De topic over oud AZ-spelers II

De AZ-onderwerpen die hierboven niet thuishoren
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 04 apr 2024, 11:54 Het antwoord waarvan je wist dat het ging komen:

"Hij heeft zich daar pas ontwikkeld."

(Overigens scheelde de transfersom ook al een miljoen of 7; wat niet door de contractduur te rechtvaardigen was. En ging de ene naar een Champions League kandidaat en de ander naar een degradatiekandidaat.)
Nee de contractduur zal niet mee hebben gespeeld. De ene speler lag nog een jaar vast, tot 2024 en de ander tot 2026. Dat maakt inderdaad geen enkel verschil :lol: En dan nog je argument kracht bij proberen te zetten door te stellen dat de ene naar een Champions League kandidaat ging. Hou toch op man. Bologna doet het nu goed, mede dankszij Beukema, maar dat was verre van een kandidaat om Champions League te halen op het moment dat Beukema vertrok. Dat was gewoon een middenmoter die meer uitschieters had richting degradatieplekken dan naar boven. Zijn vorig jaar negende geëindigd en daarvoor altijd lager sinds de entree in de Serie A in 2014/2015. Waarvan één keer tiende en verder altijd plek twaalf of lager.

Maar mooi toch dat Beukema zich goed ontwikkelt. Ik gun die jongen een eventuele stap naar Inter van harte. Leuk voor hem, goed voor AZ. Dat wil niet zeggen dat ik mijn mening over hem bijstel bij AZ. Ik vond het toen een prima verdediger, maar hem niet boven de anderen uitsteken. Ik snap niet zo goed wat je hier nu precies wil bewijzen. Helemaal niet als je die ook nog eens wil onderbouwen met lachwekkende en feitelijk onjuiste argumenten als de contractduur van beide spelers en het niveau van de clubs.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10285
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 04 apr 2024, 12:26 Nee de contractduur zal niet mee hebben gespeeld. De ene speler lag nog een jaar vast, tot 2024 en de ander tot 2026. Dat maakt inderdaad geen enkel verschil :lol: En dan nog je argument kracht bij proberen te zetten door te stellen dat de ene naar een Champions League kandidaat ging. Hou toch op man. Bologna doet het nu goed, mede dankszij Beukema, maar dat was verre van een kandidaat om Champions League te halen op het moment dat Beukema vertrok. Dat was gewoon een middenmoter die meer uitschieters had richting degradatieplekken dan naar boven. Zijn vorig jaar negende geëindigd en daarvoor altijd lager sinds de entree in de Serie A in 2014/2015. Waarvan één keer tiende en verder altijd plek twaalf of lager.

Maar mooi toch dat Beukema zich goed ontwikkelt. Ik gun die jongen een eventuele stap naar Inter van harte. Leuk voor hem, goed voor AZ. Dat wil niet zeggen dat ik mijn mening over hem bijstel bij AZ. Ik vond het toen een prima verdediger, maar hem niet boven de anderen uitsteken. Ik snap niet zo goed wat je hier nu precies wil bewijzen. Helemaal niet als je die ook nog eens wil onderbouwen met lachwekkende en feitelijk onjuiste argumenten als de contractduur van beide spelers en het niveau van de clubs.
Wat ik wil zeggen is hetgeen ik toen ook al zei: Beukema is en was beter dan Hatzidiakos.

Ik zeg niet dat de contractduur niet 'telt'. Het rechtvaardigt alleen geen kloof van 7 miljoen (of 4,5 keer de transfersom).

Over het niveau: Beukema ging naar een betere club (welk etiketje je er verder aan wilt geven doet voor mij verder niet ter zake).

Maar goed. Prima dat jij het verschil niet zag.

Bologna zag dat wel en ik ook.

En nu lijkt Inter het ook te zien.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12759
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 04 apr 2024, 12:32 Wat ik wil zeggen is hetgeen ik toen ook al zei: Beukema is en was beter dan Hatzidiakos.

Ik zeg niet dat de contractduur niet 'telt'. Het rechtvaardigt alleen geen kloof van 7 miljoen (of 4,5 keer de transfersom).

Over het niveau: Beukema ging naar een betere club (welk etiketje je er verder aan wilt geven doet voor mij verder niet ter zake).

Maar goed. Prima dat jij het verschil niet zag.

Bologna zag dat wel en ik ook.

