Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6607
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 25 apr 2024, 13:29 Baron, je lijkt me zelf eigenlijk niet zo'n warrior, meer van de praatjes en makkelijke aankopen. :wink:
Over praatjes gesproken! =D>
differentcook schreef: 25 apr 2024, 11:15 Komende transferwindow is het misschien goed ook te kijken naar de Mislintataankopen bij ajax.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12624
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 25 apr 2024, 13:48 Over praatjes gesproken! =D>
precies, een goede post van me
vanuit ideeen
(en ik had een dergelijke reactie wel vanuit jou en evt. iemand anders verwacht, gezien jouw modus operandi)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16286
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 25 apr 2024, 13:11 Ik ben nog steeds van mening dat plek 4 beter is voor AZ.
Absoluut.
AZ gaat die voorronde CL niet overleven, evenals Twente. Maar wij zitten dan direct in de poulefase zonder extra gedoe.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1366
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Ferry schreef: 25 apr 2024, 12:05 ajax speelt nog tegen Vitesse (uit), Volendam (uit) en Almere City (thuis). Ik ben er nog niet zo zeker van.
Dat dacht ik voor gisteren ook, want toen hadden ze Excelsior thuis er ook nog bij. ajax haalt geen 9 punten meer
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 25 apr 2024, 13:29 Baron, je lijkt me zelf eigenlijk niet zo'n warrior, meer van de praatjes en makkelijke aankopen. :wink:
Je kent de reclamewereld niet, om je daar dagelijks doorheen te vechten.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 25 apr 2024, 15:58 Absoluut.
AZ gaat die voorronde CL niet overleven, evenals Twente. Maar wij zitten dan direct in de poulefase zonder extra gedoe.
Dat heeft toch niets met sport te maken. Waar zijn godsamme de uitdagingen om die lat proberen hoger te leggen.
Een gehavend AZ stuntte destijds ook tegen een club als Napoli.. dat zijn de wedstrijden en zo verwerf je de nodige status en faam. Niet tegen clubjes waarvan je mag uitgaan dat je ze moet winnen. Tuurlijk moet je altijd gaan voor het hoogst haalbare, ook al zijn de paden daar veelal moeilijk te bewandelen.
Zolang er nog kans is op voorronde CL te behalen moet je dat nooit nalaten. Winnen tegen NEC, Twente puntloos naar huis sturen en dan hopen dat de Tukkers ergens nog geheel onverwachts een uitglijder maken waar zit je anders voor in het stadion?
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

De Rode Baron schreef: 26 apr 2024, 07:59 Zolang er nog kans is op voorronde CL te behalen moet je dat nooit nalaten.
Alsof dat im frage is... natuurlijk zullen ze dat nooit nalaten.

Hoewel een derde plek beter voelt, is een vierde plek voor dit AZ denk ik verstandiger. Dit seizoen maakt heel duidelijk dat er een aantal dingen mis zijn. Onder andere in de selectie. Een vierde plaats lijkt me een goed compromis tussen de noodzaak tot verandering (niet verschuilen achter de CL-voorronde) zonder veel in te boeten in sportief opzicht (gegeven de toch miniscule kans de voorrondes door te komen).

Ik hoop dat ze derde worden maar kan goed leven met een vierde plek.
MB80
Invaller
Berichten: 2300
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

De “vrees” dat AZ de vierde plek verpest is groter dan de hoop (illusie) nog derde te worden.

Nec, go ahead en Utrecht (tenzij gaan rusten voor de playoffs) hebben allen nog iets om voor te spelen terwijl Twente voor zich spreek.

