AZ-FC Twente (zo 5 mei, 16.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 03 mei 2024, 09:06 Nog even dat ik het goed begrijp: want als je 3e wordt en je haalt de CL niet krijg je een ander ticket?
Ja dan ga je ook de Europa league in. Maar we hebben toch niet de illusie dat AZ die voorrondes gaat doorkomen met een uitgekleed elftal. Daarom is het wel fijn als Huiberts gewoon een keer de hele zomer kan werken aan de selectie.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 03 mei 2024, 09:28 Maar we hebben toch niet de illusie dat AZ die voorrondes gaat doorkomen met een uitgekleed elftal.
Ik leef graag in illusies.

Als (!!!) Huiberts nu een keer goed zijn huiswerk doet kan je natuurlijk met een best capabel elftal aan de start van zo'n campagne beginnen.

En niet geschoten is altijd mis.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 03 mei 2024, 10:10 Ik leef graag in illusies.

Als (!!!) Huiberts nu een keer goed zijn huiswerk doet kan je natuurlijk met een best capabel elftal aan de start van zo'n campagne beginnen.

En niet geschoten is altijd mis.
Ja misschien, maar het heeft altijd (flinke) invloed op het hele aankoop en verkoop proces. Dus ja, daarom denk ik het voor dit jaar wel goed zou zijn. Maar natuurlijk moet je alsnog gewoon vol voor de winst gaan.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 03 mei 2024, 10:10 En niet geschoten is altijd mis.
Zeker. Het zou ook kunnen helpen spelers over de streep te trekken om naar AZ te komen. En het zal financieel ook niet slecht zijn (en een derde plaats staat ook beter)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 03 mei 2024, 10:17 Zeker. Het zou ook kunnen helpen spelers over de streep te trekken om naar AZ te komen. En het zal financieel ook niet slecht zijn (en een derde plaats staat ook beter)
Dat is ook wel weer waar. Plussen en minnen. Laat het lot maar beslissen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 03 mei 2024, 10:25 Dat is ook wel weer waar. Plussen en minnen. Laat het lot maar beslissen.
Mwah. Los van het lot vind ik dat AZ er ook vol voor moeten gaan.

Ik geef ze ook een beste kans zondag, want:

1. Je speelt thuis.
2. Vertrouwen door NEC - overwinning.
3. Twente wordt overschat door media etc.
4. Twente is een uitwedstrijden ook gewoon zwak.
5. Bij ons is een sleutelspeler geblesseerd die stiekem geen sleutelspeler is.

Dat laatste zal wel weer als flauw of irritant worden beschouwd, maar ik vind het wel degelijk een belangrijke en doorslaggevende factor. Wil je topwedstrijden winnen (als in de tijd dat je PSV en Feyenoord in eigen huis weg speelde) heb je voorwaartse dynamiek gecombineerd met voetballend en scorend vermogen op je middenveld nodig.

2-1
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2264
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

SimonPoulsen schreef: 03 mei 2024, 09:28 Ja dan ga je ook de Europa league in. Maar we hebben toch niet de illusie dat AZ die voorrondes gaat doorkomen met een uitgekleed elftal. Daarom is het wel fijn als Huiberts gewoon een keer de hele zomer kan werken aan de selectie.
Als een club in de derde voorronde wordt uitgeschakeld, gaat het meteen door naar de groepsfase van de Europa League, waar een startbedrag van tien tot elf miljoen euro op de club wacht. Als een club de derde voorronde Champions League wel overleeft, ontvangt die club best een mooi bedrag; deelname aan de play-offs garandeert volgend seizoen namelijk maar liefst 4,29 miljoen euro. Dat is het bedrag dat je als club ontvangt als je wordt uitgeschakeld in de play-offs.

Lijkt me interessant genoeg voor AZ, zeker gezien de Europese coëfficient van AZ ervoor kan zorgen dat ze in de derde voorronde nog best gunstig zouden kunnen loten (lijkt mij, ik weet dit niet helemaal zeker).
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Plus dat je ervoor zorgt dat Twente niet die voordelen krijgt, financieel en sportief over je heen springt en met jouw spelerdoelwitten aan de haal gaat.
Die wedstrijden zoals tegen Heracles zijn zulke dure uitglijders geweest.
AZuid-Scharwoude schreef: 03 mei 2024, 11:22 Als een club in de derde voorronde wordt uitgeschakeld, gaat het meteen door naar de groepsfase van de Europa League, waar een startbedrag van tien tot elf miljoen euro op de club wacht. Als een club de derde voorronde Champions League wel overleeft, ontvangt die club best een mooi bedrag; deelname aan de play-offs garandeert volgend seizoen namelijk maar liefst 4,29 miljoen euro. Dat is het bedrag dat je als club ontvangt als je wordt uitgeschakeld in de play-offs.

Lijkt me interessant genoeg voor AZ, zeker gezien de Europese coëfficient van AZ ervoor kan zorgen dat ze in de derde voorronde nog best gunstig zouden kunnen loten (lijkt mij, ik weet dit niet helemaal zeker).
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6696
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 03 mei 2024, 11:46 Plus dat je ervoor zorgt dat Twente niet die voordelen krijgt, financieel en sportief over je heen springt en met jouw spelerdoelwitten aan de haal gaat.
Die wedstrijden zoals tegen Heracles zijn zulke dure uitglijders geweest.
het wanbeleid van Huiberts is een dure uitglijder geweest. Twente en Feyenoord zijn zonder slag of stoot terug in het zadel geholpen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 03 mei 2024, 12:07 het wanbeleid van Huiberts is een dure uitglijder geweest. Twente en Feyenoord zijn zonder slag of stoot terug in het zadel geholpen.
Ja zeker (en vooral) ook dat
Het is én én

Laten we hopen dat Zeeman een goede prestatiecultuur kan realiseren, met inbegrip o.a. van de TD
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11255
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 03 mei 2024, 10:52
Wil je topwedstrijden winnen (als in de tijd dat je PSV en Feyenoord in eigen huis weg speelde) heb je voorwaartse dynamiek gecombineerd met voetballend en scorend vermogen op je middenveld nodig.
Met Mijnans en De Wit heb je dat ook niet. Daarnaast zijn de vleugels krankzinnig slecht.

Natuurlijk moet je voor het hoogst haalbare gaan. Maar zelfs als Twente dit nog weggeeft, zie ik AZ die groepsfase CL nooit halen. Met een veel betere selectie was de droomloting Pilsen - Kiev - Gent destijds al te hoog gegrepen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 03 mei 2024, 12:51 krankzinnig slecht
vintage Langedijk :lol:
we can come an end
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Volgens Martens stond er vorige week extra druk op tegen NEC. Niet bij deze wedstrijd. Dat is toch mooi om te weten.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6532
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 03 mei 2024, 09:06 Nog even dat ik het goed begrijp: want als je 3e wordt en je haalt de CL niet krijg je een ander ticket?
Nee, als je in de CL-voorronde verliest (maakt niet uit of je in de 3e of 4e voorronde wordt uitgeschakeld), dan speel je alsnog in de EL-groepsfase.

M.a.w., met een 3e plek is er geen risico wat betreft het halen van de EL-groepsfase. Er worden alleen 2 of 4 extra CL-voorronde wedstrijden gespeeld in augustus.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6532
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 03 mei 2024, 11:22 Lijkt me interessant genoeg voor AZ, zeker gezien de Europese coëfficient van AZ ervoor kan zorgen dat ze in de derde voorronde nog best gunstig zouden kunnen loten (lijkt mij, ik weet dit niet helemaal zeker).
AZ heeft een coëfficient van 50,000, en daarmee is het niet onmogelijk om in de 3e voorronde een geplaatste status te hebben. Twente zal zeker ongeplaatst zijn met een coëfficient van 12,260.

