Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 20:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28
pAZcal
Co

Het is daar de ene clown of de andere. Ze zijn allebei kut.
Ferry
Algemeen directeur

salmonyappi schreef: 19 jul 2024, 23:23 Wat is het toch een sneu kuddevolkje, die Amerikanen.
Amerika is echt een fantastisch land. En dat sneu kuddevolkje heeft vaak de kastanjes uit het vuur gehaald in conflicten. Dat herinneren we ons toch wel?
Nu ben ik benieuwd of er “Geertje” liefhebbers zijn die ook een blinde bewondering voor deze acteur (“Messias”) hebben.
Ik ben geen fan van Biden. Geen fan van de persoon Trump. Maar op een gekke manier lijkt mij Trump geopolitiek beter. Hij is grof, direct, tikkie agressief.
Hij was in zijn vorige termijn wel de persoon die met bijvoorbeeld Noord Korea om tafel ging.

Ik zit liever aan tafel met dat soort partijen dan dat je via de media en buitenland woordvoerders elkaar afmaakt.
salmonyappi
Harde Kern

Ferry schreef: 20 jul 2024, 09:16 Amerika is echt een fantastisch land. En dat sneu kuddevolkje heeft vaak de kastanjes uit het vuur gehaald in conflicten. Dat herinneren we ons toch wel?

Ik ben geen fan van Biden. Geen fan van de persoon Trump. Maar op een gekke manier lijkt mij Trump geopolitiek beter. Hij is grof, direct, tikkie agressief.
Hij was in zijn vorige termijn wel de persoon die met bijvoorbeeld Noord Korea om tafel ging.

Ik zit liever aan tafel met dat soort partijen dan dat je via de media en buitenland woordvoerders elkaar afmaakt.
Ja, precies wat we nodig hebben in de wereld, een grof en agressief persoon.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Ferry
Algemeen directeur

salmonyappi schreef: 20 jul 2024, 09:27 Ja, precies wat we nodig hebben in de wereld, een grof en agressief persoon.
Ik denk dat dat meer oplevert richting een type als Putin dan een type Biden - ja.
Langedijk
Harde Kern

salmonyappi schreef: 19 jul 2024, 23:23
Nu ben ik benieuwd of er “Geertje” liefhebbers zijn die ook een blinde bewondering voor deze acteur (“Messias”) hebben.
Dat heks Amerika interesseert net niet. Een verloren natie. Maar als ik echt moet kiezen tussen deze 2 hoogbejaarde idioten, dan liever Trump. Omdat er bij hem heel af en toe nog wel iets komisch aan zit. De verveelde miljardair, die waarschijnlijk vanwege een (gewonnen) weddenschap president is geworden. En hoe je het ook wendt of keert, met hem aan het roer was het een stuk rustiger in de wereld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Langedijk
Harde Kern

Ferry schreef: 20 jul 2024, 09:16 Amerika is echt een fantastisch land.
Even uit nieuwsgierigheid, wat vind je er precies fantastisch aan? Kinderen lopen er met wapens rond, 70% heeft obesitas, 2 dubieuze hoogbejaarden mogen er president worden en bij sportwedstrijden staan ze liever te vreten naast het stadion.

Misschien dat ik ooit die nationale parken nog eens wil bezoeken, en de omgeving rond Miami vond ik best aardig. Maar verder blijf ik er vooral weg.
Ferry
Algemeen directeur

Langedijk schreef: 20 jul 2024, 12:06 Even uit nieuwsgierigheid, wat vind je er precies fantastisch aan?
Het is een land met veel mogelijkheden. En zoals je zegt: fantastische natuur. Ik heb de nationale parken in het zuid westen bezocht, Alaska en ook Florida. En ik vond het drie keer fantastisch.
Ik heb ook veel met Amerikanen samengewerkt (financiele sector); en ze hebben een enorme werkethiek. Als ze ergens voor gaan, dan is het ook 110%. Dat zie je ook wel terug in bijvoorbeeld de sportbeleving.

Zijn er dingen die me minder aanstaan: natuurlijk. Maar in de basis vind ik het een fascinerend land.
salmonyappi
Harde Kern

Ferry schreef: 20 jul 2024, 14:03 Het is een land met veel mogelijkheden. En zoals je zegt: fantastische natuur. Ik heb de nationale parken in het zuid westen bezocht, Alaska en ook Florida. En ik vond het drie keer fantastisch.
Ik heb ook veel met Amerikanen samengewerkt (financiele sector); en ze hebben een enorme werkethiek. Als ze ergens voor gaan, dan is het ook 110%. Dat zie je ook wel terug in bijvoorbeeld de sportbeleving.