Laten we gewoon EL groepsfase halen, met vroege actie van Huiberts kan AZ hopelijk een fatsoenlijke voorbereiding draaien voor de verandering. Snel een nieuwe keeper vastleggen (of Ryan een jaartje verlengen), een nieuwe spits (of Odgaard moet terugkomen) plus nieuwe backs erbij want sugawara vertrekt, mees is vaak geblesseerd en Wolfe is weifelend. Ben niet kapot van Kasius. Dan nog een topper erbij op de flanken want lahdo, bommel, Addai en Sadiq is heel summier

Dan nog verkopen BMI, Verhulst, Brederode etc plus het geplande vertrek van Dani en Dantas zo laten
Laatst gewijzigd door MB80 op 26 apr 2024, 08:35, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Geen al te grote fan van Huiberts maar verkopen kan ie wel (waar we met de bedragen vervolgens nagenoeg niet veel doen, behalve het in allerlei innovatieve middelen te stoppen, maar dat terzijde).
Nu Slot een overstap naar Liverpool gaat maken zal Koopmeiners, die al zwaar bij deze club in de belangstelling stond, haast wel zeker de overstap maken om herenigd te worden met Slot. Beide hebben goede herinneringen aan elkaar en zoals ik begrijp gaat AZ hier ook garen met spinnen, gezien de doorverkoop clausule 30% betreft als ik me niet vergis?
Dat zijn weer miljoentjes om nu eens die Bommeltjes en Mijnantjes, die mijn voetbalplezier zoveel vergallen, eens eindelijk op de bank te kunnen houden.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MB80 schreef: 26 apr 2024, 08:29 .. met vroege actie van Huiberts kan AZ hopelijk een fatsoenlijke voorbereiding draaien voor de verandering.
Om weer een zooi kwantiteit te halen en we weer een seizoen met ons allen gaan discussiëren dat de speler zich nog moet aanpassen, nog niet geheel fit is, beter eerst bij jong kan aansluiten, niet voor de juiste positie is gehaald.. Maakt mij niet uit, of het nu vroeg is of pas tegen het einde van de transferdeadline, als er nu eindelijk maar eens 2 daadwerkelijke versterkingen (voorin) komen die het verschil hier gaan maken!
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

MB80 schreef: 26 apr 2024, 08:29 De “vrees” dat AZ de vierde plek verpest is groter dan de hoop (illusie) nog derde te worden.

Laten we gewoon EL groepsfase halen, met vroege actie van Huiberts kan AZ hopelijk een fatsoenlijke voorbereiding draaien voor de verandering.

Dan nog verkopen BMI, Verhulst, Brederode etc plus het geplande vertrek van Dani en Dantas zo laten
De voorbereiding leek afgelopen zomer ook alleraardigst. Bij de eerste de beste serieuze Europese wedstrijd zakte het elftal echter compleet door het ijs om de rest van het seizoen eigenlijk amper meer boven te komen. Dus die voorbereidingen zeggen me eerlijk gezegd niet zoveel. Sterker nog er is door Huiberts nav van de afgelopen voorbereiding en anderhalve aardige wedstrijd tegen O.a. GA Eagles de hand op de knip gehouden in de overtuiging dat het na deze oefenpotjes allemaal wel goed zat qua kwaliteit. Waarna we met een MVV speler en Jong AZ speler de competitie in gingen waar dit jaar tevergeefs veel te halen viel.
Reservoir Dog
Dagjesmens
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 mei 2009, 09:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 26 apr 2024, 07:59 Dat heeft toch niets met sport te maken. Waar zijn godsamme de uitdagingen om die lat proberen hoger te leggen.
Een gehavend AZ stuntte destijds ook tegen een club als Napoli.. dat zijn de wedstrijden en zo verwerf je de nodige status en faam. Niet tegen clubjes waarvan je mag uitgaan dat je ze moet winnen. Tuurlijk moet je altijd gaan voor het hoogst haalbare, ook al zijn de paden daar veelal moeilijk te bewandelen.
Zolang er nog kans is op voorronde CL te behalen moet je dat nooit nalaten. Winnen tegen NEC, Twente puntloos naar huis sturen en dan hopen dat de Tukkers ergens nog geheel onverwachts een uitglijder maken waar zit je anders voor in het stadion?
Mee eens. Gezien de veel betere UEFA-ranking van AZ (41e) ten opzichte van FC Twente (119e) is de kans dat wij een minder goede tegenstander loten veel groter. Zou mooi zijn als we onverwacht toch nog derde zouden worden. Wordt je uitgeschakeld in de voorrondes CL, dan heb je evengoed nog de EL groepsfase. Haal je wel de CL groepsfase, dan komt er in ieder geval een klap geld binnen. Wie weet winnen we dan zelfs nog een paar potjes, wat gezien de nieuwe opzet zeker niet onmogelijk is.
MB80
Invaller
Berichten: 2300
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

