Tiago Dantas (2024, gehuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9247
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 25 apr 2024, 16:58 Ik vind Dantas geen Mihailovic 2.0
Dantas heeft wel laten zien wat te kunnen, Mihailovic liep eigenlijk verloren rond hier.
Maar moet je hem daarvoor kopen? Dan kun je beter Peer toch nog een laatste kans geven (en dat lijkt ook te gebeuren).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12759
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 25 apr 2024, 17:41 Maar moet je hem daarvoor kopen? Dan kun je beter Peer toch nog een laatste kans geven (en dat lijkt ook te gebeuren).
Oh, dat is een ander verhaal. Dit ging alleen over die vergelijking. Ik heb Peer niet gevolgd en leerde pas zojuist dat hij het blijkbaar behoorlijk goed doet bij Almere
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9247
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 25 apr 2024, 17:44 Oh, dat is een ander verhaal. Dit ging alleen over die vergelijking. Ik heb Peer niet gevolgd en leerde pas zojuist dat hij het blijkbaar behoorlijk goed doet bij Almere
Heeft in stilte en met de reputatie van een beuker toch 8 assists in de competitie en één in de beker bij elkaar gesprokkeld.
Staat wat dat betreft op een gedeelde 9e plaats in de Eredivisie wat assists betreft samen met flankspelers als Sahroui en Berghuis en een middenvelder als Quinten Timber en vlak achter spelers als Rots, Bakayoko en Lauritsen.
Peer beviel overigens ook al bij Excelsior, maar was nog niet goed genoeg, misschien gewoon een laatbloeier.

Daar komt Dantas dan nog niet in de buurt wat mij betreft en dat had wel gemogen/gemoeten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2324
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Werd bij de actie met Edvardsen kinderlijk (pun intended) opzij gezet. Leuke voetballer, maar met deze jongen (pun intended x2) ga je de oorlog zeker niet winnen. Zit ook geen pit in, zoals dat wel Clasie het geval is. Dat zie je ook duidelijk terug in de verdedigende statistieken van beide spelers. Ik mag hopen dat Huiberts dezelfde mening is toegedaan. Dantas moet lekker gaan zaalvoetballen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6677
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

SchoorlAZ schreef: 13 mei 2024, 03:01 Werd bij de actie met Edvardsen kinderlijk (pun intended) opzij gezet. Leuke voetballer, maar met deze jongen (pun intended x2) ga je de oorlog zeker niet winnen. Zit ook geen pit in, zoals dat wel Clasie het geval is. Dat zie je ook duidelijk terug in de verdedigende statistieken van beide spelers. Ik mag hopen dat Huiberts dezelfde mening is toegedaan. Dantas moet lekker gaan zaalvoetballen.
Peer kan de rol van Dantas prima overnemen. Scheelt ook weer een berg geld.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12759
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 13 mei 2024, 10:02 Peer kan de rol van Dantas prima overnemen. Scheelt ook weer een berg geld.
Als je Peer deze zomer verkoopt dan krijg je misschien nog aardig wat voor hem. Volgend jaar kan hij transfervrij vertrekken.
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2324
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

differentcook schreef: 13 mei 2024, 10:17 Als je Peer deze zomer verkoopt dan krijg je misschien nog aardig wat voor hem. Volgend jaar kan hij transfervrij vertrekken.
Volgens mij hebben we meer wat aan een goede speler dan aan 2 miljoen euro. Als we Peer verkopen, moeten we ook iemand terugkopen. Het voordeel dat we hiermee bereiken is dus nagenoeg 0. Zeker als je bedenkt dat aankopen vaak een hoger salaris hebben dan eigen jeugd.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3318
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Als ik één speler van de AZ jeugd een grote toekomst voorspel dan is het die van Dave Kwakman.
Dat niveau heeft Dantas echt niet. Maar inderdaad zelfs met Peer Koopmeiners of Goudmijn zou je een speler als Dantas nooit hebben moeten aantrekken. Dat wil niet zeggen dat die laatste twee zich tot basisspelers kunnen ontwikkelen in tegenstelling tot Kwakman.
Blijft een beetje een vreemd verhaal Dantas, Penetra en Esteves (in de portefeuille van een en dezelfde makelaar), spelers waarvan je zegt dat deze niet sterker zijn dan dat we in onze eigen jeugd hebben rondlopen. Het is dat we hier geen Mislintat hebben rondlopen, anders zag het er nog verdacht uit.
MB80
Invaller
Berichten: 2323
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

De Rode Baron schreef: 13 mei 2024, 13:52 Als ik één speler van de AZ jeugd een grote toekomst voorspel dan is het die van Dave Kwakman.
Dat niveau heeft Dantas echt niet. Maar inderdaad zelfs met Peer Koopmeiners of Goudmijn zou je een speler als Dantas nooit hebben moeten aantrekken. Dat wil niet zeggen dat die laatste twee zich tot basisspelers kunnen ontwikkelen in tegenstelling tot Kwakman.
Blijft een beetje een vreemd verhaal Dantas, Penetra en Esteves (in de portefeuille van een en dezelfde makelaar), spelers waarvan je zegt dat deze niet sterker zijn dan dat we in onze eigen jeugd hebben rondlopen. Het is dat we hier geen Mislintat hebben rondlopen, anders zag het er nog verdacht uit.
Goudmijn liet het niet zien bij AZ1 en Peer wilde iedere week spelen. Clasie heeft ook zo nu en dan zijn lijntjes… dus ergens begreep ik het huren van Dantas wel als overbrugging voor wat extra opties op het middenveld tot Kwakman en Smit er klaar voor zijn.

Maar gezien AZ Belic kocht voor 4 miljoen.. is er weinig vertrouwen in Dantas.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11233
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MB80 schreef: 14 mei 2024, 20:14
Maar gezien AZ Belic kocht voor 4 miljoen.. is er weinig vertrouwen in Dantas.
Want dat zijn dezelfde types?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9247
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

MB80 schreef: 14 mei 2024, 20:14 Goudmijn liet het niet zien bij AZ1 en Peer wilde iedere week spelen. Clasie heeft ook zo nu en dan zijn lijntjes… dus ergens begreep ik het huren van Dantas wel als overbrugging voor wat extra opties op het middenveld tot Kwakman en Smit er klaar voor zijn.

Maar gezien AZ Belic kocht voor 4 miljoen.. is er weinig vertrouwen in Dantas.
Voor zover Dantas al gescout is lijkt het mij meer dat ie beoogd was als de verbeterde versie van wat men in Goudmijn had gezien. Zelfde deel van de staf wellicht.

Anders was het gewoon een leuke aanvulling aan onze kaboutercollectie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2275
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Dantas heeft een enorm voetballend vermogen. Wat dat betreft is hij een van de beteren. Jammer dat het er bij AZ nooit uit gekomen is. Ben het eens met posts hierboven die stellen dat we meer aan Kwakman gaan hebben of aan andere jongens die al bij AZ onder contract staan. verder ben ik er van overtuigd dat Dantas zelf weg wil na dit seizoen. Dus dat lost zichzelf wel op.
Plaats reactie