Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 20:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28
dirkjan
Goalscorer
Contacteer:

Ferry schreef: 17 mei 2024, 07:56 Nou, ik kan me hier wel een beetje in vinden. NL heeft een hoop keuzes/beleid/strategie aan de EU overgedragen - inclusief euro's.
Het gevoel dat we zelf niet meer mogen bepalen, leeft denk ik best.
Ik denk dat dat enorm leeft zelfs. Als je de kranten van de afgelopen jaren een beetje bijgehouden hebt, zie je zo vaak een kop in de trant:
EU wil x
EU: Nederland moet dit
EU: Nederland mag dit niet
etc etc.

Terwijl de fucking EU weinig met echte democratie te maken heeft, en al helemaal niet kan beoordelen hoe het er bij boer Pietersen in Schubbekutteveen aan toe gaat.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Langedijk
Harde Kern

salmonyappi schreef: 16 mei 2024, 23:42
(Nederland is altijd van ons geweest; ik heb niet gemerkt dat we ‘m kwijt waren)
De EU bepaalt momenteel toch alles. En misschien moet je Heiloo eens uit komen en een rondje door de grote steden lopen?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 17 mei 2024, 09:21 De EU bepaalt momenteel toch alles. En misschien moet je Heiloo eens uit komen en een rondje door de grote steden lopen?
Dat is jouw dooddoener weer. Veilig vanuit het mooie Langedijk.
Het neigt enorm naar xenofobie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Langedijk
Harde Kern

salmonyappi schreef: 17 mei 2024, 09:34 Dat is jouw dooddoener weer. Veilig vanuit het mooie Langedijk.
Het neigt enorm naar xenofobie.
Waarom is dat een dooddoener?

Ik was laatst in de Ziggo Dome. Daar wil je 's avonds echt niet meer alleen over straat hoor.
pAZcal
Co

Langedijk schreef: 17 mei 2024, 10:56 Waarom is dat een dooddoener?

Ik was laatst in de Ziggo Dome. Daar wil je 's avonds echt niet meer alleen over straat hoor.
Ik was daar laatst ook. Totaal geen last van gehad.
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 17 mei 2024, 10:56 Waarom is dat een dooddoener?

Een dooddoener? Omdat je tegen mij zegt, jij als alwetende cosmopoliet, dat ik uit mijn veilige dorpje moet komen en de “echte grote” wereld moet ontdekken, naar bijv. Amsterdam moet gaan om iets te zien wat jij niet goed vindt. Ik heb daar twee jaar heerlijk gewoond (in een drukke drugs-buurt) nooit problemen ondervonden.

Waarom durf je niet alleen over straat? Je schrok je vast dood dat je daar zwarte mensen zag lopen. Die heb je in Langedijk niet. Hebben ze je aangevallen, beroofd? O nee, je hebt natuurlijk van anderen gehoord hoe gevaarlijk het daar is.

Sorry dat ik zo cynisch wordt maar je gebruikt echt heel vaak “van horen zeggen” argumenten om een punt te maken. Ik ontken heus de problemen niet die er zeker veel zijn, maar verontwaardiging en boosheid slaat de laatste jaren heel erg om in xenofobie.
Langedijk
Harde Kern

pAZcal schreef: 17 mei 2024, 15:46 Ik was daar laatst ook. Totaal geen last van gehad.
Dan stond je zeker dichtbij geparkeerd. Ik stond in P21, en dat is in het donker echt geen prettige wandeling.
Langedijk
Harde Kern

salmonyappi schreef: 17 mei 2024, 16:16 Hebben ze je aangevallen, beroofd?
Ik heb jaren op 6 verschillende plekken in Amsterdam gewerkt. Bedreigd, bespuugd, geschopt, uitgescholden en geïntimideerd. Zelfs een keer vriendelijk moeten vragen of ze van de motorkap van mijn auto af wilden gaan. Ik heb mijn portie wel gehad. Blij dat jij daar als kennelijke drugsgebruiker niets van hebt gemerkt.

Mijn oma had een café in De Pijp. Over de incidenten kan ik een boek schrijven.

