Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12796
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 03 mei 2024, 08:58 Goedkope jonge talenten zijn vanBommel en Lahdo.

Witry, Vindahl, Kasius, Penetre, Sadiq, Aboukhlal, Gudmundsson, DeWit, Aboukhlal, Evjen, Mihailovic, Odgaard en noem ze maar op zijn allemaal multi miljoen aankopen van 20-24 jaar. Waar niet het "beknibbelen" het probleem is, maar eerder de scouting/kwaliteit en vooral het plan wat AZ had met die spelers.
Ja, juist
Of, vraagje, waarom vooral het plan volgens jou?
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 03 mei 2024, 08:08 Ik vind Mijnans zeker iets toevoegen aan dit AZ. En met wat betere (ervaren?) spelers om hem heen zal ie alleen maar groeien (verwacht ik). Penetra vind ik altijd wat onzichtbaar; ik heb nog steeds geen goed beeld van wat hij nou echt goed kan……Bazoer/Belic gaat ook wel bevallen. En inderdaad: er moet flink worden geïnvesteerd, althans als we in de top 5 willen blijven. Als er deze zomer weer op de knip gezeten gaat worden voorzie ik een Utrecht/Heerenveen-achtig seizoen voor AZ……./
Mijnans schiet er tegen Excelsior en Zwolle wel eens een balletje in. Maar veel meer is het ook niet. Leuk in wedstrijden de eredivisiewedstrijden in de marge, maar veel meer heeft hij ook nog niet laten zien.

Het is geen naam die ik meteen op het wedstrijdformulier zet.

En als dat laatste het criterium is heeft Huiberts eigenlijk écht een probleem / uitdaging.

Want de aankomende selectie kent bijzonder weinig zekerheidjes. En dan denk ik ook nog aan zekerheidjes in de geest van Olympiakos (ofwel: dat je een Villa kan verrassen) en niet het soort zekerheidjes dat we nu denken te hebben (die tegen Villa zeker overlopen worden).
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6698
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 03 mei 2024, 09:01 Ja, juist
Of, vraagje, waarom vooral het plan volgens jou?
Dat heb ik al heel vaak uiteengezet hier. Vooral al die middenvelders die als rechtsbuiten zijn misbruikt. Als dat geld gewoon was besteed aan daadwerkelijke buitenspelers had dat gigantisch gescheeld. Bizar dat ze daarmee 3x achter elkaar in de fout zijn gegaan. En dit seizoen was Mijnans nummer 4.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12796
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 03 mei 2024, 09:27 Dat heb ik al heel vaak uiteengezet hier. Vooral al die middenvelders die als rechtsbuiten zijn misbruikt. Als dat geld gewoon was besteed aan daadwerkelijke buitenspelers had dat gigantisch gescheeld. Bizar dat ze daarmee 3x achter elkaar in de fout zijn gegaan. En dit seizoen was Mijnans nummer 4.
Ja, mee eens. Men heeft gewoon gefaald goede flankspelers te contracteren. Ik geloof dat Huiberts zelfs al eens heeft gezegd dat dit een moeilijke categorie is (het zal voor AZ moeilijk zijn flankspelers aan te trekken die in de eredivisie - of in de Europese competities die ze speelt - het verschil kunnen maken)
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1381
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

SimonPoulsen schreef: 03 mei 2024, 09:27 Dat heb ik al heel vaak uiteengezet hier. Vooral al die middenvelders die als rechtsbuiten zijn misbruikt. Als dat geld gewoon was besteed aan daadwerkelijke buitenspelers had dat gigantisch gescheeld. Bizar dat ze daarmee 3x achter elkaar in de fout zijn gegaan. En dit seizoen was Mijnans nummer 4.
Mijnans kwam daar toch pas onder Martens te spelen? En dat was alleen maar omdat Lahdo, Sadiq, Addai (en Poku?) geblesseerd waren of niet voldoen. Hij is niet gehaald als rechtsbuiten volgens mij
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Antti Opdam schreef: 03 mei 2024, 07:53 Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik besef dat Huiberts echt voor een monster - klus staat deze zomer ...

Zeker als Sugawara en Pavlidis vertrekken.

Dan moet je +/- 8 nieuwe basisspelers halen.

