persoon voorin de zaal zat en geen microfoon had hoorde het overgrote deel de vraag niet. Ook het: "Ja dat klopt" van Onno ontging het overgrote deel. Vooral omdat het na deze vraag direct pauze was.
Hand in Hand heeft een financieel deskundige (Frank Wensveen) uitgenodigd om eens naar de jaarcijfers te kijken. "Om te beginnen zijn de cijfers mij nog meer tegengevallen dan ik had voorzien. Zou het hier een normaal bedrijf betreffen, dan is het bedrijf zo failliet"

"Het resultaat van Feyenoord over het seizoen 2005-2006 is t.o.v. het seizoen 2004-2005 met 8 miljoen verbeterd. In 2005 was er echter 5,5 miljoen verlies terwijl er nu in 2006 een positief resultaat is van 2,3 miljoen. Dus een verbetering van 8 miljoen."

"Deze verbetering is echter schone schijn. In dit resultaat is immers de verkoop van spelers verwerkt. Indien Feyenoord zijn tafelzilver niet had verkocht, dan zou Feyenoord ongeveer 7,5 miljoen verlies hebben gedraaid."

"Volgens de jaarcijfers is voor 17.379.000 Euro aan spelers verkocht. Het zogenaamde snijden in de kosten heeft echter niets opgeleverd. Sterker nog. De bruto bedrijfslasten zijn dit jaar met bijna 2 miljoen Euro toegenomen. Dit komt voornamelijk door de opbrengst van verkochte spelers."

"Het groepsvermogen is nog steeds negatief. Dit betekent dat het totaal van de bezittingen te weinig is om alle schulden af te betalen. Feyenoords activa, oftewel de som van alle bezittingen is volledig met vreemd geld gefinancieerd. Dit maakt de club bijzonder kwetsbaar."

"Met name de liquiditeitspesitie staat zwaar onder druk. Het kan zomaar zijn dat Feyenoord bij wijze van spreken morgen de terreinknecht of wasvrouw niet meer contant kan betalen. Om hierin te voorzien zijn dit jaar kortlopende leningen aangetrokken en worden schuldeisers later terug betaald. De crediteurenpositie is opgelopen met minder dan 2 miljoen Euro. Naar alle waarschijnlijkheid worden bij Feyenoord de rekeningen van leveranciers pas na 80 dagen betaald."

Interessant om te weten is waar de overige schulden uit bestaan. Deze zijn van 5 miljoen Euro opgelopen tot bijna 11 miljoen Euro. Je moet er niet aan denken maar er hoeven maar twee lastige crediteuren zijn en een aanvraag tot faillissement ligt er."

"Onbegrijpelijk is dat Feyenoords vorderingen zijn opgelopen. Feyenoord krijgt nog 23 miljoen Euro van derden, maar in de jaarcijfers lees je hier geen woord over. Heel vreemd. Je zou verwachten dat Onno Jacobs of de accountant hierover iets zouden mededelen. Niet dus. Het is trouwens niet te hopen dat dit dubieuze debiteuren zijn. Want als dit zo is, dan is dat de doodsteek voor Feyenoord."

"Los van de schulden aan derden heeft Feyenoord voor 8,5 miljoen Euro aan lange leningen en 13,5 miljoen aan korte leningen. Feyenoord heeft totaal voor 22 miljoen Euro geleend. Dit is inclusief de beruchte Ghana lening a raison van 3,5 miljoen tegen 12% rente. Overigens mocht de rente geadministreerd worden, dan ligt de effectieve rente van de Ghana lening nog hoger."

Conclusie
- Feyenoord heeft een negatief vermogen / werkkapitaal.
- Feyenoord heeft enorme liquiditeitskrapte.
- Feyenoord kampt dagelijks met betalingsproblemen.

"Gebaseerd op deze cijfers: Feyenoord staat er beroerd voor. Feyenoord heeft totaal een schuld van afgerond 52 miljoen Euro. Het klopt dat Feyenoord beschikt over een arsenaal van spelers dat geld waard is. Echter, de boekwaarde van deze spelers is volledig gefinancierd door derden. Deze spelersgroep is niets anders dan een dekking t.b.v. deze financiers. Ofwel, met de opbrangst van de spelers wordt een deel van de schuld afgelost. Pas als Feyenoord een speler verkoopt voor meer dan hij op de balans staat, pas dan maakt Feyenoord echt een winst(je)."

Bij het horen van 52 miljoen slaat de angst je om je Feyenoord-hart. Deze angst is volledig terecht. Maar behoeft wel enige uitleg. Want tegenover deze schuld (aan financiers, belasting, banken etc.) staan ook de bezittingen van Feyenoord. Denk hierbij aan spelers."

De schuld van Feyenoord is eigenlijk precies het zelfde als een gezin met een hypotheek en een huis. Het gezin heeft een schuld (= de hypotheek) en het huis is het onderpand. Bij Feyenoord zijn het bijvoorbeeld de spelers. Alleen naar Feyenoord vertaald is de schuld hoger dan de spelers. Tel erbij op dat als Onno Jacobs de kas van Feyenoord opent hij vooral een hele grote echo hoort en de financiële problemen van Feyenoord mogen inmiddels duidelijk zijn.

"Het is overigens van de zotte dat het voorstel er ligt om deze 2,3 miljoen winst uit te keren als dividend aan de aandeelhouders. Wie zijn trouwens deze aandeelhouders? Feyenoord zal alle zeilen bij moeten zetten om het hoofd boven water te houden en elke Euro in het bedrijf moeten steken. Zolang de winst niet uit de bedrijfsresultaten komt, doch slechts uit de meerwaarde van jonge spelers, is dit geld van Feyenoord."

"Ik heb mij gebasseerd op de geconsolideerde cijfers. Naar mijn idee geven zij een getrouw beeld. Ik geloof niet dat er eventueel 'off balance' is gewerkt, behoudens een aantal huurverplichtingen en toezeggingen aan derden om te participeren. Overigens kan dit bedrag op jaarbasis nog aardig oplopen. Dat er stille reserves aanwezig zijn, geloof ik niet"

"Tenslotte nog dit: in het verslag van de directie schrijft iemand optimistisch dat het financieel met Feyenoord beter gaat. Als dit het niveau van Feyenoords directie is dan vrees ik met grote vreze voor de toekomst."

Bron [ FR-fans / Hand in hand ]



Gepubliceerd op 24 Februari 2007 Feyenoord een levenswijze
Alkmaar nam op grootse wijze afscheid van twee zonen en stadion De Hout. De avond gloorde rood. In de ochtend waren velen blauw (VI: 17 mei 2006)
070
Teletext-supporter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2005, 21:20

AZ 4 Life schreef:[..]


Wat een helden, en het nog niet eens ontkennen ook. Ik zou me kapot schamen en alles ontkennen als ik Feyenoord was. Maarja, ik hoop dat Rick Hoogendorp al een huisje heeft in de buurt van Rotterdam, hij zal namelijk wel de volgende zijn.
Ricky blijft van onssssss :twisted: :twisted: :twisted:
ach....AZ speelt leuker en leuker....
NAC
Dagjesmens
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 aug 2004, 02:33

(Feyenoord haalt play offs niet) Of er moet een wonder gebeuren.

Ze hebben de op één na meest gepasseerde verdediging van de eredivisie (!) en in de laatste 8 wedstrijden mogen ze niet meer dan 4 punten op NAC verspelen, dat 25 punten haalde uit de laatste 11 wedstrijden.

Op het eerste gezicht lijken ze het dan toch te gaan redden, omdat NAC nog tegen de complete top 4 moet.

Echter, als feyenoord de play offs niet haalt worden hun talenten nog goedkoper én welwillender om naar een echte topclub te gaan.
Bovendien zullen AZ, ajaks en Twente tóch liever tegen NAC de play offs spelen.
Ten slotte zitten die 3 al in de voorbereiding op de play offs, dus waarom zouden ze risico nemen in een veredeld trainingspartijtje?

Kortom, ze hebben er in meer dan één opzicht belang bij om feyenoord een beentje te lichten.

