Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

AZuid-Scharwoude schreef: 22 mei 2024, 15:04 Viktor Elm schiet me te binnen. 2012-2013: precies 30 wedstrijden (allemaal in de basis gestart) en 3 doelpunten, geen assists, 2 gele kaarten en 1 rode. Hij had niet het niveau van z'n broer Rasmus.
Ter verdediging van Viktor Elm wil ik nog opmerken dat hij centrale (en/of defensieve) middenvelder was.

En hij op Transfermarkt 3 goals en 5 assists had.
AZuid-Scharwoude
Invaller

Antti Opdam schreef: 23 mei 2024, 07:13 Ter verdediging van Viktor Elm wil ik nog opmerken dat hij centrale (en/of defensieve) middenvelder was.

En hij op Transfermarkt 3 goals en 5 assists had.
Ja, maar ook op zijn positie op het middenveld een veel te nietszeggende speler. Niet iemand die AZ op langere termijn verder ging brengen.
DeTorenburch
Oude garde

Antti Opdam schreef: 22 mei 2024, 07:01 Ik zat mij af te vragen of dit nu de slechtste middenvelder of nummer 10 van de afgelopen +/- 30 jaar (die meer dan 30 wedstrijden mocht spelen) is ...

Het is echt hard graven (niet meer draven) geblazen.

De laatste keer dat ik zo'n raar fenomeen zag, was toen Verbeek Wernbloom op 10 zette. Maar die werd uiteindelijk nog wel nuttig als centrale middenvelder.

Dan daal ik met mijn geheugen af naar de eerste divisie, maar in die tijd vond ik Inia of Kooijman waarschijnlijk ook wel beter.

Ik kom er gewoon niet op ...

Kennen jullie een slechtere middenvelder (met een jarenlange basisplaats) dan Dani de Wit?
Er is nooit een slechtere middenvelder geweest. Dat maakt hem zo knuffelbaar voor velen, hij leeft de droom van veel supporters.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

AZuid-Scharwoude schreef: 23 mei 2024, 20:24 Ja, maar ook op zijn positie op het middenveld een veel te nietszeggende speler. Niet iemand die AZ op langere termijn verder ging brengen.
Dat laatste geldt en gold natuurlijk ook voor De Wit.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

DeTorenburch schreef: 23 mei 2024, 21:33 Er is nooit een slechtere middenvelder geweest. Dat maakt hem zo knuffelbaar voor velen, hij leeft de droom van veel supporters.
Hahahaha.

Goede analyse.
AZuid-Scharwoude
Invaller

Antti Opdam schreef: 24 mei 2024, 08:08 Dat laatste geldt en gold natuurlijk ook voor De Wit.
Ja, daar ging het toch juist om, een.vergelijking met De Wit? Ik denk dat Viktor Elm nog minder heeft bijgedragen dan De Wit. Maar voor beiden hadden we natuurlijk liever een beter alternatief gezien gok ik.
Antti Opdam
Gewoon Dirk

Antti Opdam schreef: 23 mei 2024, 07:10 Geestig. Ik zat ook aan deze namen te denken.

Ik kan mij van Elm nog wel een mooie (!) goal tegen ajax en een nuttige voorwaartse bal in de bekerfinale herinneren.

Bij De Wit denken mensen dan aan die ene keer dat hij tegen een bal aanliep in Rome.

En dan drogen de herinneringen al heel snel op. (Al heeft hij tegen Feyenoord en ajax ook nog wel eens gescoord: maar daar heeft hij dan ook wel twee jaar meer de tijd voor gekregen.)
Rectificatie. Door een anonieme lezer werd ik getipt dat De Wit zijn (min of meer) enige nuttige 'actie' in Napels verrichtte.

Dank aan deze scherpe meelezer.
Langedijk
Fanpage-junk

Antti Opdam schreef: 24 mei 2024, 12:22 Rectificatie. Door een anonieme lezer werd ik getipt dat De Wit zijn (min of meer) enige nuttige 'actie' in Napels verrichtte.