Je enige zekerheidjes zijn dan nog Bazoer, Belic en ... met een beetje fantasie dan Penetra en Mijnans. Al moet van die laatste twee ook nog maar blijken of ze het gewenste niveau (Europa League doorkomen) aankunnen.
Ik vind Goes toch ook wel bij de zekerheidjes horen, zeker als je Penetra wel noemt.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3322
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 03 mei 2024, 07:53 Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik besef dat Huiberts echt voor een monster - klus staat deze zomer ...
Alles staat en valt met goede buitenspelers. Heb je die zowel rechts en links, dus echte dreiging vanuit de flanken die 2 a 3 verdedigers continue aan zich kunnen binden waardoor er ook meer ruimte centraal gaat liggen, dan ben ik wel van mening dat centrumspitsen als Odgaard/Meerdink/Zeefuik kunnen voldoen. Hopelijk zet Huiberts dan ook de focus met name op echte vleugelflitsers en opkomende backs. Dat bepaald veelal de sterkte van het elftal.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12796
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 03 mei 2024, 20:26 Alles staat en valt met goede buitenspelers. Heb je die zowel rechts en links, dus echte dreiging vanuit de flanken die 2 a 3 verdedigers continue aan zich kunnen binden waardoor er ook meer ruimte centraal gaat liggen, dan ben ik wel van mening dat centrumspitsen als Odgaard/Meerdink/Zeefuik kunnen voldoen. Hopelijk zet Huiberts dan ook de focus met name op echte vleugelflitsers en opkomende backs. Dat bepaald veelal de sterkte van het elftal.
O.a. Černý en Summerville zijn geprobeerd, maar waren niet geinteresseerd
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3322
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 03 mei 2024, 22:02 O.a. Černý en Summerville zijn geprobeerd, maar waren niet geinteresseerd
Ik ben het met je eens dat dat soort spelers niet zomaar voor het grijpen liggen.
Maar moet je dan genoegen nemen wat we nu momenteel op de flanken en op de backs hebben rondlopen?
Kijk waar het succes van PSV momenteel ligt, kijk hoe AZ destijds succesvol was... goede flanken zijn essentieel wil je aantrekkelijk, succesvol zijn als elftal.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12796
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 04 mei 2024, 09:11 Ik ben het met je eens dat dat soort spelers niet zomaar voor het grijpen liggen.
Maar moet je dan genoegen nemen wat we nu momenteel op de flanken en op de backs hebben rondlopen?
Kijk waar het succes van PSV momenteel ligt, kijk hoe AZ destijds succesvol was... goede flanken zijn essentieel wil je aantrekkelijk, succesvol zijn als elftal.
PSV heeft een veel grotere begroting en kan grote bedragen neerleggen voor flankspelers, speelt CL en heeft 24 landskampioenschappen behaald (en de 25e komt eraan)
Ik weet dat je het graag zou willen maar daar kun je je (nu) niet aan spiegelen.
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2638
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 04 mei 2024, 09:11 Ik ben het met je eens dat dat soort spelers niet zomaar voor het grijpen liggen.
Maar moet je dan genoegen nemen wat we nu momenteel op de flanken en op de backs hebben rondlopen?
Kijk waar het succes van PSV momenteel ligt, kijk hoe AZ destijds succesvol was... goede flanken zijn essentieel wil je aantrekkelijk, succesvol zijn als elftal.
AZ werd in 2009 kampioen zonder buitenspelers. Maar als je wel met buitenspelers wil spelen dan moeten ze wel bruikbaar zijn.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1382
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

vriend schreef: 04 mei 2024, 10:53 AZ werd in 2009 kampioen zonder buitenspelers. Maar als je wel met buitenspelers wil spelen dan moeten ze wel bruikbaar zijn.
Net als in 1981 trouwens.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2638
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Metalingus schreef: 04 mei 2024, 12:56 Net als in 1981 trouwens.
Yep. Dat bedacht ik later ook. Drie spitsen mochten voor twee plekken strijden. Kist, Welzl en Tol.

Er is ook niets mis met 4-4-2.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16375
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

vriend schreef: 04 mei 2024, 13:29 Yep. Dat bedacht ik later ook. Drie spitsen mochten voor twee plekken strijden. Kist, Welzl en Tol.

Er is ook niets mis met 4-4-2.
Klopt. Maar elk systeem staat of valt met het materiaal dat je voorhanden hebt. Je zult spelers nodig hebben die doen wat nodig is in zo’n systeem. Ik heb niet het idee dat AZ daar momenteel mee bezig is.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
MB80
Invaller
Berichten: 2332
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

vriend schreef: 04 mei 2024, 13:29 Yep. Dat bedacht ik later ook. Drie spitsen mochten voor twee plekken strijden. Kist, Welzl en Tol.

Er is ook niets mis met 4-4-2.
Dat zou wel een flinke beleidsmatige verandering zijn voor Huiberts en de doorstroom dus zal wel niet….

Of toch Odgaard en parrott volgend jaar dan maar? :wink:
Zeefuik en Poku als backups op de bank.

Op het middenveld zijn er genoeg opties met Belic, Peer, Clasie, Mijnans, Smit en Kwakman. Misschien een top middenvelder kopen nog als buitenklasse.
4-4-2 met een ruit op het middenveld
Odgaard-Parrott
Aankoop
Mijnans-Belic (linkshalf en rechtshalf)
Clasie
Wolfe-Penetra-Goes-Kasius(?)
Owusu (?)

