Maarten Martens (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12759
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Drommedaris schreef: 29 apr 2024, 10:13 De motivatie druipt er nog steeds niet vanaf. Sterker nog, het is over het algemeen allemaal net zo slap als onder Jansen.
Onder de reaguurders? Ja, het zuigt.
De selectie zie ik zichzelf over het algemeen goed uitsloven. Martens spreekt vaak over dat hij wilt dat met energie gespeeld wordt.

Gisteren stond overigens de druk err flink op; punten halen was het allerbelangrijkste.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12759
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 29 apr 2024, 10:26 Het zal die Belgische inborst wel zijn.
Oh, wat een slap vooroordeel/clichedenken. Je kunt beter Antti.
Martens-Sierksma moeten het doen met de selectie die ze hebben en ik zie dat de intentie daarbij juist is. Logische beslissingen.
we can come an end
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

differentcook schreef: 29 apr 2024, 10:35 De selectie zie ik zichzelf over het algemeen goed uitsloven. Martens spreekt vaak over dat hij wilt dat met energie gespeeld wordt.
Vind je dat echt? Ik zie helaas nog steeds weinig verschil met de periode onder Pascal. De enige uitzondering was Feyenoord voor een helft. En een paar spelers, zoals: Pavlidis, Clasie, Dani en DMW. Verder zie ik naar mijn idee nog steeds weinig bezieling en patronen in het elftal als geheel.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2634
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Drommedaris schreef: 29 apr 2024, 10:13 Het tijdrekken begon notabene al in de 25e minuut van de eerste helft.
Eerlijk gezegd was ik hier blij door verrast. Tegenstander beetje treiteren ipv naïef in het mes lopen. Ik vond het prima.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16349
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 29 apr 2024, 10:26

Het vasthouden aan Clasie en De Wit zegt mij ook alles.
Kom op, verzin eens een ander liedje. Nou weten we het wel.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6677
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

vriend schreef: 29 apr 2024, 12:02 Eerlijk gezegd was ik hier blij door verrast. Tegenstander beetje treiteren ipv naïef in het mes lopen. Ik vond het prima.
Inderdaad. Laat ons maar lekker irritant zijn. Zolang je het niet overdrijft zoals Goes soms doet. Een gefrustreerde tegenstander gaat nooit beter voetballen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10285
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 29 apr 2024, 12:05 Kom op, verzin eens een ander liedje. Nou weten we het wel.
Het is wel een groot onderdeel van je probleem.

(Naast de eerder genoemde vleugels.)
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10285
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 29 apr 2024, 10:37 Oh, wat een slap vooroordeel/clichedenken. Je kunt beter Antti.
Anders kan ik het - voorlopig - niet verklaren.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3318
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 29 apr 2024, 10:31 Dat attractief voetbal zal ook afhangen van beleidskeuzes. Gaan we Dani de Wit vervangen door een type Arno verschueren of type Mattsson. En gaan we doorkutten met het tandem vBommel en Brederode of trekken we de knip voor een fatsoenlijke buitenspeler.
Ik denk dat Pascalleke ook wel attractiever had kunnen spelen als hij de beschikking had gehad over vleugelflitsers als idrissi en Cerny.
Het is waar dat zowel Jansen als nu Martens zich ook maar moeten zien te redden met die rotzooi wat we op de vleugels hebben rondlopen.
Van de 10 ballen gaan er 5 weer achter uit, 3 breed en 2 met heel veel geluk iets zinvols naar voren.
Dus ja, als Huiberts nu eens echt goed zijn werk doet, zou dat de trainer (wie het ook moge zijn) heel wat makkelijker maken
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6677
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 29 apr 2024, 15:09 Ik denk dat Pascalleke ook wel attractiever had kunnen spelen als hij de beschikking had gehad over vleugelflitsers als idrissi en Cerny.
Het is waar dat zowel Jansen als nu Martens zich ook maar moeten zien te redden met die rotzooi wat we op de vleugels hebben rondlopen.
Van de 10 ballen gaan er 5 weer achter uit, 3 breed en 2 met heel veel geluk iets zinvols naar voren.
Dus ja, als Huiberts nu eens echt goed zijn werk doet, zou dat de trainer (wie het ook moge zijn) heel wat makkelijker maken
Pascalleke heeft ook gewoon de beschikking gehad over Reijnders, Karlsson, Kerkez en noem ze maar op. Ook toen was het geen flitsende voetbalmachine. Maar puur afhankelijk van individuele acties.

Die kans heeft Martens nog niet gehad.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3318
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 29 apr 2024, 15:26 Pascalleke heeft ook gewoon de beschikking gehad over Reijnders, Karlsson, Kerkez en noem ze maar op. Ook toen was het geen flitsende voetbalmachine. Maar puur afhankelijk van individuele acties.

Die kans heeft Martens nog niet gehad.
Maar die 5-0 nederlagen tegen Heracles en PSV geeft toch wel te denken.
Dat zijn voor een club die altijd tegen de top aan heeft geschurkt wel dieptepunten.
Maar nogmaals, eens, Huiberts heeft een tandloos elftal bij elkaar gebracht waar elke trainer over gaat struikelen.
Als dat niet veranderd zal er vrees ik ook volgend seizoen weinig te genieten zijn, met of zonder Martens voor de groep.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2021
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Er valt nog genoeg aan te merken op het spel, maar we moeten ook niet vergeten waar we vandaan komen. In de laatste periode onder Janssen speelde we wedstrijden waarin we 0 (!!!) kansen creëerden.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1382
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Zo’ n Bodo Glimt speelt toch ook goed met een beperkt stelletje hansworsten?
Die trainer hamert er patronen in en zorgt ervoor dat ze weten wat ze moeten doen. Veel beweging op de juiste momenten, constant aanspeelbaar zijn, driehoekjes maken en zorgen dat de afstanden niet te groot worden.