Dank aan deze scherpe meelezer.
Dat was een redelijk (doch achteraf nutteloos) doelpunt, maar in volledige vrijheid vanaf 6 meter. Als dat zijn beste actie was...
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co

Ik kon het niet laten. Even een overzichtje gemaakt van de nummers 10 in de eredivisie:
Eredivisie CAMs.jpg
Eredivisie CAMs.jpg (52.14 KiB) 2160 keer bekeken
Valt op dat de hier vaak genoemde Willumson behoorlijke mager scoort.
Langedijk
Fanpage-junk

SimonPoulsen schreef: 24 mei 2024, 13:24 Ik kon het niet laten. Even een overzichtje gemaakt van de nummers 10 in de eredivisie:

Eredivisie CAMs.jpg
- 257 minuten per g/a tegen slagers en bakkers in de CoL
- 330 minuten per g/a tegen amateurs in de beker

Kan me voorstellen dat de top 5 van Engeland en Italië om zijn handtekening vecht
Antti Opdam
Gewoon Dirk

Langedijk schreef: 24 mei 2024, 13:06 Dat was een redelijk (doch achteraf nutteloos) doelpunt, maar in volledige vrijheid vanaf 6 meter. Als dat zijn beste actie was...
Dat was het min of meer wel ja.
SchoorlAZ
Basisspeler

SimonPoulsen schreef: 24 mei 2024, 13:24 Ik kon het niet laten. Even een overzichtje gemaakt van de nummers 10 in de eredivisie:

Eredivisie CAMs.jpg

Dani heeft 3 assists. Willumsson scoort inderdaad behoorlijk laag. Steijn heeft overigens echt een topseizoen gehad, dat we (weer) zo'n goede en goedkope KKD-speler hebben laten lopen, is enorm zonde. Ook dit jaar lopen er wat talenten rond in de KKD.
SimonPoulsen
Co

SchoorlAZ schreef: 24 mei 2024, 17:47 Dani heeft 3 assists. Willumsson scoort inderdaad behoorlijk laag. Steijn heeft overigens echt een topseizoen gehad, dat we (weer) zo'n goede en goedkope KKD-speler hebben laten lopen, is enorm zonde. Ook dit jaar lopen er wat talenten rond in de KKD.
Die "assist" tegen Heerenveen is een administratieve fout. Hij mag blij zijn dat die aangeschoten bal tegen Vitesse meetelt.

Ik moet zeggen dat Steijn vooral erg effectief is geweest. Zon Mattsson, dat is eeuwig zonde dat die niet in Alkmaar speelt. Nu al een key speler bij Kopenhagen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur

Eredivisie CAMs.jpg

De elders bewierrookte en in de belangstelling van Twente staande Namli overigens ook.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
dirkjan
Goalscorer
Contacteer:

DeZuivelDuivel in een ander topic schreef: 06 jun 2024, 21:49
Dit is overigens precies de reden waarom ook vaak gedacht, gehoopt en ook wel geprobeerd is om Dani de Wit een linie te laten zakken, maar om de een of andere reden ging dat telkens mis.
Omdat ie niet kan voetballen
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
pAZcal
Kristen

Langedijk
Fanpage-junk

pAZcal schreef: 10 jun 2024, 18:58 Denk je er van af te zijn...... :lol:
Wil je me nooit meer zo laten schrikken #-o

Benieuwd of Dani al op huizenjacht is in Paderborn, Plymouth of Benevento
pAZcal
Kristen

Haha, mooi dat ie gelukt is. :lol:
De Rode Baron
Goalscorer

Langedijk schreef: 16 jun 2024, 21:32Nu nog afwachten of Dani een club naar zijn wensen vind te slijten is aan een laagvlieger in een land zonder televisie en internet
Dat moge wel zo zijn, maar als Huiberts denkt dat we zijn opvolger al in huis hebben met Mijnans, dan luidt bij mij het spreekwoord 'van de regen in de drup raken'
'At your service '
Shota-Arveladze
Ben-Sider

Langedijk schreef: 10 jun 2024, 20:29 Wil je me nooit meer zo laten schrikken #-o

:lol:
"One swallow does not make a summer"
Plaats reactie