Heracles Almelo-AZ (wo 3 apr, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12576
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 03 apr 2024, 22:44 Iets met halfvol/halfleeg?
Nee, reeel vs behoefte

We hebben over wat de wedstrijd van Twente met ons deed na het verlies van AZ. Na het verlies van AZ konden we nooit meer op 2 punten van Twente komen, alleen op 4, 5 of 7. Het meest waarschijnlijke/reeel gezien deze competitie en de vorm was dat Twente van Heerenveen zou winnen en op 7 punten zou komen. Gebaseerd op wat het meest reeel is, beschouw ik 5 punten dus als verzachtend. Ik denk dat jouw opmerking over twee punten voortkomt uit een behoefte je teleurstelling te uiten (omdat het de 'pijn' verlicht?). Klopt dat?
we can come an end
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 273
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

SimonPoulsen schreef: 03 apr 2024, 18:45 Ryan 5
Yuki 2
Bazoer 3
Goes 2
Wolfe 1
Belic 3
Clasie 3
DeWit 2
Mijnans 5
Brederode 4
Bommel 3
Pavlidis 2
Addai 2
Martens 1
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2254
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Deed me een beetje denken aan Willem II - PSV 5-0 in 2018. Allen toen speelde Willem II ijzersterk en werd het een waar spektakelstuk. Nu verloor AZ gewoon van een matig Heracles. Het is als los zand, dit team. En Martens kan er ook geen team van smeden of een sfeer scheppen waarin die jongens tot het uiterste gaan, en voor elkaar door het vuur. Die gaat weg dus na dit seizoen. Vierde worden we ook zeker niet. Daar durf ik een lief ding om te verwedden. Hoop alleen dat we niet (structureel) wegzakken naar de middenmoot, zoals zo veel andere subtoppers uit het verleden. Maar goed, tegen RKC thuis maken we nog een goeie kans ofschoon dat ook geen zekerheidje is.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DonnyDelano schreef: 03 apr 2024, 18:15 Ik kan niemand bedenken die ook maar in de buurt van een voldoende komt
Ryan, die deed weinig fout. Die krijgt nog een 5,5, de rest was beschamend. En het erge is dat wij nu al voor de zoveelste keer dit seizoen 'een offday hebben' en dat er weer voor de camera's wordt gezegd dat dit 'AZ onwaardig' is. Het is alleen geen toeval meer. Het probleem is alleen dat we een beetje in onszelf zijn gaan geloven na drie winstpartijen tegen de drie slechtste ploegen uit de eredivisie. Tegen Vitesse was het zaterdag ook al slecht. Tegen Excelsior B (met negen geblesseerden) was het tempo ook laag. Daar scoor je nog een aantal mooie goals, maar voetballend gezien was dat ook niks, met een draak van een tweede helft.

Alleen liep iedereen de polonaise en was het lek boven. Dat was het helemaal niet. Het spel onder Martens was nog net zo slecht als onder Jansen. Heel raar is dat overigens niet met zes buitenspelers die bij RKC nog niet eens onomstreden zouden zijn. Bovenstaande heb ik al vaker gezegd en wordt nu weer bevestigd.

Enige mazzel is dat je normaliter defensief nog wel stabiel bent, waardoor je nog best veel punten hebt gehaald. Mede omdat je met Pavlidis natuurlijk wel een topspits hebt. Als je nu naar het programma kijkt dan zou het mij oprecht verbazen als je nog drie van de zes wedstrijden weet te winnen. Want waarom zouden wij uit bij NEC, PSV of Go Ahead winnen? NEC heeft volgens mij nog van geen enkele topclub verloren dit seizoen. Waarom zouden wij daar dan uit winnen? GAE is altijd lastig, al winnen wij die dan wel weer geregeld.

Verder krijg je thuis nog FC Twente en Utrecht. Succes. RKC thuis is op papier dan nog een makkie, al verloren wij die vorig jaar ook gewoon. Nee, dit wordt een heel, heel matig seizoen. Voornamelijk te danken aan de samenstelling van een heel matige selectie. En dan met name voorin.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12576
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 04 apr 2024, 09:12 NEC heeft volgens mij nog van geen enkele topclub verloren dit seizoen. Waarom zouden wij daar dan uit winnen?
Wat denk je zelf? AZ heeft geen topploeg. :D
AZ 4 Life schreef: 04 apr 2024, 09:12 Nee, dit wordt een heel, heel matig seizoen. Voornamelijk te danken aan de samenstelling van een heel matige selectie. En dan met name voorin.
Klopt
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12576
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Zo zien zich schamende spelers na een grote nederlaag eruit:
Afbeelding
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6569
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 04 apr 2024, 09:12 Nee, dit wordt een heel, heel matig seizoen. Voornamelijk te danken aan de samenstelling van een heel matige selectie. En dan met name voorin.
Vergeet je hier bewust de falende coaching staff te benoemen?
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5444
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9180
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 03 apr 2024, 22:06 Je had op twee punten kunnen komen…….
Helemaal gelijk Salmonyappi.
110% zelfs.

Het is niet alleen beschamend omdat je van Heracles verliest.
Niet alleen beschamend omdat je met 5-0 hebt verloren.
Maar het feit dat ajax dit seizoen is ingestort én je dit soort kansen in de schoot geworpen krijgt en het keer op keer tóch weet te verprutsen... dat is toch het meest beschamende van alles.

Je wil toch het beste voor je cluppie, dit is dat in ieder geval zeker niet.

En dan komt iemand hier de positivo uithangen
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 04 apr 2024, 16:04 Vergeet je hier bewust de falende coaching staff te benoemen?
Er valt hen deels wat te verwijten, het grote probleem ligt wat mij betreft bij de samenstelling van de selectie.
Plaats reactie