NEC-AZ (zo 28 apr, 12.15u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6685
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bertje schreef: 28 apr 2024, 13:53 Dat er een andere selectie staat komend seizoen lijkt me klip en klaar.
Zeker nu we in de EL gaan spelen. Dit is aantrekkelijker voor nieuwe spelers en in dat kader eerder gehaald kunnen worden.
We spelen minimaal 8 wedstrijden in de EL, 4 uit- en 4 thuiswedstrijden.
Daar zullen ongetwijfeld mooie clubs tussen zitten.
Kijk er naar uit en het is mooi dit vreemde seizoen zo achter ons te laten.
Het leuke is ook dat je tegen 8 verschillende ploegen speelt.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ferry schreef: 28 apr 2024, 11:41 Ik denk dat Bosz, Slot, Jans hier echt wel meer mee hadden gedaan. Onder Martens heeft AZ ook erg veel punten verloren.
Kijk eens naar Bosz, Slot en Jans hun eerste seizoen .....Martens zit er net, behaalt of is in ieder geval deels verantwoordelijk voor EL. Absoluut de kans geven en dat gaat gebeuren, hing af van 4e of meer.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12768
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Dit was een erg belangrijke winstpartij. Ben er blij mee!
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6666
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Rjansen17 schreef: 28 apr 2024, 14:35 Kijk eens naar Bosz, Slot en Jans hun eerste seizoen .....Martens zit er net, behaalt of is in ieder geval deels verantwoordelijk voor EL. Absoluut de kans geven en dat gaat gebeuren, hing af van 4e of meer.
Dit is Bosz eerste seizoen bij PSV toch? En we zien wat Jans en Slot weten te doen als zij bij een club binnen komen.
Ik zie geen verandering met Martens. Schuifie Schuifie is terug.

Als AZ moet je echt een coach van een categorie hoger halen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9253
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Achja we zijn weer 4e geworden.
Dat er zoveel meer in zat dit seizoen.
Dat maakt het klootjesvolk niet uit.

Het is wat het is, we gaan Europa in en misschien wel een geluk dat we gelijk in de groepsfase landen.
Geeft wat meer ´rust´ in de voorbereiding.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1644
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

DeZuivelDuivel schreef: 28 apr 2024, 15:30 Achja we zijn weer 4e geworden.
Dat er zoveel meer in zat dit seizoen.
Dat maakt het klootjesvolk niet uit.

Het is wat het is, we gaan Europa in en misschien wel een geluk dat we gelijk in de groepsfase landen.
Geeft wat meer ´rust´ in de voorbereiding.
Lekker positief. Klootjesvolk 😳
Mijn god. Neem een borrel man.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5469
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Bertje schreef: 28 apr 2024, 16:10 Lekker positief. Klootjesvolk 😳
Mijn god. Neem een borrel man.
Ik denk dat zijn melk zuur was. :D
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9253
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bertje schreef: 28 apr 2024, 16:10 Lekker positief. Klootjesvolk 😳
Mijn god. Neem een borrel man.
Die vierde plek had je al lang kunnen verzekeren.
Het feit dat je iedere kans hebt gehad om derde te worden, om europees te overwinteren, om iets te doen in de beker.
Maar achteraf hier het gejuich gelijk alweer begint bij sommigen zodra de 4e plek dan toch ternauwernood behaald wordt in een seizoen waarin zoveel voor het oprapen lag.

Tja.

Ik kan mij nog de aankondigingen van de directie over dit seizoen herinneren en ook de uitgangspositie waar dit AZ een aantal keer onverhoopt tegen aan gelopen is.

Het is prima voor de continuiteit dat het ´gelukt´ is om 4e te worden, je bent alleen geen steek verder dan je was aan het begin van dit seizoen en mogelijk met het straks wegvallen van Pavlidis, Ryan, Sugawara en ja zelfs Dani de Wit al helemaal niet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1644
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

DeZuivelDuivel schreef: 28 apr 2024, 17:23 Die vierde plek had je al lang kunnen verzekeren.
Het feit dat je iedere kans hebt gehad om derde te worden, om europees te overwinteren, om iets te doen in de beker.
Maar achteraf hier het gejuich gelijk alweer begint bij sommigen zodra de 4e plek dan toch ternauwernood behaald wordt in een seizoen waarin zoveel voor het oprapen lag.