Trouwens, daar ging de discussie helemaal niet over. Het is een understatement dat Nederland niet meer 'van ons' is.
pAZcal
Co

Langedijk schreef: 17 mei 2024, 17:23 Dan stond je zeker dichtbij geparkeerd. Ik stond in P21, en dat is in het donker echt geen prettige wandeling.
Ah, ik snap het al. Ik kwam met de trein.
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 17 mei 2024, 17:31
Blij dat jij daar als kennelijke drugsgebruiker niets van hebt gemerkt.
Pardon? Leg even uit waar je deze conclusie uit trekt?
Het is wel weer duidelijk waarom je niet met jou in discussie moet gaan.

Mafkees.
differentcook
Harde Kern

Geen alcohol, geen koffie?
:)
salmonyappi schreef: 17 mei 2024, 19:37 Pardon? Leg even uit waar je deze conclusie uit trekt?

Mafkees.
salmonyappi schreef: 17 mei 2024, 19:37 Pardon? Leg even uit waar je deze conclusie uit trekt?

Mafkees.
Langedijk
Harde Kern

Mafkees.
Dat was een geintje, omdat je in een drugsbuurt hebt gewoond.

Maar gezien deze overspannen reactie zit ik er blijkbaar niet ver naast :wink:
salmonyappi
Harde Kern

Langedijk schreef: 17 mei 2024, 20:45 Dat was een geintje, omdat je in een drugsbuurt hebt gewoond.

Maar gezien deze overspannen reactie zit ik er blijkbaar niet ver naast :wink:
Blijkbaar roep je dit bij mensen op.
pAZcal
Co

Wat ik zie is dat Langedijk bewust of onbewust dingen over salmonyappi onthoudt en dat salmonyappi overspannen reageert op een grapje.

Doe je voordeel met deze informatie.
Langedijk
Harde Kern

pAZcal schreef: 17 mei 2024, 23:12 Wat ik zie is dat Langedijk bewust of onbewust dingen over salmonyappi onthoudt en dat salmonyappi overspannen reageert op een grapje.

Doe je voordeel met deze informatie.
Wat heb ik precies onthouden dan? Dat van die drugsbuurt zegt hij 8 posts hierboven letterlijk zelf.
pAZcal
Co

Ah shit, te hard gescrold.
Ferry
Algemeen directeur

Ik maak me zorgen om de enorme uitgaves van de rijksoverheid die in de laatste maanden zijn gedaan door Rutte IV. Eerder al tot ongenoegen van de formerende partijen. https://www.trouw.nl/politiek/demission ... oogle.com/

Er is in de afgelopen maanden echt voor miljarden toegezegd, waardoor de formerende partijen lastige financiele plaatjes voor zijn neus kreeg. Daarbij nog wat tegenvallers: verbouwing binnenhof (2 miljard) en toeslagenaffaire (14 miljard!!). Gratis geld.

Tel daarbij op dat er door de kabinetten van Rutte nog wat achterstallig onderhoud is op dossiers - en je beseft dat dit allemaal op het bordje van de burger komt.
De Rode Baron
Barry

Lijkt er op dat hr. Pieter Herman Omtzigt, de boel nog steeds in gijzeling neemt.
Dat het allemaal zo lang heeft moeten duren voordat er een akkoord kwam, komt met name door deze burn-out man.
Maar nu ligt hij weer dwars om kandidaat-premier Plasterk naar voren te schuiven. Persoonlijke excuses waren schijnbaar niet genoeg, er moesten publiekelijke excuses komen naar zijn adres. Maar als ik me goed herinner was hij de man die ineens spontaan weg liep bij de formatie en liet toen de hele meute zitten, inclusief die Plasterk.
Toen sprak iedereen er schande van en vroeg men 'moet je geen excuses maken voor dit rare gedrag', maar PH Omtzigt vond dat niet nodig. Liet het bij de woorden 'dat het achteraf niet de schoonheidsprijs verdient'. Heel normaal dat Plasterk narrig was, immers het was niet enkel het weglopen, maar hij gebruikte nota bene zijn dienstauto om er een persconferentie in een hotel te geven dat hij niet verder ging met de formatie en liet de heren daar in onwetendheid achter. De dagen daarna nam hij zelfs de telefoon niet meer op en trok zich terug in Tukkerland.
Heel menselijk dat Plasterk een tipje van de sluier oplichtte waarom er zoveel hobbels in het proces waren geweest omdat er een ongeleid projectiel tussen zat waar totaal geen controle op was. En nu is dit projectiel op zijn katholieke pikje getrapt nadat bekend werd dat Wilders uitgerekend Plasterk de premier wil maken. De man die hem zoveel zetels heeft gekost nadat dit allemaal aan het licht kwam, van 20 naar een kleine 8 zetels.
Pieter Herman Omtzigt een luis in de pels en een constant gevaar om dit kabinet op te blazen. 'Functie elders', achteraf niet zo heel moeilijk te begrijpen waarom destijds CDA maar al te graag van hem af wilde, je kunt er namelijk niet mee regeren.
'At your service '
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

