Maarten Martens (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2026
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Drommedaris schreef: 03 mei 2024, 08:20 Ik kan wel een klein beetje in je verhaal meegaan. Maar om nou te zeggen dat het echt zoveel beter is dan onder Jansen... Zoals ik al eerder zei, de uitwedstrijd tegen NEC was zo'n beetje een kopie van een standaardwedstrijd onder Jansen. Tegen Heracles en PSV was het elftal los zand, er zat geen lijn in.
En toch heeft AZ tegen Heracles, ondanks het schandalige 5-0 verlies, meer schoten gelost dan de laatste 3 wedstrijden onder Jansen bij elkaar. De beschamende amateurwedstrijden niet meegerekend.

Dat zegt natuurlijk niet alles, maar er wordt langzaamaan alweer vergeten hoe bi-zar slecht het spel onder Jansen was geworden.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 291
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Perry schreef: 03 mei 2024, 09:10 En toch heeft AZ tegen Heracles, ondanks het schandalige 5-0 verlies, meer schoten gelost dan de laatste 3 wedstrijden onder Jansen bij elkaar. De beschamende amateurwedstrijden niet meegerekend.

Dat zegt natuurlijk niet alles, maar er wordt langzaamaan alweer vergeten hoe bi-zar slecht het spel onder Jansen was geworden.
Het is waar dat het erg slecht werd onder Jansen. Maar laten we ook niet vergeten dat het spel gedurende vrijwel de volledige 2,5 jaar dat hij hoofdtrainer was niet om aan te zien was. Al ver voor zijn laatste drie wedstrijden werd er volop gepleit voor zijn vertrek. Begin van dit seizoen werd er onder Jansen gewonnen van bijvoorbeeld Go Ahead (5-1), RKC (1-3), Vitesse (0-2), PEC (0-3) en Fortuna (4-0). De uitwedstrijd tegen NEC onder Martens past prima in dat rijtje. Zowel qua resultaat als qua vertoond spel.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Ik weet niet of ik vanavond nog kan slapen na dit vurige interview.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SjaakTrekhaak schreef: 03 mei 2024, 13:34 Ik weet niet of ik vanavond nog kan slapen na dit vurige interview.
Ik mag inderdaad hopen dat hij voor de groep wat meer vuur toont én wat diepere teksten heeft. Lijkt wel een standaardriedeltje van een trainer elke keer. Ongeacht de tegenstander. Komt nog bitter weinig uit.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SjaakTrekhaak schreef: 03 mei 2024, 13:34 Ik weet niet of ik vanavond nog kan slapen na dit vurige interview.
Echt, dit soort reacties tonen meer de beperkingen van jezelf (en anderen die bepaalde behoeften hebben op dit vlak) dan die van Maarten.
We zijn toch geen kinderen meer, wel?
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Drommedaris schreef: 03 mei 2024, 08:20 Ik kan wel een klein beetje in je verhaal meegaan. Maar om nou te zeggen dat het echt zoveel beter is dan onder Jansen... Zoals ik al eerder zei, de uitwedstrijd tegen NEC was zo'n beetje een kopie van een standaardwedstrijd onder Jansen. Tegen Heracles en PSV was het elftal los zand, er zat geen lijn in.
Ik vind het persoonlijk veel leuker om te zien (dat betekent niet per se beter), dan onder Jansen. Maar het ging mij vooral om de spelpatronen. Ik zie zeker wel dat Jansen en Sierksma patronen in gedachten hebben en die proberen in te slijpen. Onder Jansen heb ik dat nooit gezien. Enkel de patronen van Slot.

De wedstrijd tegen NEC heb ik ook veel meer variatie gezien dan onder Jansen. Sadiq, Mijnans en De Wit hadden allemaal een vrije rol. Daar valt de eerste goal ook uit. Sadiq stond op nummer 10, zodat de Wit diep kon gaan en hem (met heel veel geluk) kon inschieten.

Heracles en PSV vond ik verdedigend het vooral héél erg zwak, niet per se algemeen in het veldspel. Heracles was niet goed, ook aan de bal inderdaad matig. Maar dat kan gebeuren. Tegen PSV begon je nog goed, maar verdedigend was het echt niks.

Ik zeg overigens niet dat Martens een goede trainer is, dat hij moet blijven óf dat het super goed/vermakelijk is onder hem. Maar ik weet zeker nog wel hoe ik in het stadion heb gezeten toen Jansen de baas was. Zelfs met een betere selectie.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 03 mei 2024, 13:44 Echt, dit soort reacties tonen meer de beperkingen van jezelf (en anderen die bepaalde behoeften hebben op dit vlak) dan die van Maarten.
We zijn toch geen kinderen meer, wel?
Jezus kerel, waar heb je het soms toch over :lol: :lol: :lol: :lol:

Onze onbetaalde (en niet-gelicenseerde) forumpsycholoog heeft er weer zin in hoor..
Iemand maakt duidelijk dat Martens niet zoveel vurigs en interessants te zeggen heeft, kom jij aan met "dit soort reacties tonen de beperkingen van jezelf."
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 03 mei 2024, 13:49 Jezus kerel, waar heb je het soms toch over :lol: :lol: :lol: :lol:

Onze onbetaalde (en niet-gelicenseerde) forumpsycholoog heeft er weer zin in hoor..
Iemand maakt duidelijk dat Martens niet zoveel vurigs en interessants te zeggen heeft, kom jij aan met "dit soort reacties tonen de beperkingen van jezelf."
Ik stoor me aan al dat gezeur over de stijl bij een perspraatje, zo onvolwassen en erg imo. Dat is jouw probleem, los het zelf op en val er niemand mee lastig. Martens zegt alleen maar zinnige dingen en doet dat op een nette rustige manier en blijft daarbij zichzelf.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6695
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 03 mei 2024, 13:37 Ik mag inderdaad hopen dat hij voor de groep wat meer vuur toont én wat diepere teksten heeft. Lijkt wel een standaardriedeltje van een trainer elke keer. Ongeacht de tegenstander. Komt nog bitter weinig uit.
Nieuwe persmevrouw? :idea:
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 291
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

SchoorlAZ schreef: 03 mei 2024, 13:47 Ik zeg overigens niet dat Martens een goede trainer is, dat hij moet blijven óf dat het super goed/vermakelijk is onder hem.
Daar zijn we het in ieder geval over eens.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 03 mei 2024, 13:53 Ik stoor me aan al dat gezeur over de stijl bij een perspraatje, zo onvolwassen en erg imo. Dat is jouw probleem, los het zelf op en val er niemand mee lastig. Martens zegt alleen maar zinnige dingen en doet dat op een nette rustige manier en blijft daarbij zichzelf.
Dat jij je ergens aan irriteert, en dat als last ervaart, ligt geheel bij jou. Het zegt veel over jou dat je dat dan bij een ander neerlegt.

Ik heb nergens gezegd dat het een probleem is. Sjaak ook niet. Dat maak jij ervan.

Erg onvolwassen allemaal, mensen woorden in hun mond leggen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 03 mei 2024, 14:06 Nieuwe persmevrouw? :idea:
Viel me ook al op, ja. Leuke, iets scherpere vragen vond ik overigens ook.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 03 mei 2024, 14:23 Dat jij je ergens aan irriteert, en dat als last ervaart, ligt geheel bij jou. Het zegt veel over jou dat je dat dan bij een ander neerlegt.

Ik heb nergens gezegd dat het een probleem is. Sjaak ook niet. Dat maak jij ervan.

Erg onvolwassen allemaal, mensen woorden in hun mond leggen.
Leuke poging om het om te draaien. Waarom zeiken mensen over perspraatjes?
we can come an end
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

differentcook schreef: 03 mei 2024, 13:44 Echt, dit soort reacties tonen meer de beperkingen van jezelf (en anderen die bepaalde behoeften hebben op dit vlak) dan die van Maarten.
We zijn toch geen kinderen meer, wel?
Nou nou, rustig aan cook. Je toont nu dezelfde reflexiviteit die je zelf zo irritant lijkt te vinden.
differentcook schreef: 03 mei 2024, 13:53 Ik stoor me aan al dat gezeur over de stijl bij een perspraatje, zo onvolwassen en erg imo. Dat is jouw probleem, los het zelf op en val er niemand mee lastig. Martens zegt alleen maar zinnige dingen en doet dat op een nette rustige manier en blijft daarbij zichzelf.
Luister Martens zijn interview zelf eens terug en let op de inhoud. Naast het totale gebrek aan energie (de vorm) vind ik het ook qua inhoud schrijnend. Het is allemaal zo vrijblijvend.

Interviewer: "is er extra druk voor de jacht op de derde plek?"
Maarten: "Nee, vorige week stond er wel extra druk op. Je wil gewoon de ploegen sowieso onder je niet het gevoel geven dat het nog mogelijk is."
Interviewer: "hoe gaan jullie het zondag doen want ze zijn al 5 wedstrijden ongeslagen tegen ons?"
Maarten: "wij moeten gewoon meteen een signaal afgeven in het begin van de wedstrijd. Dan gaan ze daar misschien extra zenuwachtig van worden. Dat hopen we in ieder geval."


Klinkt dit als een coach die het uiterste gaat halen uit de groep?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6682
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 03 mei 2024, 14:48 Waarom zeiken mensen over perspraatjes?
Een goede communicator kan naast de groep ook het publiek enthousiasmeren. En we zitten al drie jaar met eigenlijk hele beroerde trainers op dat vlak. Al geef ik toe dat AZ.TV ook niet helpt.

Maar mijn god, ik zit al binnen de minuut vooruit te scrollen bij Maarten Martens. En waarom kan hij niet stilstaan bij de opname?
En waarom doet AZ.TV geen nabeschouwingen meer?
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

differentcook schreef: 03 mei 2024, 14:48 Leuke poging om het om te draaien. Waarom zeiken mensen over perspraatjes?
Om dezelfde reden dat mensen op dit forum zitten. We vinden het leuk om ermee bezig te zijn voor en na de wedstrijd. Je leeft toch een beetje naar de volgende wedstrijd toe. Daar kan zo'n interview in bijdragen. Maar ik kan niet zeggen dat dit soort interviews daarbij helpen. Met dit specifieke interview juist eerder het tegenovergestelde. Hij is allang blij dat hij 4e is.
Ferry schreef: 03 mei 2024, 15:08 Een goede communicator kan naast de groep ook het publiek enthousiasmeren.
Waarempel, we zijn het zowaar eens met elkaar. Dat doet Martens dan toch weer netjes.
Laatst gewijzigd door SjaakTrekhaak op 03 mei 2024, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SjaakTrekhaak schreef: 03 mei 2024, 15:03 Nou nou, rustig aan cook. Je toont nu dezelfde reflexiviteit die je zelf zo irritant lijkt te vinden.

Luister Martens zijn interview zelf eens terug en let op de inhoud. Naast het totale gebrek aan energie (de vorm) vind ik het ook qua inhoud schrijnend. Het is allemaal zo vrijblijvend.

Interviewer: "is er extra druk voor de jacht op de derde plek?"
Maarten: "Nee, vorige week stond er wel extra druk op. Je wil gewoon de ploegen sowieso onder je niet het gevoel geven dat het nog mogelijk is."
Interviewer: "hoe gaan jullie het zondag doen want ze zijn al 5 wedstrijden ongeslagen tegen ons?"
Maarten: "wij moeten gewoon meteen een signaal afgeven in het begin van de wedstrijd. Dan gaan ze daar misschien extra zenuwachtig van worden. Dat hopen we in ieder geval."


Klinkt dit als een coach die het uiterste gaat halen uit de groep?
Even vooraf, ik waardeer je aanwezigheid op het forum hier, Sjaak.

Het klopt dat er een persoonlijk element zit in mijn irritatie bij dit soort zaken. Ik ben gewoon op een bepaalde manier opgevoed die ertoe leidt dat dit soort gedrag erg wordt afgekeurd en irriteert.
Ik vind het gewoon onvolwassen om van een man te verwachten dat die jou, de lezer of toehoorder gaat prikkelen/enthousiasmeren (behalve als het een artiest is waarvoor je betaalt te worden geprikkeld). Ik denk ook een cultureel verschil kan spelen. In de zuiderlijke Nederlanden en Vlaanderen zijn ze misschien wat meer down-to-earth???

En verder: wat Martens in een perspraatje zegt is anders dan wat hij tegen zijn spelers zegt. Trek beter geen conclusies.
we can come an end
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

differentcook schreef: 03 mei 2024, 15:22 Even vooraf, ik waardeer je aanwezigheid op het forum hier, Sjaak.
:hart:
differentcook schreef: 03 mei 2024, 15:22 Ik vind het gewoon onvolwassen om van een man te verwachten dat die jou, de lezer of toehoorder gaat prikkelen (behalve als het een artiest is waarvoor je betaalt te worden geprikkeld).
Denk je dat de vrijblijvendheid en de blik vooral naar beneden niet doorsijpelt in zijn communicatie met de groep? Die horen dit ook.
differentcook schreef: 03 mei 2024, 15:22In de zuiderlijke Nederlanden en Vlaanderen zijn ze misschien wat meer down-to-earth???
Zou er ooit een voetballer harder zijn gaan lopen omdat zijn coach zo lekker down-to-earth was?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SjaakTrekhaak schreef: 03 mei 2024, 15:31 :hart:

Denk je dat de vrijblijvendheid en de blik vooral naar beneden niet doorsijpelt in zijn communicatie met de groep? Die horen dit ook.

Zou er ooit een voetballer harder zijn gaan lopen omdat zijn coach zo lekker down-to-earth was?
Je maakt een link tussen het perspraatje en hetgeen er tussen Martens en zijn staf en de spelersgroep speelt; nogmaals, ik zou dit achterwege laten.
(en als er al een betekenisvolle link zou zijn, dan kan het bijvoorbeeld ook zo zijn dat ze beoordelen dat het voor zondag op dit moment beter is de druk niet te hoog op te laten lopen; er zijn zoveel diverse belangen bij diverse communicatiemomenten, ook qua management van de verwachtingen etc. etc. - ik zou willen dat dit niet zo was, en dat een trainer geen kinderoppas hoeft te spelen)
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2338
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 03 mei 2024, 14:48 Leuke poging om het om te draaien. Waarom zeiken mensen over perspraatjes?
Erg onvolwassen van je dat je niet zelf reflecteert op je eigen gedrag en hier verder op ingaat, maar mijn opmerking beantwoordt met een vraag.

Nogmaals, niemand "zeikt" over een perspraatje. Dat maak jij er weer van. Iets een "vurige" persconferentie noemen, wat overduidelijk sarcastisch bedoelt is, is niet meteen zeiken. Zo vat jij het alleen op. Misschien doe je er goed aan om aan je eigen perceptie te kijken, in plaats van je aan anderen te irriteren.
Plaats reactie