Tja.

Ik kan mij nog de aankondigingen van de directie over dit seizoen herinneren en ook de uitgangspositie waar dit AZ een aantal keer onverhoopt tegen aan gelopen is.

Het is prima voor de continuiteit dat het ´gelukt´ is om 4e te worden, je bent alleen geen steek verder dan je was aan het begin van dit seizoen en mogelijk met het straks wegvallen van Pavlidis, Ryan, Sugawara en ja zelfs Dani de Wit al helemaal niet.
Gejuich is wat overdreven. Blij met plek 4 ben ik wel.
En ook met de best wel verassende uitslag van vandaag.
En komend seizoen...tsja....dat zie ik wel.
Spelers komen en spelers gaan.
Al jaren. Er moet uiteindelijk geld binnenkomen.
Spelers kiezen nu eerder voor AZ aangezien ze de EL ingaan.
Pavlidis weg wordt wel een aderlating, maar de rest is makkelijk te vervangen door betere spelers.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2634
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Bertje schreef: 28 apr 2024, 16:10 Lekker positief. Klootjesvolk 😳
Mijn god. Neem een borrel man.
Tja. Sommige forummerts voelen zich nu eenmaal ver verheven boven de gemiddelde AZ-supporter. Ik denk dat het uitvak zich vandaag prima vermaakt heeft.
Maar ik verval in herhalingen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9253
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bertje schreef: 28 apr 2024, 17:53 Gejuich is wat overdreven. Blij met plek 4 ben ik wel.
En ook met de best wel verassende uitslag van vandaag.
En komend seizoen...tsja....dat zie ik wel.
Spelers komen en spelers gaan.
Al jaren. Er moet uiteindelijk geld binnenkomen.
Spelers kiezen nu eerder voor AZ aangezien ze de EL ingaan.
Pavlidis weg wordt wel een aderlating, maar de rest is makkelijk te vervangen door betere spelers.
Dat er geld moet binnenkomen en dat spelers komen en gaan heb ik niks op tegen.
Maar je wil de club wel zien groeien.
Het afgelopen seizoen was gewoon frustrerend. Ik hoor hier vaker dat je pas op het einde de balans op mag maken. Nou doe ik dat vaak ook gedurende het seizoen, maar nu zijn we er dan toch echt op dat eindpunt aan gekomen.

AZ is een beetje zoals Tottenham Hotspur in Engeland: zoveel potentie, maar het gaat bijna standaard net er naast of er onder.

Het heeft niks met 'verhevenheid' te maken zoals de altijd vriendelijke Vriend hierboven neerpent. Het is gewoon fantastisch om te zien hoe als een windvaantje mensen zo makkelijk kunnen draaien. Juist deze partij en deze reacties zijn zo veelzeggend over het gebrek aan druk bij AZ.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12768
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 28 apr 2024, 18:08 maar nu zijn we er dan toch echt op dat eindpunt aan gekomen.
Nog drie wedstrijden te gaan, even geduld nog
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2634
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 28 apr 2024, 18:08 Dat er geld moet binnenkomen en dat spelers komen en gaan heb ik niks op tegen.
Maar je wil de club wel zien groeien.
Het afgelopen seizoen was gewoon frustrerend. Ik hoor hier vaker dat je pas op het einde de balans op mag maken. Nou doe ik dat vaak ook gedurende het seizoen, maar nu zijn we er dan toch echt op dat eindpunt aan gekomen.

AZ is een beetje zoals Tottenham Hotspur in Engeland: zoveel potentie, maar het gaat bijna standaard net er naast of er onder.

Het heeft niks met 'verhevenheid' te maken zoals de altijd vriendelijke Vriend hierboven neerpent. Het is gewoon fantastisch om te zien hoe als een windvaantje mensen zo makkelijk kunnen draaien. Juist deze partij en deze reacties zijn zo veelzeggend over het gebrek aan druk bij AZ.
Jij vindt de typering "klootjesvolk" wel vriendelijk? Die uitspraak zegt veel over hoe jij de wereld beziet.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9253
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

vriend schreef: 28 apr 2024, 19:48 Jij vindt de typering "klootjesvolk" wel vriendelijk? Die uitspraak zegt veel over hoe jij de wereld beziet.
Het staat voor mensen met weinig fantasie en diepgaande interesse.
Het klinkt harder dan het is. gezien andere uitspraken waar we 'kloot' in verwerken.
Vroeger had men verwezen naar de 'klappers' die tijd is wel voorbij.

Dit seizoen is die 4e plek echt geen prestatie en gezien waar AZ staat is het dat ook niet. Tuurlijk kun je ook vallen, kijk maar naar Vitesse en Groningen. Maar het is toch opvallend dat bij AZ er zelfs met de kans op zoveel meer zo snel de tevredenheid in sluipt. Dan leg je de lat gewoon wat lager, dat is prima, maar spreek dat dan ook uit als club. De 'beste nummer 4' zijn is wat anders dan de uitspraken die de directie en staf de afgelopen periode gebezigd hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Ferry schreef: 28 apr 2024, 14:42 Dit is Bosz eerste seizoen bij PSV toch? En we zien wat Jans en Slot weten te doen als zij bij een club binnen komen.
Ik zie geen verandering met Martens. Schuifie Schuifie is terug.

Als AZ moet je echt een coach van een categorie hoger halen.
Martens zijn eerste wedstrijden als hoofdtrainer, kom op zeg, daar kun je de man niet op beoordelen. Hij wisselt aanvallend en haalt nu een resultaat. Laat hem maar eens de hele voorbereiding doen. Zet er wel een ervaren assistent bij. Hij krijgt ook zeker die kans.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2634
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 28 apr 2024, 20:21 Het staat voor mensen met weinig fantasie en diepgaande interesse.
Zucht.

Ik was vandaag eigenlijk ook wel blij met het resultaat. Ik geef overigens weinig om die Europese toernooien.
Dat de groei stagneert, daar heb je gelijk in. Maar gun de supporters die er altijd zijn (het klootjesvolk) ook hun lolletje.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2634
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 28 apr 2024, 12:30 En niet voor die Conference League, maar voor de Europa League (en mogelijk voorronde Champions League)
Durf je nog wel over straat in Nijmegen?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12768
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

vriend schreef: 28 apr 2024, 22:39 Durf je nog wel over straat in Nijmegen?
Men kan aan mij niet zien dat ik AZ supporter ben :-)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16353
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 28 apr 2024, 20:21
Dit seizoen is die 4e plek echt geen prestatie en gezien waar AZ staat is het dat ook niet. Tuurlijk kun je ook vallen, kijk maar naar Vitesse en Groningen. Maar het is toch opvallend dat bij AZ er zelfs met de kans op zoveel meer zo snel de tevredenheid in sluipt. Dan leg je de lat gewoon wat lager, dat is prima, maar spreek dat dan ook uit als club. De 'beste nummer 4' zijn is wat anders dan de uitspraken die de directie en staf de afgelopen periode gebezigd hebben.
We zijn het er allemaal wel over eens (inmiddels :roll: ) dat het beter had gekund en gemoeten, mét de juiste versterkingen, en een daadkrachtiger trainer met leuker voetbal. Maar je kan óók zeggen (zonder in die troosteloze negativiteit te blijven hangen, wetende wat er allemaal mis is) dat het dan toch wel weer een beetje knap is dat je met een waardeloze trainer en kutvoetbal tóch weer 4e wordt en zelfs rechtstreeks de EL inwandelt. :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 924
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

salmonyappi schreef: 29 apr 2024, 07:31 We zijn het er allemaal wel over eens (inmiddels :roll: ) dat het beter had gekund en gemoeten, mét de juiste versterkingen, en een daadkrachtiger trainer met leuker voetbal. Maar je kan óók zeggen (zonder in die troosteloze negativiteit te blijven hangen, wetende wat er allemaal mis is) dat het dan toch wel weer een beetje knap is dat je met een waardeloze trainer en kutvoetbal tóch weer 4e wordt en zelfs rechtstreeks de EL inwandelt. :wink:
Nee dat is niet knap.

Er is geen concurrentie voor de vierde plaats. ajax heeft een rampseizoen en de rest van de clubs hebben een veel kleiner budger dan wij. Er is werkelijk niets knap aan de vierde plek voor AZ. Dat hoort het absolute minimale te zijn.
"One swallow does not make a summer"
Plaats reactie