Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6688
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 29 apr 2024, 10:47 Ben benieuwd naar de wedstrijd komend weekend
Ik ook. AZ is tot nu toe dit seizoen in zo goed als elke topper weggespeeld. Tegen Feyenoord thuis was het oke, maar toch verloren.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 461
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

DonnyDelano schreef: 28 apr 2024, 09:38 Doe Sahraoui kan kiezen uit 10 clubs waar hij > 1,5m per jaar gaat verdienen. Maar die komt vast naar AZ voor 5 ton en wat bitterballen
Als Pav weggaat voor 25mio kan je best 8mio aftikken voor een positie die al lange tijd een zorgenkindje is. Sahraoui heeft praktisch de garantie om komend jaar eerste linksbuiten te zijn in 8 EL-wedstrijden. Lijkt me prima perspectief voor hem. Ook bij AZ kan hij zich financieel onafhankelijk spelen, alleen geen 1,5mio p/j. Eerder 500-600K.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1378
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

SjaakTrekhaak schreef: 29 apr 2024, 17:48 Als Pav weggaat voor 25mio kan je best 8mio aftikken voor een positie die al lange tijd een zorgenkindje is. Sahraoui heeft praktisch de garantie om komend jaar eerste linksbuiten te zijn in 8 EL-wedstrijden. Lijkt me prima perspectief voor hem. Ook bij AZ kan hij zich financieel onafhankelijk spelen, alleen geen 1,5mio p/j. Eerder 500-600K.
Tuurlijk, die 8m kunnen we best missen. Maar hoeveel spelers kiezen voor garantie op speeltijd, als ze zich ook in korte tijd financieel onafhankelijk kunnen voetballen?

Bij bijvoorbeeld een PSV komt hij ook wel aan spelen toe, Lozano gaat weg en Lang is de helft van de tijd geblesseerd
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 524
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Zowel Koopmeiners als Gudmundsson en Kerkez gaan deze zomer een mooie transfer maken. Daar wordt die, toch al redelijk uitpuilende clubkas, nog gevulder van. Zou je toch wat serieuzere investeringen verwachten. Doe ik dan ook.....
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1378
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Mousa Sidi schreef: 30 apr 2024, 12:38 Zowel Koopmeiners als Gudmundsson en Kerkez gaan deze zomer een mooie transfer maken. Daar wordt die, toch al redelijk uitpuilende clubkas, nog gevulder van. Zou je toch wat serieuzere investeringen verwachten. Doe ik dan ook.....
Want daar heeft AZ allemaal doorverkoop percentages bedongen? Zou mooi zijn natuurlijk, maar volgens mij is daar weinig over bekend toch?
vriend
Basisspeler
Berichten: 2636
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 30 apr 2024, 12:38 Zowel Koopmeiners als Gudmundsson en Kerkez gaan deze zomer een mooie transfer maken. Daar wordt die, toch al redelijk uitpuilende clubkas, nog gevulder van. Zou je toch wat serieuzere investeringen verwachten. Doe ik dan ook.....
Kerkez? Daar is de glans wel van af bij Bournemouth.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 524
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

DonnyDelano schreef: 30 apr 2024, 13:18 Want daar heeft AZ allemaal doorverkoop percentages bedongen? Zou mooi zijn natuurlijk, maar volgens mij is daar weinig over bekend toch?
AZ laat zelf nooit iets los. Maar Huiberts is zeer bedreven in het verkopen van spelers, zeker van spelers waar veel vraag naar is. Dan is een doorverkoop percentage normaal. Bij Gudmundsson is dat dus even afwachten. Wat ik ook bedoel met gevulde kas is het feit dat de flinke transferbedragen van vorige zomer nog niet in de nu bekende cijfers zitten. Plus een uitverkocht stadion en hogere sponsorgelden geven de club de mogelijkheid om de begroting (flink) op te schroeven. Helemaal als onze, met afstand, belangrijkste speler en topscorer ook nog weg gaat.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6672
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Mousa Sidi schreef: 30 apr 2024, 15:17 Maar Huiberts is zeer bedreven in het verkopen van spelers, zeker van spelers waar veel vraag naar is.
Dat is geen kunst. Dat kunnen jij en ik ook.
Dan is een doorverkoop percentage normaal.
Waarom is dat normaal bij AZ? Ik kan dat niet zo goed plaatsen. Waar blijkt dat uit?
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 524
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Ferry schreef: 30 apr 2024, 16:24 Dat is geen kunst. Dat kunnen jij en ik ook.


Waarom is dat normaal bij AZ? Ik kan dat niet zo goed plaatsen. Waar blijkt dat uit?
Die twee reacties geven aan dat het voor jou toch niet zo makkelijk is. Als jij in de handel bovenliggend bent dan kan je wat eisen. Dus naast een mooie transfer som komt (bijna) altijd een doorverkoop vergoeding. Als je dat niet bedingt ben je een slechte handelaar (technisch directeur). Bij Koopmeiners is dat percentage hoger dan gemiddeld heb ik begrepen, door de relatief lage transfer prijs. Onze Teun stond erop dat de deal door ging en dat speelt de koper weer in de kaart met de transfer waarde. Maar Huiberts staat bekent als een harde onderhandelaar (heb ik begrepen), dus wel een hoog percentage.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6688
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Mousa Sidi schreef: 30 apr 2024, 16:52 Die twee reacties geven aan dat het voor jou toch niet zo makkelijk is. Als jij in de handel bovenliggend bent dan kan je wat eisen. Dus naast een mooie transfer som komt (bijna) altijd een doorverkoop vergoeding. Als je dat niet bedingt ben je een slechte handelaar (technisch directeur). Bij Koopmeiners is dat percentage hoger dan gemiddeld heb ik begrepen, door de relatief lage transfer prijs. Onze Teun stond erop dat de deal door ging en dat speelt de koper weer in de kaart met de transfer waarde. Maar Huiberts staat bekent als een harde onderhandelaar (heb ik begrepen), dus wel een hoog percentage.
+5% opleidingsvergoeding (over de gehele transfersom), dat wordt weer cashen voor Dagobert Max.
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 524
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

