Geloof, Politiek & Racisme II
Amerika is echt een fantastisch land. En dat sneu kuddevolkje heeft vaak de kastanjes uit het vuur gehaald in conflicten. Dat herinneren we ons toch wel?
Ik ben geen fan van Biden. Geen fan van de persoon Trump. Maar op een gekke manier lijkt mij Trump geopolitiek beter. Hij is grof, direct, tikkie agressief.Nu ben ik benieuwd of er “Geertje” liefhebbers zijn die ook een blinde bewondering voor deze acteur (“Messias”) hebben.
Hij was in zijn vorige termijn wel de persoon die met bijvoorbeeld Noord Korea om tafel ging.
Ik zit liever aan tafel met dat soort partijen dan dat je via de media en buitenland woordvoerders elkaar afmaakt.
- salmonyappi
- Harde Kern
Ja, precies wat we nodig hebben in de wereld, een grof en agressief persoon.Ferry schreef: ↑20 jul 2024, 09:16 Amerika is echt een fantastisch land. En dat sneu kuddevolkje heeft vaak de kastanjes uit het vuur gehaald in conflicten. Dat herinneren we ons toch wel?
Ik ben geen fan van Biden. Geen fan van de persoon Trump. Maar op een gekke manier lijkt mij Trump geopolitiek beter. Hij is grof, direct, tikkie agressief.
Hij was in zijn vorige termijn wel de persoon die met bijvoorbeeld Noord Korea om tafel ging.
Ik zit liever aan tafel met dat soort partijen dan dat je via de media en buitenland woordvoerders elkaar afmaakt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Ik denk dat dat meer oplevert richting een type als Putin dan een type Biden - ja.salmonyappi schreef: ↑20 jul 2024, 09:27 Ja, precies wat we nodig hebben in de wereld, een grof en agressief persoon.
Dat heks Amerika interesseert net niet. Een verloren natie. Maar als ik echt moet kiezen tussen deze 2 hoogbejaarde idioten, dan liever Trump. Omdat er bij hem heel af en toe nog wel iets komisch aan zit. De verveelde miljardair, die waarschijnlijk vanwege een (gewonnen) weddenschap president is geworden. En hoe je het ook wendt of keert, met hem aan het roer was het een stuk rustiger in de wereld.salmonyappi schreef: ↑19 jul 2024, 23:23
Nu ben ik benieuwd of er “Geertje” liefhebbers zijn die ook een blinde bewondering voor deze acteur (“Messias”) hebben.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Even uit nieuwsgierigheid, wat vind je er precies fantastisch aan? Kinderen lopen er met wapens rond, 70% heeft obesitas, 2 dubieuze hoogbejaarden mogen er president worden en bij sportwedstrijden staan ze liever te vreten naast het stadion.
Misschien dat ik ooit die nationale parken nog eens wil bezoeken, en de omgeving rond Miami vond ik best aardig. Maar verder blijf ik er vooral weg.
Het is een land met veel mogelijkheden. En zoals je zegt: fantastische natuur. Ik heb de nationale parken in het zuid westen bezocht, Alaska en ook Florida. En ik vond het drie keer fantastisch.
Ik heb ook veel met Amerikanen samengewerkt (financiele sector); en ze hebben een enorme werkethiek. Als ze ergens voor gaan, dan is het ook 110%. Dat zie je ook wel terug in bijvoorbeeld de sportbeleving.
Zijn er dingen die me minder aanstaan: natuurlijk. Maar in de basis vind ik het een fascinerend land.
- salmonyappi
- Harde Kern
Fascinerend is iets anders dan fantastisch.Ferry schreef: ↑20 jul 2024, 14:03 Het is een land met veel mogelijkheden. En zoals je zegt: fantastische natuur. Ik heb de nationale parken in het zuid westen bezocht, Alaska en ook Florida. En ik vond het drie keer fantastisch.
Ik heb ook veel met Amerikanen samengewerkt (financiele sector); en ze hebben een enorme werkethiek. Als ze ergens voor gaan, dan is het ook 110%. Dat zie je ook wel terug in bijvoorbeeld de sportbeleving.
Zijn er dingen die me minder aanstaan: natuurlijk. Maar in de basis vind ik het een fascinerend land.
Je gaat verder volledig voorbij aan de punten van Langedijk die wel degelijk hout snijden. Ook dat is Amerika.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Nee hoor - dat bedoelde ik met mijn laatste twee zinnen. Is Amerika brandschoon? Nee, tuurlijk niet. Maar het is ook een fantastisch land met enorm veel mogelijkheden.salmonyappi schreef: ↑20 jul 2024, 16:38 Fascinerend is iets anders dan fantastisch.
Je gaat verder volledig voorbij aan de punten van Langedijk die wel degelijk hout snijden. Ook dat is Amerika.
Welke mogelijkheden heb je daar wel en hier niet?
Ik heb wat familie in Amerika wonen. De ene vindt het fantastisch, de andere niet. Ik kom eigenlijk niet verder dan natuur. Oudheid heb je niet en andere culturen vind ik persoonlijk interessanter.
-
- Gewoon Dirk
Zeg dat je de geopolitiek niet volgt zonder te zeggen dat je de geopolitiek niet volgt.
Zolang ie blijft scoren, hoef ik 'm niet te horen. Dat wordt nog wat met Mexx Meerdink
En Smit wordt natuurlijk ook een hit.
En Smit wordt natuurlijk ook een hit.
- AlkmaarForever
- Invaller
- differentcook
- Harde Kern
Geen Biden. Nu Trump nog.
In Voltreffer Vick, Leeuwenhart and FugAZi we trust
we can come an end
we can come an end
Nog 4,5 jaar geduld
- differentcook
- Harde Kern
Liever wordt die man veroordeeld voordat de verkiezingen plaatsvinden ipv dat hij en zijn treurige entourage opnieuw in de limelight komen
In Voltreffer Vick, Leeuwenhart and FugAZi we trust
we can come an end
we can come an end
- De Rode Baron
- Barry
Als je van de rondingen van Stormy Daniels hebt genoten doe je wel eens wat stoms.differentcook schreef: ↑21 jul 2024, 23:03 Liever wordt die man veroordeeld voordat de verkiezingen plaatsvinden ipv dat hij en zijn treurige entourage opnieuw in de limelight komen
Vergeef het de beste man en laat hem zijn project "Make America Great Again' beginnen, net zoals onze Geert 'Nederlander komt weer op één te staan'
We need such heroes in a decayed world as today.
'At your service '
Ik ben talloze malen in de VS geweest. In zo ongeveer de helft van het aantal staten, zowel zakelijk als privé. Ik heb de meeste Amerikanen leren kennen als vriendelijk, behulpzaam, servicegericht en inventief. Maar ook redelijk onwetend als het gaat om de rest van de wereld.
Maar toegegeven, als buitenstaander krijg je niet veel mee van de vele zaken die er mis zijn. En 2 dagen New York is genoeg. Dan gaat het mij benauwen.
Maar toegegeven, als buitenstaander krijg je niet veel mee van de vele zaken die er mis zijn. En 2 dagen New York is genoeg. Dan gaat het mij benauwen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.