Nederlands Elftal II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
differentcook
Harde Kern

Langedijk schreef: 19 jun 2024, 11:06 Maar jij spendeert sowieso geen geld aan AZ
Huh, het wordt steeds vager.
Eerst begin je over buitenlanders en donkere jongens en over je identificeren en nu over geld spenderen ... #-o
we can come an end
Langedijk
Fanpage-junk

differentcook schreef: 19 jun 2024, 11:08 Huh, het wordt steeds vager.
Eerst begin je over buitenlanders en donkere jongens en over je identificeren en nu over geld spenderen ... #-o
Het gaat om de beleving in het stadion. Een hoop geld uitgeven aan je club en dan naar een vreemdelingenlegioen kijken. Dat zou ik zelf nooit doen. Op televisie is dat misschien makkelijker te accepteren.

Maar we dwalen af. Het ging om het volkslied. Uit volle borst meezingen betekent passie en betrokkenheid. Ook al heeft ons volkslied een verschrikkelijke tekst.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 19 jun 2024, 08:21 Ik begrijp dat jij nog steeds staat te juichen als AZ met 11 buitenlanders/donkere jongens zou aantreden? Daar kun jij je mee identificeren?

Dan had je destijds supporter van SK Beveren moeten worden
Heb jij dat nodig dan? Je identificeren met een blanke huidskleur? Dat is toch pure discriminatie op grond van huidskleur? Die jongens zijn allemaal Nederlanders. Heel eng om de grenzen te sluiten voor een kleurtje en lekker blank wezen met z’n allen.

We dwalen af……Nu heb jij het over AZ, maar we hadden het toch over meezingen met het Nederlandse volkslied?

Dus toen Gullit scoorde in de gewonnen EK finaleheb jij niet staan juichen? “Een zwartje, daar juich ik niet voor, is geen Nederlander”.

Wat ik al zei: het wordt steeds enger hier.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Voltreffer Vick
Reservespeler

Langedijk schreef: 19 jun 2024, 11:59 Het gaat om de beleving in het stadion. Een hoop geld uitgeven aan je club en dan naar een vreemdelingenlegioen kijken. Dat zou ik zelf nooit doen. Op televisie is dat misschien makkelijker te accepteren.

Maar we dwalen af. Het ging om het volkslied. Uit volle borst meezingen betekent passie en betrokkenheid. Ook al heeft ons volkslied een verschrikkelijke tekst.
In '74 zong er van ons volledig blanke elftal niemand mee maar om nou te zeggen dat ze geen passie en betrokkenheid hadden.......... En als liefhebber van historie en geschiedkundige vertellingen vind ik het Wilhelmus een prachtig volkslied. Misschien wel het mooiste ter wereld. Het is ontstaan in de tachtigjarige oorlog als ondersteuning in de strijd van de Nederlanden tegen de Spaanse overheerser. Dit zou ons in deze regio toch moeten aanspreken!
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Voltreffer Vick
Reservespeler

Langedijk schreef: 18 jun 2024, 21:12

Elk onsympathiek land heeft tot dusverre gewonnen.
Duitsland heeft toch gewonnen. Ben de laatste 20 jaar geen Duitser tegengekomen die niet sympathiek, aardig en behulpzaam is
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Langedijk
Fanpage-junk

Voltreffer Vick schreef: 19 jun 2024, 14:01 In '74 zong er van ons volledig blanke elftal niemand mee maar om nou te zeggen dat ze geen passie en betrokkenheid hadden.......... En als liefhebber van historie en geschiedkundige vertellingen vind ik het Wilhelmus een prachtig volkslied. Misschien wel het mooiste ter wereld. Het is ontstaan in de tachtigjarige oorlog als ondersteuning in de strijd van de Nederlanden tegen de Spaanse overheerser. Dit zou ons in deze regio toch moeten aanspreken!
Tegen Uruguay in '74 stonden er wel een aantal voorzichtig te playbacken 8)

Dat hele Wilhelmus staat krom van de godsverheerlijking. De koning van Spanje eren, Duits bloed, Friesland. Vreselijk, ik heb er niks mee. Kan me voorstellen dat ze weigeren om dat lied te zingen, maar dan moeten ze het allemaal niet doen.
Langedijk
Fanpage-junk

