Maarten Martens (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12770
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 01 mei 2024, 10:43 Mwah. Het sentiment is nu even positief door de overwinning (met matig voetbal) bij NEC, maar na Heracles en PSV en het eerste uur RKC spraken we natuurlijk wel anders ...

Bovendien geeft ook hij een abonnement aan spelers die nooit meer iets gaan toevoegen.

Ik ben dus niet zo enthousiast.
Kom ik over als iemand die gedreven wordt door sentimenten (van het moment)? #-o
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6686
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 01 mei 2024, 11:47 Tja, maar waarom 10 minuten invallen? De aanwezige concurrentie is feitelijk ook te licht voor die positie.
Is Lahdo overigens nog steeds geblesseerd want die heeft dan nog over een iets langere periode wat indruk kunnen maken?
Als je dan toch moet kiezen, pak dan de meest getalenteerde en zet die achtereenvolgens maar een aantal weken er neer.
Heel veel te verliezen heb je toch niet als trainer met die grote kwantiteit die deze selectie herbergt want feitelijk zou zo'n van Bommel ook veel meer tot zijn recht komen bij jong AZ.
En daarom gaat sadiq nu spelen.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 289
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Antti Opdam schreef: 01 mei 2024, 10:43 Mwah. Het sentiment is nu even positief door de overwinning (met matig voetbal) bij NEC, maar na Heracles en PSV en het eerste uur RKC spraken we natuurlijk wel anders ...

Bovendien geeft ook hij een abonnement aan spelers die nooit meer iets gaan toevoegen.

Ik ben dus niet zo enthousiast.
Eens. Ik heb echt moeite om verschil te zien tussen een standaard wedstrijd onder Jansen en de uitwedstrijd tegen NEC.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10299
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 01 mei 2024, 11:49 Kom ik over als iemand die gedreven wordt door sentimenten (van het moment)? #-o
Ik had het over het algemene sentiment.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1644
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Martens heeft mij, tot heden, niet overtuigd.
Misschien komt dat nog, maar er is wel snel duidelijkheid nodig. Geeft rust ook.
Is het verstandig om Martens hoofdtrainer te maken met daarnaast een ervaren assistent of andersom?
Of afscheid nemen?
Lastige keuze.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2325
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Bertje schreef: 01 mei 2024, 15:34 Martens heeft mij, tot heden, niet overtuigd.
Misschien komt dat nog, maar er is wel snel duidelijkheid nodig. Geeft rust ook.
Is het verstandig om Martens hoofdtrainer te maken met daarnaast een ervaren assistent of andersom?
Of afscheid nemen?
Lastige keuze.
Ik zeg overigens ook niet dat ik overtuigd ben door Martens, maar ik zie wel degelijk een ander spelbeeld.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12770
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 01 mei 2024, 17:19 Ik zeg overigens ook niet dat ik overtuigd ben door Martens, maar ik zie wel degelijk een ander spelbeeld.
Dit
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6666
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 01 mei 2024, 17:19 Ik zeg overigens ook niet dat ik overtuigd ben door Martens, maar ik zie wel degelijk een ander spelbeeld.
Het gevoel bij Martens had ik ook bij Jansen. In welke mate gaat hij nu ruzie maken met Huiberts over de kwaliteit van de selectie?
Ze groeien allemaal intern door - en knikken naar de baas.
Waar blijft de zwaargewicht die tegen Huiberts zegt: dit, dit en dit heb ik nodig!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6686
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 02 mei 2024, 09:42 Het gevoel bij Martens had ik ook bij Jansen. In welke mate gaat hij nu ruzie maken met Huiberts over de kwaliteit van de selectie?
Ze groeien allemaal intern door - en knikken naar de baas.
Waar blijft de zwaargewicht die tegen Huiberts zegt: dit, dit en dit heb ik nodig!
Ja dat is de interne struggle van AZ. Het eindeloos intern doorschuiven is nobel en sympathiek. Maar gaan onervaren mensen die allemaal hun baantje erkentelijk zijn aan de hoge heren echt kritisch zijn op de juiste momenten. Dat kun je je afvragen.

Gelukkig is onze nieuwe hoofscout een ervaren pion....
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 482
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 02 mei 2024, 09:42 Het gevoel bij Martens had ik ook bij Jansen. In welke mate gaat hij nu ruzie maken met Huiberts over de kwaliteit van de selectie?
Ze groeien allemaal intern door - en knikken naar de baas.
Waar blijft de zwaargewicht die tegen Huiberts zegt: dit, dit en dit heb ik nodig!
En jij zit in de positie om te kunnen oordelen dat dit wel of niet bij AZ gebeurt? Heb je een inkijkje in hoe het binnenskamers gaat? Of zijn het aannames die je doet? Misschien geeft Martens wel intern aan wat hij nodig heeft, en wellicht heeft Jansen dat ook al gedaan. Dat weten we niet, dat blijft gissen. Maar volgens mij zijn we het er wel over eens dat de selectie een kwaliteitsimpuls nodig heeft. Ik vind alleen niet dat we Martens de staat van de huidige selectie aan kunnen rekenen. Misschien slaat hij binnenskamers wel kneiterhard met zijn vuist op tafel.

Ik zie overigens een ander spelbeeld bij AZ dan onder Jansen, maar ik ben niet overtuigd van Martens zijn kwaliteiten als hoofdcoach. In ieder geval niet in de huidige organisatie en met de ambitie die we als club hebben.
Compete to complete
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6666
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZSander schreef: 02 mei 2024, 11:23 En jij zit in de positie om te kunnen oordelen dat dit wel of niet bij AZ gebeurt? Heb je een inkijkje in hoe het binnenskamers gaat? Of zijn het aannames die je doet?
Lees mijn post nogmaals. En let even op het woordje 'gevoel'.
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 373
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

AZSander schreef: 02 mei 2024, 11:23
Ik zie overigens een ander spelbeeld bij AZ dan onder Jansen, maar ik ben niet overtuigd van Martens zijn kwaliteiten als hoofdcoach. In ieder geval niet in de huidige organisatie en met de ambitie die we als club hebben.
Ik zie ook een iets ander spelbeeld maar wellicht is dat omdat het simpelweg niet veel slechter kon? Winnen van amateurs was rond de jaarwisseling al een uitdaging onder Jansen.
Dat gezegd hebbende is de kwaliteit van de selectie weliswaar ronduit armoedig en is het daardoor lastig te beoordelen hoeveel Martens uit een elftal met meer kwaliteit kan halen.

Maar ook wat mij betreft gaan we voor een andere hoofdcoach. Het drama tegen Heracles zit nog vers in mijn achterhoofd en ook tegen NEC was het veelal niet om aan te zien.
AZ moddert zich naar het einde van het seizoen en het behalen van de groepsfase EL zou voor dit elftal een godsgeschenk zijn. Zeker afgaande op de oneindige hoeveelheid flutwedstrijden die ik dit jaar van AZ voorbij heb zien komen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16353
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Sander73 schreef: 02 mei 2024, 16:47 Ik zie ook een iets ander spelbeeld maar wellicht is dat omdat het simpelweg niet veel slechter kon? Winnen van amateurs was rond de jaarwisseling al een uitdaging onder Jansen.
Dat gezegd hebbende is de kwaliteit van de selectie weliswaar ronduit armoedig en is het daardoor lastig te beoordelen hoeveel Martens uit een elftal met meer kwaliteit kan halen.

Maar ook wat mij betreft gaan we voor een andere hoofdcoach. Het drama tegen Heracles zit nog vers in mijn achterhoofd en ook tegen NEC was het veelal niet om aan te zien.
AZ moddert zich naar het einde van het seizoen en het behalen van de groepsfase EL zou voor dit elftal een godsgeschenk zijn. Zeker afgaande op de oneindige hoeveelheid flutwedstrijden die ik dit jaar van AZ voorbij heb zien komen.
Goed zo, eindelijk een realist i.p.v. maar blijven beweren dat we met gemak de CL hadden kunnen halen.
Omdat het lastig is Martens écht goed te kunnen beoordelen moeten we hopen, als hij aanblijft, op een flinke kwaliteits impuls zodat hij kan laten zien wat hij kan. Je kan er niet bij voorbaat van uit gaan dat hij het niet zal redden. Het risico is echter dat als het mis gaat je halverwege een seizoen weer van coach moet wisselen. Lastig………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 289
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

