Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9192
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Vreemd hoe na een seizoen lang klagen over de vleugels er nu opeens een obsessie is met de as.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 508
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

DeZuivelDuivel schreef: 21 apr 2024, 10:18 Vreemd hoe na een seizoen lang klagen over de vleugels er nu opeens een obsessie is met de as.
Vreemd dat men hier niet ziet dat alles om de as draait. Letterlijk en figuurlijk dus. Dominant voetballen zoals onder Adriaanse, Van Gaal en Slot kwam door de geweldige as. Hoef de spelers niet te noemen denk ik?! Hoe dominant zijn we nu, nauwelijks. Dat heeft weinig met de buitenspelers te maken. Die moeten goals maken en druk zetten, maar maken het spel niet. Dat die niet goed genoeg zijn is duidelijk. Alleen Pavlidis is top (maar maakt het spel ook niet natuurlijk, al probeert ie het wel, helaas misschien wel), verder niemand in de as.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6621
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Mousa Sidi schreef: 21 apr 2024, 10:37 Vreemd dat men hier niet ziet dat alles om de as draait. Letterlijk en figuurlijk dus. Dominant voetballen zoals onder Adriaanse, Van Gaal en Slot kwam door de geweldige as. Hoef de spelers niet te noemen denk ik?! Hoe dominant zijn we nu, nauwelijks. Dat heeft weinig met de buitenspelers te maken. Die moeten goals maken en druk zetten, maar maken het spel niet. Dat die niet goed genoeg zijn is duidelijk. Alleen Pavlidis is top (maar maakt het spel ook niet natuurlijk, al probeert ie het wel, helaas misschien wel), verder niemand in de as.
Slot was tegelijkertijd ook de meester van de tandem op de flanken. Het moge duidelijke zijn dat iedere positie belangrijk is in het huidige voetbal. Ik snap dan ook niet direct dat iemand hier eerder pleit voor een nieuwe cv en 2 middevelders. Terwijl dat met Goes/Bazoer/Penetra/Clasie/Belic/Mijnans/Kwakman/Dekker nou net de enige posities zijn waar we voor m'n gevoel nog wel mee vooruit kunnen. Want we zitten natuurlijk niet in de positie om een heel efltal te vervangen.

Mijn prioriteit zou liggen op de voorste 4. En het liefst ook nog 2 nieuwe backs erbij.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9192
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Mousa Sidi schreef: 21 apr 2024, 10:37 Vreemd dat men hier niet ziet dat alles om de as draait. Letterlijk en figuurlijk dus. Dominant voetballen zoals onder Adriaanse, Van Gaal en Slot kwam door de geweldige as. Hoef de spelers niet te noemen denk ik?! Hoe dominant zijn we nu, nauwelijks. Dat heeft weinig met de buitenspelers te maken. Die moeten goals maken en druk zetten, maar maken het spel niet. Dat die niet goed genoeg zijn is duidelijk. Alleen Pavlidis is top (maar maakt het spel ook niet natuurlijk, al probeert ie het wel, helaas misschien wel), verder niemand in de as.
Je spits moet worden vervangen want Pavlidis moet je gaan verkopen.
Op rechtsbuiten heb je helemaal niemand, op linksbuiten loopt potentie waar het gros van dit forum niet tevreden over is.
De 10 moet je vervangen want Dani de Wit loopt zijn contract uit.
Rechtsback ga je ook nog iets moeten doen omdat Sugawara vertrekt en Kasius niet aanhaakt.
Linksback is vooral op papier bezet voorlopig.

Maar daarachter zit je in de as met Clasie/Belic/Kwakman/Goes/Penetra/Bazoer/Dekker nog best wel aardig in de spelers.
En we weten allemaal dat AZ blijkbaar tegen beter weten in met Owuso-Oduro het seizoen in wil, dus een nieuwe keeper ga je niet krijgen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 508
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

DeZuivelDuivel schreef: 21 apr 2024, 15:02 Je spits moet worden vervangen want Pavlidis moet je gaan verkopen.
Op rechtsbuiten heb je helemaal niemand, op linksbuiten loopt potentie waar het gros van dit forum niet tevreden over is.
De 10 moet je vervangen want Dani de Wit loopt zijn contract uit.
Rechtsback ga je ook nog iets moeten doen omdat Sugawara vertrekt en Kasius niet aanhaakt.
Linksback is vooral op papier bezet voorlopig.