Voltreffer Vick schreef: 19 jun 2024, 14:05 Duitsland heeft toch gewonnen. Ben de laatste 20 jaar geen Duitser tegengekomen die niet sympathiek, aardig en behulpzaam is
Ik heb niet gezegd dat ik Duitsland onder de onsympathieke landen schaar

Frankrijk
Turkije
Roemenië
Portugal
Langedijk
Fanpage-junk

salmonyappi schreef: 19 jun 2024, 13:42 Heb jij dat nodig dan? Je identificeren met een blanke huidskleur? Dat is toch pure discriminatie op grond van huidskleur? Die jongens zijn allemaal Nederlanders. Heel eng om de grenzen te sluiten voor een kleurtje en lekker blank wezen met z’n allen.
Je trekt het weer lekker uit zijn verband. Doe eens rustig joh. Ik hoef echt geen 11 blanken te zien, maar ik wil ook niet naar 11 donkere mannen kijken in een West-Europees land waar ongeveer 10% een donkere huidskleur heeft. Prima als jij dat wel leuk vindt. In '88 had je alleen Gullit en Rijkaard. En ja, toen stond ik ook te juichen, net zoals zondag voor Gakpo.
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 19 jun 2024, 14:21 Je trekt het weer lekker uit zijn verband. Doe eens rustig joh. Ik hoef echt geen 11 blanken te zien, maar ik wil ook niet naar 11 donkere mannen kijken in een West-Europees land waar ongeveer 10% een donkere huidskleur heeft. Prima als jij dat wel leuk vindt. In '88 had je alleen Gullit en Rijkaard. En ja, toen stond ik ook te juichen, net zoals zondag voor Gakpo.
Ik trek niets uit zijn verband maar reageer op jouw uitlatingen. En die vind ik niet kunnen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Langedijk
Fanpage-junk

salmonyappi schreef: 19 jun 2024, 14:28 Ik trek niets uit zijn verband maar reageer op jouw uitlatingen. En die vind ik niet kunnen.
Dat moet je zelf weten. Ik zeg alleen dat ik een gezonde mix wil zien als ik naar voetbal kijk. En dat is omgekeerd ook zo, want als er 11 blanken in Oranje zouden staan dan verschijnt Humberto Tan weer schuimbekkend voor de camera's.
differentcook
Harde Kern

Langedijk schreef: 19 jun 2024, 14:21 In '88 had je alleen Gullit en Rijkaard.
En Aaron Winter en, als je wilt, Vaantje
we can come an end
Langedijk
Fanpage-junk

differentcook schreef: 19 jun 2024, 15:00 En Aaron Winter
Ja, en Hendrie Krüzen. Allebei geen minuut gespeeld.
pAZcal
Kristen

Kerkez tegen Musiala. Ik ben benieuwd.
Langedijk
Fanpage-junk

pAZcal schreef: 19 jun 2024, 15:31 Kerkez tegen Musiala. Ik ben benieuwd.
Ga jij het anders effe over voetbal hebben :wink:
differentcook
Harde Kern

Moet niet gekker worden! :D
we can come an end
pAZcal
Kristen

Mag dat?
Langedijk
Fanpage-junk

pAZcal schreef: 19 jun 2024, 16:20Mag dat?
Nou, vooruit. Maar vergeet niet dat dit een forum is voor intellectuelen die een oplossing hebben voor alle problemen in de wereld.

Kerkez speelde trouwens kleurloos. Maar hij heeft ook hele zwakke spelers om zich heen staan.
J.Krekel
Supporter

Langedijk schreef: 19 jun 2024, 14:21 ik wil ook niet naar 11 donkere mannen kijken….
Als dit de beste spelers zijn van Nederland, dan wil je niet dat ze de beste spelers opstellen? Vanwege hun huidskleur….!? Ik dacht dat je van de “topsportmentaliteit” was (en daar AZ mede op zat af te zeiker wegens een gebrek daarvan).
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
pAZcal
Kristen

We hebben het weer over voetbal hoor. Niet over randzaken. Doei.
pAZcal
Kristen

Dani de Wit scoorde net voor Oostenrijk. Kijk hem maar eens op dat logo stompen.
Plaats reactie