Met eengeplaatste status ontloop je dan in ieder geval de nummer 2 van Portugal. Verder hangt het er van af welke clubs zich uit de andere landen plaatsen of je bijvoorbeeld wel de nummer 4 van Frankrijk kan loten bijvoorbeeld.

PS: Bij de huidige tussenstanden in de nationale competities zou AZ een ongeplaatste status hebben (als we 3e worden):

Benfica 79,000
Rangers 63,000
Club Brugge 63,000
Slavia Praag 53,000
-----------------------------
Salzburg 50,000
AZ 50,000
Lille 47,000
Fenerbahçe 36,000

Maar in Schotland, België, Oostenrijk en Tsjechië is de kans nog best aanwezig dat andere clubs 2e worden die een lager coëfficient hebben dan AZ.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2275
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SjaakTrekhaak schreef: 03 mei 2024, 13:36 Volgens Martens stond er vorige week extra druk op tegen NEC. Niet bij deze wedstrijd. Dat is toch mooi om te weten.
Ja, dat zei Dani de Wit ook al na afloop. Dat zou de verklaring zijn waarom er zo matig gespeeld werd door AZ terwijl ze er als collectief toch wel stonden. En daar zit wat in. Hadden ze in Nijmegen verloren dan zou er nog veel meer druk op de komende wedstrijd gestaan hebben. Maar nu de vierde plaats feitelijk binnen is kan AZ vrijuit voetballen. Ze hebben niets te verliezen en nog een klein kansje om de derde plaats te winnen. Want als er zondag gewonnen wordt dan speelt Twente de komende wedstrijden met die druk er op.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10335
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 03 mei 2024, 12:51 Met Mijnans en De Wit heb je dat ook niet.
Het is inderdaad subtoptimaal, maar wel iets meer dan dat er stond. Zo'n Mijnans en De Wit zie je nog wel eens rond de zestien verschijnen.

Al 'moet' je op de plek van De Wit natuurlijk ook iemand hebben die kan voetballen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12791
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 03 mei 2024, 15:29 Ja, dat zei Dani de Wit ook al na afloop. Dat zou de verklaring zijn waarom er zo matig gespeeld werd door AZ terwijl ze er als collectief toch wel stonden. En daar zit wat in. Hadden ze in Nijmegen verloren dan zou er nog veel meer druk op de komende wedstrijd gestaan hebben. Maar nu de vierde plaats feitelijk binnen is kan AZ vrijuit voetballen. Ze hebben niets te verliezen en nog een klein kansje om de derde plaats te winnen. Want als er zondag gewonnen wordt dan speelt Twente de komende wedstrijden met die druk er op.
Allicht de beste mindset die je kunt hebben om zondag te presteren. :)
we can come an end
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1280
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Shota-Arveladze schreef: 01 mei 2024, 07:54 Maakte ook wel flinke fouten toen hij basis speelde hoor.. Maar ik zie ook liever Penetra, die kan nog beter worden.
Ik zeker niet, Goes is de enige die een bal geplaatst naar voren kan spelen
MB80
Invaller
Berichten: 2332
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Zal wel dezelfde 11 als tegen nek zijn. Geen reden tot verandering ook. Mees, Sadiq en Penetra mogen wat mij betreft nog wel wat langer blijven staan als eerlijke kans. Goes is weer terug van een schorsing maar speelt volgend jaar wel met Penetra samen bij vertrek bazoer.

Ben niet kapot van mijnans op 8 maar het moet maar. Want aan Dantas moet je geen tijd meer besteden, kan mij niet voorstellen dat AZ de optie tot koop gaat lichten daar.

Belic op Steijn, Sadiq rechtsbuiten waar hopelijk ruimte ligt achter Smal.
Plaats reactie