salmonyappi schreef: 02 mei 2024, 18:36 Goed zo, eindelijk een realist i.p.v. maar blijven beweren dat we met gemak de CL hadden kunnen halen.
Omdat het lastig is Martens écht goed te kunnen beoordelen moeten we hopen, als hij aanblijft, op een flinke kwaliteits impuls zodat hij kan laten zien wat hij kan. Je kan er niet bij voorbaat van uit gaan dat hij het niet zal redden. Het risico is echter dat als het mis gaat je halverwege een seizoen weer van coach moet wisselen. Lastig………
Zo lastig is het toch niet? De instelling van de spelers is nog steeds niet geweldig. De spelopvatting is nog steeds negatief. Vaste spelpatronen/automatismen zijn er nauwelijks. Het elftal is nog steeds vaak los zand. Dat zijn allemaal dingen die los staan van de kwaliteit van de selectie en die gewoon de verantwoordelijkheid van de hoofdtrainer zijn. 4-5 maanden in meer dan genoeg om iets van verbetering voor elkaar te krijgen, maar het lukt Martens niet.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6666
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 02 mei 2024, 18:36 Goed zo, eindelijk een realist i.p.v. maar blijven beweren dat we met gemak de CL hadden kunnen halen.
Hoho - dat was de technisch directeur himself. In de winterstop.
Omdat het lastig is Martens écht goed te kunnen beoordelen
5-0 Heracles; 0-5 PSV....
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5469
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ferry schreef: 03 mei 2024, 05:50 Hoho - dat was de technisch directeur himself. In de winterstop.



5-0 Heracles; 0-5 PSV....
1-5 PSV.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2325
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Drommedaris schreef: 03 mei 2024, 03:48 Zo lastig is het toch niet? De instelling van de spelers is nog steeds niet geweldig. De spelopvatting is nog steeds negatief. Vaste spelpatronen/automatismen zijn er nauwelijks. Het elftal is nog steeds vaak los zand. Dat zijn allemaal dingen die los staan van de kwaliteit van de selectie en die gewoon de verantwoordelijkheid van de hoofdtrainer zijn. 4-5 maanden in meer dan genoeg om iets van verbetering voor elkaar te krijgen, maar het lukt Martens niet.
Spelpatronen zijn er juist toch veel meer ingekomen? Of wil je zeggen dat Yuki niet meer aanvalt onder Martens en Mijnans zwevend laat opduiken, zodat Yuki meer ruimte heeft voor schoten en voorzetten geen spelpatroon is?

Of wil je beweren dat wanneer Clasie zich niet meer laat zakken tussen de centrale verdedigers, zodat er meer aanspeelmogelijkheden zijn op het middenveld (en de bal dus sneller naar voren kan) ook geen spelpatroon is? Of het hoger druk zetten van het team, met name ook het doordekken van de backs. Ook geen spelpatroon?

Ik denk meer dat het probleem is dat jij het niet ziet/herkent, of het niet wilt zien.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16353
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 03 mei 2024, 05:50
5-0 Heracles; 0-5 PSV....
Scorebordjournalistiek!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 289
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

SchoorlAZ schreef: 03 mei 2024, 06:48 Spelpatronen zijn er juist toch veel meer ingekomen? Of wil je zeggen dat Yuki niet meer aanvalt onder Martens en Mijnans zwevend laat opduiken, zodat Yuki meer ruimte heeft voor schoten en voorzetten geen spelpatroon is?

Of wil je beweren dat wanneer Clasie zich niet meer laat zakken tussen de centrale verdedigers, zodat er meer aanspeelmogelijkheden zijn op het middenveld (en de bal dus sneller naar voren kan) ook geen spelpatroon is? Of het hoger druk zetten van het team, met name ook het doordekken van de backs. Ook geen spelpatroon?

Ik denk meer dat het probleem is dat jij het niet ziet/herkent, of het niet wilt zien.
Ik kan wel een klein beetje in je verhaal meegaan. Maar om nou te zeggen dat het echt zoveel beter is dan onder Jansen... Zoals ik al eerder zei, de uitwedstrijd tegen NEC was zo'n beetje een kopie van een standaardwedstrijd onder Jansen. Tegen Heracles en PSV was het elftal los zand, er zat geen lijn in.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12770
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 02 mei 2024, 18:36 Goed zo, eindelijk een realist i.p.v. maar blijven beweren dat we met gemak de CL hadden kunnen halen.
Ondanks de vele slechte verliespartijen had AZ komende zondag zich gewoon naar de CL voorronde kunnen spelen hoor, mits er éen zo'n slechte verliespartij minder was geweest.
(overigens verwacht ik vervolgens dan niet dat AZ vanuit die voorronde in het hoofdtoernooi zou zijn geraakt)
we can come an end
Plaats reactie