Ten onder gaande voetbalbolwerken...

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Ferry schreef: 02 mei 2024, 16:38
Ik vind het vooral bijzonder dat het zo ver is gekomen. Het opportunisme van voetbalbestuurders is groot. En daardoor missen je af en toe een realiteitscheck.
Een deel van het probleem bij Vitesse zit erin dat die Parry wel ook weer een echte lepe gozer gebleken is. Die heeft blijkbaar behoorlijk wat contractuele boetes als een molensteen om de club gehangen, nog los van dat hij zijn geld terug wil zien met rente.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bombaman
Oude garde

Langedijk schreef: 03 mei 2024, 12:37 Je moet toch wel knettergek zijn om daar je zuurverdiende geld aan te verkwanselen.
Het schijnt dat er een of andere constructie is, waarbij de donateurs hun geld terug krijgen als de boel toch klapt. Het blijft natuurlijk een enorm schimmige bende daar.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Ferry
Georg

Vitesse krijgt uitstel op uitstel van de licentiecommissie en zoekt nog 6 miljoen (!) om het gat in de begroting voor komend seizoen te dichten. Er wordt nu gekeken naar het bedrijfsleven, maar ik betwijfel of iemand daar zijn centen insteekt.
Ik vermoed dat dit gewoon einde verhaal is.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Ferry schreef: 30 mei 2024, 18:29 Vitesse krijgt uitstel op uitstel van de licentiecommissie en zoekt nog 6 miljoen (!) om het gat in de begroting voor komend seizoen te dichten. Er wordt nu gekeken naar het bedrijfsleven, maar ik betwijfel of iemand daar zijn centen insteekt.
Ik vermoed dat dit gewoon einde verhaal is.
Dat ze nog geen uitverkoop van spelers hebben gedaan vind ik toch een raadsel.
Aangezien je niet kunt degraderen uit de KKD is dat toch de eerste stap zou je denken?

Die paar contractspelers die ze nog hebben bij elkaar leggen en hopen op het beste.
Meulensteen, Tielemans, Arcus, Boutrah, van Duivenbooden dat moet toch nog 'iets' opleveren zou je zeggen.
Wel diep triest natuurlijk dat het daar dan vervolgens ook wel mee gezegd is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Ferry
Georg

Als het goed is, gaat daar de licentie van Vitesse.
https://www.vi.nl/nieuws/licentie-vites ... ngetrokken
Langedijk
Fanpage-junk

Ferry schreef: 20 jun 2024, 16:54 Als het goed is, gaat daar de licentie van Vitesse.
https://www.vi.nl/nieuws/licentie-vites ... ngetrokken
En wat vinden we daarvan?

Blijft wel bijzonder dat die Amerikaanse investeerder geen handreiking doet. Bij een faillissement is hij volgens mij alles kwijt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Ferry
Georg

Langedijk schreef: 20 jun 2024, 18:35 Blijft wel bijzonder dat die Amerikaanse investeerder geen handreiking doet. Bij een faillissement is hij volgens mij alles kwijt.
Ik vind het vooral een bestuurlijke miskleun. Natuurlijk al begonnen in de tijd van Jordania. Hierdoor leefde de club op veel te grote voet. En door Rusland/Oekraine komt Vitesse in de knel.

En die Common Group wil misschien niet meer voor het karretje gespannen worden.
De interim directie legt doodleuk een begroting neer met een tekort van 6 miljoen: 'dat moet de nieuwe eigenaar dan maar bijleggen, want we willen geen sportieve concessies doen'.
pAZcal
Kristen

Zoals al eerder gezegd: verkoop gewoon al je contractspelers.
dirkjan
Goalscorer
Contacteer:

pAZcal schreef: 20 jun 2024, 20:53 Zoals al eerder gezegd: verkoop gewoon al je contractspelers.
Uithuilen en overnieuw beginnen inderdaad. Zet de A1 maar in de kkd. Met 20 (?) contractspelers moet je toch wel 6mio op kunnen halen?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder

dirkjan schreef: 21 jun 2024, 03:45 Uithuilen en overnieuw beginnen inderdaad. Zet de A1 maar in de kkd. Met 20 (?) contractspelers moet je toch wel 6mio op kunnen halen?
Volgens transfermarkt is de totale marktwaarde van de spelers 25,6 miljoen (ongeveer net zoveel als Pavlidis maar dat terzijde). Ik zie het probleem ook niet zo. Heb verder niets met ide club maar zou het toch jammer vinden als ze echt zouden verdwijnen. Toch een club met traditie en een goede achterban, toeschouwersaanral van ruim 16.000 gemiddeld dit seizoen.
Langedijk
Fanpage-junk

Drommedaris schreef: 21 jun 2024, 04:52 Volgens transfermarkt is de totale marktwaarde van de spelers 25,6 miljoen (ongeveer net zoveel als Pavlidis maar dat terzijde). Ik zie het probleem ook niet zo. Heb verder niets met ide club maar zou het toch jammer vinden als ze echt zouden verdwijnen. Toch een club met traditie en een goede achterban, toeschouwersaanral van ruim 16.000 gemiddeld dit seizoen.
Die 25,6 miljoen was in het afgelopen seizoen. Daarvan schijnt 14 miljoen voor 4 gehuurde spelers te zijn wiens huurcontract afloopt. Daar krijgen ze dus niks voor. Enkele spelers zijn gestopt. En voor de rest ga je geen marktconforme prijs meer krijgen, want bij een faillissement zijn ze gratis op te pikken.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder

Langedijk schreef: 21 jun 2024, 09:23 Die 25,6 miljoen was in het afgelopen seizoen. Daarvan schijnt 14 miljoen voor 4 gehuurde spelers te zijn wiens huurcontract afloopt. Daar krijgen ze dus niks voor. Enkele spelers zijn gestopt. En voor de rest ga je geen marktconforme prijs meer krijgen, want bij een faillissement zijn ze gratis op te pikken.
Je hebt gelijk, Ik had verder moeten kijken.
Langedijk
Fanpage-junk

Drommedaris schreef: 21 jun 2024, 10:01 Je hebt gelijk, Ik had verder moeten kijken.
Dat geeft niet, want ik heb dit ook niet zelf uitgevogeld. En verkoop van contractspelers zou natuurlijk nog steeds de eerste stap moeten zijn. De jeugdopleiding schijnt alleen ook op zijn gat te liggen, dus überhaupt een team op de been brengen wordt al lastig genoeg.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder

Langedijk schreef: 21 jun 2024, 10:45 Dat geeft niet, want ik heb dit ook niet zelf uitgevogeld. En verkoop van contractspelers zou natuurlijk nog steeds de eerste stap moeten zijn. De jeugdopleiding schijnt alleen ook op zijn gat te liggen, dus überhaupt een team op de been brengen wordt al lastig genoeg.
Toch knap hoe een puinhoop ze er van gemaakt hebben.
vriend
Basisspeler

Drommedaris schreef: 21 jun 2024, 12:34 Toch knap hoe een puinhoop ze er van gemaakt hebben.
Ach, AZ was ook bijna omgevallen in de nasleep van het wegvallen van Wastora en later DSB als externe geldschieter.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
salmonyappi
Harde Kern

En elke om de zoveel dagen komt er weer een bericht met “voortbestaan Vitessen nu bijna écht bedreigd” en al 10 keer “einde Vitesse” en nu vandaag weer: “doek lijkt gevallen”.

Hoelang duurt het voor iets definitiefs ook definitief is?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Ferry
Georg

salmonyappi schreef: 01 jul 2024, 16:19 Hoelang duurt het voor iets definitiefs ook definitief is?
Om middernacht is de deadline voor de KNVB. Daarna kan Vitesse nog naar de burgerrechter. Dat is wel de laatste mogelijke stap.
Tegelijkertijd hebben ze een acuut financieel tekort. Dus een faillissement behoort ook tot de mogelijkheden.
differentcook
Harde Kern

Oh, wat bruut!!
Ben je (Kevin de Bruyne) uitgeschakeld op het EK en dan krijg je nog Joep Schreuder voor je kiezen :|
we can come an end
salmonyappi
Harde Kern

differentcook schreef: 01 jul 2024, 19:38 Oh, wat bruut!!
Ben je (Kevin de Bruyne) uitgeschakeld op het EK en dan krijg je nog Joep Schreuder voor je kiezen :|
Verschrikkelijk die man…..Mijn vrouw verbaast zich elke keer weer als ik onmiddellijk de volumeknop omlaag “draai” als ook maar zijn oor al in beeld komt. Dat vreselijke geslis , en dat ego………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
differentcook
Harde Kern

salmonyappi schreef: 01 jul 2024, 20:30 Verschrikkelijk die man…..Mijn vrouw verbaast zich elke keer weer als ik onmiddellijk de volumeknop omlaag “draai” als ook maar zijn oor al in beeld komt. Dat vreselijke geslis , en dat ego………
oh, ik dacht het in het EK/NL elftal topic te hebben geplaatst :lol:
Maar met Joep gaat ook alles ten onder. :|
Die man doet net alsof hij kinderen interviewt met zijn stomme vragen en benadering, vind het weinig respectvol naar de geinterviewde, tenenkormmend.
we can come an end
Plaats reactie