Supportersverdeling Victorie-stadion

Op zoek naar interessant leesvoer? Hier zijn nostalgische topics van niveau terug te vinden.
Plaats reactie

Waar gaan jullie zitten / staan?

BEN SIDE!
141
69%
A9 zijde
9
4%
Kooimeerzijde
46
22%
Hoofdtribune
9
4%
 
Totaal aantal stemmen: 205
Karin
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 mar 2005, 16:57

hanjoaz schreef:als je mijn stukje goed leest dan heb je kunnen lezen dat ik het over jullie groep heb en die reden respecteer ik maar heb het over andere personen. En ik weet ook dat het de schuld is van de politiek. Want het is natuurlijk dat er een uitkaart moet komen want anders komen er geen play offs.
Er zijn ook mensen die niet in de buurt van Alkmaar wonen en waarvoor de verplichte combi dus heel onhandig is. Daarom zitten wij ook meestal niet in het uitvak. Terwijl we dat wel zouden willen!
Gebruikersavatar
High Low
Seizoenkaarthouder
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 sep 2004, 06:12
Locatie: Alkmaar

Kees Vooijs schreef:AZ hoopt met het gedoogd staan vak en het situeren van het nieuwe supp.home daaronder EN een nog niet nader bekende actie (waarschijnlijk iets prijstechnisch i.c.m. lidmaatschap S.V.) 'de harde kern' achter het ene doel te krijgen. Aan de Boekelermeerkant is dat.
Shit, da's nog verder lopen. :shock:
hondelulleeeeehhh!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

High Low schreef:[..]


Shit, da's nog verder lopen. :shock:
Nee hoor, dat is de korte zijde bij de fietsenstalling en de toegangstunnel.
pancrAZ
Torenwachter
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:26

Heb de topic niet helemaal doorgelezen en ik weet dus niet of het al aan de orde is geweest, maar wordt er in het nieuwe stadion bier geschonken? Zoals bij feyenoord, 020, vitesse en wellicht nog andere clubs!?! (Of wordt hier nog over gediscussieerd?)
Anti Zupporters
Gebruikersavatar
El Magico
Moderatort
Berichten: 1105
Lid geworden op: 18 dec 2004, 12:33
Locatie: Alkmaar

pancrAZ schreef:Heb de topic niet helemaal doorgelezen en ik weet dus niet of het al aan de orde is geweest, maar wordt er in het nieuwe stadion bier geschonken? Zoals bij feyenoord, 020, vitesse en wellicht nog andere clubs!?! (Of wordt hier nog over gediscussieerd?)
Ik wou het net gaan vragen! We zijn zowat de braafste supporters van Nederland, maar we worden soms behandeld als de grootste criminelen.

Las al dat er wat meer 'vrijheden' voor ons supporters komen, maar houdt dat ook in dat er bier geschonken gaat worden?
24 hours in a day...24 beers in a case...coincidence?
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

RULEAZ schreef:Er zijn wel degelijk mensen met voorrang.

Dat zijn degene die een aantal jaar terug een aandeel hebben gekocht.

Die hebben de 1e keuze op plaatsen.
klopt maar wat heb ik aan de eerste keus als ik niet weet wie er naast mij komt zitten?
mo8/wcm wil toch een beetje intact blijven .
maar waarom geen fanside aan de lange zijde ? de beste supporters op de beste plaatsen zou ik zo zeggen .

vraagje; na de wedstrijden staan we vaak buiten bij het supportershome nog een pilsje te drinken , komt er bij het nieuwe home ook nog zoiets als een luchtplaats/terras ? wellicht dat ik dit gemist heb hoor.
My Style

groetaz schreef:
vraagje; na de wedstrijden staan we vaak buiten bij het supportershome nog een pilsje te drinken , komt er bij het nieuwe home ook nog zoiets als een luchtplaats/terras ? wellicht dat ik dit gemist heb hoor.
Nee, dat komt er 100% niet. Het huidige home is te klein om alle mensen binnen te laten na een wedstrijd. Daarom kan er ook buiten gestaan worden. In het nieuwe stadion wordt na afloop van de wedstrijd de poort van de tribune op slot gegooid en kan je daar dus niet meer in. Ook is er geen ruimte voor een open lucht plaatsje, of al wil je het perse, dan moet je gewoon de uitgang nemen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

My Style schreef:[..]


Nee, dat komt er 100% niet. Het huidige home is te klein om alle mensen binnen te laten na een wedstrijd. Daarom kan er ook buiten gestaan worden. In het nieuwe stadion wordt na afloop van de wedstrijd de poort van de tribune op slot gegooid en kan je daar dus niet meer in. Ook is er geen ruimte voor een open lucht plaatsje, of al wil je het perse, dan moet je gewoon de uitgang nemen natuurlijk.
bron?
pancrAZ
Torenwachter
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 dec 2003, 18:26

Nog iets anders, maar dan meer met betrekking tot het vervoer naar het stadion toe. Gaan er ook pendelbussen rijden vanaf de binnenstad (of desnoods Alkmaar CS) zodat je op vertoon van je AZ SCC de bus kan pakken naar het stadion? En dan uiteraard na de wedstrijd weer terug naar de plaats van bestemming waar de bus vandaan kwam? (zie vitesse, utrecht)
Anti Zupporters
My Style

Kilkenny schreef:[..]


bron?
Je kan natuurlijk weleens iets horen van een goede bron.
jantje-AZ
Supporter
Berichten: 191
Lid geworden op: 19 feb 2004, 12:21
Locatie: alkmaar

El Magico schreef:[..]


Ik wou het net gaan vragen! We zijn zowat de braafste supporters van Nederland, maar we worden soms behandeld als de grootste criminelen.

Las al dat er wat meer 'vrijheden' voor ons supporters komen, maar houdt dat ook in dat er bier geschonken gaat worden?
Evenementen bier voor de wedstrijd en in de rust.
Dit is het laatste wat ik er over gehoord heb(bron remco strik)
Tijdens de wedstrijd weet ik niet.
Gebruikersavatar
repepe
Seizoenkaarthouder
Berichten: 392
Lid geworden op: 06 mar 2005, 18:21

Let op dat je bij het kiezen van een plek in het nieuwe stadion, wel een plek kiest die bij een eventuele deelname aan de champions league niet vergeven wordt aan sponsors. Er zijn namelijk clubs waarbij seizoens plekken niet teruggekocht kunnen worden. Je moet er toch niet aan denken dat er bij zo´n belangrijke wedstrijd één of andere nitwit op jouw plek zit die een kaart gewonnen heeft bij het kopen van een pakkie boter.
Krijg het apezuur.
martijn S
Glory-hunter
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 feb 2004, 22:22

"stilstand is voor de AZ supporter niet altijd achteruitgang"

Met de opmars van onze plaatselijke trots waar het sportief gezien op dit moment erg voor de wind gaat, zitten er voor ons als supporters een aantal vervelende zaken aan te komen (en reeds al een aantal jaar in gang gezet). Dit behoeft verder geen uitleg denk ik de meeste onder jullie snappen wel wat ik hier mee bedoel en vooral wie ik hiermee zou kunnen bedoelen als kapitein iglo.

Ongeveer 12 jaar geleden kon ik alle supporters die links of rechts of achter mij stonden bijna van naam (voor mij stond nooit iemand, zo had ik vrij baan naar het hek in geval er een goal werd gescoord. kon je toen nog wel eens drie wedstrijden op moeten wachten) Ik deed altijd een rondje langs wat plukjes supporters voor een praatje. heeee venhuizer boeren klonk het dan of even een blikje heineken drinken bij de wcm.

Ondanks de vaak treurige wedstrijden kijk ik hier met weemoed naar terug. Ik heb me wel eens afgevraagd of ik toen kwam voor het voetbal of voor de kammeraadschap en gezelligheid want dat won het ruim van het voetbal. Toen 2500 toeschouwers nu meer dan 8000 elke wedstrijd triest is het dat ik eigenlijk alleen wcm jongens ontmoet tijden of voor de wedstrijden. Zo saamhorig ik ons zag in europa verbaasd over de aantallen en de verschillende creatieve manieren van reizen, waar zijn die mensen ik sluit jullie in mijn armen drink een biertje van me.

Hoe lang gaat het nog duren voor wij betaalbare reizen krijgen en perfect georganiseerd, deze wens lees ik hier wel vaker alleen weet ik niet of ik die deel, tuurlijk zal meneer pet en toeter mij voor houden dat er dan meer mensen mee kunnen en dus meer sfeer en betere aanmoediging.

Ik geloof hier echter niet in, hoe vroeger mensen met bus, trein, auto, boot of fiets naar een wedstrijd gingen gaat dat nu nog steeds zo lees ik vaak. Ik voel me deel uitmaken van de creatiefste supporters club van europa. De opoffering en ontbering geven een charme die ik niet eerder heb mee gemaakt. Het applaus voor de trein reizigers (die toch nog even de tweede helft wilden zien en dus niet kozen voor een douche en bed) deed mij glunderen van geluk. opvallend was dat er lang geen 8000 man scheen te beseffen waar het om ging want er kwam van maar een select groepje supporters geluid, komen de meeste nu dan toch voor het voetbal, hoewel ik zelf door ons goede spel nog wel eens aan het twijfellen raak zakt deze weegschaal toch altijd nog naar het samen zijn met de jongens en gezeligheid vooraf. Mijn opinie is eigenlijk in al die jaren niets veranderd hoewel ik nu veel minder aktief supporter ben.

Het nieuwe stadion is een must voor verdere vooruitgang van onze club, ik weet niet of ik dat wel wil. Ik moet er teveel voor missen, het loopje van de stad langs het ziekenhuis naar de hout is soms spannender dan een hele wedstrijd. Aan de rand van de stad op een industrie terein AZ wordt industrie help!, commercieel uitgemolken supporters in een lint richting stadion geregiseerd parkeren geregiseerd vlaggen ophangen geregiseerd staan en klappen wie staat om emotie vol een speler toe te schreeuwen om dat hij verzaakt krijgt een stadion verbod. Ik hoor de speaker al tijdens de wedstrijd gaan" wil die jongen zich na afloop van de wedstrijd even melden bij de administratie voor een waarschuwing" dank u. Houdt u ook een oogje in het zeil zo maken we het voetbal met zijn alle leuker ik zie de slogan al staan bij het betreden van de tribune.

Het was een onhaalbare zaak om toen iedereen in de bus of in een trein te krijgen onder het mon het moet toch gezeliger zijn om met z,n alle tegelijk te gaan het is nooit gelukt. Net zo als ik het niet zie gebeuren om een sfeer vak te krijgen daar ga je al geregiseerde gezeligheid. AZ supporter blijf doen wat je altijd hebt gedaan denk eens bij jezelf of het nou beter is om met 17000 mensen ik een stadion te zitten, het is namelijk zo gevaarlijk als je alleen voor het mooie voetbal komt dat zal ook wel weer eens minder gaan en dan zit je toch weer met 5000 man in een geregiseerd stadion.

Ik las net dat er geen buiten is bij het home om even een biertje te doen, ik las eerder dat we achter een doel moeten gaan staan. Ik hoop niet dat ik straks alleen op de langezijde sta, want daar horen wij klaar uit.

Je zal mij niet horen roepen dat het nieuwe stadion lelijk is of dat het kansloos is qua sfeer maar de mensen bij AZ moeten echt veel beter hun best doen dan wat ik tot nu toe allemaal hoor. Ik voel me zo kinderachtig behandeld nu al en ik denk dat het in het nieuwe stadion nog erger gaat worden. ik zit niet te wachten op een steriel avondje voetbal van a tot z geregiseerd.

AZ leeft schrijven de kranten momenteel, we zijn volop in beweging schreeuwen de beleids makers ons toe............. We staan 3-0 achter maar we blijven klappen we zijn de beste supporters van het land.


AZ gaat een beetje dood en er is niets tegen te doen, Forza AZ
Voetbal is een mannensport.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

Voor een heel groot gedeelte kan ik me helemaal vinden in jou juiste beweringen,je schrijft:Houdt u ook een oogje in het zeil zo maken we het voetbal met zijn alle leuker ik zie de slogan al staan bij het betreden van de tribune,ik lees het met een lach maar eigenlijk is het te triest voor woorden dat het die kant op gaat,en het gebeurt.

Verder denk ik dat iedereen zich bewust moet zijn(voor de gene die dat nog niet zijn)dat als het goed gaat met een club je zelf onderdeel bent geworden van commercie,zie prijzen van een nieuwe seizoenskaart,uefacup kaarten,reizen naar de uefacup,achter de schermen word toch gezegt het gaat goed met de club de prijzen kunnen omhoog want men betaald toch wel.

Als laatste is het altijd heel erg mooi om terug te kijken naar hoe het jaren geleden ging biertje bij de tegenstander in het home,feestend terug met de trein,bus,auto.
Die tijd is geweest dat je massaal zo een kant op ging en zeker zodirect met 10 man hier en 5 man daar komt dat op deze manier met al die regeltjes van AZ ons en DIRK'S AZ niet meer terug in dat tot nu toe in mijn ogen mooi ogende stadion van BUITEN.
Vak S
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

martijn 2Z 1V schreef:"Ik las net dat er geen buiten is bij het home om even een biertje te doen, ik las eerder dat we achter een doel moeten gaan staan. Ik hoop niet dat ik straks alleen op de langezijde sta, want daar horen wij klaar uit.

de kans dat ik achter het doel ga staan is niet zo heel groot !

Aangezien ik toch wel wat invloed binnen de wcm heb, ongeveer 10%,
zal daar nog een pittig woordje over gezegd worden. in ieder geval sta ik niet alleen ,
andere twijfelen nog.
Dat de vrijheidsbeperkingen van de supporters hele enge vormen begint aan te nemen is evident aan de nieuwe status van AZ .
Verder is natuurlijk Dirk(oom agent) roomser dan de paus .
De harde kern zo die er al is bij AZ , geen machtsbolwerk .
Tel daar bij op de toenemende overheidsbemoeienis (macht,geld en commercie0).
Ons voetbal is steeds meer een sport waar de "elite" ook bij wil horen en daar worden de stadions ook op ingericht .
De televisie is daar mede een aanjager in .
Zelfs de schoffies(spelers) op het veld verdwijnen.
de prijzen gaan steeds meer omhoog,
Zo wordt de sport steeds ontoegankelijker voor de gewone jongen, en stadions bevolkt met bioscoop publiek .
Ik wil mij niet laten isoleren in een vak achter het doel. verder geloof ik ook niet dat ik (wij) tot de doelgroep van een geregisseerd
sfeervak ( wat een naam niet?) behoren.

Nee slapen doe je het beste in een stoel!

WE STAAN ERVOOR LAAT AZ NIET ZITTEN!
Gebruikersavatar
platohw94
Herry en/of Berry
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 feb 2004, 15:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Weet iemand eigenlijk hoe groot het benside vak gaat worden?

Sfeer maak je met elkaar. Door iedereen bij elkaar in 1 vak te krijgen, zal wel tot een grotere groep dus hardere stem leiden. Tegen 1 groep van 400 man kan AZ niets anders doen dan zwijgen en luisteren. Is het eerste seizoen niet goed, kan je 2 dingen doen:
- niet meer gaan
- Als groep zorgen dat het beter wordt.

Als AZ niet met een goed idee komt, kan je wachten tot ze wel met een goed idee krijgen of je komt zelf als groep met een beter alternatief. Maar, 1 mening is te weinig; 1 Groep is genoeg. Maar wie gaat voor de groep staan en spreken namens 1 gedeelde mening van de groep?

Kom dan zelf met acties! Laat iedereen een enquette invullen en geef iedereen een stem. Doe dit niet op Internet maar in de Hout zelf. Nu heb je nog tijd om te kijken wat men wil. Mischien wil men helemaal niet bij elkaar zitten? Mischien wel en indien dit zo is, kan je je pas beter gaan richten op een gemeenschappelijk doel: het best mogelijke voor de "harde kern".

Nu blijft iedereen in twijfel en kan nergens zijn ideeen kwijt behalve een forum dat door maar een klein deel wordt gelezen vrees ik. Nu al negatief zijn is niet nodig. Wat kan de supporters vereniging doen? Ook zij zijn gebaat bij een sfeervol stadion en kameraadschap.

Wat wordt er nu al gedaan? Zijn er al middelen om je stem te laten horen? Komt dit nog en is dit niet te laat?

Trouwens; Als er regenen is voorspeld, heb ik zelf de keus of ik een paraplu mee neem of niet. Als ik zonder paraplu nat regen, is dat mijn eigen keus en moet ik niet gaan zeuren....
Een verkochte wedstrijd kan je niet winnen.
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

platohw94 schreef:Weet iemand eigenlijk hoe groot het benside vak gaat worden?
2000 plaatsen.

Hoe het gedoogd staan wordt opgelost is nog niet helemaal duidelijk. Het hangt ervan af hoeveel mensen er daadwerkelijk willen staan. Als 2000 man wil staan is dat probleem zo opgelost, maar dat zal wel weer moelijk worden. Een V-vorm is nog steeds een optie, maar ook het laten staan van de bovenste rijen (het aantal rijen dat mag staan staat dan ook nog open).
martijn S
Glory-hunter
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 feb 2004, 22:22

Ik heb me nog nooit in een vak laten douwen en nu zeker niet in het nieuwe stadion. Ik stel voor aan alle mo8 ers om gewoon weer op de lange zijde te gaan staan. Vind achter het doel kijken ook veel minder.
Voetbal is een mannensport.
Huiswaard
Oude garde
Berichten: 1107
Lid geworden op: 31 dec 2003, 08:40
Locatie: Sint Pancras
Contacteer:

martijn 2Z 1V schreef:Ik heb me nog nooit in een vak laten douwen en nu zeker niet in het nieuwe stadion. Ik stel voor aan alle mo8 ers om gewoon weer op de lange zijde te gaan staan.
Staan op de andere tribunes gaat niet lukken. Ik weet dat jullie je eigen ding willen, maar AZ heeft gisteren wederom duidelijk aangegeven dat staan achter het doel gedoogd wordt en nergens anders. Als je gaat staan op de lange zijde dan kan je er op rekenen dat ze ingrijpen. Ze zullen de jongens van MO8 niet van de tribune aftrekken (omdat ze dat niet kunnen), maar reken er maar op dat je binnen no time een SV' tje hebt.
Gebruikersavatar
Mister M.
Fanatic
Berichten: 588
Lid geworden op: 06 jan 2005, 10:50

Huiswaard schreef:[..]


maar reken er maar op dat je binnen no time een SV' tje hebt.
ZIEK.
Nessuno attaca noi senza essere punito. Capisce?
Plaats reactie