En nu lijkt Inter het ook te zien.
Ook hier weer is je uitgangspunt een eerdere uitspraak van jezelf, waar je vervolgens alles omheen bijhaalt (of weglaat), organiseert en naar goeddunken overdrijft of bagatelliseert (ter glorie van jezelf mbt die uitspraak) :D
we can come an end
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 449
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

differentcook schreef: 04 apr 2024, 12:45 Ook hier weer is je uitgangspunt een eerdere uitspraak van jezelf, waar je vervolgens alles omheen bijhaalt (of weglaat), organiseert en naar goeddunken overdrijft of bagatelliseert (ter glorie van jezelf mbt die uitspraak) :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10285
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 04 apr 2024, 12:45 Ook hier weer is je uitgangspunt een eerdere uitspraak van jezelf, waar je vervolgens alles omheen bijhaalt (of weglaat), organiseert en naar goeddunken overdrijft of bagatelliseert (ter glorie van jezelf mbt die uitspraak) :D
Ik ervaar dat anders.

:|
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 04 apr 2024, 12:32 Wat ik wil zeggen is hetgeen ik toen ook al zei: Beukema is en was beter dan Hatzidiakos.

Ik zeg niet dat de contractduur niet 'telt'. Het rechtvaardigt alleen geen kloof van 7 miljoen (of 4,5 keer de transfersom).

Over het niveau: Beukema ging naar een betere club (welk etiketje je er verder aan wilt geven doet voor mij verder niet ter zake).

Maar goed. Prima dat jij het verschil niet zag.

Bologna zag dat wel en ik ook.

En nu lijkt Inter het ook te zien.
Bijzonder zwak verweer. Die contractduur zou zo'n verschil prima rechtvaardigen. Er zit nogal een verschil tussen iemand met een 1-jarig contract of iemand die nog drie jaar vastligt. Zeker als je meerekent dat AZ met Panta had afgesproken zich coulant op te stellen bij een transfer. Kortom, een kansloos argument van je.

Welk etiket je op die betere club wil plakken is wel degelijk relevant als jij het aandraagt als argument. Zeker als je stelt dat Beukema naar een Champions League club ging. Hij ging naar een ploeg die de laatste jaren tussen plek negen en zestien acteerde. Dat is wel even wat anders dan Champions League clubs als Inter, Juve, AC Milan oid. Je sloeg gewoon wartaal uit, simpel.

Dat wij het verder oneens zijn over het niveauverschil tussen Panta en Beukema hier, prima. Dat mag. Dat Beukema nu wellicht de stap maakt naar Inter is daarin geen valide argument om je gelijk te halen. Gudmundsson maakt waarschijnlijk ook een klapper naar Inter of Juve en die was in Alkmaar ook niet beter dan sterspeler Karlsson, die nu bij datzelfde Bologna tussen bank en ziekenboeg schippert. Ontwikkeling na AZ is irrelevant als je spelers beoordeelt op hun prestaties hier.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10285
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 04 apr 2024, 15:47 Bijzonder zwak verweer.

een kansloos argument van je.

Je sloeg gewoon wartaal uit, simpel.

Ontwikkeling na AZ is irrelevant als je spelers beoordeelt op hun prestaties hier.
Ik vond het zelf een bijzonder sterk verweer, vol rake argumenten en rake taal.

Zo zie je maar hoe je argumenten anders kan wegen.

:|

Voor het overige lees ik weinig nieuws.

Ik vind het soort transfer en de ontwikkeling na AZ echter wel degelijk relevant om te duiden of iemand potentie had of kunnen hebben, hoe die gepresteerd heeft etc.

Ik hoop dat je mijn punt begrijpt en anders ook maar niet.

(Bij kwalificaties van argumenten of jij - bakken haak ik altijd een beetje af.)
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9246
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 04 apr 2024, 11:54 Het antwoord waarvan je wist dat het ging komen:

"Hij heeft zich daar pas ontwikkeld."

(Overigens scheelde de transfersom ook al een miljoen of 7; wat niet door de contractduur te rechtvaardigen was. En ging de ene naar een Champions League kandidaat en de ander naar een degradatiekandidaat.)
Soms zitten we heel ver uit elkaar, soms volledig op een lijn.
Fantastisch.


Hoewel.. Bologna was natuurlijk op voorhand geen CL-kandidaat
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10285
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 05 apr 2024, 11:47 Soms zitten we heel ver uit elkaar, soms volledig op een lijn.
Fantastisch.
Hoewel.. Bologna was natuurlijk op voorhand geen CL-kandidaat
Kijk uit wat je quote.

De volgende pagina is het opeens zwak, kansloos en wartaal en dien je je tegen dergelijke kwalificatie te verdedigen.

Als je daar zin hebt.

Je kan ook de rode lijn aanhouden en instemmend knikken.

:roll:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 04 apr 2024, 18:22 Ik vond het zelf een bijzonder sterk verweer, vol rake argumenten en rake taal.

Zo zie je maar hoe je argumenten anders kan wegen.

:|

Voor het overige lees ik weinig nieuws.

Ik vind het soort transfer en de ontwikkeling na AZ echter wel degelijk relevant om te duiden of iemand potentie had of kunnen hebben, hoe die gepresteerd heeft etc.

Ik hoop dat je mijn punt begrijpt en anders ook maar niet.

(Bij kwalificaties van argumenten of jij - bakken haak ik altijd een beetje af.)
Een discussie over iemand zijn potentie is heel wat anders dan een discussie over hoe iemand hier gepresteerd heeft. Ik denk dat Addai meer potentie heeft dan Lahdo, maar ik vind niet dat Addai op dit moment beter heeft gepresteerd in het eerste dan Lahdo. Dat moet je dus uit elkaar trekken. Dat zijn losse discussies.

Als ik nu zeg dat ik liever Pavlidis in de spits heb staan dan Zeefuik, wil dat niks zeggen over de potentie die in beide heren zie. Dan heb ik het puur over het hier en nu en over hun prestaties bij AZ. Dan slaat het nergens op om daar over drie jaar op terug te komen als Zeefuik in de basis staat bij Manchester City en Pavlidis op de bank zit bij Werder Bremen.

Verder was je verweer gewoon feitelijk onjuist met je champions league statement en je statement over de contractduur, zeker als je de omstandigheden in acht neemt (toezeggingen over meewerking etc.). Het sloeg gewoon nergens op. Het wegen van deze zogenaamd 'rake argumenten' kan je heel simpel doen door naar de feiten te kijken. Onjuist en onzinnig. Punt. En dan weer iemand quoten die het met je eens is... Al wijst diegene je ook gewoon op die CL-nonsense.

En van mij mag je afhaken. Als je met feitelijke onjuistheden komt word je om je oren geslagen. Word je een grote jongen van. Ik vind het prima om het ergens over oneens te zijn. Jij vond Beukema hier een stuk beter dan Hatzidiakos, ik niet. So be it. Geen probleem verder. Maar kom niet met non-argumenten. Of dit soort posts om na afloop weer je gelijk te halen op een hele kinderachtige manier.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10285
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 05 apr 2024, 12:35 Verder was je verweer gewoon feitelijk onjuist met je champions league statement en je statement over de contractduur, zeker als je de omstandigheden in acht neemt (toezeggingen over meewerking etc.). Het sloeg gewoon nergens op..
Dat laatste vind jij.

Los van deze en alle andere kwalificaties: het is nu een CL - kandidaat. Op moment van transfereren qua ranglijst inderdaad nog niet, maar qua potentieel blijkbaar wel. Dan kunnen we blijven hangen over de semantiek over wat een CL kandidaat is; die ik reeds had aangepast naar een betere club. En als je hem nog zuiverder wilt maken: een club die op dat moment hoger op de ranglijst wilt maken. Welke kwalificatie je ook wilt kiezen: het doet niets af van de kern van het betoog:

Beukema ging naar een betere club voor meer geld. En staat nu in de belangstelling van nog grotere clubs.


Ik had ook reeds aangegeven dat de contractduur de kloof - mijns inziens - niet rechtvaardigde. Ik heb niet gezegd dat het geen enkele rol kan hebben gespeeld. Dat blijft trouwens ook een beetje koffiedik kijken.

Contractduur is immer een factor, maar (in mijn beleving) niet zo zwaar als deze nu - door jou - gewogen wordt of jij nu doet voorkomen.

Zoals er trouwens nog tal van factoren zijn die je wel/niet kan meewegen.

Het zegt mij wél iets als een club bereid is 9 miljoen te betalen voor een centrale verdediger.

Jij verklaart dat dan waarschijnlijk hoofdzakelijk vanuit de contractduur (voetballend zag je immers amper tot geen verschil).

Ik zie en zag primair superieure voetballende kwaliteiten ten opzichte van een verdediger die voor 2 miljoen naar Cagliari vertrok.

Deze kwaliteiten (die ik reeds zag en ook door Bologna werden onderkend) lijken zich nu nog verder te ontwikkelen.

Maar goed.

Het is me duidelijk dat we inderdaad wat anders hebben gezien. De één ziet een 6 en de ander een 9.

Daar hadden we met Weghorst en Friday ook al last van.

En dat we allemaal net iets anders zien maakt een forum deze ook alleen maar leuk.

(Als we alle jij - bakken en kwalificaties even wegdenken.)

8)
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9246
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 05 apr 2024, 12:16 Kijk uit wat je quote.

De volgende pagina is het opeens zwak, kansloos en wartaal en dien je je tegen dergelijke kwalificatie te verdedigen.

Als je daar zin hebt.

Je kan ook de rode lijn aanhouden en instemmend knikken.

:roll:
Ik weet wie het zegt/zeggen :wink:
Overigens als je iets omhoog leest op die pagina dan zie je dat ik al een bommetje gedropt had :lol:
Vond je Zirkzee citaatje ook wel een goede, geen idee meer wat mijn eigen standpunt daaromtrent was.

Heb er geen moeite mee, als iemand gelijk heeft, dan heeft ie gelijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10285
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 05 apr 2024, 13:10 Ik weet wie het zegt/zeggen :wink:
Overigens als je iets omhoog leest op die pagina dan zie je dat ik al een bommetje gedropt had :lol:
Vond je Zirkzee citaatje ook wel een goede, geen idee meer wat mijn eigen standpunt daaromtrent was.
Oh ja.

Ik had die bom nog niets eens gezien.

Mooi. Min of meer dezelfde. Great minds think alike. Soms. Niet als het om MIJN Zirkzee ging.

viewtopic.php?p=786545#p786545

Zirkzee en van Hooijdonk moeten allebei écht wel wat kunnen. Van Hooijdonk zit ook gewoon al een paar seizoenen in de lift, maar heeft een lompe pa en springt daar momenteel achteraan. Zirkzee weet ik nog zo net niet, maar zou zomaar beter kunnen aarden hier zoals dat in België ook voor hem lukte. Een spits die 15 doelpunten in de Eredivisie kan maken én dat geld voor beiden. Is niet mis.

Dat allemaal gezegd hebbende, zie ik AZ liever inzetten op een jonge 'onontdekte' spits uit het buitenland. En als we dan toch nóg een spelersdeal met Bologna zouden maken dan zou ik de Schouten deal kapen van PSV
(Wie weet, was het toeval dat die deal opeens on hold werd gezet door Bologna?)


Al was je niet zo stellig als overige sujetten rond die tijd.

Die er nu voor gezorgd hebben dat we +/- 40 miljoen mislopen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12759
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 05 apr 2024, 13:10 Heb er geen moeite mee, als iemand gelijk heeft, dan heeft ie gelijk.
:roll:
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9246
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 05 apr 2024, 13:48 Oh ja.

Ik had die bom nog niets eens gezien.

Mooi. Min of meer dezelfde. Great minds think alike. Soms. Niet als het om MIJN Zirkzee ging.

viewtopic.php?p=786545#p786545

Zirkzee en van Hooijdonk moeten allebei écht wel wat kunnen. Van Hooijdonk zit ook gewoon al een paar seizoenen in de lift, maar heeft een lompe pa en springt daar momenteel achteraan. Zirkzee weet ik nog zo net niet, maar zou zomaar beter kunnen aarden hier zoals dat in België ook voor hem lukte. Een spits die 15 doelpunten in de Eredivisie kan maken én dat geld voor beiden. Is niet mis.

Dat allemaal gezegd hebbende, zie ik AZ liever inzetten op een jonge 'onontdekte' spits uit het buitenland. En als we dan toch nóg een spelersdeal met Bologna zouden maken dan zou ik de Schouten deal kapen van PSV
(Wie weet, was het toeval dat die deal opeens on hold werd gezet door Bologna?)


Al was je niet zo stellig als overige sujetten rond die tijd.

Die er nu voor gezorgd hebben dat we +/- 40 miljoen mislopen.
Ik ruil de lichte twijfel van DeZuivelDuivel uit het verleden over Zirkzee graag in voor mijn eeuwige gelijk over Schouten :wink: :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10285
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 05 apr 2024, 14:34 Ik ruil de lichte twijfel van DeZuivelDuivel uit het verleden over Zirkzee graag in voor mijn eeuwige gelijk over Schouten :wink: :lol:
Omdat het bijna weekend is ga ik akkoord.

:D
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 05 apr 2024, 13:04 Dat laatste vind jij.

Los van deze en alle andere kwalificaties: het is nu een CL - kandidaat. Op moment van transfereren qua ranglijst inderdaad nog niet, maar qua potentieel blijkbaar wel. Dan kunnen we blijven hangen over de semantiek over wat een CL kandidaat is; die ik reeds had aangepast naar een betere club. En als je hem nog zuiverder wilt maken: een club die op dat moment hoger op de ranglijst wilt maken. Welke kwalificatie je ook wilt kiezen: het doet niets af van de kern van het betoog:

Beukema ging naar een betere club voor meer geld. En staat nu in de belangstelling van nog grotere clubs.


Ik had ook reeds aangegeven dat de contractduur de kloof - mijns inziens - niet rechtvaardigde. Ik heb niet gezegd dat het geen enkele rol kan hebben gespeeld. Dat blijft trouwens ook een beetje koffiedik kijken.

Contractduur is immer een factor, maar (in mijn beleving) niet zo zwaar als deze nu - door jou - gewogen wordt of jij nu doet voorkomen.

Zoals er trouwens nog tal van factoren zijn die je wel/niet kan meewegen.

Het zegt mij wél iets als een club bereid is 9 miljoen te betalen voor een centrale verdediger.

Jij verklaart dat dan waarschijnlijk hoofdzakelijk vanuit de contractduur (voetballend zag je immers amper tot geen verschil).

Ik zie en zag primair superieure voetballende kwaliteiten ten opzichte van een verdediger die voor 2 miljoen naar Cagliari vertrok.

Deze kwaliteiten (die ik reeds zag en ook door Bologna werden onderkend) lijken zich nu nog verder te ontwikkelen.

Maar goed.

Het is me duidelijk dat we inderdaad wat anders hebben gezien. De één ziet een 6 en de ander een 9.

Daar hadden we met Weghorst en Friday ook al last van.

En dat we allemaal net iets anders zien maakt een forum deze ook alleen maar leuk.

(Als we alle jij - bakken en kwalificaties even wegdenken.)

8)
Hahaha komt ie weer met z'n Friday op de proppen. Je kan het zo uittekenen. :lol: Een post uit de begintijd dat beide spelers kwamen, jaren later constant uit de context blijven trekken en blijven gebruiken. Really... Echt, wat een niveau. Ooh sorry, dat valt zeker in de categorie jij-bakken he? Maar goed, het blijft een bedenkelijk niveau. Ik snap ook echt niet waar die behoefte vandaan komt. Alsof ik elke keer om een reactie ga vragen als Vindahl weer een keer onder de bal door duikt. Kom op zeg, die validatie heb ik hier echt niet nodig hoor.

En verder kan je recht blijven lullen wat krom is, je kan ook gewoon een keer je ongelijk toegeven en erkennen dat je argumenten gewoon kant noch wal raakten. Die negen miljoen voor Beukema kan je trouwens ook nog een discussie over voeren, daar de transferwaarde van Kasius in de gemeldde 9 miljoen was meegenomen.

Als je had gezegd dat hij voor meer geld naar een betere clubs was gegaan afgelopen zomer dan had je een punt. Een iets betere club inderdaad. Maar dat is het verschil tussen naar Fortuna Sittard gaan of naar Excelsior. En dat de een het nu veel beter doet dan de ander is ook een feit. Mooi, goud om te zien dat er ex-AZ'ers doorbreken in de Serie A. Zou toch mooi zijn om Gudmundsson, Beukema, Reijnders en Koopmeiners volgend seizoen allemaal in de top van de Serie A te zien?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10285
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 12 apr 2024, 14:00 Als je had gezegd dat hij voor meer geld naar een betere clubs was gegaan afgelopen zomer dan had je een punt.
Prima. Daar kwam het betoog ook op neer.

Maar volgens jou lag dat aan de contractduur ...

Hatzidiakos en Beukema waren immers bij AZ net zo goed.

:|

Maar goed. Oude discussie nu weer.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12759
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Koevermans over de gang van zaken bij vertrekkende transfers bij AZ onder Brands, Gerbrands en Scheringa:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... w-rug.html
we can come an end
Plaats reactie