De Rode Baron schreef: 26 apr 2024, 08:45 Om weer een zooi kwantiteit te halen en we weer een seizoen met ons allen gaan discussiëren dat de speler zich nog moet aanpassen, nog niet geheel fit is, beter eerst bij jong kan aansluiten, niet voor de juiste positie is gehaald.. Maakt mij niet uit, of het nu vroeg is of pas tegen het einde van de transferdeadline, als er nu eindelijk maar eens 2 daadwerkelijke versterkingen (voorin) komen die het verschil hier gaan maken!
Daar had ik het niet over hoor. Gewoon de bezem er doorheen gooien met 5-6 bagger spelers (bmi, Verhulst, Mees, Brederode, Meerdink) eruit zetten. Dan 3/4 echte aankopen hebben die zich reeds hebben bewezen zoals een Joey Veerman in zijn Heerenveen tijd zou geweest of een AZ voorbeeld, Idrissi. Ook zijn jonkies als Goes weer een jaar verder en reeds gewend komend seizoen.

Niet letterlijk deze balen maar haal je Olij, Weghorst, Sepp van de berg en type Karlsson scheelt een slok op een borrel en zijn nobrainer type aankopen. Beter dat dan dure gokjes a la Penetra en sadiq
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2286
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

MB80 schreef: 26 apr 2024, 16:35 Daar had ik het niet over hoor. Gewoon de bezem er doorheen gooien met 5-6 bagger spelers (bmi, Verhulst, Mees, Brederode, Meerdink) eruit zetten. Dan 3/4 echte aankopen hebben die zich reeds hebben bewezen zoals een Joey Veerman in zijn Heerenveen tijd zou geweest of een AZ voorbeeld, Idrissi. Ook zijn jonkies als Goes weer een jaar verder en reeds gewend komend seizoen.

Niet letterlijk deze balen maar haal je Olij, Weghorst, Sepp van de berg en type Karlsson scheelt een slok op een borrel en zijn nobrainer type aankopen. Beter dat dan dure gokjes a la Penetra en sadiq
Type Messi zou ook wel leuk zijn.... Heel makkelijk zo.
Idrissi had niet eens goede cijfers bij Groningen. Karlsson had ook geen geweldige cijfers in Zweden. Joey Veerman is natuurlijk een geweldige speler, maar achteraf is makkelijk praten. Zie jij nu een Joey Veerman rondlopen in de Eredivisie?

Sepp van den Berg speelt ook gewoon alleen maar bij degradatiekandidaten in Duitsland, dus dat is ook geen zekerheidje. Waarom een dure Olij halen als je Ryan hebt en het jaar daarna Owusu kan gebruiken?

Weghorst is de enige naam die zich bewezen heeft, maar wilt heel graag naar Twente.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6607
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 26 apr 2024, 17:12 Waarom een dure Olij halen als je Ryan hebt en het jaar daarna Owusu kan gebruiken?
Volgens mij had Ryan aangegeven de club te willen verlaten aan het einde van dit seizoen. En Owusu heeft nog nergens aangetoond klaar te zijn voor het eerste elftal. Dus je zult wel iets moeten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12624
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 26 apr 2024, 17:52 Volgens mij had Ryan aangegeven de club te willen verlaten aan het einde van dit seizoen. En Owusu heeft nog nergens aangetoond klaar te zijn voor het eerste elftal. Dus je zult wel iets moeten.
Ik denk niet dat Ryan dat heeft aangegeven, tenminste ik meen me te herinneren iets te hebben gezien dat aangeeft dat het tegenovergestelde het geval is.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6630
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 26 apr 2024, 17:52 Volgens mij had Ryan aangegeven de club te willen verlaten aan het einde van dit seizoen. En Owusu heeft nog nergens aangetoond klaar te zijn voor het eerste elftal. Dus je zult wel iets moeten.
Ryan heeft zelf gezegd helemaal nog geen aanbieding te hebben gehad van AZ. Dus het omgekeerde is waar.
Geen idee waar AZ op wacht.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 26 apr 2024, 18:21 Geen idee waar AZ op wacht.
Hebben we überhaupt nog een idee waar Huiberts mee bezig is, wat wil die knaap nou eigenlijk?
Over grote ambities wat voorheen nog wel aanstekelijk was, hoor ik hem niet meer.
Volgend seizoen met de Bommeltjes en Mijnantjes strijden met FC Utrecht, Heerenveen en Pec voor de play-offs en verder op een afstandje kijken hoe FC twente het de traditionele probeert lastig te maken zal wel het scenario zijn waar het op gaat uitdraaien.... gezellig.
MB80
Invaller
Berichten: 2300
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