Maar daarachter zit je in de as met Clasie/Belic/Kwakman/Goes/Penetra/Bazoer/Dekker nog best wel aardig in de spelers.
En we weten allemaal dat AZ blijkbaar tegen beter weten in met Owuso-Oduro het seizoen in wil, dus een nieuwe keeper ga je niet krijgen.
Al die spelers in de as zijn (nog) niet goed genoeg voor top drie en Europees voetbal. Ben een groot fan van Kwakman, maar die heeft tijd nodig. Clasie is over de top, Belic en Penetra heb ik twijfels, Goes en Dekker onervaren en Bazoer is goed genoeg, maar blijft ie. Oduro is een topper, maar liever nog een jaar uitvechten met Ryan. Voorin hebben we veel potentie met Meerdink, Poku en Sadiq , rechterkant ook met Addai en Lahdo. Links moet beter. Yuki vervangen. Maar ik vind dat de as veel te zwak is als je resultaat wil halen volgend seizoen. 10 en 6 moeten beter. Een voetballende, kopsterke CV is ook nodig. Als de as niet goed genoeg is heb je niets aan goede buitenspelers. Andersom is het, zie Feyenooit😝, anders.
Laatst gewijzigd door Mousa Sidi op 21 apr 2024, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16276
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Mousa Sidi schreef: 21 apr 2024, 16:37 Al die spelers in de as zijn (nog) niet goed genoeg voor top drie en Europees voetbal. Ben een groot fan van Kwakman, maar die heeft tijd nodig. Clasie is over de top, Belic en Penetra heb ik twijfels, Goes en Dekker onervaren en Bazoer is goed genoeg, maar blijft ie. Oduro is een topper, maar liever nog een jaar uitvechten met Ryan. Voorin hebben we veel potentie met Meerdink, Poku en Sadiq , rechterkant ook met Addai en Lahdo. Links moet beter. Yuki vervangen. Maar ik vind dat de as veel te zwak is als je resultaat wil halen volgend seizoen. 10 en 6 moeten beter. Een voetballende, kopsterke CV is ook nodig. Als de as niet goed genoeg is heb je niets aan goede buitenspelers. Andersom is het, zie Feijenoord, anders
Feyenoord
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6621
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Mousa Sidi schreef: 21 apr 2024, 16:37 Al die spelers in de as zijn (nog) niet goed genoeg voor top drie en Europees voetbal. Ben een groot fan van Kwakman, maar die heeft tijd nodig. Clasie is over de top, Belic en Penetra heb ik twijfels, Goes en Dekker onervaren en Bazoer is goed genoeg, maar blijft ie. Oduro is een topper, maar liever nog een jaar uitvechten met Ryan. Voorin hebben we veel potentie met Meerdink, Poku en Sadiq , rechterkant ook met Addai en Lahdo. Links moet beter. Yuki vervangen. Maar ik vind dat de as veel te zwak is als je resultaat wil halen volgend seizoen. 10 en 6 moeten beter. Een voetballende, kopsterke CV is ook nodig. Als de as niet goed genoeg is heb je niets aan goede buitenspelers. Andersom is het, zie Feyenooit😝, anders.
Als je geen goede buitenspelers hebt, heb je sowieso niks aan je buitenspelers...... Dat is prioriteit nummer 1 en 2. Youth league jongens prima, maar we zijn een jaar verder en NUL doelpunten. Daar kunnen we echt niet op vertrouwen.

Die as van ons zou ook enorm veel baat hebben bij meer afspeelmogelijkheden en diepgang. Belic is iemand die constant vooruit denkt, alleen zijn er geen opties. Ook Clasie, Bazoer en Goes kunnen prima een balletje wegleggen. Dat er op nummer 10 iemand moet komen die een bal kan aannemen, van afstand schieten, omschakelen, mannetje passeren, steekpass geven en of diepgaan is evident.

