Blunders bij AZ

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Grifo schreef: 31 mei 2023, 14:01 Ik hoop dat juridische adviseurs/advocaten nog slechts op basis van een 'no cure, no pay' principe opdrachten bij AZ krijgen. Wat zijn de juristen bij AZ toch een stel onbenullen. Wéér een juridische procedure verloren.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... uwd-worden

Overigens ben ik daar wel blij mee, er dienen meer woningen te komen.
Zeker dienen er meer woningen te komen, wat was reden voor AZ om bezwaar te maken (vraag ivm betaalmuur)?
Had niks met anti woningbouw te maken neem ik aan.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Grifo schreef: 31 mei 2023, 14:01 Ik hoop dat juridische adviseurs/advocaten nog slechts op basis van een 'no cure, no pay' principe opdrachten bij AZ krijgen. Wat zijn de juristen bij AZ toch een stel onbenullen. Wéér een juridische procedure verloren.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt ... uwd-worden

Overigens ben ik daar wel blij mee, er dienen meer woningen te komen.
Wat een aparte argumenten van AZ ook weer
Van Alkmaar begint de victorie
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ-073 schreef: 31 mei 2023, 14:28 Zeker dienen er meer woningen te komen, wat was reden voor AZ om bezwaar te maken (vraag ivm betaalmuur)?
Had niks met anti woningbouw te maken neem ik aan.
Bang voor klagende bewoners vanwege geluidsoverlast.

Samenvatting van het stuk is dat AZ wilde voorkomen dat deze toren er zou komen, maar zowel gemeente als Bot Bouw volgens de rechter steekhoudende argumenten aandroegen dat de rechter oordeelde dat deze er gewoon mag komen. Er staat namelijk aan de andere kant, op ongeveer dezelfde afstand (hoek kooimeer) een soortgelijke toren, toen heeft AZ geen bezwaar gemaakt, dus schijnbaar vond AZ het bij die toren gewn probleem. Daarnaast acht men het geluid van het verkeer over de rotonde groter en bezwaarlijker voor bewoners, dan het geluid uit het stadion.

Dat laatste vind ik overigens geen sterk argument van de rechter. Eens per twee weken ineens veel lawaai horen, met slecht zingende mensen en hooguit 1 percussionist is wel heel wat anders en volgens mij zelfs méér geluid dan dag in dag uit verkeer over de rotonde, waar je bovendien aan zult kunnen wennen.

Het eerste argument van de rechter vind ik wel steekhoudend. En bovenal houd ik niet zo van de 'not in my backyard' mentaliteit die er overal in het land lijkt te heersen. We hebben een enorme wooncrisis, er moet gebouwd worden. En rap een beetje!!

PS: en over zangkwaliteit: ik heb zelf geen stem als die van een nachtegaal, en mijn buurman in het stadion al helemaal niet. Sterker, ik klaag wel eens bij hem over geluidsoverlast.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Grifo schreef: 31 mei 2023, 15:04 Bang voor klagende bewoners vanwege geluidsoverlast.

Samenvatting van het stuk is dat AZ wilde voorkomen dat deze toren er zou komen, maar zowel gemeente als Bot Bouw volgens de rechter steekhoudende argumenten aandroegen dat de rechter oordeelde dat deze er gewoon mag komen. Er staat namelijk aan de andere kant, op ongeveer dezelfde afstand (hoek kooimeer) een soortgelijke toren, toen heeft AZ geen bezwaar gemaakt, dus schijnbaar vond AZ het bij die toren gewn probleem. Daarnaast acht men het geluid van het verkeer over de rotonde groter en bezwaarlijker voor bewoners, dan het geluid uit het stadion.

Dat laatste vind ik overigens geen sterk argument van de rechter. Eens per twee weken ineens veel lawaai horen, met slecht zingende mensen en hooguit 1 percussionist is wel heel wat anders en volgens mij zelfs méér geluid dan dag in dag uit verkeer over de rotonde, waar je bovendien aan zult kunnen wennen.

Het eerste argument van de rechter vind ik wel steekhoudend. En bovenal houd ik niet zo van de 'not in my backyard' mentaliteit die er overal in het land lijkt te heersen. We hebben een enorme wooncrisis, er moet gebouwd worden. En rap een beetje!!