Volgende week zal trouwens bekend worden gemaakt dat AZ interesse heeft in Castelen en haalt feyenoord Henk Vos terug van RBC :P
Mijn nick is NAC :lol:
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

Piet Buis schreef: Lijkt me goed idee, zie artikel hieronder:
vandaar dat gerommel laatst: http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic ... &start=352
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
SjonnieB
Dagjesmens
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 okt 2006, 16:29
Locatie: Bergen NH

Ik voorspel dat, als er geen verbetering in de situatie komt, Feyenoord binnen 5 jaar in het rechterrijtje komt en moet vechten om nacompetitie/degradatie te ontlopen, zoals met Willem II is gebeurd.
Zo gaan die dingen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik vind het jammer hoor. Ik vind Feyenoord een mooie volksclub. Maar ik vind het onbegrijpelijk dat men daar zo lang heeft kunnen klungelen met geld. En dan nog te bedenken dat ze afgelopen zomer ongeveer 20 miljoen binnenkregen vanwege Kuijt en Kalou.
Goed flink saneren. Helemaal opnieuw beginnen. Ik denk dat Feyenoord de komende 5-10 jaar helemaal geen rol speelt in de strijd om de landskampioenschap. Zij hebben pas belang bij de play-offs!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SjonnieB schreef:Ik voorspel dat, als er geen verbetering in de situatie komt, Feyenoord binnen 5 jaar in het rechterrijtje komt en moet vechten om nacompetitie/degradatie te ontlopen, zoals met Willem II is gebeurd.
Ga jij Feyenoord even vergelijken met Willem II :?
Gebruikersavatar
The North Shield
Seizoenkaarthouder
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 feb 2007, 18:32
Locatie: Noord Hollands Dorp met een L.

Soms moet het eerst goed lang slechter wil het later weer iets beter gaan tot goed.

Weten de AZ supporters van het eerste uur als geen ander lijkt mij.

Feijenoord zit als ze niet oppassen in een lange glijvlucht naar beneden welke vele jaren kan duren. Toch wel zonde van zo'n voetbalclub met een rijke historie.

Maar het is nog niet zo ver, het kan ook een klein dipje zijn. Feijenoord mag van mij wel in het linker rijtje blijven strijden om UEFA cup plaatst met Twente, Heerenveen en Groningen. Kunnen AZ,PiSVee en 020 om de CL plek bliven strijden in de toekomst.

Erwin Koeman is denk ik wel de juiste man op deze plek op dit moment. Als hij er het bijltje bij neergooit is het maar de vraag hoe ze daar weer op reageren in Rotterdam.

Wat lul ik eigenlijk slap, is ons probleem toch niet, laat ze het zelf lekker uitzoeken.
Wil weer naar een AZ voetbalwedstrijd ........ en snel !
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

The North Shield schreef:Erwin Koeman is denk ik wel de juiste man op deze plek op dit moment.
Ben ik het niet mee eens, ik ben eigenlijk verbaast dat hij zolang buiten schot blijft.

Hij heeft inderdaad geen selectie om kampioen te worden, alleen zo slecht als ze nu presteren klopt ook niet. Geen enkele speler is beter geworden en de meeste presteren zelfs zwaar onder hun normale niveau (ik noem de Guzman, Vlaar en Hofs bijv.). Ook dat constante negatieve gelul van Koeman en consorten na elk puntverlies zal niet echt motiverend werken. Elke keer krijg je teksten als 'tsja, dat is het verhaal van dit seizoen', 'met deze selectie kunnen we niet beter', 'deze wisselvallige prestaties weerspiegelen de kwaliteiten van de spelersgroep' en nog meer woorden van gelijke strekking. Ik heb dan zoiets van, doe er dan wat aan!

Daarbij komt nog is dat Feyenoord allerminst stabiel presteert, ook dat mag je de trainer verwijten. Nogmaals, geen kampioenselftal maar een redelijk stabiel niveau mag je toch wel verwachten. Clubs als Twente, Heerenveen en Groningen weten ook een redelijk stabiel niveau te bereiken dus mag je dat ook verwachten van Feyenoord. Daar komt ook nog is bij dat het elftal totaal niet staat en met name verdedigend kinderlijk eenvoudige fouten maakt, dat vraag ik me af waar Koeman al anderhalf jaar op traint? Dat zo'n grote club de op 2 na meest gepasseerde verdediging heeft klopt natuurlijk van geen kant.
Plaats reactie