Zijn er dingen die me minder aanstaan: natuurlijk. Maar in de basis vind ik het een fascinerend land.
Fascinerend is iets anders dan fantastisch.

Je gaat verder volledig voorbij aan de punten van Langedijk die wel degelijk hout snijden. Ook dat is Amerika.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Ferry
Algemeen directeur

salmonyappi schreef: 20 jul 2024, 16:38 Fascinerend is iets anders dan fantastisch.

Je gaat verder volledig voorbij aan de punten van Langedijk die wel degelijk hout snijden. Ook dat is Amerika.
Nee hoor - dat bedoelde ik met mijn laatste twee zinnen. Is Amerika brandschoon? Nee, tuurlijk niet. Maar het is ook een fantastisch land met enorm veel mogelijkheden.
Langedijk
Harde Kern

Ferry schreef: 20 jul 2024, 14:03 Het is een land met veel mogelijkheden.
Welke mogelijkheden heb je daar wel en hier niet?

Ik heb wat familie in Amerika wonen. De ene vindt het fantastisch, de andere niet. Ik kom eigenlijk niet verder dan natuur. Oudheid heb je niet en andere culturen vind ik persoonlijk interessanter.
Ferry
Algemeen directeur

Langedijk schreef: 20 jul 2024, 22:10 Welke mogelijkheden heb je daar wel en hier niet?
Ik zie het niet als een wedstrijdje: dit heb je wel hier en dat heb je daar niet. Wat ik sterk vind aan de Amerikanen is de geestdrift, ondernemersschap, innovatie, etc - wat ik al eerder schreef.
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

Langedijk schreef: 20 jul 2024, 12:01 En hoe je het ook wendt of keert, met hem aan het roer was het een stuk rustiger in de wereld.
Zeg dat je de geopolitiek niet volgt zonder te zeggen dat je de geopolitiek niet volgt.
Zolang ie blijft scoren, hoef ik 'm niet te horen. Dat wordt nog wat met Mexx Meerdink
En Smit wordt natuurlijk ook een hit.
pAZcal
Co

Ik hoop dat er in de politiek snel naar de beschermde status van meeuwen gekeken kan worden. Ik word helemaal gek van die kutbeesten.
AlkmaarForever
Invaller

pAZcal schreef: 21 jul 2024, 19:38Ik word helemaal gek van die kutbeesten.
Het gekrijs van die tyfusbeesten gaat de hele dag door.
differentcook
Harde Kern

Geen Biden. Nu Trump nog.
In Voltreffer Vick, Leeuwenhart and FugAZi we trust
we can come an end
Langedijk
Harde Kern

differentcook schreef: 21 jul 2024, 20:33 Geen Biden. Nu Trump nog.
Nog 4,5 jaar geduld
differentcook
Harde Kern

Langedijk schreef: 21 jul 2024, 22:49 Nog 4,5 jaar geduld
Liever wordt die man veroordeeld voordat de verkiezingen plaatsvinden ipv dat hij en zijn treurige entourage opnieuw in de limelight komen
In Voltreffer Vick, Leeuwenhart and FugAZi we trust
we can come an end
De Rode Baron
Barry

differentcook schreef: 21 jul 2024, 23:03 Liever wordt die man veroordeeld voordat de verkiezingen plaatsvinden ipv dat hij en zijn treurige entourage opnieuw in de limelight komen
Als je van de rondingen van Stormy Daniels hebt genoten doe je wel eens wat stoms.
Vergeef het de beste man en laat hem zijn project "Make America Great Again' beginnen, net zoals onze Geert 'Nederlander komt weer op één te staan'
We need such heroes in a decayed world as today.
'At your service '
Joostess
Oude garde

Langedijk schreef: 20 jul 2024, 22:10 Welke mogelijkheden heb je daar wel en hier niet?
Djordje Mihailovic 8)
vriend
Goalscorer

Ik ben talloze malen in de VS geweest. In zo ongeveer de helft van het aantal staten, zowel zakelijk als privé. Ik heb de meeste Amerikanen leren kennen als vriendelijk, behulpzaam, servicegericht en inventief. Maar ook redelijk onwetend als het gaat om de rest van de wereld.
Maar toegegeven, als buitenstaander krijg je niet veel mee van de vele zaken die er mis zijn. En 2 dagen New York is genoeg. Dan gaat het mij benauwen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Plaats reactie