PS: en over zangkwaliteit: ik heb zelf geen stem als die van een nachtegaal, en mijn buurman in het stadion al helemaal niet. Sterker, ik klaag wel eens bij hem over geluidsoverlast.
Bedankt voor deze info
Over de zangkwaliteit, ach zo lang mensen het doen om ons clubbie te steunen kan ik veel hebben qua zangkwaliteit ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3166
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

dirkjan schreef: 31 mei 2023, 11:41 Sterker nog, ik zit nog steeds in dubio om al dan niet te verlengen door die kut zondag avond (en middag ook) wedstrijden.
Toch weer overstag gegaan op 31-05 om 23:45 :lol:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1304
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

dirkjan schreef: 02 jun 2023, 12:21 Toch weer overstag gegaan op 31-05 om 23:45 :lol:
Je hebt ze in ieder geval weer even laten zweten :mrgreen:
Cetero censeo birrum bibendum esse
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Dat filmpje voor de seizoenskaartcampagne is echt om te janken. Wat slecht zeg.
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

AZ fanatic 4-life schreef: 15 jun 2023, 09:07 Dat filmpje voor de seizoenskaartcampagne is echt om te janken. Wat slecht zeg.
Waar? Ik kan hem nergens vinden
Van Alkmaar begint de victorie
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

072 schreef: 15 jun 2023, 20:00 Waar? Ik kan hem nergens vinden
https://fb.watch/ljNUpFPinp/
Gebruikersavatar
AZ_4ever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 370
Lid geworden op: 12 apr 2007, 13:10
Locatie: Utrecht

Website volledig vast omdat die wedstrijd tegen Norwich druk bezocht is online. Waarom niet gewoon aanbieden via YouTube?
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Mihailovic desgevraagd na de wedstrijd tegen Santa Coloma:
Het hoogteverschil was duidelijk te merken. 'Ja, ik voelde het wel een beetje', erkende Mihailovic. 'Ik was verrast, want vooraf had ik me niet gerealiseerd dat we zo hoog zouden zitten. Ik heb in Mexico-Stad op grote hoogte gespeeld in het Azteca-stadion en in de Verenigde Staten in Colorado, dat ook heel hoog ligt. Dit voelde wel een beetje hetzelfde.'
Dit vind ik toch wel een hele gebrekkige voorbereiding op een wedstrijd voor duurbetaalde profs. Dat zou een wielrenner niet gebeuren zeg maar. :oops:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

AZuid-Scharwoude schreef: 11 aug 2023, 08:27 Mihailovic desgevraagd na de wedstrijd tegen Santa Coloma:



Dit vind ik toch wel een hele gebrekkige voorbereiding op een wedstrijd voor duurbetaalde profs. Dat zou een wielrenner niet gebeuren zeg maar. :oops:
De strekking van zijn verhaal (interview op stream), had toch wel een andere accent doordat hij vooral wees op dat je van te voren weet dat het zwaar wordt en je gewoon een knop om moet zetten en door de pijn heen moet spelen.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

FugAZi schreef: 11 aug 2023, 09:09 De strekking van zijn verhaal (interview op stream), had toch wel een andere accent doordat hij vooral wees op dat je van te voren weet dat het zwaar wordt en je gewoon een knop om moet zetten en door de pijn heen moet spelen.
Ah, dan hebben ze gewoon dat citaat eruit gehaald voor het artikel. Ik had het interview zelf niet gezien dis bedankt voor je toevoeging.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Yuki wist niet dat ze na het vliegtuig nog drie uur in een bus moesten zitten. Dan is je voorbereiding gewoon echt niet serieus.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5469
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

MO7 schreef: 11 aug 2023, 22:15 Yuki wist niet dat ze na het vliegtuig nog drie uur in een bus moesten zitten. Dan is je voorbereiding gewoon echt niet serieus.
Of hij let niet op of hij verstaat er nog steeds geen kut van met zijn taalbarrière.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

pAZcal schreef: 11 aug 2023, 22:32 Of hij let niet op of hij verstaat er nog steeds geen kut van met zijn taalbarrière.
Ook dat zou niet heel professioneel zijn. Er zijn genoeg manieren om te vertalen anno 2023.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6530
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

pAZcal schreef: 11 aug 2023, 22:32 Of hij let niet op of hij verstaat er nog steeds geen kut van met zijn taalbarrière.
Je zou ook als speler zelf even kunnen opzoeken waar je moet voetballen en waar het vliegveld is waar op gevlogen wordt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11233
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik bedoelde het overigens niet persoonlijk voor Yuki, maar collectief zijn ze dus niet serieus met die wedstrijd in Andorra bezig geweest.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9247
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MO7 schreef: 12 aug 2023, 10:57 Ik bedoelde het overigens niet persoonlijk voor Yuki, maar collectief zijn ze dus niet serieus met die wedstrijd in Andorra bezig geweest.
Dat was (met moeite) te zien.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie