Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 04 apr 2024, 10:53 Alternatief is dat AZ middenmoot eredivisie speelt
Alternatief was een knappe nummer 10 geweest waarmee je voor de prijzen had kunnen spelen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12576
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 04 apr 2024, 10:53 Alternatief was een knappe nummer 10 geweest waarmee je voor de prijzen had kunnen spelen.
Ja, knap kun je hem niet noemen
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 04 apr 2024, 10:53 Alternatief is dat AZ middenmoot eredivisie speelt
Het niveau van De Wit is juist (maximaal) middenmoot Eredivisie
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 386
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Langedijk schreef: 04 apr 2024, 10:00 Ik weet niet waar je heen wilt.
Dat verbaast me niet :lol:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SjaakTrekhaak schreef: 04 apr 2024, 11:30 Dat verbaast me niet :lol:
En dat verbaast mij dan weer niet.

Met plaatjes en smilies communiceren is voorbehouden aan kinderen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3267
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Langedijk schreef: 04 apr 2024, 11:02 Het niveau van De Wit is juist (maximaal) middenmoot Eredivisie
Welke speler uit onze selectie vind jij overduidelijk meer hebben dan voor middelmoot eredivisie (even Pavlidis buiten beschouwing gelaten)?
Een speler waarvan je kan zeggen dat die weer een stapje hogerop kan... ik zie ze eigenlijk niet, dat was vorig seizoen nog wel anders, zo'n karlsson en kerkez brachten er toch meer smaak aan dan met dit fletse geheel.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 04 apr 2024, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SjaakTrekhaak
Seizoenkaarthouder
Berichten: 386
Lid geworden op: 24 mei 2022, 18:39

Langedijk schreef: 04 apr 2024, 11:52 En dat verbaast mij dan weer niet.

Met plaatjes en smilies communiceren is voorbehouden aan kinderen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

De Rode Baron schreef: 04 apr 2024, 11:55 Welke speler uit onze selectie vind jij overduidelijk meer hebben dan voor middelmoot eredivisie (even Pavlidis buiten beschouwing gelaten)?
Een speler waarvan je kan zeggen dat die weer een stapje hogerop kan... ik zie ze eigenlijk niet, dat was vorig seizoen nog wel anders, zo'n karlsson en kerkez brachten er toch meer smaak aan dan met dit fletse geheel.
Clasie, Ryan en Bazoer hebben het reeds bewezen
Mees de Wit, Dantas en Addai hebben we nooit voor langere tijd gezien
Penetra deed het niet slecht totdat hij opeens moest wijken voor opa BMI
Goes, Van Bommel, Zeefuik en Owusu-Oduro hebben de potentie
De rest kan er eigenlijk gewoon niks van
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6605
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dani de Wit ergerde zich kapot in het veld, waar medespelers afspraken niet nakwamen en er achter hem nauwelijks werd gecommuniceerd in het veld. ,,Ik hoor gewoon niks in het veld”, stelt hij onomwonden. ,,Hoogstens van Jordy Clasie achter me. Je kan elkaar zóveel helpen op het veld als je communiceert. Dat heeft te maken met karakter. Niet met jezelf bezig zijn maar met het team. Alleen al van de manier waarop de openingstreffer valt, kan ik pissig worden. Joey Veerman die makkelijk wegdraait op het middenveld omdat er iemand uit zijn eigen zone loopt.”

Vierde plek
Wat Martens nog kan redden in Alkmaar is dat het halen van de doelstelling om vierde te worden nog steeds niet in groot gevaar is. ,,En dan hebben we nog steeds een heel mooi ticket”, vindt De Wit. ,,Ik ga er dan wel vanuit dat Feyenoord de beker wint. Europa League is realistisch gezien natuurlijk gewoon ons niveau. Met PSV troffen we een Champions League-ploeg en die zijn veel beter.”

Derde worden in een seizoen waarin ajax de grootste crisis in decennia beleeft was voor AZ niettemin een gouden mogelijkheid geweest, iets dat zal knagen. Die positie lijkt voorbehouden aan FC Twente, dat niet alleen veel stabieler oogt, maar ook veel meer partij heeft kunnen bieden aan bijvoorbeeld PSV en Feyenoord. ,,Je hebt daar wél persoonlijkheden in het veld lopen die hun mond opendoen”, stelt De Wit. ,,Ik kan er zo vijf opnoemen. Ook in de fases dat het minder gaat. Juist dan moet je jezelf laten gelden. Als het goed gaat, gaat dat juist vanzelf. FC Twente heeft echt flinke stappen gemaakt. Zij staan waar ze zoveel jaren geleden ook stonden en dat is hartstikke knap.”

De hoop om er alsnog een goed seizoenseinde van te maken is er in Alkmaar. ,,Al hebben we nog een lastig programma voor de boeg met veel teams uit het linkerrijtje.” Het is steeds hopen op puntenverlies van concurrenten. ,,Maar laten we eerst zelf weer eens winnen.”

De vedette weet het allemaal weer heel goed. Schreeuwen en beuken, daar hebben we gebrek aan. Zou ook wel lekker zijn als hij zelfs eens een goede wedstrijd speelt tegen een ploeg uit het linkerrijte. Laatste goal/assist tegen het linkerrijtje van Dani is van oktober 23, een intikker tegen ajax.

Maar hij zowaar ook wel een punt natuurlijk. De velen lichtgewichten in het veld bij AZ hebben het al druk zat met zichzelf om bij te benen met het gevraagde niveau. Los zand.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10234
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2024, 12:42 Maar hij zowaar ook wel een punt natuurlijk. De velen lichtgewichten in het veld bij AZ hebben het al druk zat met zichzelf om bij te benen met het gevraagde niveau. Los zand.
Ook weer allemaal geleuter voor de bühne van onze Dani.

Over inzet, persoonlijkheid, ervaring, blah, blah, blah.

AZ heeft gewoon meer goede voetballers (en een trainer) nodig die het vereiste niveau aankunnen.

De beste man heeft gewoon echt niet door dat de teloorgang min of meer werd ingezet juist toen hij en Clasie een basisplaats kregen.

Dani meet voetbalprestaties alleen maar af in geschreeuwde decibellen, gerende meters en breedteballen. Goed voor de Sofascore.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Nog 1 overwinning en 4 nederlagen te gaan. Dan zijn we eindelijk van deze druiloor af.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 273
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Hoop gebrabbel van De Wit. Wat ik echter wel zorgelijk vind is:

"Wat Martens nog kan redden in Alkmaar is dat het halen van de doelstelling om vierde te worden nog steeds niet in groot gevaar is".
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12576
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2024, 12:42 De vedette weet het allemaal weer heel goed. Schreeuwen en beuken, daar hebben we gebrek aan. Zou ook wel lekker zijn als hij zelfs eens een goede wedstrijd speelt tegen een ploeg uit het linkerrijte. Laatste goal/assist tegen het linkerrijtje van Dani is van oktober 23, een intikker tegen ajax.

Maar hij zowaar ook wel een punt natuurlijk. De velen lichtgewichten in het veld bij AZ hebben het al druk zat met zichzelf om bij te benen met het gevraagde niveau. Los zand.
Bij je stelling dat de trainer(s) geen visie/goede speelwijze hebben, laat je Dani's verhaal over het niet nakomen van afspraken weg. Als je selectief omgaat met info kom je niet tot een goede duiding.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6605
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 08 apr 2024, 13:37 Bij je stelling dat de trainer(s) geen visie/goede speelwijze hebben, laat je Dani's verhaal over het niet nakomen van afspraken weg. Als je selectief omgaat met info kom je niet tot een goede duiding.
Dat is altijd het eerste wat spelers roepen als de pers vraagt om een verklaring. "ja we komen de afspraken niet na".
Beetje een open deur. Blijkbaar zijn de afspraken totaal niet ingeslepen, of werkt het plan simpelweg niet.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2623
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 08 apr 2024, 12:42 De vedette weet het allemaal weer heel goed. Schreeuwen en beuken, daar hebben we gebrek aan. Zou ook wel lekker zijn als hij zelfs eens een goede wedstrijd speelt tegen een ploeg uit het linkerrijte. Laatste goal/assist tegen het linkerrijtje van Dani is van oktober 23, een intikker tegen ajax.

Maar hij zowaar ook wel een punt natuurlijk. De velen lichtgewichten in het veld bij AZ hebben het al druk zat met zichzelf om bij te benen met het gevraagde niveau. Los zand.
Natuurlijk heeft Dani gelijk en waarom zou hij dat niet mogen zeggen?

Ik vond de tweede goal eigenlijk nog erger. Bazoer staat lucht te dekken en laat daarmee Goes en Sugawara in de steek. Die moeten een keus maken en dat pakt verkeerd uit. Dan zouden Goes en Sugawara eigenlijk Bazoer stijf moeten schelden en bij de les houden. Maar dat gebeurt natuurlijk niet. Iets met hiërarchie en zo.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11187
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 08 apr 2024, 13:37 Bij je stelling dat de trainer(s) geen visie/goede speelwijze hebben, laat je Dani's verhaal over het niet nakomen van afspraken weg. Als je selectief omgaat met info kom je niet tot een goede duiding.
De trainer is verantwoordelijk voor het niet nakomen van de afspraken. Die maakt deze afspraken namelijk op het trainingsveld. En die hoort in te grijpen als er wordt verzaakt.

Deze trainer staat er apathisch en dom bij te kijken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5444
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik sta ook altijd dom te kijken als mijn collega's iets doms doen. Ik ben alleen geen people manager.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9181
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 08 apr 2024, 14:46 De trainer is verantwoordelijk voor het niet nakomen van de afspraken. Die maakt deze afspraken namelijk op het trainingsveld. En die hoort in te grijpen als er wordt verzaakt.
Bij het dikgedrukte is geen speld tussen te krijgen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Langedijk schreef: 08 apr 2024, 14:46 De trainer is verantwoordelijk voor het niet nakomen van de afspraken. Die maakt deze afspraken namelijk op het trainingsveld. En die hoort in te grijpen als er wordt verzaakt.

Deze trainer staat er apathisch en dom bij te kijken.
Eens, en die apathische ziekte lijkt zich inmiddels in alle vezels van de club te hebben genesteld.

Mbt De Wit z’n verhaal. Het zal allemaal wel dat semi wijze en belerende geleuter achteraf. Daar kan je na dit seizoen onderhand een heel boek mee samen stellen met ieder hoofdstuk hetzelfde verhaal. Indien je gewoon als ploeg tegen Heracles je werk had gedaan dan had je 9 punten voor gehad op NEC, hadden zij zich gericht op de beker finale en had bij AZ zich niemand meer druk hoeven maken over het kunnen behouden van de broodnodige vierde plek.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5444
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Altijd gezegd dat Dani de Wit goud waard is. ;)
Plaats reactie