SchoorlAZ schreef: 26 apr 2024, 17:12 Type Messi zou ook wel leuk zijn.... Heel makkelijk zo.
Idrissi had niet eens goede cijfers bij Groningen. Karlsson had ook geen geweldige cijfers in Zweden. Joey Veerman is natuurlijk een geweldige speler, maar achteraf is makkelijk praten. Zie jij nu een Joey Veerman rondlopen in de Eredivisie?

Sepp van den Berg speelt ook gewoon alleen maar bij degradatiekandidaten in Duitsland, dus dat is ook geen zekerheidje. Waarom een dure Olij halen als je Ryan hebt en het jaar daarna Owusu kan gebruiken?

Weghorst is de enige naam die zich bewezen heeft, maar wilt heel graag naar Twente.
Idrissi had al vlieguren/leergeld betaald (50+ eredivisie wedstrijden) dus kon meteen doorgaan met aanhaken ipv recente aankopen die jaren moeten wennen en soms nooit aanhaken. Idrissi is goed gescout en op tijd vastgelegd. Ik zie een Sahraoui of Proper eenzelfde bouwpakket om bij AZ verder te blijven ontwikkelen.

Owusu is nog lang niet klaar voor AZ1. Verhuur maar een jaar en zie het dan maar, misschien komt het er nooit uit. Je kan geen beleid maken op basis van hoop/emotie. Op een sleutel positie als keeper moet je een zekerheid hebben. Veldspelers kan je anderzijds brengen met invalbeurten.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2286
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

MB80 schreef: 27 apr 2024, 20:31 Idrissi had al vlieguren/leergeld betaald (50+ eredivisie wedstrijden) dus kon meteen doorgaan met aanhaken ipv recente aankopen die jaren moeten wennen en soms nooit aanhaken. Idrissi is goed gescout en op tijd vastgelegd. Ik zie een Sahraoui of Proper eenzelfde bouwpakket om bij AZ verder te blijven ontwikkelen.

Owusu is nog lang niet klaar voor AZ1. Verhuur maar een jaar en zie het dan maar, misschien komt het er nooit uit. Je kan geen beleid maken op basis van hoop/emotie. Op een sleutel positie als keeper moet je een zekerheid hebben. Veldspelers kan je anderzijds brengen met invalbeurten.
Idrissi had in iets van 60 wedstrijden bij Groningen 12 doelpunten gemaakt. Dat is verre van een bewezen aankoop... Dat is ook juist mijn punt.
Je kan wel makkelijk achteraf praten "we moeten een type Karlsson/Idrissi" scouten, maar beide deden het niet spectaculair bij hun vorige clubs. Sahraoui kan je niet met Idrissi vergelijken, die heeft gewoon 7 goals en 8 assists gegeven in 29 wedstrijden. Dat is ook wel te zien aan de prijs die Heerenveen voor Sahraoui hanteert en voor welke prijs Idrissi verkocht werd aan ons.

Ik pleit niet voor Owusu overigens, maar ik zie de meerwaarde van Olij niet terwijl je een prima keeper hebt en een grote belofte die er bijna klaar voor lijkt te zijn. Olij gaat je ook gewoon 5-8 miljoen kosten, Ryan is (qua transfersom) gratis.
Plaats reactie