vriend schreef: 30 apr 2024, 13:21 Kerkez? Daar is de glans wel van af bij Bournemouth.
Wat ik heb gehoord staat Kerkez er zeer goed op in the UK. Interesse o.a. van Chelsea. Als een mooie transfer niet dit jaar gebeurt dan zeker de komende jaren. Met doorverkoop.....💰💰
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1243
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

vriend schreef: 30 apr 2024, 13:21 Kerkez? Daar is de glans wel van af bij Bournemouth.
Met dit soort uitspraken kan je aan een tafel gaan zitten bij van der Vaart en Affelay. Die staat er goed op in Engeland en speelde alleen afgelopen weekend niet ivm een rode kaart.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2636
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

DeTorenburch schreef: 30 apr 2024, 18:21 Met dit soort uitspraken kan je aan een tafel gaan zitten bij van der Vaart en Affelay. Die staat er goed op in Engeland en speelde alleen afgelopen weekend niet ivm een rode kaart.
Ik zie wat ik zie. Speelt zelden een hele wedstrijd. Staat er verdedigend vaak hulpeloos bij. Heeft aanvallend veel minder impact dan bij AZ. Eigenlijk geen impact.

Wat zie jij dan met eigen ogen?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9254
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Olij terughalen, de bank breken voor simpele eredivisie spelers als Sandler.

Het duid voor mij één ding: Huiberts en de scouting hebben toch al een behoorlijke tijd gefaald want de roep om van Geel achtige praktijken begint terug te komen.

Je hebt geen TD of scouting nodig, dan gooi je nu gewoon met een zak geld en haal je Van Rooij (NEC), Proper (NEC), Sahroui(Heerenveen), Saito(Sparta), Lauritsen (Sparta), Kitolano(Sparta) en Olij (Sparta), naar smaak mogen Tielemans(Vitesse) en Parrot(Excelsior) worden ingewisseld voor een van de andere namen. Die club zijn we niet en je zou er voor door je eigen vermogen heen moeten branden maar dan zijn wel alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen blijkbaar.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6688
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik sla wel eens een potje over van bournemouth. Maar in de Engelse pers en social media zie ik vaak veel positiviteit over onze Kerkez hoor.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1243
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

vriend schreef: 30 apr 2024, 18:39 Ik zie wat ik zie. Speelt zelden een hele wedstrijd. Staat er verdedigend vaak hulpeloos bij. Heeft aanvallend veel minder impact dan bij AZ. Eigenlijk geen impact.

Wat zie jij dan met eigen ogen?
Ik zie een talentvolle back die zich in redelijk tempo stand weet te houden in de premier league de moeilijkste competitie van de wereld. Dat is ook de reden dat hij minder aanvallende impact heeft en eerder wordt gewisseld dus ook in dit jaar alweer veel progressie.
Volgend jaar maar eens kijken als hij bij Chelsea speelt of een andere grote club. Plus de Engelse kritieken zijn ook veel al lovend.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2636
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

DeTorenburch schreef: 30 apr 2024, 19:45 Ik zie een talentvolle back die zich in redelijk tempo stand weet te houden in de premier league de moeilijkste competitie van de wereld. Dat is ook de reden dat hij minder aanvallende impact heeft en eerder wordt gewisseld dus ook in dit jaar alweer veel progressie.
Volgend jaar maar eens kijken als hij bij Chelsea speelt of een andere grote club. Plus de Engelse kritieken zijn ook veel al lovend.
Ik vertrouw liever op mijn eigen oordeel dan dat van een paar journalisten.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1243
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

vriend schreef: 30 apr 2024, 19:59 Ik vertrouw liever op mijn eigen oordeel dan dat van een paar journalisten.
Moet je ook zeker doen, ik zelf zie alleen ook iets anders dan dat je beschrijft.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6672
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Mousa Sidi schreef: 30 apr 2024, 16:52 Maar Huiberts staat bekent als een harde onderhandelaar (heb ik begrepen), dus wel een hoog percentage.
Maar waaruit blijkt dat AZ overal doorverkooppercentages bedongen heeft? Dat herken ik niet uit het verleden. En het is volgens mij niet openbaar. Het is meer een gevoel wat jij hebt - vermoed ik. En op gevoelens zou ik niet willen bouwen...


En 'staat bekend' is met een -d; maar dat terzijde.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9254
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 30 apr 2024, 20:07 Maar waaruit blijkt dat AZ overal doorverkooppercentages bedongen heeft? Dat herken ik niet uit het verleden. En het is volgens mij niet openbaar. Het is meer een gevoel wat jij hebt - vermoed ik. En op gevoelens zou ik niet willen bouwen...


En 'staat bekend' is met een -d; maar dat terzijde.
Ik weet dat ze er bij AZAlerts enige tijd geleden aandacht hebben besteed waarbij volgens hun bronnen AZ recentelijk met minder genoegen heeft genomen in ruil voor doorverkooppercentages wat zij als slimme deals van Huiberts beoordeelden.

Pin mij er niet op vast, het staat mij niet bij welke aflevering het was, maar ik weet zeker het daar gehoord te hebben. (niet de NHD podcast).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Plaats reactie