De bril top3 & Europees voetbal is prima, maar dan moet je 11 nieuwe spelers aantrekken. We zullen prioriteiten moeten stellen. En dat is wat mij betreft geen cv en geen nummer 6. Maar zon beetje juist iedere andere positie
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11193
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Mousa Sidi schreef: 21 apr 2024, 16:37 Voorin hebben we veel potentie met Meerdink, Poku en Sadiq , rechterkant ook met Addai en Lahdo.
Ik vind het vooral impotentie. Meerdink had tegen jeugdspelers fysiek de overhand, maar het is een matige voetballer met een bonkige motoriek. Poku heeft nog nooit iets laten zien in de hoofdmacht, Sadiq slechts 1 keer. Lahdo is een blinde draver. Addai is de enige waarbij ik echt potentie zie, maar hij krijgt geen vertrouwen omdat die slapjanus Mijnans zo nodig op rechts moet spelen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Langedijk schreef: 22 apr 2024, 10:26 Ik vind het vooral impotentie. Meerdink had tegen jeugdspelers fysiek de overhand, maar het is een matige voetballer met een bonkige motoriek. Poku heeft nog nooit iets laten zien in de hoofdmacht, Sadiq slechts 1 keer. Lahdo is een blinde draver. Addai is de enige waarbij ik echt potentie zie, maar hij krijgt geen vertrouwen omdat die slapjanus Mijnans zo nodig op rechts moet spelen.
Ik denk dat hij het liefst in het midden wil voetballen maar door omstandigheden door Martens op deze plek wordt gezet :mrgreen:
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1137
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

We hebben meer ervaren buitenspelers nodig zoals een soort type Jahanbakshsh en Karlsson. Niet van die "hopelijke" toekomstige jeugdige spelers of pareltjes. Als we op 4 blijven staan of misschien naar plek 3 gaan dan moeten er toch wel weer wat meer "mannen" staan dan "jongetjes"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16276
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

RoycosoepieAZ schreef: 22 apr 2024, 10:32 We hebben meer ervaren buitenspelers nodig zoals een soort type Jahanbakshsh en Karlsson. Niet van die "hopelijke" toekomstige jeugdige spelers of pareltjes. Als we op 4 blijven staan of misschien naar plek 3 gaan dan moeten er toch wel weer wat meer "mannen" staan dan "jongetjes"
Vooral goede voetballers.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9192
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

RoycosoepieAZ schreef: 22 apr 2024, 10:32 We hebben meer ervaren buitenspelers nodig zoals een soort type Jahanbakshsh en Karlsson. Niet van die "hopelijke" toekomstige jeugdige spelers of pareltjes. Als we op 4 blijven staan of misschien naar plek 3 gaan dan moeten er toch wel weer wat meer "mannen" staan dan "jongetjes"
Alireze en Karlsson waren toch ook 21 en 22 bij binnenkomst?
Het gaat er lijkt mij meer om dat ze wat laten zien en goed doorgescout zijn.

Zo'n Sahroui had je toch ook graag hier zien spelen lijkt mij?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 21 apr 2024, 16:37 Al die spelers in de as zijn (nog) niet goed genoeg voor top drie en Europees voetbal. Ben een groot fan van Kwakman, maar die heeft tijd nodig. Clasie is over de top, Belic en Penetra heb ik twijfels, Goes en Dekker onervaren en Bazoer is goed genoeg, maar blijft ie. Oduro is een topper, maar liever nog een jaar uitvechten met Ryan. Voorin hebben we veel potentie met Meerdink, Poku en Sadiq , rechterkant ook met Addai en Lahdo. Links moet beter. Yuki vervangen. Maar ik vind dat de as veel te zwak is als je resultaat wil halen volgend seizoen. 10 en 6 moeten beter. Een voetballende, kopsterke CV is ook nodig. Als de as niet goed genoeg is heb je niets aan goede buitenspelers. Andersom is het, zie Feyenooit😝, anders.
Juist in je as zit je goed op dit moment. De vleugels zijn het grootste probleem nu. Goes-Bazoer is prima. Belic-Clasie ook, evenals Pavlidis. Ryan als keeper is dat ook. Het probleem zit nu precies bij die andere spelers. Het geheim onder Slot waren ook vaak de vleugels. De tandems Idriss-Wijndal, Karlsson-Wijndal, Svensson-Stengs, dat waren treintjes die heerlijk liepen. Later hadden wij dat ook nog met Kerkez-Karlsson. Wat heb je daar nu allemaal lopen? Een linksback die een paar klasses minder is dan Kerkez en Wijndal waren. En over de links- en rechtsbuiten positie hoeven we helemaal niet te spreken. Daar staan wat talenten, die allemaal nog een heel stuk verwijderd zijn van het niveau Karlsson/Idrissi.

Als Bazoer vertrekt zou ik wel Sandler halen trouwens. Dat is iemand die qua leeftijd en kwaliteit perfect in het plaatje past van wat je volgend jaar nodig hebt. Je hebt daar wat ervaring nodig, want je gaat vijf ervaren spelers verliezen zoals het lijkt.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 278
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

AZ 4 Life schreef: 23 apr 2024, 09:27 Juist in je as zit je goed op dit moment. De vleugels zijn het grootste probleem nu. Goes-Bazoer is prima. Belic-Clasie ook, evenals Pavlidis. Ryan als keeper is dat ook. Het probleem zit nu precies bij die andere spelers. Het geheim onder Slot waren ook vaak de vleugels. De tandems Idriss-Wijndal, Karlsson-Wijndal, Svensson-Stengs, dat waren treintjes die heerlijk liepen. Later hadden wij dat ook nog met Kerkez-Karlsson. Wat heb je daar nu allemaal lopen? Een linksback die een paar klasses minder is dan Kerkez en Wijndal waren. En over de links- en rechtsbuiten positie hoeven we helemaal niet te spreken. Daar staan wat talenten, die allemaal nog een heel stuk verwijderd zijn van het niveau Karlsson/Idrissi.

Als Bazoer vertrekt zou ik wel Sandler halen trouwens. Dat is iemand die qua leeftijd en kwaliteit perfect in het plaatje past van wat je volgend jaar nodig hebt. Je hebt daar wat ervaring nodig, want je gaat vijf ervaren spelers verliezen zoals het lijkt.
Pavlidis: vertrekt.
Bazoer: onzeker of hij blijft.
Clasie: jaren beginnen te tellen.
Ryan: vertrekt waarschijnlijk.

En daar komt de nummer 10 positie nog bij. Je hebt normaliter 3, waarschijnlijk 4 en als het tegen zit 5 nieuwe spelers in de as nodig.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 06 mar 2024, 16:56 Blijft echt een gemiste kans dat een Flemming of Mattsson niet naar ons is toegekomen. Maargoed dat zijn wel vergelijkbare profielen als een Odgaard. Als je ze niet in hun kracht gaat gebruiken, moet je ze ook niet halen.
Op dit moment zijn er op aanvallend gebied weinig potentiele versterkingen in de eredivisie. Misschien een Parrot of Willumson.

Maar ik vrees met grote vrezen dat gaten weer gevuld gaan worden met nieuwe gaten. AZ loopt met die haperende transferbeleid constant achter de feiten aan. Je hebt nauwelijks tijd om dingen te "repareren", want de volgende uitgaande transfers dienen zich alweer aan
Een UPje voor SimonPoulsen!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Drommedaris schreef: 23 apr 2024, 11:21 Pavlidis: vertrekt.
Bazoer: onzeker of hij blijft.
Clasie: jaren beginnen te tellen.
Ryan: vertrekt waarschijnlijk.

En daar komt de nummer 10 positie nog bij. Je hebt normaliter 3, waarschijnlijk 4 en als het tegen zit 5 nieuwe spelers in de as nodig.
Dan wel ja. Het ging er in deze discussie alleen om dat er werd aangegeven dat het huidige probleem in de as ligt. Dat bestrijd ik.

In de situatie voor volgend jaar heb je inderdaad jongens nodig in de as, wat het liefst ook nog is gekoppeld aan ervaring. Vandaar dat ik ook Sandler noemde. Die zou hier perfect passen. Je neemt alleen wel een risico qua fitheid. Kan hij de dubbele belasting aan bij AZ met Europees voetbal in het verschiet?

Anders moet je doorschakelen naar een alternatief in dezelfde leeftijdscategorie. In de eredivisie zie ik die niet zo heel snel rondlopen om eerlijk te zijn. Je zou kunnen denken aan een Riedewald als je over de grens kijkt, al speelde die voornamelijk op het middenveld bij Palace als ik me niet vergis. Of Tete voor de rechtsbackpositie.

Verder vraag ik me af of een jongen van Van de Beek haalbaar is. Die zit nu ook voornamelijk op de bank bij Frankfurt. Dat zou wel potentiele buitencategorie zijn voor dit AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9192
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 23 apr 2024, 13:26 Dan wel ja. Het ging er in deze discussie alleen om dat er werd aangegeven dat het huidige probleem in de as ligt. Dat bestrijd ik.

In de situatie voor volgend jaar heb je inderdaad jongens nodig in de as, wat het liefst ook nog is gekoppeld aan ervaring. Vandaar dat ik ook Sandler noemde. Die zou hier perfect passen. Je neemt alleen wel een risico qua fitheid. Kan hij de dubbele belasting aan bij AZ met Europees voetbal in het verschiet?

Anders moet je doorschakelen naar een alternatief in dezelfde leeftijdscategorie. In de eredivisie zie ik die niet zo heel snel rondlopen om eerlijk te zijn. Je zou kunnen denken aan een Riedewald als je over de grens kijkt, al speelde die voornamelijk op het middenveld bij Palace als ik me niet vergis. Of Tete voor de rechtsbackpositie.

Verder vraag ik me af of een jongen van Van de Beek haalbaar is. Die zit nu ook voornamelijk op de bank bij Frankfurt. Dat zou wel potentiele buitencategorie zijn voor dit AZ.
Sandler heeft niet de routine en met Riedewald en van de Beek ga je de oorlog niet winnen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 508
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Even wat positiefs bij al de negatieve geluiden op dit forum. Ook Theo Brinkman van het NHD was het opgevallen. Er komt een groot talent aan en sneller dan iedereen dacht. Volgend seizoen al bij de eerste selectie, dat kan niet anders. Heeft de bouw van de beste speler die ooit bij AZ heeft gespeeld, Mousa Dembele.

NHD:
'Mastoras zelf is een constante factor in het elftal. Als controlerende middenvelder speelt hij bijna wekelijks een goede wedstrijd. Sterk in de duels, slim en rustig in balbezit. Vaak lijkt het hem gemakkelijk af te gaan, alsof hij zijn wedstrijden een beetje op het gemak, op halve kracht speelt.'
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9192
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Mousa Sidi schreef: 23 apr 2024, 18:09 Even wat positiefs bij al de negatieve geluiden op dit forum. Ook Theo Brinkman van het NHD was het opgevallen. Er komt een groot talent aan en sneller dan iedereen dacht. Volgend seizoen al bij de eerste selectie, dat kan niet anders. Heeft de bouw van de beste speler die ooit bij AZ heeft gespeeld, Mousa Dembele.

NHD:
'Mastoras zelf is een constante factor in het elftal. Als controlerende middenvelder speelt hij bijna wekelijks een goede wedstrijd. Sterk in de duels, slim en rustig in balbezit. Vaak lijkt het hem gemakkelijk af te gaan, alsof hij zijn wedstrijden een beetje op het gemak, op halve kracht speelt.'
Ik help het je hopen :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10241
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 23 apr 2024, 09:27 Juist in je as zit je goed op dit moment. De vleugels zijn het grootste probleem nu. Goes-Bazoer is prima. Belic-Clasie ook, evenals Pavlidis. Ryan als keeper is dat ook. Het probleem zit nu precies bij die andere spelers. Het geheim onder Slot waren ook vaak de vleugels. De tandems Idriss-Wijndal, Karlsson-Wijndal, Svensson-Stengs, dat waren treintjes die heerlijk liepen. Later hadden wij dat ook nog met Kerkez-Karlsson. Wat heb je daar nu allemaal lopen? Een linksback die een paar klasses minder is dan Kerkez en Wijndal waren. En over de links- en rechtsbuiten positie hoeven we helemaal niet te spreken. Daar staan wat talenten, die allemaal nog een heel stuk verwijderd zijn van het niveau Karlsson/Idrissi.

Als Bazoer vertrekt zou ik wel Sandler halen trouwens. Dat is iemand die qua leeftijd en kwaliteit perfect in het plaatje past van wat je volgend jaar nodig hebt. Je hebt daar wat ervaring nodig, want je gaat vijf ervaren spelers verliezen zoals het lijkt.
Je betoog voor de vleugels volg ik volledig. Maar Ryan, Clasie en De Wit zijn aan directe vervanging toe.

Indi staat gelukkig al op een zijspoor.

Mits je doel nog steeds is om bij de top 2/3 te spelen en financieel nog eens een klapper wilt maken. En ik leef nog steeds in de droom / illusie / waan dat AZ daarheen wil bewegen.

Ook van Goes kan je niet verwachten dat hij je door Europa of naar plek 2 sleept.

Belic krijgt het voordeel van de twijfel.

Bazoer is de enige die het niveau dat AZ nastreeft of nastraafde (vrij zeker) aan kan. Al blijf ik het een twijfelaar vinden in een viermans-verdediging.
Plaats reactie