Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 18:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 12 apr 2024, 12:13 steeds minder weerstand zal krijgen binnen het politieke bestel
Ik zap toevallig langs Op1, en daar krijgt die idioot Jesse Klaver alweer een podium om te klagen over de formatie. Het gaat maar door, die linkse propaganda van belastinggeld. Wilders moet die hele NPO meteen opdoeken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2619
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 12 apr 2024, 14:58 Ik heb dat de laatste jaren ook sterk: waarom lijkt het alsof er niks meer 'opgelost wordt'? Ook op NL niveau.
Het uitdijen van de overheid is ook het gevolg van te weinig vermogen om problemen op te lossen.
De overheid dijt inderdaad uit en dat verhoogt de slagkracht niet. Maar komt dat ook niet door het feit dat ik vaak hoor "dat moet de overheid regelen".
Toeslagen, subsidies, compensaties, jongeren die op de pof kopen, enz. Alles komt op het bordje van de overheid terecht. En vaak dan weer fraudegevoelig. En dan moeten er weer nieuwe regelingen komen. Bij het compenseren van de toeslagenslachtoffers zijn er 6000 aanvragen gedaan door mensen die helemaal geen kinderen hebben. De burgers in dit land maken het ook naar hè.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3253
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 12 apr 2024, 20:41 Ik zap toevallig langs Op1, en daar krijgt die idioot Jesse Klaver alweer een podium om te klagen over de formatie. Het gaat maar door, die linkse propaganda van belastinggeld. Wilders moet die hele NPO meteen opdoeken.
Tja, na het weekend zie je wel weer nietszeggende figuren als Dassen, van Rossem of oude gedienden zoals Ed Raket en Pechtold er aan tafel schuiven, waar ze weer alle ruimte krijgen om hun gal te spuwen richting blondie. Gelukkig is een groot deel van de bevolking wel wijzer geworden en ziet het dit soort kakelende, gefrustreerde figuren, puur nog als amusement voor hun verwoede pogingen de man zwart te maken, serieus nemen doen we ze niet.
Overigens Wilders wordt de maat genomen dat hij zoveel op X zit om zich aan zijn achterban te kunnen laten horen, maar ik zie Omtzigt, van der Plas, Yeşilgöz ook te pas en te onpas bij diverse programma's aanschuiven om er hun mening te laten horen. Die mogelijkheid heeft Wilders niet met zijn beveiliging en als de man dan reageert wordt er wel vaak met het vingertje naar een kant gewezen.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5444
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 11 apr 2024, 08:53ja
Op welke partij?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3253
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ook niet prettig, dat steeds meer daklozen uit Oost Europa die daar aan lager wal zijn geraakt, geen baan of uitkering meer hebben, alcoholist, drugsverslaafd zijn, zoals uit Polen, Roemenië, Hongarije, etc. nu naar Nederland komen omdat hier op straat het nog iets beter is dan daar. Tja, waar gaan we naar toe omdat onze poort wagenwijd open staat.
:-k Toedeloe
https://www.youtube.com/watch?v=oDyWcE3TcV8
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12562
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAZcal schreef: 13 apr 2024, 09:14 Op welke partij?
viewtopic.php?p=809903#p809903
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5444
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

differentcook schreef: 11 apr 2024, 10:29 Dat zeg ik niet om een inhoudelijke discussie niet bij voorbaat onmogelijk te maken. Mensen maken een discussie op argumenten hier toch al zo goed als onmogelijk o.a. door te denken in hokjes en labelen. Elders heb ik er geen problemen mee het te zeggen, maar ik moet me helaas aanpassen aan de omgeving.
Meh.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12562
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

https://www.ad.nl/politiek/wilders-loop ... ~a1a29e6f/
https://nos.nl/liveblog/2516853-gesprek ... r-76845447

Wilders heeft van de schrik meteen maar de formatie opgeschort voor vandaag
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6564
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 15 apr 2024, 16:12 Wilders heeft van de schrik meteen maar de formatie opgeschort voor vandaag
Je denkt niet dat het te maken heeft met de voorjaarsnota van dit demissionaire kabinet?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... extra-geld
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12562
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 15 apr 2024, 18:57 Je denkt niet dat het te maken heeft met de voorjaarsnota van dit demissionaire kabinet?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... extra-geld
Wilders had een andere taak vandaag dan zich daarmee bezig te houden. De anderen zijn ook niet weggelopen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6564
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 15 apr 2024, 18:58 Wilders had een andere taak vandaag dan zich daarmee bezig te houden. De anderen zijn ook niet weggelopen.
Dan heb je het nieuws niet gevolgd, vrees ik.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12562
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 15 apr 2024, 18:59 Dan heb je het nieuws niet gevolgd, vrees ik.
Je hoeft niet te vrezen (of dingen aan te nemen)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16270
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 15 apr 2024, 18:57 Je denkt niet dat het te maken heeft met de voorjaarsnota van dit demissionaire kabinet?
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... extra-geld
Mijn vader liep ook altijd boos van tafel als het hem te lastig werd en hij zijn zin niet kreeg. Zo kinderachtig. Als je een punt hebt, maak die dan aan tafel.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12562
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 15 apr 2024, 20:17 Mijn vader liep ook altijd boos van tafel als het hem te lastig werd en hij zijn zin niet kreeg. Zo kinderachtig. Als je een punt hebt, maak die dan aan tafel.
Ai, geen goed voorbeeld, dat draag je je leven met je mee. Uiteindelijk beland je dan op een voetbalforum. :|
Een puber is al erg, maar als vader!
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16270
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 15 apr 2024, 20:23 Ai, geen goed voorbeeld, dat draag je je leven met je mee. Uiteindelijk beland je dan op een voetbalforum. :|
Een puber is al erg, maar als vader!
Ben benieuwd wanneer en hoe jouw kinderen (als je die hebt tenmiste) hier gaan verschijnen :wink: 8)

Nee, maar je snapt mijn punt, hoop ik.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12562
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 15 apr 2024, 21:12 Nee, maar je snapt mijn punt, hoop ik.
Mijn opmerking is een combi van eerst en grapje. De ernst gaat over het gedeelte van je vader. Ik vind het serieus slecht gedrag en al helemaal als ouder (en ook al grap ik erover, ik denk dat zoiets altijd wel een impact op je heeft)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16270
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 15 apr 2024, 21:13 Mijn opmerking is een combi van eerst en grapje. De ernst gaat over het gedeelte van je vader. Ik vind het serieus slecht gedrag en al helemaal als ouder (en ook al grap ik erover, ik denk dat zoiets altijd wel een impact op je heeft)
Dit heeft niet veel invloed gehad, andere zaken wat meer.

Maar het ging over Wilders die als een verwend kreng zijn zin niet krijgt en wegloopt.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12562
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 15 apr 2024, 21:17 Dit heeft niet veel invloed gehad, andere zaken wat meer.

Maar het ging over Wilders die als een verwend kreng zijn zin niet krijgt en wegloopt.
Ik vind Wilders niet zo interessant. Wel wat Hein de Haas over migratie heeft geschreven en gezegd (zie hierboven)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6564
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 15 apr 2024, 21:17 Maar het ging over Wilders die als een verwend kreng zijn zin niet krijgt en wegloopt.
In de voorjaarsnota trekt dit demissionaire kabinet miljarden extra uit. Dat bonnetje leggen ze neer bij de formerende partijen.
Dit is gewoon tactiek van Wilders. Yesilgoz zit vervolgens 's avonds op TV alles te duiden.
Plaats reactie