Kan je lahdo Brederode en Bommel verkopen of verhuren.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2341
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

MB80 schreef: 04 mei 2024, 17:00 Dat zou wel een flinke beleidsmatige verandering zijn voor Huiberts en de doorstroom dus zal wel niet….

Of toch Odgaard en parrott volgend jaar dan maar? :wink:
Zeefuik en Poku als backups op de bank.

Op het middenveld zijn er genoeg opties met Belic, Peer, Clasie, Mijnans, Smit en Kwakman. Misschien een top middenvelder kopen nog als buitenklasse.
4-4-2 met een ruit op het middenveld
Odgaard-Parrott
Aankoop
Mijnans-Belic (linkshalf en rechtshalf)
Clasie
Wolfe-Penetra-Goes-Kasius(?)
Owusu (?)

Kan je lahdo Brederode en Bommel verkopen of verhuren.
Kan je in principe ook niet maken met de hoeveelheid jonge talenten die we hebben op de flanken, en Sadiq.
Lahdo, Brederode, Daal, Addai en van Bommel hebben (bijna) allemaal minstens potentie om AZ te bereiken. Het zou zonde zijn om dan 442 te gaan spelen. Zeker omdat we ook geen goede spitsen hebben. Ik vind Odgaard ook nog een twijfelgeval namelijk. Mijnans en Belic op rechtshalf lijkt me ook niet wenselijk. Mijnans zou nog kunnen (niet wenselijk), maar Belic moet echt een centrale rol hebben.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 293
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

MB80 schreef: 04 mei 2024, 17:00 Dat zou wel een flinke beleidsmatige verandering zijn voor Huiberts en de doorstroom dus zal wel niet….

Of toch Odgaard en parrott volgend jaar dan maar? :wink:
Zeefuik en Poku als backups op de bank.

Op het middenveld zijn er genoeg opties met Belic, Peer, Clasie, Mijnans, Smit en Kwakman. Misschien een top middenvelder kopen nog als buitenklasse.
4-4-2 met een ruit op het middenveld
Odgaard-Parrott
Aankoop
Mijnans-Belic (linkshalf en rechtshalf)
Clasie
Wolfe-Penetra-Goes-Kasius(?)
Owusu (?)

Kan je lahdo Brederode en Bommel verkopen of verhuren.
Niet van Europa League niveau: Mijnans, Clasie, Wolfe, Kasius, Owusu. Groot vraagteken: Odgaard, Penetra, Parrott. Vraagteken: Goes.

Er zal heel drastisch doorgeselecteerd en geinvesteerd moeten worden als top 4 en de groepsfase overleven nog steeds de doelstellingen zijn.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2341
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Drommedaris schreef: 05 mei 2024, 04:17 Niet van Europa League niveau: Mijnans, Clasie, Wolfe, Kasius, Owusu. Groot vraagteken: Odgaard, Penetra, Parrott. Vraagteken: Goes.

Er zal heel drastisch doorgeselecteerd en geinvesteerd moeten worden als top 4 en de groepsfase overleven nog steeds de doelstellingen zijn.
Groepsfase overleven met de nieuwe Europa League opzet kan je wel vergeten.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1645
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

MB80 schreef: 04 mei 2024, 17:00 Dat zou wel een flinke beleidsmatige verandering zijn voor Huiberts en de doorstroom dus zal wel niet….

Of toch Odgaard en parrott volgend jaar dan maar? :wink:
Zeefuik en Poku als backups op de bank.

Op het middenveld zijn er genoeg opties met Belic, Peer, Clasie, Mijnans, Smit en Kwakman. Misschien een top middenvelder kopen nog als buitenklasse.
4-4-2 met een ruit op het middenveld
Odgaard-Parrott
Aankoop
Mijnans-Belic (linkshalf en rechtshalf)
Clasie
Wolfe-Penetra-Goes-Kasius(?)
Owusu (?)

Kan je lahdo Brederode en Bommel verkopen of verhuren.
Vergeet Kasius en Wolfe niet.
Wat jij daarin ziet is mij een raadsel.
MB80
Invaller
Berichten: 2332
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Bertje schreef: 05 mei 2024, 06:58 Vergeet Kasius en Wolfe niet.
Wat jij daarin ziet is mij een raadsel.
Ik zie er niet per se veel in, vandaar het vraagteken bij kasius. Maar het feit dat Huiberts grof geld betaalde voor kasius lijkt dat het in de sterren geschreven dat hij de vervanger is van sugawara. Hoop zelf op een De Rooij of Svensson
Plaats reactie