De Rode Baron schreef: 18 mei 2024, 11:07 Lijkt er op dat hr. Pieter Herman Omtzigt, de boel nog steeds in gijzeling neemt.
Dat het allemaal zo lang heeft moeten duren voordat er een akkoord kwam, komt met name door deze burn-out man.
Maar nu ligt hij weer dwars om kandidaat-premier Plasterk naar voren te schuiven. Persoonlijke excuses waren schijnbaar niet genoeg, er moesten publiekelijke excuses komen naar zijn adres. Maar als ik me goed herinner was hij de man die ineens spontaan weg liep bij de formatie en liet toen de hele meute zitten, inclusief die Plasterk.
Toen sprak iedereen er schande van en vroeg men 'moet je geen excuses maken voor dit rare gedrag', maar PH Omtzigt vond dat niet nodig. Liet het bij de woorden 'dat het achteraf niet de schoonheidsprijs verdient'. Heel normaal dat Plasterk narrig was, immers het was niet enkel het weglopen, maar hij gebruikte nota bene zijn dienstauto om er een persconferentie in een hotel te geven dat hij niet verder ging met de formatie en liet de heren daar in onwetendheid achter. De dagen daarna nam hij zelfs de telefoon niet meer op en trok zich terug in Tukkerland.
Heel menselijk dat Plasterk een tipje van de sluier oplichtte waarom er zoveel hobbels in het proces waren geweest omdat er een ongeleid projectiel tussen zat waar totaal geen controle op was. En nu is dit projectiel op zijn katholieke pikje getrapt nadat bekend werd dat Wilders uitgerekend Plasterk de premier wil maken. De man die hem zoveel zetels heeft gekost nadat dit allemaal aan het licht kwam, van 20 naar een kleine 8 zetels.
Pieter Herman Omtzigt een luis in de pels en een constant gevaar om dit kabinet op te blazen. 'Functie elders', achteraf niet zo heel moeilijk te begrijpen waarom destijds CDA maar al te graag van hem af wilde, je kunt er namelijk niet mee regeren.
Heb je er bij stil gestaan dat Plasterk excuses moest aanbieden en heeft aangeboden omdat het verhaal wellicht niet helemaal klopte dat hij naar buiten bracht?
Doelstellingen en ambities zijn niet hetzelfde.
Maar dan moet je ze wel bereiken.
Topsport of fopsport?
De Rode Baron
Barry

DeZuivelDuivel schreef: 18 mei 2024, 21:57 Heb je er bij stil gestaan dat Plasterk excuses moest aanbieden en heeft aangeboden omdat het verhaal wellicht niet helemaal klopte dat hij naar buiten bracht?
Wat klopte er niet aan, dat hij spontaan weg liep van tafel, de dienstauto van Plasterk gebruikte om naar een hotel te vertrekken om toe te lichten tegen de uitgenodigde pers dat hij op dat moment uit de formatie stapte waar hij even daarvoor zijn collega's een appje stuurde, om vervolgens uit te rusten, ver weg van de onderhandelingstafel.
Dat is toch tot vervelens toe gereconstrueerd?
Plasterk heeft in die zin weinig ballen om Omtzigt te willen pleasen om dat baantje als MP te willen krijgen, alleen daardoor zou hij al niet het overdadige PVV geluid van dit nieuwe kabinet kunnen uitdragen. Alle ballen dan maar op Mona, Teeven of ijzeren Rita.
'At your service '
Plaats reactie