Adriaanse maakte bij AZ van een redelijk beperkte selectie, met een paar uitschieters, ook een voetbalmachine. Dynamisch en lastig te verdedigen.

Leuk als je buitenspelers er met een passeeractie langsglippen maar als je slim positie kiest, kaatst en doorbeweegt, kan het ook met een één-tweetje.

Ik heb bij het AZ van dit seizoen vaak het idee dat ze maar wat doen, behalve de bekende back overlap (binnen of buitenkant).
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2324
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ben ik de enige die wel een stuk leuker spel zie van AZ sinds ontslag Pascal Jansen? Er wordt aanvallender gewisseld, minder teruggespeeld en vaker de oplossing naar voren geprobeerd. Iets anders, de grootste wijziging imo (samen met het wisselbeleid), is dat er zonder bal veel hoger en intensiever druk wordt gezet.

Het spel is niet geweldig of vaak goed, maar ik zie wel andere accenten en intenties.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12759
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 01 mei 2024, 09:43 Ben ik de enige die wel een stuk leuker spel zie van AZ sinds ontslag Pascal Jansen? Er wordt aanvallender gewisseld, minder teruggespeeld en vaker de oplossing naar voren geprobeerd. Iets anders, de grootste wijziging imo (samen met het wisselbeleid), is dat er zonder bal veel hoger en intensiever druk wordt gezet.

Het spel is niet geweldig of vaak goed, maar ik zie wel andere accenten en intenties.
Ja, ik zie dat ook SchoorlAZ. Goed dat je het benoemt. Ik vind daarnaast de opstellingen en wissels ook logischer en heb het idee dat concurrentie steviger/eerlijker wordt aangewakkerd. Geeft het idee dat Martens-Sierksma wat scherper op presteren zijn, waar Jansen meer into relatie/groepsmanagement was.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6677
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 01 mei 2024, 09:45 Ja, ik zie dat ook SchoorlAZ. Goed dat je het benoemt. Ik vind daarnaast de opstellingen en wissels ook logischer en heb het idee dat concurrentie steviger/eerlijker wordt aangewakkerd. Geeft het idee dat Martens-Sierksma wat scherper op presteren zijn, waar Jansen meer into relatie/groepsmanagement was.
Helemaal eens. Al vind ik gezonde concurrentie toestaan de beste groeps-management die er is. Hoeveel spelers zijn er onder Jansen niet ontevreden/via de achterdeur vertrokken.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3318
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 01 mei 2024, 09:45 Ja, ik zie dat ook SchoorlAZ. Goed dat je het benoemt. Ik vind daarnaast de opstellingen en wissels ook logischer en heb het idee dat concurrentie steviger/eerlijker wordt aangewakkerd. Geeft het idee dat Maartens-Sierksma wat scherper op presteren zijn, waar Jansen meer into relatie/groepsmanagement was.
Blijven aanmodderen met Bommel en Mijnans zal je bedoelen.
Waarom krijgt een echt talent als Addai onder Martens nu helemaal geen kans meer.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6677
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 01 mei 2024, 09:56 Blijven aanmodderen met Bommel en Mijnans zal je bedoelen.
Waarom krijgt een echt talent als Addai onder Martens nu helemaal geen kans meer.
Omdat martens heel goed begrijpt dat hele wedstrijden tegen VVV, WIllem 2 en Emmen veel beter is voor die jongens dan 10 minuten invallen. Addai heeft zn kansen in de basis wel gehad, maar nog te licht bevonden
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10285
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 01 mei 2024, 09:43 Ben ik de enige die wel een stuk leuker spel zie van AZ sinds ontslag Pascal Jansen? Er wordt aanvallender gewisseld, minder teruggespeeld en vaker de oplossing naar voren geprobeerd. Iets anders, de grootste wijziging imo (samen met het wisselbeleid), is dat er zonder bal veel hoger en intensiever druk wordt gezet.

Het spel is niet geweldig of vaak goed, maar ik zie wel andere accenten en intenties.
Mwah. Het sentiment is nu even positief door de overwinning (met matig voetbal) bij NEC, maar na Heracles en PSV en het eerste uur RKC spraken we natuurlijk wel anders ...

Bovendien geeft ook hij een abonnement aan spelers die nooit meer iets gaan toevoegen.

Ik ben dus niet zo enthousiast.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3318
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 01 mei 2024, 10:02 Omdat martens heel goed begrijpt dat hele wedstrijden tegen VVV, WIllem 2 en Emmen veel beter is voor die jongens dan 10 minuten invallen. Addai heeft zn kansen in de basis wel gehad, maar nog te licht bevonden
Tja, maar waarom 10 minuten invallen? De aanwezige concurrentie is feitelijk ook te licht voor die positie.
Is Lahdo overigens nog steeds geblesseerd want die heeft dan nog over een iets langere periode wat indruk kunnen maken?
Als je dan toch moet kiezen, pak dan de meest getalenteerde en zet die achtereenvolgens maar een aantal weken er neer.
Heel veel te verliezen heb je toch niet als trainer met die grote kwantiteit die deze selectie herbergt want feitelijk zou zo'n van Bommel ook veel meer tot zijn recht komen bij jong AZ.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 01 mei 2024, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie